![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik reageerde in feite op de gedragingen en op de manier waarop een 'recht' zich baseert niet dat ik daarom uitga van verkeerde zaken. Ik bedoelde dat 'rechten hebben' in de meeste gevallen zodanig verkeerd geïnterpreteerd worden dat de associatie van dat recht betrekking heeft op verdediging van die rechten waar je 'rechtmatige eigenaar' van bent, dus dat je rechtmatige eigenaar bent van dat huis ook impliceert dat je dat huis verdedigd door middel van bedreigingen die "gedachtegebaseerd" zijn (oorzaak en gevolg wet) dat ligt subtiel vast binnen het gedragskenmerk van de mens...het is veel natuurlijker je gedachten dan beter te richten en er van uitgaan dat je iedereen met rust laat behalve bij een eventuele dispuut waarvan de "rechten" zich op dat gedrag beroepen ! |
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#363 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Niemand hoeft naar mij te luisteren noch dat ik dat eis ! Dus die 'vrees' dat jij hebt is ongegrond want blijkbaar maak ik geen intellectuele indruk dus lezen ze daar automatisch wel over ! Gedrag en rechten zijn een zeer dunne scheidslijn genegen..daarom dat ik dit objectief behandel. |
|
|
|
|
|
|
#364 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het recht op zelfverdediging en de verdediging van de familie lijkt me duidelijk. Indien de wetgever daar tegen zou ingaan zou hij ingaan tegen de menselijke natuur, tegen een instinct. Dat zou de wet zelf crimineel te noemen zijn, want een wet kan niet verlangen wat een mens niet kan geven. Maar in hoeverre heb je recht je eigendom te verdedigen? Want een systeem dat mensen ertoe aanzet criminelen het leven gemakkelijk te maken lijkt me ook niet bevorderlijk voor de veiligheid noch de rechtvaardigheid van een samenleving. En daarbij is het eigen bezit in de eerste plaats toch ook de eigen verantwoordelijkheid om te verdedigen? Ondermijnt men anders niet het hele concept van persoonlijk bezit? Anders kom je toch in een totalitaire 'communistische' staat terecht. Voor zover een mens (inclusief een overheid) ooit iets kan 'bezitten'. Maar ik schat dat dan de discussie iets te filosofisch wordt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 november 2014 om 17:49. |
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steben : 24 november 2014 om 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#367 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
|
kijk eens naar het aantal posts
|
|
|
|
#369 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#370 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dus dat een inbreker op eigen houtje beslist om ergens in te breken is diens eigen keuze en als dat op een njet stuit van de bewoner kan mij gestolen worden, er is geen andere keuze de bewoner verdedigd enkel diens have en goed waar de bewoner voor gewerkt heeft ! De opties niet kiezen om daar onbeslist in te blijven is de keuze van de inbreker en blijft de laatste optie van kracht om te accepteren dat hij op basis van deze feiten ingerekend kan worden, ik vroeg er niet om dat er ingebroken zou worden noch dat de inbreker gedwongen/verplicht werd om dat te doen ! Hetzelfde principe is van toepassing dat de bewoner vraagt om bestolen te worden wat absoluut onwaar is, dat de inbreker vraagt aan de bewoner om toe te laten dat de bewoner(s) bestolen worden van waardematerialen waar de bewoner(s) voor gewerkt hebben of gespaard. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 24 november 2014 om 20:14. |
||
|
|
|
|
|
#371 |
|
|
evenredig geweld. Dat is dus exact hetzelfde als zelfverdediging is voor personen.
|
|
|
|
#372 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Echter, iemand die 's nachts over je omheining kruipt, je hond doodt (vergif) en op weg is naar buiten met je bromfiets (iets gelijkaardigs overkwam me ooit). Wat doe je daarmee dan? Laten wegwandelen en de politie bellen? Beleefd vragen de eigendom met rust te laten? Je zou toch het recht mogen hebben die te confronteren. En dan dien je toch best voorzien te zijn op mogelijk geweld. Niet? En daarbij heeft een mens ook emoties hé. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 02:22. |
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Eigendom en een sociale staat zijn heus niet zo onverenigbaar als men wel denkt. |
|
|
|
|
|
|
#374 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als het alleen om de brommer gaat ... die kan men vervangen. Laatst gewijzigd door Troubadour : 25 november 2014 om 02:33. |
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op uw opmerkingen over bezit zou ik in deze draad liever niet ingaan. Een hele discussie en een beetje te ver off topic. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 02:38. |
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#377 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
Als je toch nog interesse zou hebben om daar op in te gaan, PM me dan (of we maken een nieuwe thread)? |
||
|
|
|
|
|
#378 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk echter niet dat noodzakelijkerwijze degene met de 'grootste stok' de beste beheerder is. Meer dan eens is het tegendeel waar. Degene die het meeste streeft naar macht is degene die in het huidige 'systeem' de meeste macht zal in handen krijgen, maar tegelijkertijd is het degene die het minst is staat is de collectieve lange termijn belangen te dienen. En die belangen zijn, evenzeer als individuele rechten, noodzakelijk voor het overleven van de mens. Een evenwicht is nodig. Sociaal darwinisme is een nogal eenzijdige visie op de mens. Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 03:03. |
||
|
|
|
|
|
#379 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je onverwacht en dreigend in het nest van een dier komt dan bijt dat dier. Is mensens huis niet zijn nest? Zelfs al zijn de kinderen niet thuis?
('mensens' bestaat niet blijkbaar. Maar het klonk gepast.) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 november 2014 om 03:15. |
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Opmerking: in ga er bij mijn methode van uit dat minimalisatie van risico het doel / de beste strategie is. Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Ik denk dat het in de moderne grammatica 's mens huis is (dus: Is 's mens huis niet zijn nest?), van de vorm 'des mens' (merk het enkelvoud op, jouw combinatie van het meervoudig 'mensen' maar enkelvoudig 'zijn' in plaats van 'hun' is niet correct) maar helemaal zeker ben ik ook niet. |
|
|
|
|