![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals ik al zegde, ik ben voor solidariteit wat betreft die hangaar, verwarming, een matras, water en brood en elementaire verzorging. En ik ben tegen GEDWONGEN "solidariteit" (een oxymoron) om een zeker levenscomfort moeten af te staan om iemand anders een groter levenscomfort te geven dan waar mijn grootouders hard moesten voor werken.
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Banneling
|
![]() Werklozen krijgen geen maaltijdcheques noch gratis vakanties bij om het even welk ziekenfonds...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 april 2014 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was jij van plan om ergens olie voor persoonlijk gebruik te boren, en mocht je toen niet omdat de staat een concessie aan iemand anders heeft gegeven ? Wilde je absoluut een steenkoolmijn in de Kempen openen, en viel je toen op een njet van de eigenaar ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Maar behalve enkele frustraties over een botsing tussen illusies en een zekere werkelijkheid zie ik niet in in welke mate rijken Djimi nodig hadden om rijk te zijn, en in welke mate het niet-bestaan van Djimi die rijken had belet van rijk te zijn.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2014 om 14:03. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar maakt dat een verschil wat de kern van de zaak betreft ? Het verschil tussen werken en op je luie kont blijven zitten , is voor veel mensen gering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor normale mensen gebeurt dat inderdaad uit vrije wil. Voor de rest hebben we gelukkig de overheid die het hen oplegt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 1.000.000 op de bank hebben, of 350.000 op de bank hebben, is WEL een verschil.
![]() |
![]() |
#370 |
Banneling
|
![]() Dat maakt een verschil in die zin dat iemand die leugens gebruikt om een verhaal hard te maken, alle credibiliteit verliest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me wel interessant om dat eens verder uit te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het lijkt mij vooral de ontvangende zijde die solidariteit normaal vindt en vindt dat die moet opgelegd worden ![]() Gedwongen solidariteit is een oxymoron. Het is een beetje zoals gedwongen liefde he. Verkrachting heet dat. Maar het klinkt zoveel beter: wij dwingen U tot liefde ![]() ![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2014 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK , het is wellicht wat overdreven om de stelling wat duidelijker te maken . Maar raakt dat aan de essentie van de stelling ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het onvolledige in de stelling is dat werkenden vakantiegeld, eindejaarspremies en allerhande extralegale voordelen trekken. Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 april 2014 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms is een superioriteitsgevoel een symptoom van een minderwaardigheidscomplex naar het schijnt. Maar iik ben geen psychiater. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niet iedereen krijgt een eindejaarspremie, dat is ook een leugen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind de basisidee van ons sociaal zekerheidsstelsel trouwens prachtig en zal dat ook blijven verdedigen. Maar niet alles loopt gesmeerd met dat systeem: er wordt duchtig van geprofiteerd, er wordt geld versmost,... Daar wil ik verandering in zien. Meer zelfs, om het systeem te laten overleven MOET daar verandering in komen. Maar blijkbaar ben je een asociale zak als je dat zelfs maar durft aan te kaarten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Water en brood, en onderdak (bijvoorbeeld tegen het slechte weer) zoveel je wil, wanneer je maar wil (zolang je je gedraagt). En elementaire verzorging. Ik was nog vergeten: elementair sanitair. Maw, de ECHTE basisbehoeften. Zoveel je wil, wanneer je maar wil. Maar daar blijft het bij. We gaan U geen woning geven waar ge met uw gezin in gaat leven, met een TV in en een computer, en een auto of weet ik veel. De bedoeling is inderdaad U helpen te OVERLEVEN. Niet, U te laten installeren in een manier van leven.
Citaat:
Citaat:
![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 april 2014 om 14:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |