Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2012, 21:26   #361
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met een beetje moeite kan ook ik in élke ideologie wel enkele punten ontdekken waar ik iets mee kan aanvangen, maar ik vind eigenlijk geen 'ideologie' meer waarmee ik nog wil gaan leuren, noch een partij waar ik graag voor wil stemmen, laat staan een lidkaart van kopen.

Ik voelde me daar eerlijk waar eerst een beetje gedeprimeerd door, maar nu begrijp ik hoe langer hoe minder waarom eigenlijk.
Ge speelt diep vanbinnen gewoon graag spellekes? Ieder pionneke een kleurke en lang leve de competitie?

zoiets?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 21:33   #362
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik noteer:
U vindt vrouwendiscriminatie prima.
U vindt het doden van homo's prima.
U vindt het doden van alle Joden prima.
U vindt de scheiding van kerk en staat maar niks.
U vindt de sharia prima.
U vindt het imperialisme, paternalisme en de wreedheid van deze achterlijke ideologie prima.

Eigenlijk heeft u een punt...eigenlijk zou het VB fier moeten zijn dat zulke mensen weigeren hun eigen programma uit te voeren...
nope, en 99% van de moslims vindt dat ook niet. je bewijst gewoon waarom een coalitie met het VB onmogelijk is.
Oud 15 mei 2012, 21:37   #363
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ge speelt diep vanbinnen gewoon graag spellekes? Ieder pionneke een kleurke en lang leve de competitie?

zoiets?
Neen, ik bespeur eerder een soort opluchting omdat ik me niet langer 'gedwongen' voel nog veel met spellekes en pionnekes en kleurkes en die competitie bezig te zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 22:02   #364
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nope, en 99% van de moslims vindt dat ook niet. je bewijst gewoon waarom een coalitie met het VB onmogelijk is.
Breaking news...
A/ u kent 99% van de islamieten
B/ en die hebben u allemaal verteld dat zij eigenlijk hun eigen leer niet volgen....

interessante benadering...maar laat mij toe toch even te lachen met die stelling...want: ga dat maar eens vertellen in Molenbeek, St Joost en Schaarbeek...
Oud 15 mei 2012, 22:08   #365
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, en jij kan dan niet anders reageren dan hetzelfde te doen als de N-VA inplaats van te proberen van er een stokje voor te steken..
Ik doe helemaal niet hetzelfde als de N-VA. De uitgestoken hand blijft. Alleen gaat mijn stem nu, voor de zoveelste maal op rij, naar het Vlaams Belang.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 22:09   #366
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je moet niet trachten er omheen te fietsen.

Persoonlijk hanteer ik zelfs twee soorten van die dinges die gij vernoemt, namelijk een met een hoofdletter geschreven en een ander zonder hoofdletter.

Maar geen van beide zal ik ooit in de mond nemen, of op het toetsenbord. Ge vindt godsdienst oplichting of ge vindt het niet hé.
U weet dus echt niet wat "Godsvrede" is, nietwaar?!
Oud 15 mei 2012, 22:11   #367
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Alexandra Coolen, Tanguy Veys ...

Tanguy Veys!

Oud 15 mei 2012, 22:13   #368
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Grappig, en een beetje zielig ook, hoe u uw politieke opstelling laat bepalen door andere partijen.
Euh, heeft u eigenlijk begrepen waarover het gaat?

Dit gaat over de keuze tussen N-VA en Vlaams Belang. En zou de houding van de N-VA dan niet bepalend kunnen zijn in die keuze?
Oud 15 mei 2012, 23:21   #369
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Daar reageerde je toch op?

Noem trouwens eens één van die godsdienstige extremisten bij Vlaams Belang? Ik zou dat toch eerder bij de Vrije Vlaamse Christendemocraten gaan zoeken.
Of de ChristenUnie natuurlijk.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2012, 23:40   #370
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Of de ChristenUnie natuurlijk.
ChristenUnie is vrij gematigd.
Oud 16 mei 2012, 00:02   #371
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik doe helemaal niet hetzelfde als de N-VA. De uitgestoken hand blijft. Alleen gaat mijn stem nu, voor de zoveelste maal op rij, naar het Vlaams Belang.
idem
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 00:55   #372
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

En nu nog lid worden van de N-VA en die partij zoveel mogelijk sturen in de goede richting op de ledencongressen. Elke dag dat je wacht is een dag verloren vermits er een termijn opstaat alvorens je mee mag stemmen.

Niet vergeten, de strijd is tegen de Belgische staat, niet tegen de N-VA.
Oud 16 mei 2012, 05:24   #373
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, heeft u eigenlijk begrepen waarover het gaat?

Dit gaat over de keuze tussen N-VA en Vlaams Belang.
Wel Jan, het wordt inderdaad duidelijk dat het voor u gaat over de keuze tussen N-VA en Vlaams Belang...

Daar gaat het voor mij helemaal niet over. Voor mij gaat het over het breken van de Franco-Brusselse dominantie over Vlaanderen.

Mij interesseert het niet op welke manier of via welke partij dat doel bereikt wordt. Als het nodig zou zijn, stem ik daarvoor Amada.

Je doet me denken aan dat nummer van Johan Verminnen:

Ieder met zijn hymne
ieder met zijn vlag
ieder in dit landje
heeft zijn eigen feestjesdag.

Ik stel vast dat de beweging die de N-VA en De Wever in dit land gebracht hebben, nooit gezien is. Dat breekijzer om de Belgische macht te breken, dat is het enige wat me interesseert, en dat wil ik gebruiken om het doel te bereiken.

Als het VB op dit historisch moment zo'n mogelijkheid zou bieden, dan stemde ik VB. Maar ik stel vast dat dat niet het geval is, en dat de N-VA de beste kans biedt om eindelijk door te stoten.

En die kans ga ik me voor geen goud laten afnemen, Jan.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 mei 2012 om 05:47.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 05:39   #374
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Voor de NVA blijkt dat, zeggen ze zelf, onmogelijk te zijn.
Daarmee plaatsen ze zich op dezelfde hoogte en in de zelfde kathegorie als de andere zichzelf "democratisch" en "tolerant" noemende partijen.
En het belang daarvan is wat precies?

Jullie zijn bezig met emo-spelletjes over zuiverheid en gekwetste zieltjes, terwijl Vlaanderen op een historisch kruispunt staat, en de nooit geziene score van de N-VA eindelijk een perspectief biedt om de macht van Franco-Brussel te breken.

De N-VA blijkt in staat om de peilers van het Belgicistisch regime, CD&V en VLD, richting kiesdrempel te jagen, én de Vlaamse kiezers te bundelen. U beseft toch dat die vernietiging van de Vlaamse collaboratiepartijen, en niets anders, de voorwaarde is om het Belgicistisch regime in elkaar te doen storten?

Kan het VB dat? Ik dacht het niet.

Als je op dit historisch moment liever vasthoudt aan het eigen waarheidje en de eigen blauwe plekjes, dan doe je dat maar. Overigens heb ik er geen probleem mee, integendeel, dat er ergens op de achtergrond nog een fractie overblijft die, als het nodig zou zijn, de zweep erop kan houden.

Maar als jullie echt het doel willen helpen bereiken, dan zetten jullie je gevoeligheden opzij en stellen jullie je op als steun voor en duwende kracht achter de N-VA.
Oud 16 mei 2012, 05:45   #375
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Citaat:
Is het niet zo, Robert? Zouden we die intelligentie, die verbale kracht, de doelgerichtheid en vooral die politieke perversiteit niet hard kunnen gebruiken? Kijk rond u, met wat voor een schapen en geborneerde geestjes we het vaak moeten doen. Is er geen reden waarom het allemaal zo moeizaam gaat?
Ik heb hier een dubbel gevoel bij. Je analyse is corrrect, de remedie die je aanreikt is dat veel minder. Wanneer ik bij de doter ga voor spierpijnen en hij schrijft me het beste geneesmiddel voor dat reuma bestrijdt, waar sta ik dan? Nergens.
Ik heb hier nog eens over nagedacht, Robert.

Ik vermoed dat je met "het beste geneesmiddel maar voor een andere kwaal", doelt op die "politieke perversiteit".

Jij denkt dus dat wat ik omschreef als "politieke perversiteit" - en ik bedoel daarmee ijskoude gerichtheid op het doel wars van morele en andere niet ter zake doende overwegingen - niet het juiste middel is om de Belgische staat te breken. Juist?

Dan vraag ik u: hoe gaat u dit perverse regime dan wel op de knieën krijgen, Robert?
Oud 16 mei 2012, 06:48   #376
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als jullie echt het doel willen helpen bereiken, dan zetten jullie je gevoeligheden opzij en stellen jullie je op als steun voor en duwende kracht achter de N-VA.
De theorie van VB en N-Va als communicerende vaten wordt heftig bestreden omdat 'de rekening' niet volledig klopt (wegens CD&V'-stemmen waarschijnlijk), maar wees heel gerust: heel wat verwoede VB'ers 'leenden' hun stem aan N-Va, en zullen dit blijven doen zolang ze het tactisch nuttig achten.
Uiteraard verwijt ik hen keihard van plat opportunisme, verraad aan de Vlaamse zaak, en hand en spandiensten aan een één-mans-eendagsvlieg-partij, en meer van de emo-rimram die ik aan de lopende band kan produceren.
Oud 16 mei 2012, 06:52   #377
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik u: hoe gaat u dit perverse regime dan wel op de knieën krijgen, Robert?
Good Morning Belgium leeft al heel wat langer dan ik het soms gevreesd had.
Er zijn er echt niet veel die zoals jij nuchter, tactisch en pragmatisch denken en handelen.
Oud 16 mei 2012, 08:57   #378
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
En het belang daarvan is wat precies?

Heel precies is het belang hiervan dat de NVA in plaats van de krachten te bundelen zij ze in tegendeel fragmenteert.
Objectief is de NVA daardoor verworden tot de allergrootste bondgenoot van het Belgicisme (en van zichzelf uiteraard).

Citaat:
Jullie zijn bezig met emo-spelletjes over zuiverheid en gekwetste zieltjes, terwijl Vlaanderen op een historisch kruispunt staat, en de nooit geziene score van de N-VA eindelijk een perspectief biedt om de macht van Franco-Brussel te breken.
Het "wij willen geen onafhankelijkheid want wij zijn confederalisten" en "wij zijn geen separatisten" en "wij werken NOOIT samen met de Vlaams Nationalisten" zijn geen emo-spelletjes...wel in tegendeel...dat is de grouwe realiteit die geschapen is door de NVA en alleen de NVA...

Citaat:
De N-VA blijkt in staat om de peilers van het Belgicistisch regime, CD&V en VLD, richting kiesdrempel te jagen, én de Vlaamse kiezers te bundelen. U beseft toch dat die vernietiging van de Vlaamse collaboratiepartijen, en niets anders, de voorwaarde is om het Belgicistisch regime in elkaar te doen storten?

Ik herciteer: "EN DE VLAAMSE KIEZERS TE BUNDELEN"

Op welke planeet woont u mijn beste?

Ik heb 5 minuutjes gegoogled:

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...xkITh7MIB8pDpA

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...aebgqdYUQHTwyQ
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...Dh7QN4ICwN1sQg

Citaat:
Kan het VB dat? Ik dacht het niet.
Kan de NVA dat alleen?
Ik dacht het niet...Hubris destructivis

Citaat:
Als je op dit historisch moment liever vasthoudt aan het eigen waarheidje en de eigen blauwe plekjes, dan doe je dat maar. Overigens heb ik er geen probleem mee, integendeel, dat er ergens op de achtergrond nog een fractie overblijft die, als het nodig zou zijn, de zweep erop kan houden.
U vindt de waarheid niet belangrijk...ok...maar misschien is de waarheid wél belangrijk in een democratie.
Een paar keiharde waarheden:
A/ Het Vlaams Beang gaat voor een onafhankelijk Vlaanderen waar iedereen een democratische stem heeft in het kapitel...voor het VB is dit de normaalste zaak van de wereld...niet zo voor de andere partijen.
B/ Het VB gaat voor een onafhankelijk Vlaanderen...de NVA naar eigen zeggen niet....zij gaan voor een vaag "confederalisme" identiek aan het confederalisme van de CD&V. Dat mag maar dan moeten ze niet komen janken als Vlamingen hun wijzen op hun tjeverige tegenspraak met hun eigen statuten.

Citaat:
Door ons dagelijks door de NVA als zogenaamde racisten te laten in het gezicht spuwen?
Door dagelijks vast te stellen dat de NVA één van de meest ardante toepassers is van het cordon sanitair?
Oud 16 mei 2012, 09:16   #379
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja.

En nu nog lid worden van de N-VA en die partij zoveel mogelijk sturen in de goede richting op de ledencongressen. Elke dag dat je wacht is een dag verloren vermits er een termijn opstaat alvorens je mee mag stemmen.

Niet vergeten, de strijd is tegen de Belgische staat, niet tegen de N-VA.
ik vind u ook ne toffe
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 09:27   #380
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Voor wanneer is de volgende peiling?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be