![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Parlementslid
|
![]() Dus dat word bedoeld met 'hetgeen de rechterhand bezit' in de Koran in plaats van sexslavinnen.
Alleen word nergens vermeld waar aan te denken tijdens het mastruberen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) om je stam in orde te houden heb je veel vrouwen en weinig mannen nodig. Een beetje kennis van de menselijke voortplanting laat dat duidelijk blijken. Tenzij men de populatie drastisch wil inkrimpen (zie China) is er geen enkele reden om de meisjes te vermoorden en enkel de jongens te behouden. China (en ook India) zullen de gevolgen van hun vrouw-onvriendelijke geboortepolitiek snel genoeg ondervinden. In China worden nu al duizenden Thaise en Fillipijnse vrouwen geimporteerd wegens gebrek aan chinese bruidspartners. b) in de pre-islamitische culturen stonden vrouwen in een veel hogere positie dan in de islamitische maatschappij. Verschillende koranverzen verwijzen naar opstand en commentaren van vrouwen (die snel werd onderdrukt) en het grootste bewijs is de eerste vrouw van Mohammed, die er een heel bedrijf met mannelijke personeelsleden op nahield.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2013 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Parlementslid
|
![]() In het verhaal van Jozef zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb je het over het bijbelse verhaal van Jozef en Egypte?
Ik heb het niet over abrahamistische religies. Pre-islamitische religies waren hoofdzakelijk polytheisten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Parlementslid
|
![]() Ik ken het originele Evangelische verhaal van Jozef helaas nog niet,
maar zou het wel graag willen horen of lezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() Laat ons aannemen dat het woord "Gebrekkig" op zijn minst wat gebrekkig gekozen is.
Gebreken hebben we allemaal wel en om reden van die gebreken onszelf elimineren of van voortplanting weerhouden zou wat dramatisch zijn . Maar laten we de essentie van wat we hier bedoelen niet op stang drijven door een verkeerd woordgebruik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Persoonlijk acht ik dit gore onzin, en streef ik ernaar elke vorm van lijden te beperken. Het leven kan al hard genoeg zijn zonder dat men iets mankeert, enkel sadisten behouden een gehandicapt kind; veelal onder het mom van hun egoistisch mededogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat valt me ook op: sommige diepgelovigen hebben werkelijk de wens om door hun god slechtbedeeld te worden, zodat ze op die manier hun totale onderwerping kunnen aantonen, met natuurlijk hoop op een hoger plaatske later in het hiernamaals.
Degenen die d�*t hebben uitgevonden (in feite "de erfzonde", lees: je komt op de wereld met een schuld) verdienen de Nobelprijs voor psychologie : 1st class hersenspoeling : - men zorgt ervoor dat de minderbedeelden denken dat ze méér hebben omdat ze minder hebben (doordenkertje). Hun erfzonde wordt namelijk al tijdens hun leven afbetaald. Als dat geen rijkdom is! - gehandicapten, zieken etc... dankzij hun ziekte kan je hen wijsmaken dat ze het beter hebben dan de rijke goed doorvoede hogere klasse, want de gehandicapten en zieken zijn hun boete (afbetaling) al in dit leven aan het doen, terwijl die rijke categorie het weldegelijk n�* de dood zal moeten bekopen. Het leuke is wel dat de "gelukzakken" tijdens hun leven al eens iets kunnen afkopen voor later door de "ongelukkigen" al eens een euro toe te werpen. - de hun verzorgers die zich heel hun leven belangeloos inzetten: ook deze mensen prijzen zich vooral gelukkig omdat ze tijdens dit leven niks dan miserie hebben (voorafbetaling aan de boete), én hopen uiteraard op een minder zorgzaam leven n�* de dood. Ik heb moeder Theresa nooit horen zeggen dat ze in de hemel ook hoopte dat ze net als Damiaan melaats zou worden om daar haar weldoenerij voort te zetten. Waarom niet in feite? Is er dan geen hulp te bieden aan dezen die in de hel terechtkwamen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een miskraam is nooit levensvatbaar. Voorzover ik weet betekent een miskraam dat de vrucht in de buik overleden is en door het lichaam afgestoten wordt of moet verwijderd worden. Ik lees hier dat abortus moet uitgevoerd worden binnen de twaalf weken na de bevruchting. (die termijn zal wel verschillen van streek tot streek op deze planeet, daar waar het mag. Ik zie geen slag in het water. Stel dat de mens volgens uw principe nooit abortus had uitgevoerd of uitvoert. Denk je dan niet dat het leed van kinderen immens groter was en zal zijn dan het reeds immens lijden van veel te veel kinderen nu? Dat lijden staat nergens 'tegoei' beschreven, laat staan dat het deftig geregistreerd is. Wat we weten is zeer fragmentarisch en de top van een ijsberg. U schuift alles door naar de gemeenschap die 'kan' opvangen. Tja, hier in het welvarend westen kan er geadopteerd worden. Ergens in dit land kan je een baby dumpen. Maar in de rest van de wereld? Durf eens een beetje realistisch te denken. Er is geen plaats meer voor de bestaande bevolking om allemaal deftig te leven ( alleen basisbehoeften). Zonder contraceptiva en abortussen, zouden we misschien WOIII al achter de rug hebben. En ja, dan zal er inderdaad niet meer geaborteerd moeten worden, vermoed ik. Dat is mijn formule niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms ligt de bescherming wel in het 'niet geboren worden'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekijk de zaken globaal en de verantwoordelijkheid van eenieder op deze planeet ligt erin om de voortplanting te dimmen; niet te gaan voor hoeveelheden maar voor kwaliteit. Wie voor hoeveelheden gaat, heeft een ideologie (religie is soms ideologie) van welke aard ook te verspreiden. Daar hangt altijd een vieze reuk aan. Altijd. De medische technologie vordert met rasse schreden maar ik zie absoluut geen kwaliteit om een foetus van 24 weken op te vangen, terwijl de kans dat er mentale achterstand is meer dan 50% is. Rustig laten inslapen dan. Wij als mens zijn genoodzaakt om de natuur te imiteren op menselijke wijze. Die technologie speelt ons zeer vaak parten. Ideologieën en religiositeiten. We kunnen dit en we kunnen dat, maar m.i. dienen we toch altijd met twee voeten op de grond blijven staan. Ervoor zorgen dat kinderen die gezond en wel geboren worden, rechtop kunnen groeien, is al een hele uitdaging. Die hebben eerste hulp nodig, niet die foetus die geen besef heeft en nooit zal hebben (zwaar mentaal beschadigd) en maar half op de wereld komt en verder zal aftakelen. Het klinkt hard maar eigenlijk is dit een zeer zachte, humane aanpak. En het blijft een humane aanpak van de natuur want normalerwijze zouden deze kinderen het in andere delen van de wereld nooit redden. Eugenetica is een onderdeel van de natuur en u kunt die natuur terzijde laten of niet. Ik doe het niet net omdat het een deel is van de natuur. Teruggrijpen naar de extreme eugenetica-toepassingen van de 19de eeuw (Australië en andere landen deden er ook aan mee) om een pragmatische, humane en realistische houding uit de weg te ruimen is zeer infantiel, want dat segment eugenitics of hoe je het ook wilt noemen zit in onze natuur. De kunst is om het humaan te houden. En daarom ben ik een ferme voorstandster van anticonceptiva. Elke vrouw en elk meisje vanaf haar eerste bloeding zou ongeremd de keuze moeten maken. Ongeremd is al een hele uitdaging. En wat staat er nog in haar weg? Een ideologie zoals in Roemenië onder dat berucht koppel? Of een religie zoals het katholieke en de islam? Er zijn alternatieven die religieuze principes of een ideologie of een mix van beiden niet bedreigen: chaos en oorlog. De oudste gezinsplanning ooit, altijd weer in een nieuw kleedje gestoken. Zoals in Syrië bv. En daar zitten de vrouwen nu in vluchtelingenkampen net over de grens te bevallen en te zogen zonder te weten dat het groter grut zwaar getraumatiseerd is. Kwaliteit en quantiteit gaan niet samen. Bij u thuis wel, maar in de rest van de wereld niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb gehuild toen mijn ex bloede tijdens haar zwangerschap en niet meer zwanger was na enkele weken.
Het is soms eenmaal niet anders. Nu ga ik verder met de tuin vegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pro Vita indoctrineert niet. Het informeert door voordrachten, publicaties, bezinningen, consultatie. Daarnaast heeft het in de loop van de jaren een netwerk van bijstand uitgebouwd. Voor het grootste deel gebaseerd op vrijwilligers. Nul komma nul euro subsidie van de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, uw redenering is dezelfde als: "Oei, zwarte mensen worden uitgelachen, gepest... Sommige mijden ze. Men accepteert ze niet als Vlaming, maar ziet ze steeds als buitenlander." Kortom, laten we zwarte mensen elimineren. Bij mijn weten zal men het omgekeerde stellen: leer deze mensen aanvaarden. De huidskleur, het uiterlijke... zijn niet de elementen waarmee je mensen gaat beoordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat ze een roof op de "samenleving" promoot vind ik wat minder.
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. Mocht deze draad daarover gaan, dan had u in een van die berichten van me gelezen dat ik dergelijke praktijken afkeur. 'n Groot deel van ons vlees halen we trouwens rechtstreeks van een kleinere boer, waar dergelijke industrialisatie nog niet heeft toegeslagen. |
|
![]() |
![]() |