![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het valt mij op dat die massamoordenaars zich onmiddelijk overgeven of zichzelf van kant maken van zodra er tegenstand is (de politie is aangekomen of iemand haalt een vuurwapen boven). Ik las een interessant detail over de slachting in die bioscoop in Colorada (de schutter verkleed in Joker). De moordenaar had een keuze tussen verschillende bioscopen. Hij koos voor de enige zaal met een verbod op "concealed carry". Toeval ? Die smeerlappen zijn laf. Ze willen niet vechten, ze willen gratuuit kunnen moorden, zonder tegenstand (zoals in de games). En ze handelen ook niet in een spontane emotionele uitbarsting, neen. Die aanvallen worden door hen gepland, soms maanden op voorhand. Ze denken dus na over wat ze gaan doen en aangezien ze niet willen vechten dan kom je heel logisch uit op een school, waar niemand een wapen draagt. Ik las dat een school in texas sinds Columbine een heel eenvoudige beschermingsmaatregel genomen heeft : concealed carry toelaten voor leerkrachten die een vergunning hebben. Ze spreken eerst met die leraars, doen een selectie, en vragen hen dan of ze hun wapen niet willen meenemen op school. De leerlingen zien die wapens nooit maar iedereen weet wel dat er in de school mensen rondlopen die een wapen dragen (enkel de directie weet wie). Heel onwaarschijnlijk dat er daar een Columbine zal plaatsvinden (= een aanval door mensen die een band met de school hebben) en moest een totaal vreemde beginnen schieten zou hij snel gestopt worden. Dergelijke maatregelen zullen veel meer effect hebben dan een verbod. En moest ik in Amerika leven dan zou ik dit ook willen in de school aan wie ik mijn kinderen toevertrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() Aangezien wapens vrij toegankelijk zijn in Amerika, zie ik niet in waarom op school niet, door personeel.
Ik ben alleen van mening, dat wapens & wapendracht niet vrij horen te zijn Laatst gewijzigd door eno2 : 19 december 2012 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook geen voorstander van vrije verkoop. Een BGGZ voorleggen lijkt mij wel een minimum voorwaarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder moet alle wapenbezit volgens mij verboden worden en wapens ingeleverd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, er zijn landen met een zeer strikt vuurwapenbeleid. De UK en Japan springen me te binnen. Toch helpt dat verbod niet om misdadigers te stoppen vuurwapens te hebben en te gebruiken.
![]() |
![]() |
#367 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Messen zijn ook wapens.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 december 2012 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Minister-President
|
![]() Wat messen betreft zou een verbod weinig uithalen. Je hebt immers messen nodig om eten klaar te maken. Voor een weerloos slachtoffer zal het weinig verschil uitmaken dat hij/zij wordt aangevallen met een keukenmes of een knipmes / dolk / baïonet. En wat doe je met bijlen ?
Je kan moeilijk dingen verbieden die iedereen gebruikt om dagdagelijkse essentiële taken uit te voeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chefs en andere professionele messengebruikers moeten eerst een grondig parkoer van controles doorlopen voor ze een gebruiksvergunning krijgen, en die is dan nog eens begeleid van een lokatievergunning en een vergunning voor de eigenaar/uitbater/persoonlijk verantwoordelijke van de lokatie.
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige resultaat is dat je meer criminelen gaat maken. Je zou het kunnen vergelijken met cannabis.
![]() |
![]() |
#373 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat geestensgestoorden, achtergestelden gekken en rednecks geen vuurwapen krijgen is toch normaal?
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 19 december 2012 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge gaat dus de eigendom van mensen afnemen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#376 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#377 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De redelijkheid. Mensen moeten kunnen schieten en moeten zichzelf kunnen verdedigen.
![]() |
#378 |
|
![]() Ik durf wedden dat jij zwartwerkers kent.
![]() |
#379 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() De achterlijke debiel is de HLN-journalist die dat als groot nieuws brengt. In Amerikaanse talkshows gebeurt het wel vaker dat de host op die manier begint te schreeuwen en een shouting match start.
zie ook Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 19 december 2012 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |