![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() gaat ge nodig hebben om die 50.000 naar 5774 te reduceren
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar 't is wel een terechte opmerking, foei on mij. Echter, 't blijft ne kikker he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen verwanten, maar wat zou de longvis doen muteren zodat er amfibieën uitkomen die verder doormuteren tot mensen? Wat vind jij dat het meest rechtop staat om die hypothese te staven? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Als wij als mens plagen meemaken en generaties later daar betere resistenties door ontwikkelen, vind ik dat zoiets historisch geklasseerd kan worden. Wanneer ze reptielen in vogels veranderen, knaagdieren in mensen, dan vind ik daar weinig over terug in de gearchiveerde documentatie. Ik kan dingen observeren, maar weinig linken. Wat kan jij linken? Citaat:
Wat brengt het voor U teweeg en welke vooruitsprong maken wij als mens door geëvolueerd te zijn uit vissen? Het is een schadelijk paradigma wanneer je zulke nonsens aan kinderen van jongs inlepelt. Zeker wanneer er niets in de observaties zoiets toont. Dat is vlakaf in je gezicht lachen en zeggen: Zie ik kan U alles wijsmaken! It's in black and white! Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 9 april 2014 om 21:22. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
God? Wat als de bijbel en andere geschriften een zelfde oorsprong/bedoeling hebben dan de evolutieleer? Wat als de God van de bijbel werkelijk Satan is? We've eaten the fruit, God took his spaceship and was goners. What's leftover? Een wereld van keuze... En wie kan in die wereld van keuze zijn vragen het beste opdringen? Laatst gewijzigd door Peche : 9 april 2014 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 9 april 2014 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het wetenschappelijk niveau natuurlijk.
Even dacht ik dat jij dat ook deed, temeer omdat je zei 'Praha, weerleg ik dan niet wat er gevonden is?' maar ik heb me er sterk in vergist. Citaat:
Citaat:
Want die theorie legt helemaal geen criteria op wat er zoal gevonden dient te worden, wat de duurtijd dient te zijn, etc Dus da's al mis Maar stel dat ge gelijk hebt en we vinden niks terug in het fossielenverslag dat wijst op evolutie zoals beschreven door die theorie dan is er nog een gigantisch verschil met de claim uit de titel 'Het fossielenverslag laat zien dat er helemaal geen evolutie is.' Dat zie je toch ? hoop ik Citaat:
Ik stel hier 'tot op ieder niveau' omdat ge tot nu toe nog steeds niet wilt prijsgeven waar precies die bounderies voor jou liggen en waarom die er zouden zijn. En daar is geen enkele rationele noch wetenschappelijk verantwoorde grond voor om zulks te gaan veronderstellen. Dat, mijn beste peche , zou hetzelfde zijn als : ik aanvaard de Philosophiae Naturalis Principia Mathematica en diens gevolgen en voorspellingskracht máár alleen als we het object kunnen waarnemen en als het nu gebeurt. maw bv Venus buiten de waarnemingshorizon volgt die wetten niet tot iemand me de nodige plaatjes kan geven. Citaat:
( zie oa ook volgende zinnetje in die post waar ge op reageerde ) Citaat:
Niet alle veranderingen die waargenomen/gedocumenteerd zijn man-made. En het speelt in principe helemaal geen enkele rol wie of wat de verandering ('mutati') teweeg brengt omdat mutaties zich nu toch eenmaal op natuurlijke vlak ook voordoen... daar is geen twijfel over... dat beaamde je btw zelf Er is ook geen enkele reden te geven waarom het observeren van evolutie door in een lab wat te gaan prutsen om iets te kunnen bestuderen een soort vals spelen zou inhouden... dan kunnen cern ook maar best opdoeken en gewoon wachten tot we die ongekende deeltjes bij toeval zouden ontdekken. Citaat:
Citaat:
Blijkbaar lukt dat niet hé Één voorbeeldje maar waaruit blijkt dat het fossielenverslag aantoont dat er nooit evolutie geweest is. Laatst gewijzigd door praha : 9 april 2014 om 23:59. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Banneling
|
![]() Ik verdedig de theorie niet he, ik ben er geen volle 100% van overtuigd dat het zo ging he. Ik moet hier niets bewijzen, ik zeg dat ik in de fossielen niets zie en vraag aan mensen wat voor hen soortovergangen bewijst, en toen ontspoorde het hele spel. Vele woorden, maar namen en soorten? Ik kan die mensen die daarvoor de moeite nemen op 3 vingers tellen praha.
Je kan je mening over iemand goed tot uiting brengen, maar over iets net wat minder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weerleg de theorie zoals ze gedrukt staat, de details zijn wishful thinking en computersimulaties waar je nog wat van te delen hebt. Ik moet de details betreffend de theorie nemen op haar woorden, animaties, hoop beenderen, ... Er is niets in het fossielenverslag dat wijst op soortovergangen. Dat gebeurt enkel in het hoofd van enkele wetenschappers die dat idee hardnekkig opdrukken. Wat gebeurt er in jouw hoofd om soortovergangen te kunnen linken? NU EENS EN VOOR ALTIJD aub ![]() Citaat:
We kunnen veel met cellen, maar dat is op een petrishdish. Wat doen de cellen in het dier zelf waar het niet op een veilige suikerlaag ligt te dupliceren? Maar laat je de cel in de vlieg en ga je de grens verduwen zien we een hele andere case. Massale sterfte en no thrive for sexual reproduction. Kunnen wij hedendaagse observaties dan linken aan de theorie? Citaat:
Ja, zoals verwantschappen dat we opmerken? Of die vliegen in dat experiment? Kan je mij aub iets concreet geven dat daadwerkelijk op soortovergangen wijst. En dan geen 2 verschillende vliegen of 2 verschillende E.coli. Nu met onze kennis van klonen, dupliceren van cellen op petrishdishkes en dergelijke, zouden ze toch zelf die longvis aan land moeten krijgen? Het zijn maar kleine klikjes in het DNA waarvoor de natuur miljoenen jaren doet, de wetenschap bekomt zulke dingen in enkele jaren tijd. Wat houdt ze tegen God te spelen en zelf een soort ineen te steken? Of geraken ze niet over de barriere heen zoals we zien in de landbouw? ![]() En wanneer ze een "verbeterde" versie van iets ineen gestoken hebben, hoe flawless is hun DNA? Beter valt dat meestal niet te noemen, kiekes kunnen niet op hun benen staan. Koeien kunnen amper vooruit lopen zoals vroeger, beesten worden genetisch aangepast voor meer bont. Need I say more? Ze kunnen enkele eigenschappen "locken" en ten volle uitspelen, door enkel die cellen met die bepaalde eigenschappen te laten dupliceren en kunstmatig in het dier te plaatsen. Wanneer je dat doet zonder de cellen op een veilige suikerbasis te leggen, gaat het beest dood wanneer je ze over de limiet duwt. Of gebeurt er niets gunstig. Zijn deze observaties evolutie? Enigszins wel. Kunnen wij de huidige observaties toepassen op natuurlijke selectie? Enigszins wel. Verklaart dit waar wij vandaan komen of hoe soorten ontstaan zijn? Zeker niet. Dit is puur artificieel te noemen, not like it happened in real life. Citaat:
Het gaat er niet over wat de fossielen tonen, het gaat erom welke observaties er als consensus over aangeleerd wordt. En hoe men spot met mensen die met oprechte vragen de wereld in stappen. Ik moet naar een museum waar niets te zien is en ik moet boeken lezen dat soorten animeren waaronder ze 2% van gevonden hebben. 98% afbeelden op een fragmentje van 2%? Zo kan iedereen zijn gaten invullen he. Evenals de boeken over de theorie, je wordt van de ene in de andere hypothese meegesleurd om een argument te staven dat zou kunnen wijzen op een bewijs. Daaronder zijn mensen die dat idee opdrukken, verwijten de ID'ers in sprookjes te geloven. Maar ik denk dat er in de echte sprookjes nog meer waarheid huist dan in soortovergangen. Citaat:
De barrieres zijn evengoed zichtbaar bij onze soortverwanten, we hebben genetisch veel gemeen maar zullen toch geen nakomelingen kunnen krijgen met hen. Niet alles klikt, wat wel klikt is bekend in de medische wereld, in de landbouw, ... Citaat:
Wanneer organismes fusioneren zoals de vogelgriep, is dat voordelig voor het dier? Welke nemen wij waar vandaag dat daadwerkelijk voordelig is? Het voordelige voor de zieke in kwestie is dat zijn nakomelingen er hopelijk resistenter tegenover staan. Zijn versterkt immuunsysteem zal echter geen nieuwe soort werpen. We kunnen de mens waarnemen na miljoenen jaren mutaties in bacteriën, virussen, ... We hebben een mysterieus immuunsysteem, maar blijven genetisch gezien allemaal 1 soort. De observaties spreken de hypotheses van soortovergangen tegen. We kijken toch best naar vandaag? Citaat:
![]() Citaat:
![]() Over welke waargenomen veranderingen heb jij het dan? Ik heb het duidelijk over soortovergangen he. En de mutaties lopen in de huidige observaties quasi altijd slecht af... Dus??? Wat is nu de leugen? Dat mensen de veranderingen artificiëel bekomen zijn is zeker geen leugen. Lees Dawkins er maar eens op na ![]() Citaat:
En hoe heeft dat ons veranderd? Dat heeft ons immuunsysteem versterkt claimen ze, maar Uw immuunsysteem heeft weinig te maken met het immuunsysteem van de andere mens waarmee ge u gaat voortplanten, hoe verschillend beide ook, genetisch klik je nog om voort te planten. Al die mutaties hebben uit ons geen nieuwe soort gebracht. Miljoenen jaren, miljoenen mensen, miljoenen diëten, ... Citaat:
Die breakthroughs hebben niets met je overtuiging creationist/atheist te maken. Men kijkt wat de cellen doen, reageren daarop en nu en dan vinden ze eens iets nieuw. Een revolutinaire medicijn zoals anti biotica. Een creationist kan dat evengoed ontdekken dan een atheist omdat de ontdekking op hedendaagse observaties is gebaseerd en niet op een verleden. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 10 april 2014 om 07:52. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Banneling
|
![]() Maar komaan zijt toch eens eerlijk. Ziet die beesten van toen en die beesten van vandaag. OK er is verschil! Maar na honderden miljoenen jaren evolutie, zijn die soorten in hun eigen lijnen geëvolueerd. Dat zeggen de observaties. Zie licht haar fotovoorbeelden en tekst om de verschillen te omschrijven. Zoiets wordt altijd in dank aangenomen praha. Ik ben de eerste om die verschillen te erkennen. Maar wanneer erkennen we dat de verschillen na HONDERDEN miljoenen jaren evolutie quasi klein zijn in vergelijking met wat er volgens de theorie de afgelopen 50 miljoen jaar tijd gebeurd is. Again neem het paard om 50 miljoen jaar enigszins in "details" te observeren.
Bekijk de kikkers, salamanders, vissen en de longvissen van 450 tot 200 miljoen jaar en bekijk ze vandaag. Er is verschil, "evolutie", waar te nemen, maar soortovergangen zoals vis - amfibie - reptiel - zoogdier? Nergens he praha ![]() Want Peche heeft het gevraagd ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 10 april 2014 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik had er inderdaad nog niet zo goed over nagedacht blijkbaar... Het ziet er misschien niet uit als een kikker, echter, 't blijft ne kikker! Ik kan al niet wachten de gezichten van die suppoosten te zien als we dit onder hun neus schuiven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is niet waarschijnlijk dat er een overgang heeft plaatsgevonden met de sprong die u hier aangeeft. En het verslag van de fossielen is niet voldoende compleet om een geleidelijke overgang duidelijk aan te kunnen tonen. U mag daar nog wel een tijdje op blijven hameren maar wijzer worden we daar niet van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En tot voor kort ( op enkel ongefundeerde claims na ) jij ook niet maar ... Citaat:
En je stond daarop ... dus zit ge wel degelijk met het probleemke van bewijslast ![]() Voor alle duidelijkheid de titel is niet "Het fossielenverslag laat niet zien dat er evolutie geweest is" Laatst gewijzigd door praha : 11 april 2014 om 00:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zegt dat je ze weerlegt maar doet het niet. In feite ben je ronduit aan 't liegen hé En btw hou je aan de titel hé ipv deze stroman ![]() Citaat:
De vraag is en blijft : waar wordt de theorie tegengesproken. btw hedendaagse observaties zijn irrelevant want die aanvaard ge toch niet als het gaat over het verleden Citaat:
Op deze basis gaan we in ieder geval niet verder blijven discussiëren... dat beseft ge toch Citaat:
![]() Zo werkt het niet en zo werkt het ook niet in alle andere wetenschappen. Je opmerking komt in 't kort neer op een verwijt dat men nog niet alles weet... big deal Citaat:
Het wordt des te grappiger omdat je het zelf nog omschrijft als waargenomen En dan toch beweren van niet... je moet maar durven Citaat:
Citaat:
Met hier dan nog het voordeel dat we fragmentarisch in dat verleden kunnen kijken Citaat:
![]() Citaat:
Waarom zou ik mijn tijd steken in bronnen en referenties als je blijft ontkennen ? Citaat:
Citaat:
In beide gevallen gaat het over het naar het naar je hand zetten van het toeval en dus het verkorten van de tijdspanne. En je blijft weer dezelfde ongefundeerde ( en onderwijl meermaals weerlegde ) claims af dreunen Citaat:
En 'Wat men bereikt door de observaties is een resultaat dat je met niets uit het verleden kan vergelijken.' klopt niet daar het net de essentie vormt van wat een theorie is. Nog steeds zit ge met de idee-fixe dat de evolutietheorie een uitzondering zou vormen. Citaat:
![]() [/quote]Waarom geloof jij zoiets praha?[/quote] Het is geen kwestie van geloof maar een kwestie van van aanvaarden dat die theorie ( btw da's zowat de enige op een paar varianten met lichte wijziging na ) de beste beschrijving vormt. Heb jij er een betere ? Mij goed ... laat maar horen |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vier poten en een staart -> da's een paard ... geen verschil Citaat:
Je neemt twee beestjes die 'weinig' verschil hebben en zegt dat er té weinig verschil zou zijn op al die tijd. ...vervolgens ... neem je twee beestjes die 'veel' verschil hebben en zegt dat er té veel verschil zou zijn op zulke korte tijd. ... en dan ben je nog zeer verbaasd dat ge geen gedetailleerd fossielenverslag hebt van die laatsten. en daar besluit ge dan uit : "Het fossielenverslag laat zien dat er nooit evolutie geweest is " allemaal zéér logisch hoor ! ![]() Laatst gewijzigd door praha : 11 april 2014 om 01:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar je snapt mijn mantra nu toch ook al intussen he, amfibieën blijven amfibieën ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | ||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik lieg helemaal niet. De fossielen laten geen soortovergang zien. Die moet je je zelf inbeelden in je hoofd en ze helpen U heel goed omdat ze het al voor U afgebeeld hebben in prentboekjes voor de lagere school. Je bent een vis! Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Maar het centraal stelsel van het dier kan je niet mee over de limiet duwen, je moet die cellen eerst in een nieuwe vlieg plaatsen waarin die cellen zich gaan dupliceren. Is iets bereiken op een veilig suikerlaagje dezelfde omgeving als in het stelsel van het dier? N.B. Hier heeft het oog van de wetenschapper geselecteerd, niet de natuur. Dat valt voor mij onder artificiële selectie. Citaat:
Anti biotica, hoe is dat bv uitgevonden? Door observaties en experimenteren. But what does this say? Citaat:
![]() Citaat:
Men weet ook niet alles, maar linkt heel veel aan weinig. Dat is incorrect. Citaat:
En zitten ze niet met bounderies? Wanneer je een eigenschap gaat "locken", gaat dit ten koste van iets anders. Ik neem in de observaties waar dat je de grens enigszins kan verleggen, maar ook daar is een limiet. Je kan bv die E.coli verder resistent tegen de koude maken, maar ooit zal de maximum temperatuur bereikt worden en is het op zijn limiet. Maar om toch even de activist in mij aan te wakkeren: Moet een kieke door haar poten zakken zodat de kiekeboer per kieke vijftig cent meer zou krijgen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zoals iedereen U evengoed zal beamen, mij ga je niet meesleuren in hypotheses om een mogelijk argument te staven dat zou kunnen wijzen op een bewijs he. Je zal dan moeten toegeven dat je biterweinig zal vinden wat voldoet aan die criteria ![]() Citaat:
Nochtans liepen er veel mensachtigen rond, en er schiet er maar ene over, wij. Zie wat miljoenen jaren evolutie deed op de Galapenos eilanden... Ik toon wat geobserveerd kan worden. Wat tonen ze ons om hun ding te bewijzen? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laat de amfibieën uit hun eigen zaadje vertrekken en zelf ontgroeien tot een plantje, dat een boom wordt met veel zijtakken. Doe zo hetzelfde bij iedere soort (vissen/reptiel/zoogdieren) en ik zal euraka roepen! Maar ge kunt in mijn leefwereld niet verwachten dat ik later mijn kinderen ga zeggen dat ze afstammen van vissen? Ik vind God een veel schoner paradigma wanneer ge het lostrekt van alle regeltjes en doctrine. God is liefde, en ge moet altijd luisteren naar het hoogste (zuivere) gevoel dat zich binnenin manifesteert, en bij mij roept dat ze ons al van duizenden jaren geleden onderdrukken en vanalles wijsmaken. Ik heb in mijn tijd meegemaakt hoe geschiedenis geschreven word. Hoe men mensen in de gevangenis steekt die anderen willen helpen, waar tegen en waarvoor men oorlog voert.... Ze mogen het hebben. Vaya con Dios! Laatst gewijzigd door Peche : 11 april 2014 om 08:03. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe nu hetzelfde bij mensachtigen en krab maar eens in uw haar terwijl ge mij dat logisch tracht uit te leggen. Citaat:
Wat tonen de details Wat toont de theorie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Inteelt leidt tot degeneratie, en niet tot iets beters. En virussen die DNA doorgeven moeten dat DNA ergens vandaan halen. Er wordt dus niks nieuws gecreëerd, alleen bestaand DNA door elkaar gemixed. Citaat:
Het fossielenverslag is compleet in overeenstemming met creatie, want soorten verschijnen plotseling, zonder enige connectie met veronderstelde voorouders, en tijdens hun hele verblijf in het fossielenverslag veranderen ze niet. Dat past dus perfect in het scheppingsverhaal, en haalt de evolutiehypothese onderuit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Peche ik ga proberen de zaak wat terug te herstructureren en verder ben ik niet meer van plan in te gaan op elk detail dat ik in je posts zie wat niet klopt of verkeerdelijk is voorgesteld, wat uiteraard niet wilt zeggen dat je die zou 'krijgen' als verdere basis
Citaat:
Dit 'Er is niets in het fossielenverslag dat wijst op soortovergangen.' is wat jij ervan brouwde. toch een verschil lijkt me ... of betwist je datte ? Citaat:
...of gewoon nog steeds niet begrijpt wat de theorie stelt wat jouw onderstaande stukje wederom in de verf zet Citaat:
Citaat:
1) Alles wijst in de richting dat basisidee van de theorie klopt. Er is door jou of een ander nog niets gebracht dat het tegendeel zou aanwijzen. 2) bewezen is de theorie uiteraard niet ... dat zou nogal straf zijn ook 3) we hebben geen observaties over soortovergangen nodig om die theorie staande te houden ... uiteraard zijn die welkom en die zijn er ook 4) Wat we wel nodig hebben is één observatie ( ééntje maar ) om de theorie onderuit te halen Die ontbreekt tot heden totaal ... er is zelfs geen aanwijzing voor Uiteraard kan die nog komen maar die beloven jullie ons al zowat 150 jaar Citaat:
- Je gooit alles op één hoop - je gebruikt willekeurig wat taxonomische rangen om je uit te drukken - Je 'gelooft' en/of erkent niet zoiets als macro-evolutie ... in fact hou je je eigenste _nog steeds in te vullen_ betekenis erop - Je 'gelooft' dan wel weer in macro-evolutie in het kwadraat en/of een goddelijke interventie met een grapje om ons op het verkeerde been te zetten ( je post ivm dat alle soorten die we nu kennen er al zouden geweest zijn ) - Je ziet geen verschillen of je wilt er geen zien als het je niet uitkomt. - Je claimt 'magische' barrières waar totaal geen aanwijzing voor is no offence maar ... volgens mij onderzoek jij juist niks en tijd neem je er ook niet echt voor om je te informeren. Je hele betoog komt rechtstreeks uit een draaiboek van één of ander creationisten-site. Citaat:
Het gaat uiteraard alleen over de reactie erop ... dat van die toevallige mutaties is toch al een vaststaand feit Citaat:
En... laat me raden .... hoe noem je die verschillende groepen ( over soorten kunnen we het dan alvast niet meer hebben ) ? Toch niet toevallig grondsoorten ? Laatst gewijzigd door praha : 11 april 2014 om 16:08. |
|||||||
![]() |
![]() |