![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#362 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.lorentz.leidenuniv.nl/van...nt/antw22.html (google geeft nog vele andere voorbeelden) Mijn wijziging heeft jouw reactie gekruist.
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 13 september 2004 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ken niet veel van Fysica, maar ik ken er toch genoeg van om deze discussie vlotjes te volgen. Het lijkt me dat iedereen het hier al vijf bladzijden eens is...
Ik vind het ook verdacht dat hier blijkbaar een aantal mensen zitten die van de ene kant beweren vlotweg schrodingervergelijkingen en quantumberekeningen uit hun mouw te schudden, maar van de andere kant hun stilzwijgen behouden wanneer het om simpele statistiek gaat bij correlaties tussen ras en andere genetische kenmerken.
![]() |
#364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoelde ik met niet duidelijk zeggen: u schreef op talloze plaatsen zaken zoals dit: Citaat:
Citaat:
'iets heel erg kleins' was voor u waarschijnlijk een puzzel voor mij om 'foton' in te vullen. 'een grote hoeveelheid fotonen hoeft niet noodzakelijk zeer klein te zijn'. Blijft nonsens. Dat is wat u hoofdzakelijk deed in dit topic: nonsens verkopen in plaats van discussiëren. Als u dyslexie had dan had u een excuus. Dus hebt u dyslexie? Zoja, zeg dat er de volgende keer bij. Zonee, dan was het u voornamelijk te doen om uw 'gelijk' te halen. Terug ontopic: De energie van een foton is onpraktisch, natuurlijke lichtbronnen hebben geen hoge intensiteit. Wil zeggen dat je grote oppervlakten nodig hebt om voldoende energie 'op te vangen'. Dat moet opgevouwen worden en uitgeplooid, wat iets is waar veel praktische bazar rond komt kijken waar veel mis kan mee lopen en die allemaal extra gewicht(massa!) meedragen. Hoe meer extra gewicht hoe trager het te maneuvreren en te versnellen is, hoe ga je het sturen? Het licht van de zon beweegt radiaal weg. Wil zeggen dat je dat spel zou moeten draaien op 1 of andere manier, met hulpraketten of zo. Weeral extra 'bazar' die kan defect gaan en extra gewicht en extra tijd om het naar het ontmoetingspunt te brengen met het object dat op de aarde afstormt. En het moet dan nog haaks genaderd worden en of je gooit een groot deel van 'impact' gewoon weg, negen kansen op tien is dat dwars op de zonnestralen, daar de meeste objecten van het buitendeel van het planeetstelsel komen. En tot slotsom: dat zeil weegt gewoon veel te weinig. Om een planetoïde uit baan te brengen is het gewicht van de zeilconstructie zelf totaal onvoldoende. Zoals ik al zei: de intensiteit van het zonnelicht is eveneens onvoldoende. En moest u het zeil laten 'crashen' op de planetoïde, aan de door de zon verlichte kant van de planetoïde, en met het geluk een 'goede crash' te hebben, zijnde zeil niet deels opgevouwen, om zo de reflectiewaarde (albedo?) gedurende zolang mogelijke tijd ervan te verhogen, dan maakt u zich ermee belachelijk als u de asteroïde daarmee voldoende uit koers wilt halen. Moest dat beduidend genoeg zijn dan zou onze maan allang weg zijn door de aanhoudende druk naar buiten toe of zou ze in een ellips draaien rond de aarde (nou, rond het aanknopingspunt). Dus antwoord: NEE, energie van een foton via een ruimtetuig is onbruikbaar om ons te beschermen. Licht-energie kan niet concurreren met massa-energie. Bijlange niet.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt te vergelijken met via een zeil een mammoettanker voldoende uit koers proberen te halen, terwijl er maar een zuchtje wind is, die mammoettanker zelf al wind opvangt, en je het zeil alleen aan de zijkant kan bevestigen (of een paal drijven in die planetoïde? ![]() Zelfs al was er geen wrijving met het water...
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Minister-President
|
![]() [size=4]ALLEMAAL GOED EN WEL ERW, MAAR JE HEBT WEER POSTS VERVALST HE....
![]() [size=4][/size] [size=4]IS HET ZOALS KLEPTOMANIE EN KAN JE NIET ANDERS ????[/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Erw toch... Hij leert het maar niet af hé...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien heb ik al 1000 keer gezegd dat ik niet een ionmotor een fotonmotor noemde, maar de ESA-motor een foton motor. Het verschil is eenieder duidelijk: ik was niet op de hoogte van de ESA-missie. Over mijn kennis van foton-motoren kan je hier niks afleiden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de rest beperkt het argument tot waarom het niet kan tot "u maakt zich belachelijk". Je beseft hopelijk dat dit (a) geen argument is en (b) je op deze manier enkel jezelf ongeloofwaardig maakt? Citaat:
De massa van de maan is veel groter (bol), dus is de zwaartekracht tussen de aarde en de maan te groot om te overwinnen via de enenergie van fotonen (cirkel - nou ja). Citaat:
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 14 september 2004 om 11:01. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is WEL uit het standpunt van massa ontstaan. U bent begonnen over meteoren VERNIETIGEN en niet UIT HUN BAAN DUWEN. Je kunt een meteoor haast niet vernietigen met energie. Vernietigen is desintegratie. Uit elkaar spatten. Dat kan alleen maar door een ontploffing. Een drukgolf van massadeeltjes, wat er in de ruimte niet is wegens het ontbreken van een medium, waar ik u ook op wees. DAARNA hebt u 'vernietigen' gewijzigd naar 'uit hun baan' duwen. U zegt iets, ik toon aan dat het niet kan, en verandert dat dan maar zonder dat duidelijk erbij te zeggen. U kon gezegd hebben: 'Inderdaad, dat kan niet, misschien gaat het op deze manier...'. Ik kan uw wijzigingen maar proberen zien en volgen. Een overzicht van uw trukendoos: http://forum.politics.be/showthread....&page=11&pp=20 Voorafgaande posts: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik u BELEEFD om verduidelijking vraag dan zegt u 'niks aan te doen' met een vette knipoog. Dat is uw discussiestijl in heel deze thread. En ik kan, in tegenstelling tot toen, nu raden waarom. U laat zichzelf overal 'uitwegjes'. U kunt zeggen 'oh, maar ik bedoelde dat niet, ik bedoelde...'. Dat ik intussen maar kan zoeken en raden zal u worst wezen, het gaat u, zoals reeds gezegd, om een 'gelijk' halen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 14 september 2004 om 13:02. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
|
![]() Zijde het nu al eens ? Moet ik een boot kopen of nen dikken frak ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
|
![]() Of nen dikken frak voor als ik op mijnen boot vast zit in het ijs van de nieuwe ijstijd in een zomer die 6 graden warmer is dan nu ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() trukendoos? TRUKENDOOS? jij haalt allerlei zaken door elkaar (ik heb het bv over ZEEgolven, dat is iets anders dan LICHTgolven ![]() en weet je wat, ik denk zelfs dat je het niet met opzet doet, omdat je al meerdere malen hebt bewezen dat je moeite heb met het begrijpen van bepaalde zaken. Citaat:
![]() ![]() ![]() WAT EEN VALSERIKJE ben jij toch. Dat staat helemaal niet in het vet. Kijk op http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=246 en merk dat (a) niks in het vet staat en (b) ik die post niet heb aangepast nu val je wel echt zwaar door de mand goeie landing ![]()
![]() |
![]() |
#375 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#376 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een foton (energie) heeft geen massa onder mijn definitie. Wat ik hier al 336(?) keer gezegd heb. Hmmmm? Citaat:
Citaat:
Dat uw vragen onduidelijk zijn en dat u ook pertinent weigerde ('tja, niks aan te doen, met vette knipoog) om ze duidelijk te maken staat in de post waar u hier op reageert. Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread....&page=13&pp=20 Citaat:
Citaat:
Ontopic: Inhoudelijk hebt u totaal niet gereageerd op m'n laatste post, daarom nog even de essentie herhalen: licht-energie is totaal onvoldoende om ermee planetoïden voldoende baanwijziging te bezorgen. Alleen een 'duw' (beter een hoge snelheidsinslag wegens meer kracht) van een bepaalde massa-energie effectief. Ironisch genoeg is dat hetzelfde als die planetoïde met onze Aarde gaat doen als onze poging mislukt. Het gebruik van lichtenergie zoals u oppert is botweg belachelijk ineffectief.
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
met mijn hoofd is voor de rest alles in orde, maar bedankt voor de tip Citaat:
het was dus niet omdat je niet wist dat foton en massa niet samengaan -> ik heb het licht gezien (hopelijk val ik nu niet achterover ![]() ik zie niet in wat de lichtabsorptie van de planetoide hier komt doen, dat heeft niks te maken met een foton-motor Citaat:
OF bv. een "vergrootglas" op de planetoide richten, zodat bepaalde stukjes opwarmen en zich afsplitsen, hierdoor kan een planetoide ook "weggeduwd" worden Citaat:
ik stel mijn vragen heel eerlijk, tenzij je me probeert te pakken met een nieuw verzinsel op dat moment durf ik wel eens een vraag stellen die je geloofwaardigheid in het gedrang brengt ![]() Citaat:
persoonlijk vond ik ze na de correctie duidelijk genoeg Citaat:
Citaat:
zolang ik geen belabberde indruk maak voel ik mij al gelukkig ![]() Citaat:
ik stel overigens vast dat je mijn randopmerkingen (cfr. spiegels) links laat liggen
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er nog eens forumoscars worden uitgedeeld, zou er een categorie "meest geduldige forumlid" moeten komen; gm10 wordt alleen al op basis van deze thread de onbetwiste winnaar...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....&page=13&pp=20 [quote=Erw] En sorry, ik begrijp nog steeds geen snars van uw zin: Citaat:
Citaat:
Citaat:
-> planetoïde blijft op koers en we kunnen beginnen bidden dankzij u. ![]() 2) Een zonnezeil reflecteert wel het licht (kleurkeuze). Een zwart zeil zou niet werken. ![]() ![]() Citaat:
Met een vergrootglas bundel je licht en verhoog je de intensiteit, en dus de kracht per oppervlakte eenheid. Maar de praktische kant? Wat fungeert als 'vergrootglas'? En wat als lichtbron? Als u nieuwe ideeën aanhaalt mag u zelf ook wat moeite doen. Bent u te lui? Wat fungeert als lichtbron, wat fungeert als vergrootglas? Het is uw idee. Legt u het eerst eens uit? Citaat:
Citaat:
Citaat:
U mag trouwens nog altijd eens zeggen wat erachter kwam, U hebt het me nu nog niet gezegd. Gaat u nog eens weigeren of weet u het gewoon zelf niet? Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 14 september 2004 om 18:20. |
||||||||||
![]() |
![]() |