![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Minister-President
|
![]() Ik vond dat nogal gemakkelijk. Wat wil die man nu eigenlijk? Dat voor iedereen die werkt en Nederlands kent maar uitgeprocedeerd is, een uitzondering wordt gemaakt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Minister-President
|
![]() Alle partijen zijn het er over eens dat illegalen die uitgeprocedeerd zijn moeten vertrekken, maar bij elk mediacircus slikken ze hun woorden in.
Een en ander zou voorkomen kunnen worden door illegalen actief op te sporen (zoals VB voorstelde, maar dat voorstel werd met de grootste gruwel onthaald door de fatsoenlijke partijen) en te vermijden dat die mensen zich hier jaren settelen, wat dan uitmondt in menselijke drama's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die jongen treft eigenlijk geen blaam.
Het is z'n advokaat die moet ter ver-antwoord-ing geroepen moet worden. Die maakt misbruik van de situatie en wordt waarschijnlijk "pro deo" betaald door de Belgische staat, met ons belastinggeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Burgemeester
|
![]() IK ben het met Bodio eens, het zijn de advocaten die er geld aan verdienen, geen uitzondering hij kan in zijn land zijn beroep ten diensten stellen van zijn landgenoten
die advocaten moeten ter verantwoording geroepen worden, langs de andere kant mag een asiel aanvraag volgens mij hoogsten drie vier maand duren en onmiddellijk terug gestuurd zou veel leed en ambras voorkomen,, maar ja we zijn hier in België, hier duurt alles oneindig lang |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Burgemeester
|
![]() ik snap niet, hoe die allemaal advocaten hebben, ik heb er geen, zou er een moeten gaan zoeken als ik iets voor heb,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Parlementslid
|
![]() Omdat zulke dossiers behandeld worden adhv de omstandigheden zoals ze waren bij de aanvraag, niet zoals ze zijn nu.
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het regime heeft deze zaak enkel aan zich zelf te danken. Ze laten die mensen veel te lang hier en natuurlijk zijn ze het hier gewend. Moest de procedure nu eens veel sneller gaan...
Toch moeten we deze jongen terugsturen, hier houden schept een gevaarlijk precedent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Francken heeft gelijk, als het uiteindelijk over misschien maximal 200 personen gaat die in dat geval zit, dan kun je mits een aantal voorwaarden een pardon invoeren, het zou ons aardig wat opleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.1739786
Voor degene die 'de vriendin' willen zien kan het bovenstaand filmpje bekijken. Is zij de moeder van het kind ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ons morele immuunsysteem is na WOII zo ingesteld op zelfkritiek dat het externe virussen niet meer herkent, maar wel voortdurend de eigen cellen aanvalt. The paradox - The secret - The solution In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia Het sprookjesbos! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vliegangst? ![]() Goede reis.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Banneling
|
![]() Precedent, precedent? Mijn gat ja!
Het enige precedent die hier wordt gegeven is dat aangetoond wordt dat integreren, de taal leren en werken niet wordt beloont in Belgie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is elk individueel geval schrijnend.
Met moet echter de zaken splitsen: - wanneer is die jongen hier aangewaaid? - waar was zijn familie? - wanneer wist hij dat zijn asielaanvraag werd afgekeurd? Het gaat hier inderdaad niet over inburgeren. Indien ze taalkennis en het hebben van een job als criterium zouden hanteren konden ze de helft (of meer dan) van de asielige zoekers netjes naar huis sturen. Als het nu gaat over "veilige" en "onveilige" streken in Afghanistan, wat doen al die andere Afghanen dan hier in België? Die konden dan toch beter vanuit het onveilige streek naar een veilige streek gaan ipv hier totaal ontworteld te geraken en dan terug te moeten? Toch nog een andere opmerking: steeds hoor ik dat het onmenselijk is om verwesterse minderjarige asielzoekers terug te sturen naar hun moederland wegens "ontworteld". Waarom hoor ik nooit iemand reclameren als ze jongeren van ginds naar hier halen? Zijn die dan niet "ontworteld"? Of moeten wij ons dan maar aanpassen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=191837
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 27 september 2013 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Probleem? De wet heeft gesproken en de ocharme (sarcastisch bedoelt) jonge man is uitgewezen. Dus waarom er nog dagen over lullen? Zet die verdomme NU op het vliegtuig en stamp die er in Afghanistan uit. Is dat nu zo moeilijk?
Citaat:
![]() Eerste gedacht : zou die hippie ook geitenwollen sokken aan hebben. Tweede gedacht : slechte imitatie van de Jef Vermassen (hoopt warschijnlijk ook 5 minuten BV te zijn) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie werkt kan blijven, anderen die niet uit zijn op werken moeten, terug. Maar bouwvakkers, loodgieters, dakwerkers die aan het werk zijn terug sturen is toch wel het debielste wat je kan doen. Laatst gewijzigd door giserke : 27 september 2013 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |