Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2012, 20:12   #361
Moor
Gouverneur

Standaard

Als de eerste twee stappen niet werken mag de derde stap worden toegepast; hij mag haar slaan.Maar de manier van slaan moet heel zacht zijn.Het mag geen pijn doen of plekken op het lichaam achter laten; haar gezicht, haar hoofd en onderbuik moeten vermeden worden.’Amr Bin al-Ahwas al-Jushami heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

“Waarlijk, zorg goed voor de vrouwen, want zij zijn onder jullie hoede en jullie bezitten niet meer dan dat, tenzij zij een duidelijke zonde begaan. Als zij dat doen laat hun dan alleen slapen en sla hun licht. Wanneer ze je dan gehoorzamen, behandel ze dan niet langer zo.”
Verzamel door at-Tirmithi, an-Nasa’i en Ibn Maajah. Hassan verklaard door al-Albani (Sahih ul-Jami no.7880 en Irwa ul-Ghalil no.2030)

‘ Ataa heeft overgeleverd dat hij Ibn ‘Abbaas vroeg: “Wat betekent licht slaan?”
Hij antwoordde: “Het is slaan met een siwaak stokje of een soortgelijk iets.”
Al-Qurtubi’s “Al-Jami li-Ahkam il-Qur’an”5: 172

Iemand kan zich afvragen wat licht slaan nu voor zin heeft. Het antwoord is dat een vrouw een gevoelige aard heeft, de geringste uiting van onhoffelijkheid tegenover haar zal haar beinvloeden en ervoor zorgen dat ze gaat nadenken over haar gedrag. Aan de andere kant, als licht slaan gen effect op haar heeft, zal hard slaan het helemaal niet hebben. We moeten in gedachten houden dat de bedoeling van slaan corrigeren is, en herinneren, en niet om wraak te nemen of pijn te doen. Ookal is het voor een man toegestaan om zijn vrouw in bepaalde situaties te slaan, het is afgekeurd in Islam en wordt gezien als een daad van wanhoop.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 20:12   #362
Moor
Gouverneur

Standaard

Ons grote voorbeeld: Rasuulullaah (s.a.s.) sloeg nooit zijn vrouwen.‘A’ishah heeft overgeleverd: “Rasuulullaah (s.a.s.) heeft nooit met zijn hand een vrouw, een slaaf, of iemand anders geslagen, behalve tijdens jihad (strijden) voor Allaah’s zaak.
Verzameld door Muslim en anderen.
Oud 11 mei 2012, 20:12   #363
Moor
Gouverneur

Standaard

Het is onbegrijpelijk hoe een man zijn vrouw hard kan slaan en dan van haar verwacht om met hem intiem te zijn, [size=18]Abdullaah Bin Zam’ah heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

“Hoe kan iemand van jullie zich tot zijn vrouw wenden en haar slaan zoals hoe hij een kameel slaat, en dan aan het einde van de dag met haar de liefde bedrijven?”
Verzameld door al Bukhari, Muslim en anderen.[/size]
Oud 11 mei 2012, 20:13   #364
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
What THA FUCK, ?????

Wat is daar nu niet halal aan? Zolang we mekaar respecteren? Mijn huidige baas is een homo en ik kom zeer goed overeen met hem.

Een zeer goed mens, en wat betreft zijn geaardheid dat IS ZIJN ZAAAAAK
De theorie klopt wel, een moslim moet gematigd zijn in streken waar ze een minderheid hebben en extreem als ze een meerderheid hebben. Dit bewijst het wel of je bent geen moslim, of een man natuurlijk, die moeten niet zo strikt leven als de vrouwen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 20:20   #365
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Zeg Moor, die Mohammed, is dat die van de kebabzaak achter de hoek.
Oud 11 mei 2012, 20:23   #366
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De theorie klopt wel, een moslim moet gematigd zijn in streken waar ze een minderheid hebben en extreem als ze een meerderheid hebben. Dit bewijst het wel of je bent geen moslim, of een man natuurlijk, die moeten niet zo strikt leven als de vrouwen.
Neen, jij begrijp het niet, een inteligente Moslim, weet vanzelf dat we in een niet-Islamitisch land leven, en het is doodnormaal dat een niet-Moslim een andere geaardheid kan hebben zolang het bij professioneel samenwerken blijft en zolang we mekaar respecteren is er totaal geeeen probleem

De Koran benadrukt dat je zeer goed moet omgaan met homo's, lesbiennes, joden, en alle soorten mensen, dat je zeer vriendelijk en beleefd moet zijn, ik herhaal de Koran en de Islam benadrukt dit, maar wat de Moslims in praktijk doen da's iets anders

Sodomie is HARAM en het is een gehate daad door Allah, maar het wil ook niet zeggen dat we ineens de homo's op straat moeten gaan smijten van een dak

In de Koran is er een duidelijke passage waarbij Allah tegen Mozes zei "Ga naar de Farao en praat met de beste woorden"

De Farao, Ramses, pleegde incest met zijn zuster, en hij moordde tal van Joden uit en hij deed zeer veel andere zaken, maar de Koran heeft niet gezegd tegen de Profeet Mozes "Ga en vermoord de Farao"
Oud 11 mei 2012, 20:42   #367
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, jij begrijp het niet, een inteligente Moslim, weet vanzelf dat we in een niet-Islamitisch land leven, en het is doodnormaal dat een niet-Moslim een andere geaardheid kan hebben zolang het bij professioneel samenwerken blijft en zolang we mekaar respecteren is er totaal geeeen probleem

De Koran benadrukt dat je zeer goed moet omgaan met homo's, lesbiennes, joden, en alle soorten mensen, dat je zeer vriendelijk en beleefd moet zijn, ik herhaal de Koran en de Islam benadrukt dit, maar wat de Moslims in praktijk doen da's iets anders
Er staat ook dat een moslim mag liegen tegenover ongelovigen of onzuiveren zoals die Farao als dit noodzakelijk is voor handel en dergelijke (zo herinner ik me die passage toch), we weten dus niet of je een inteligente gematigde moslim bent of een extreme die ronduit zit te liegen in het gezicht van z'n werkgever.
Je kan gewoon alle kanten uit met die teksten, zolang er geen duidelijke fatwa's uitgesproken worden hierover en andere zaken zal die onduidelijkheid blijven.

Laatst gewijzigd door BonBon : 11 mei 2012 om 20:42.
Oud 11 mei 2012, 20:45   #368
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er staat ook dat een moslim mag liegen tegenover ongelovigen of onzuiveren zoals die Farao als dit noodzakelijk is voor handel en dergelijke (zo herinner ik me die passage toch), we weten dus niet of je een inteligente gematigde moslim bent of een extreme die ronduit zit te liegen in het gezicht van z'n werkgever.
Je kan gewoon alle kanten uit met die teksten, zolang er geen duidelijke fatwa's uitgesproken worden hierover en andere zaken zal die onduidelijkheid blijven.

Ik ben anti-sodomie maar dat is toch m'n mening? Die mening mag ik toch ook uiten aan m'n baas?
Oud 11 mei 2012, 20:48   #369
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar staat het dat je mag liegen tegen een ongelovige?????????
Oud 11 mei 2012, 20:52   #370
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de eerste twee stappen niet werken mag de derde stap worden toegepast; hij mag haar slaan.Maar de manier van slaan moet heel zacht zijn.Het mag geen pijn doen of plekken op het lichaam achter laten; haar gezicht, haar hoofd en onderbuik moeten vermeden worden.’Amr Bin al-Ahwas al-Jushami heeft overgeleverd dat Rasuulullaah (s.a.s.) zei:

“Waarlijk, zorg goed voor de vrouwen, want zij zijn onder jullie hoede en jullie bezitten niet meer dan dat, tenzij zij een duidelijke zonde begaan. Als zij dat doen laat hun dan alleen slapen en sla hun licht. Wanneer ze je dan gehoorzamen, behandel ze dan niet langer zo.”
Verzamel door at-Tirmithi, an-Nasa’i en Ibn Maajah. Hassan verklaard door al-Albani (Sahih ul-Jami no.7880 en Irwa ul-Ghalil no.2030)

‘ Ataa heeft overgeleverd dat hij Ibn ‘Abbaas vroeg: “Wat betekent licht slaan?”

Iemand kan zich afvragen wat licht slaan nu voor zin heeft. Het antwoord is dat een vrouw een gevoelige aard heeft, de geringste uiting van onhoffelijkheid tegenover haar zal haar beinvloeden en ervoor zorgen dat ze gaat nadenken over haar gedrag. Aan de andere kant, als licht slaan gen effect op haar heeft, zal hard slaan het helemaal niet hebben. We moeten in gedachten houden dat de bedoeling van slaan corrigeren is, en herinneren, en niet om wraak te nemen of pijn te doen. Ookal is het voor een man toegestaan om zijn vrouw in bepaalde situaties te slaan, het is afgekeurd in Islam en wordt gezien als een daad van wanhoop.
Nee, dat mag nìet, bij òns is 't verboden je vrouw te slaan, daarvoor wordt je veroordeeld door ònze wetten! Of 't nu hard of zachtjes slaan is, maakt geen verschil, slaan mag nìet!

Bovendien;

In 2004 werd in Spanje een Imam veroordeeld wegens het publiceren van een boek waarin hij schreef hoe een man zijn ongehoorzame vrouw moet slaan.

Een rechtbank in Barcelona heeft een imam van Egyptische origine tot vijftien maanden cel veroordeeld omdat hij in een boek richtlijnen heeft geschreven voor echtgenoten die hun vrouwen willen slaan. Als een 'opstandige vrouw' na 'serene dialoog' en lichte straffen nog niet wil luisteren is een dunne stok geoorloofd. De imam betoogde dat het meeste wat in zijn boek staat zo uit de koran komt. De rechter vond dat Spanje niet 'de Arabische woestijn van veertien eeuwen geleden' is.

Zo hoort 't!

De moh sloeg zijn vrouw(en) niet, wat zegt dan deze overlevering?

Sahih Muslim 4.2127:

Citaat:
“... Hij sloeg me op de borst, hetgeen me pijn deed, en zei dan: dacht je dat Allah en Zijn Apostel onrechtvaardig zouden handelen? ...”
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 20:54   #371
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben anti-sodomie maar dat is toch m'n mening? Die mening mag ik toch ook uiten aan m'n baas?
tja, dat mag inderdaad, mogen wij dan ook cartoons tekenen?
Oud 11 mei 2012, 20:54   #372
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik jou een bewijs bezorgen??????????????
Heb je reeds gedaan.

Toen ik stelde :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Of het nu gaat om een flinke aframmeling of om een "bescheiden tikje met een stokje", beide zaken zijn not done.

Zelfs niet indien alle "noodzakelijke fases" zijn opgevolgd of niet. Of het nu in dat heilig boek van jou aanbevolen staat of niet.

Leer er mee leven.
was jouw antwoord :
Citaat:
Leer jij maar ermee leven, als jij vind dat dat het not done ik vind het niet not done
Niet not done. M.a.w. jij vindt het dus doodnormaal.

Maar laat mij jou vooral niet tegenhouden hier wat omheen te kronkelen.

Oud 11 mei 2012, 21:03   #373
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar staat het dat je mag liegen tegen een ongelovige?????????
efkes gegoogled, meer weet ik er ook niet van.

"if that serves a greater purpose or wards off a greater harm"

Dit kan dus perfect gebruikt worden hiervoor, lieg er maar op los zolang je het hogere doel probeert te bereiken zoals de aanvaarding van moslims hier. Je kan echt alle kanten op met die teksten.

Citaat:
But there are some instances in which Islam permits lying, if that serves a greater purpose or wards off a greater harm:
These cases include the following:
1- When a person is intermediating in order to bring about reconciliation between two disputing parties.
2- When a man speaks to his wife, or a wife to her husband, concerning matters that will increase the love between them.
3- War.
It was narrated from Umm Kulthoom bint ‘Uqbah that she heard the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) say: “He is not a liar who brings about reconciliation among people, conveys good words and says good things.”
Narrated by al-Bukhaari, 2546; Muslim, 2605
It was narrated that Asma’ bint Yazeed said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Lies are not appropriate except in three cases: when a man speaks to his wife to please her, telling lies at times of war, and lying in order to bring about reconciliation between people.”
Shaykh al-Albaani said: it is hasan.
Oud 11 mei 2012, 22:43   #374
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Een siwak stokje is een zeer klein stokje dat even lang is als een vinger en dat gebruikt wordt voor de tanden te reinigen

En die tik met die siwak stokje dient met de onderarm gedaan te worden dus niet met een omhaal of uithaal waarbij de schouder en de bovenarm wordt gebruikt

Zodanig dat er ook geen kracht kan gezet worden in da tikje
Siwak is een STRUIK

Maar misschien dat u uw medemoslimbroeders eens wat meer uitleg zou moeten geven, want de blijf-van-mijn-lijf-huizen zitten dus wel boordevol met muzelvrouwen!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2012, 22:47   #375
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons grote voorbeeld: Rasuulullaah (s.a.s.) sloeg nooit zijn vrouwen.‘A’ishah heeft overgeleverd: “Rasuulullaah (s.a.s.) heeft nooit met zijn hand een vrouw, een slaaf, of iemand anders geslagen, behalve tijdens jihad (strijden) voor Allaah’s zaak.
Verzameld door Muslim en anderen.
toch wel, hij heeft Aisha geslagen. Staat in Sahih hadith van Muslim.

edit: ik zie dat SDX me al voor was.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 11 mei 2012 om 22:49.
Oud 11 mei 2012, 23:07   #376
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Siwak is een STRUIK

Maar misschien dat u uw medemoslimbroeders eens wat meer uitleg zou moeten geven, want de blijf-van-mijn-lijf-huizen zitten dus wel boordevol met muzelvrouwen!
'n Aardig grote struik, waar aardig grote 'takjes' aan groeien.

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 02:55   #377
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel niet-moslims mogen homo zijn? mogen ze dan ook sex hebben of moeten ze maagdelijk door het leven gaan?

Citaat:
over lesbiennes spreekt de koran nergens. Waarschijnlijk de moeite van het vermelden niet waard. Tenslotte sprak Allah/Mohammed toch enkel tegen mannen.
Over "twee temidden van u" heeft Mohammed weldegelijk iets gezegd in de koran:
4:16. En als twee temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.
Citaat:
Sodomie is HARAM en het is een gehate daad door Allah, maar het wil ook niet zeggen dat we ineens de homo's op straat moeten gaan smijten van een dak
niet van een dak, van de hoogste constructie (minaret? kerktoren?), volgens uw eigenste boekje "De Weg van de Moslim".

http://www.bol.com/nl/p/de-weg-van-d...1004001565508/
Citaat:
In 'De weg van de moslim' stond een passage over sodomie, waarmee homoseks werd bedoeld: 'Men zoekt de hoogste constructie, waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit. Vervolgens doodt men ze met stenen.' Het andere boek zou vrouwenbesnijdenis aanmoedigen.

Maar volgens het openbaar ministerie zijn de passages niet strafbaar. In een zeven pagina's lange motivatie legt het OM uit dat de gewraakte zinnen in hun context gelezen moeten worden. Over 'De weg van de moslim': "Dit gedeelte is een zakelijke weergave van wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen over sodomie hebben gezegd", aldus het OM. Ook de opmerkingen over vrouwenbesnijdenis zijn letterlijk misschien wel strafbaar, maar in hun context niet.
http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de...strafbaar.html

wel interessant dat het publiceren van zulke opmerkingen niet strafbaar is, maar het bekritizeren van vrouwenbesnijdenis wel.
Oud 12 mei 2012, 03:01   #378
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Effe serieus, heb je niets beters te doen dan op politics.be te zittten?

Heb je geen hobby's?

Zonde van de tijd en de energie?

Heb je geen bezigheden?

Heb je geen talenten die je kan benutten?

Heb je niets beters te doen dan gerotzooi te plaatsen op politics.be

Heb je geen vent? Geen kinderen?

de roedel waarover heb je het? Een siwakstokje, een symbolische tik met een siwak stokje is toch niet hetzelfde als een vrouw afkloppen?

Ik zal NOOIT verhuizen ga jij maar verhuizen
u bent echt begaan met mijn welzijn precies! maar ik moet je teleurstellen want je hebt totaal geen affaire met mijn persoonlijke toestanden, al merk ik aan uw macho-gedrag alsof U meent dat "mannen staan boven vrouwen" ook in dit land geldt... jammer maar helaas.

en ik ga waarschijnlijk inderdaad verhuizen. Dit landje van regen en wolken mogen jullie volledig hebben. Zien hoe snel je dit ook kan laten verkommeren. Dertig jaar? meer moet dat niet zijn hé.
Oud 12 mei 2012, 09:14   #379
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hallo?? Is me dit even een van de pot gerukte mening over vrouwen zeg!
Wanneer u werkelijk zo over vrouwen denkt, heeft u dringend een cursus gelijkheid man en vrouw nodig!
Vrouwen hebben namelijk zelfbeschikkingsrecht, niemand hoeft haar te " corrigeren" en al zeker niet een echtgenoot met " lichte tik"!

Vrouwen hoeven niet minder dan mannen na te denken over hun gedrag, en niet op " aansporing" van eender wie!
Een ideologie die mannen " toestaat" vrouwen te slaan is pervers, achterlijk en zou verboden moeten worden!
Wat een zieke mening is me dit!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2012, 09:19   #380
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Enkel niet-moslims mogen homo zijn? mogen ze dan ook sex hebben of moeten ze maagdelijk door het leven gaan?

over lesbiennes spreekt de koran nergens. Waarschijnlijk de moeite van het vermelden niet waard. Tenslotte sprak Allah/Mohammed toch enkel tegen mannen.
Over "twee temidden van u" heeft Mohammed weldegelijk iets gezegd in de koran:
4:16. En als twee temidden van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

niet van een dak, van de hoogste constructie (minaret? kerktoren?), volgens uw eigenste boekje "De Weg van de Moslim".

http://www.bol.com/nl/p/de-weg-van-d...1004001565508/

http://www.maroc.nl/forums/nieuws-de...strafbaar.html

wel interessant dat het publiceren van zulke opmerkingen niet strafbaar is, maar het bekritizeren van vrouwenbesnijdenis wel.
Ahh de weg van de moslim..vinden salafisten een fantastisch boek hoor...nu, Moor heeft wel even een probleem, vrouwen en homo's hebben namelijk rechten, en daar staat zijn " opvatting" over geloof echt niet boven!
Dus mag hij er de meest achterlijke opvattingen op nahouden, maar daar niet naar handelen of anderen aanzetten om homo's of vrouwen te benaderen volgens die meest walgelijke opvattingen, zolang hij dat goed onthoudt....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be