Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2013, 14:56   #361
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Spijtig dat de Russen niet zijn opgedaagd , had nog een lang gezellig nachtje kunnen worden.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 15:03   #362
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Er werd mijns inziens ook de spot gedreven door overdrijving ,met de vergelijkers,de linkleggers tussen beide, maar in het geheel overheerste toch de wansmakelijkheid.
Dat is ook juist.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 15:07   #363
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ook imbecielen hebben, net als iedereen, het recht om mee te lopen in stoeten.
Slechte smaak is een recht.
daar is geen speld tussen te krijgen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 16:08   #364
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gecensureerd Bekijk bericht
Een grap maken over een bepaald onderwerp maakt dit onderwerp niet per se op zichzelf grappig. Dat velen hier vallen voor deze misvatting blijkt uit de reacties. Als we humor beleven volgens wat er door hen verkondigt wordt dan zouden komieken dus enkel mogen werken omtrent thema’s die op zichzelf grappig zijn. Als Geert Hoste een grap maakt over Filip en het koningshuis betekent dit toch ook niet per se dat deze individuen zo grappig op zichzelf zijn…

Het probleem waar we hier mee te maken hebben is dat er tijdens de zondagstoet in Aalst 6 mensen een parodie opgevoerd hebben waarbij de essentie van de humor zo lokaal verankerd ligt dat buitenstaanders de pointe van de humor niet snappen. Je kan je dan afvragen of het dan wel slim is om deze parodie op te voeren als dit niet begrepen wordt. Toch denk ik dat dit zin had maar dat het probleem zich vooral situeert bij de media. Zoals elk jaar worden vele journalisten naar Aalst carnaval gestuurd om de zondagstoet te verslagen. Wat mij als Aalstenaar hierbij opvalt is de slechte manier waarop deze berichtgeving gebeurd. Het is te vergelijken met het verslagen van een voetbalmatch en enkel de eerste helft in je artikel opnemen. Als je de artikels over het Carnaval in Aalst bekijkt geeft dit telkens een vertekend beeld. Snel enkele blikvangers die provoceren fotograferen en dan maar uitvergroten in de nationale media. Proficiat! Toch raar dat de beste groepen op basis van de prijsuitreiking nooit in jullie kranten aan bod komen?

Dit jaar heeft dit tot gevolg dat door deze onkundige berichtgeving een lokaal thema uitvergroot werd op zo een schaal waardoor de overgrote meerderheid niet eens snapt wat de humor hiervan is en terecht ook. Losse deelnames in de carnavalstoet spelen immers veelal in op lokale thema’s en het is dan vaak ook niet bedoeld dat mensen buiten Aalst hier een boodschap aan hebben… Maar de platte commercie zegeviert: je ziet iets waar je totaal de boodschap niet van begrepen hebt en gebruikt dit dan om als moraalridder op te treden om zogezegd het onrecht aan te vechten…

Er wordt niet gelachen met de joden en als je dit toch zo ervaart dan heb je de grap verkeerd begrepen!
Na de uitspraken over populisme van de jaren 30 van de koning, gevaarlijke partij van Di Rupo, stampende botten van Termont( dacht ik toch) en gelijkaardige uitspraken van Magnette, Tobback enz.... lijkt het me absoluut geen "lokaal" Aalsters thema. Al zeker niet omdat ze Bart De wever op hun wagen tonen en niet alleen hun Aalsterse N-VA bestuur.
Ze minimiseren de holocaust door een vergelijking te maken van de deportatie van de joden met het streven naar Vlaamse autonomie, dat ze gelijkstellen aan deportatie van Franstaligen.
Totaal niet grappig, het is gewoon gebruik (misbruik) maken van carnaval om een snel groeiende concurenten partij te demoniseren. Die advocaat was toch een actief VLD-politicus nietwaar ?

Edit : Eigenlijk gelijkaardig aan het misbruiken van de kersttoespraak door de koning en even humoristisch.

Laatst gewijzigd door Zucht : 15 februari 2013 om 16:09.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 16:36   #365
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is niet omdat ik uitleg hoe iets in elkaar zit, dat ik daarom het fenomeen genegen zou zijn. Nee dus, je begrijpt het niet goed. Je moet een onderscheid maken tussen de beschrijving van een observatie enerzijds, en de formulering van een eigen mening, anderzijds.
Als je zegt 'Je moet die gebeurtenissen net kunnen linken met een stroming of partij hier en dan mag je die gebeurtenissen gebruiken om de draak te steken met die stroming of partij. Uiteraard niet eender welke stroming of partij.'
dan ga ik er vanuit dat jij dat ook doet......
Indien je het geformuleerd had als 'Zij denken dat ze die gebeurtenissen kunnen linken....', dan was het , voor mij toch, duidelijk geweest dat je dat niet ook denkt.....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 februari 2013 om 16:36.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 16:41   #366
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Als je zegt 'Je moet die gebeurtenissen net kunnen linken met een stroming of partij hier en dan mag je die gebeurtenissen gebruiken om de draak te steken met die stroming of partij. Uiteraard niet eender welke stroming of partij.'
Indien je het geformuleerd had als 'Zij denken dat ze die gebeurtenissen kunnen linken....', dan was het , voor mij toch, duidelijk geweest dat je dat niet ook denkt.....
Ik beschrijf dan ook de procedure die gevolgd moet worden indien men dat soort dingen wil kunnen doen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 15 februari 2013, 16:45   #367
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Vermoeiend om jouw teksten te lezen, Klojo.
Oud 15 februari 2013, 16:49   #368
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zullen we het ook even hebben over de Vlaamse Leeuwen die ze meedragen? Ook al dragen ze niet de officiële leeuwenvlag mee, de carnavalnazi's leggen duidelijk een link tussen al wat Vlaams is en nazisme. Zet eens een andere ploat op hé!
de waalse haan staat er ook bij, dus ook waalse reflexen zijn puur nazisme. De vlaamse en waalse feestdag worden beter opgedoekt in naam van het nazismebestrijding, en vervang maar door een hindoe dag en een moslimdag, zal politiek veel correcter zijn trouwens dat ook die godsdiensten hun vrije betaalde vakantiedagen hebben;

trouwens laat alle belgen maar eens trouw aan de belgische vlag zweren, met de hand op de bijbel, en onder het afdreunen van het belgisch volkslied, als eindpunt van een integratiecursus of wir sind hereinigd cursus
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 17:20   #369
gecensureerd
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Na de uitspraken over populisme van de jaren 30 van de koning, gevaarlijke partij van Di Rupo, stampende botten van Termont( dacht ik toch) en gelijkaardige uitspraken van Magnette, Tobback enz.... lijkt het me absoluut geen "lokaal" Aalsters thema. Al zeker niet omdat ze Bart De wever op hun wagen tonen en niet alleen hun Aalsterse N-VA bestuur.
Ze minimiseren de holocaust door een vergelijking te maken van de deportatie van de joden met het streven naar Vlaamse autonomie, dat ze gelijkstellen aan deportatie van Franstaligen.
Totaal niet grappig, het is gewoon gebruik (misbruik) maken van carnaval om een snel groeiende concurenten partij te demoniseren. Die advocaat was toch een actief VLD-politicus nietwaar ?

Edit : Eigenlijk gelijkaardig aan het misbruiken van de kersttoespraak door de koning en even humoristisch.
Indien dit correct is zijn ze in strijd met de goedgekeurde politieverordening van 18 december 2012 waar duidelijk vermeld staat dat losse groepen zich moeten houden aan het onderschreven reglement voor deelname aan de carnavalsstoeten op zondag en maandag voor losse groepen en individuele carnavalisten.

Teken dat deze parodie door NVA toch bekeken wordt als een opstappen met een thema dat blijk geeft van fijne spot en satire en waarbij de stoet niet misbruikt werd voor een welbepaald persoonlijk of algemeen doel...
gecensureerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 17:24   #370
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Fonne is mijnsinziens zo eentje. Maar er zijn er veel meer hier. Zoek ze zelf maar eens op.

Daarbij komt dat we eigenlijk we niet eens namen hoeven te noemen. Vermits er zovele VB-ers overgelopen zijn naar de NVA (gaat u dat ook ontkennen misschien?), is het maar normaal dat men de NVA gaat associëren met NV-SS.

Gesnopen nu?
Veel mensen zijn destijds naar het VB overgestapt,pardon: hebben gestemd op het VB omdat bepaalde problemen door de andere partijen helemaal niet werden aangepakt. Niet omdat ze SS'ers waren!
Het cordon was een onnozele zet, om die groep kiezers uit te schakelen. Die kiezers waren echter niet zo dom om zich jarenlang aan dat "democratische" spelletje te laten vangen en zijn overgestapt, pardon: kiezen nu voor het NVA. Dat NVA moet nog veel bewijzen, maar de andere partijen hebben bewezen dat ze sukkels zijn die andere belangen hebben dan die van de bevolking die ze representeren!
Als jij nu gelooft dat al die "VB-kiezers " een soort nazi's zijn ben je ofwel van heel slechte wil of heb je er echt niets van gesnapt en kun je er beter over zwijgen!
Diegenen die zitten te pronken met hun vergelijking NVA = nazi's zijn gewoon smeerlappen! Daar moet de bevolking echt hun vertrouwen aan schenken! Enfin, hun stem dan. Meer hebben die lieden niet nodig, wat kan hen de bevolking schelen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 17:41   #371
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me ook wel af wat de reactie zou zijn bijv. in Spanje als een Spaanse groep in een officiële optocht Catalaanse independisten zou uitbeelden als SS-ers die Castiliaans-sprekenden deporteren en vergassen.
Oud 15 februari 2013, 17:48   #372
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me ook wel af wat de reactie zou zijn bijv. in Spanje als een Spaanse groep in een officiële optocht Catalaanse independisten zou uitbeelden als SS-ers die Castiliaans-sprekenden deporteren en vergassen.
Verbijstering alom.

Carnaval Aalst is dan ook uniek.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 18:14   #373
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gecensureerd Bekijk bericht
Een grap maken over een bepaald onderwerp maakt dit onderwerp niet per se op zichzelf grappig. Dat velen hier vallen voor deze misvatting blijkt uit de reacties. Als we humor beleven volgens wat er door hen verkondigt wordt dan zouden komieken dus enkel mogen werken omtrent thema’s die op zichzelf grappig zijn. Als Geert Hoste een grap maakt over Filip en het koningshuis betekent dit toch ook niet per se dat deze individuen zo grappig op zichzelf zijn…

Het probleem waar we hier mee te maken hebben is dat er tijdens de zondagstoet in Aalst 6 mensen een parodie opgevoerd hebben waarbij de essentie van de humor zo lokaal verankerd ligt dat buitenstaanders de pointe van de humor niet snappen. Je kan je dan afvragen of het dan wel slim is om deze parodie op te voeren als dit niet begrepen wordt. Toch denk ik dat dit zin had maar dat het probleem zich vooral situeert bij de media. Zoals elk jaar worden vele journalisten naar Aalst carnaval gestuurd om de zondagstoet te verslagen. Wat mij als Aalstenaar hierbij opvalt is de slechte manier waarop deze berichtgeving gebeurd. Het is te vergelijken met het verslagen van een voetbalmatch en enkel de eerste helft in je artikel opnemen. Als je de artikels over het Carnaval in Aalst bekijkt geeft dit telkens een vertekend beeld. Snel enkele blikvangers die provoceren fotograferen en dan maar uitvergroten in de nationale media. Proficiat! Toch raar dat de beste groepen op basis van de prijsuitreiking nooit in jullie kranten aan bod komen?

Dit jaar heeft dit tot gevolg dat door deze onkundige berichtgeving een lokaal thema uitvergroot werd op zo een schaal waardoor de overgrote meerderheid niet eens snapt wat de humor hiervan is en terecht ook. Losse deelnames in de carnavalstoet spelen immers veelal in op lokale thema’s en het is dan vaak ook niet bedoeld dat mensen buiten Aalst hier een boodschap aan hebben… Maar de platte commercie zegeviert: je ziet iets waar je totaal de boodschap niet van begrepen hebt en gebruikt dit dan om als moraalridder op te treden om zogezegd het onrecht aan te vechten…

Er wordt niet gelachen met de joden en als je dit toch zo ervaart dan heb je de grap verkeerd begrepen!
Die zes mensen vertegenwoordigen een veel grotere groep die ganse dagen het NVA en al wat ze doen en zeggen als belachelijk of schandalig proberen voorte stellen! Dus niet: het waren maar 6 mensen...dus onbenullig!

En ze wedden meteen op twee paarden:
- of we hebben een onmogelijk groot succes en we zetten het NVA weer in het verdomhoekje
- of het spelletje mislukt enigzins, minder succes dan gedacht, integendeel zelfs en we krijgen vooral negatieve kommentaren, in binnen- en buitenland dan nog.... EN DAN spelen we de vermoorde onschuld, we wilden alleen maar grappig zijn, want daar is carnaval voor waar alles mag nietwaar!

Die groep en al diegenen die erachter steken en dachten volop te kunnen genieten van hun grootse stunt zijn er wel een beetje aan voor de moeite...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 18:47   #374
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In Spanje noch Catalonië zou er iemand zijn die de grap begrijpt.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 19:04   #375
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard Nieuw woord in het Nederlands

Een eftepie: zn, m/v/o, zeer denigrerende spotnaam voor een persoon die te pas en te onpas naar nazisme, fascisme e.d. verwijst. Het geslacht van het woord past zich aan aan de persoon naar wie verwezen wordt. Het woord kan ook onzijdig zijn als blijkt dat het IQ van de persoon in kwestie lager is dan het gemiddelde IQ van de Gentenaars en de Aalstenaars omdat er dan ernstige twijfel mogelijk is of er wel nog sprake is van een levensvorm (of hooguit een plantaardige levensvorm).
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 15 februari 2013 om 19:06.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 19:10   #376
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de waalse haan staat er ook bij, dus ook waalse reflexen zijn puur nazisme. ...
Die sukkelaar zit wel in de deportatiewagon!

Citaat:
trouwens laat alle belgen maar eens trouw aan de belgische vlag zweren, met de hand op de bijbel, en onder het afdreunen van het belgisch volkslied, als eindpunt van een integratiecursus of wir sind hereinigd cursus
En als we niet hard genoeg huilen als Albert II overlijdt, dan worden we geëxecuteerd met een mortiergranaat of zo?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 15 februari 2013 om 19:16.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 20:34   #377
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Catalanen doen dat zelf wel, daar hebben ze geen Spaanse groep voor nodig. De Basken ook. Die hebben voldoende zelfspot daarvoor. Misschien niet meteen als nazi's, maar dan verkleed als guardia civil of de falange, he. Hoewel, als nazi's ook.

Parodieën bij de vleet daarover. En lachen en zeveren en mensen fusileren �* volonté. Geen kat die daarover valt van jong tot oud. Daar durven ze hun verleden tenminste recht in het gezicht kijken. Zowel de mooie als de donkere kantjes?

Voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=ecR2dGOO66s

Leer er iets van, misschien...

Laatst gewijzigd door Txiki : 15 februari 2013 om 20:43.
Oud 15 februari 2013, 20:44   #378
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Waarom zouden ze zich mispakt hebben? Die carnavalsgroep is nu definitief geassocieerd met de NSDAP. Het doel is dus bereikt.
Eventjes verbeterd

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 22:02   #379
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Verbijstering alom.

Carnaval Aalst is dan ook uniek.
Carnaval Aalst is vooral gekenmerkt door zijn vulgariteit en lompheid. Het gaat gepaard met een kolossale zuippartij, schijten en zeiken in portalen of brievenbussen, exhibitionisme van de gemeenste soort. Kortom, een zogezegd "amusement" dat het moet hebben van schuttingtaal. Zoals de Britten het zouden zeggen: "A back-yard amusement for back-yard people". De laatste maal dat ik naar de stoet ben geweest kijken moet zowat een goeie veertig jaar geleden zijn toen mijn zoon nog een ventje was van een jaar of zes.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 22:12   #380
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
De Catalanen doen dat zelf wel, daar hebben ze geen Spaanse groep voor nodig. De Basken ook. Die hebben voldoende zelfspot daarvoor. Misschien niet meteen als nazi's, maar dan verkleed als guardia civil of de falange, he. Hoewel, als nazi's ook.

Parodieën bij de vleet daarover. En lachen en zeveren en mensen fusileren �* volonté. Geen kat die daarover valt van jong tot oud. Daar durven ze hun verleden tenminste recht in het gezicht kijken. Zowel de mooie als de donkere kantjes?

Voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=ecR2dGOO66s

Leer er iets van, misschien...
Mooi, merci Txici, ik wist niet dat ze zich daar op die manier in het straatbeeld konden/mochten/wilden uitdrukken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be