Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 6 januari 2015, 15:00   #361
Yordin
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vanzelf of mits actie van de Europeanen?
In een bepaald opzicht vrees ik de houding van veel Europeanen meer dan die van moslims.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djimi
We hadden allemaal moeten weten waarmee we begonnen toen we de vrijheid van meningsuiting aan banden legden om sommige gevoelige lange tenen en dito zieltjes te ontzien.
Volgens mij is dit de basis van waar we vandaag staan, zijn we na de val van de muur het belang vrijheid van meningsuiting niet eerder vergeten?
Ik herinner me nog de oude promotiecampagne van De Morgen met Ayatollah Khomeini en Paus Johannes Paulus 2, daar zijn ze ook vergeten waar ze ooit voor stonden.
Yordin is offline  
Oud 6 januari 2015, 15:19   #362
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yordin Bekijk bericht
In mijn opinie doet Pegida dat voorlopig goed door duidelijk afstand te nemen van geweld en te kennen te geven dat ze niet persé tegen vreemdelingen en asiel zijn, onze msm weigeren echter dat aspect te belichten.
Dat is al veel te laat hoor.

Die club is vergeven van de racisten, islamofoben en holocaustontkenners.

Daarom verzamelt de Duitse overheid en de Duitse media momenteel ook driftig alle profieltjes van de pegida steunbetuigers op internet.

Ze zijn er wéér ingetrapt...
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 6 januari 2015, 15:28   #363
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Daarom verzamelt de Duitse overheid en de Duitse media momenteel ook driftig alle profieltjes van de pegida steunbetuigers op internet.
Je wanhopige bangmakerij wordt pathetisch hoor.

Zelfs de Duitse politie steunt PEGIDA.

De Duitse overheid, wie is dat nog?
Een clubje linkse sukkels wiens rijk spoedig uit zal zijn.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 6 januari 2015 om 15:30.
Thuleander is offline  
Oud 6 januari 2015, 15:37   #364
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bekijkenswaardige video van een Duitse Jood die zijn Duitse landgenoten (en vooral Malika Merkel) toespreekt:

https://www.youtube.com/watch?v=WkrK...ature=youtu.be

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 6 januari 2015, 15:43   #365
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Eberhard Leclerc is offline  
Oud 6 januari 2015, 15:51   #366
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een grote leugen.
Als je eens in Leuven komt wandelen dan zie je onmiddellijk dat dit cijfer niet kan kloppen. Op het net zijn er duizenden statistieken te vinden die van geen hol kloppen.
Nu maak je jezelf echt compleet belachelijk.
Nietzsche is offline  
Oud 6 januari 2015, 15:55   #367
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Vanzelf of mits actie van de Europeanen?

Ik heb op zicht niets tegen Moslims in Europa mits het een Europese variant van die religie betreft die aan een aantal voorwaarden voldoet. Daar dient een actief beleid voor gevoerd te worden. Wat zijn die voorwaarden? Stikt houden aan mensenrechten bv. Jammer genoeg is dat voor velen al een brug te ver. Kijk maar eens hoeveel moslims vinden dat apostacy niet mag en zelfs met de doodstraf bestraft mag worden (80 % in Jordanië las ik overlaatst bv). Of kijk hoe de evolutietheorie aangevallen wordt vanuit die hoek.

En als ik dan merk dat zelfs op het eerste zicht gematigde moslims zoals Kallikles eigenlijk een dubbel discours voeren...dan lijkt me voorzichtigheid op zijn plaats. We dienen een gemeenschappelijke basis voor samenleven te creëren ondertussen dat we de verlichting verdedigen. Verkeerdelijk wordt multicultuur door velen verward met een laissez faire cultuur.
1: De meeste moslims in Nederland/Vlaanderen houden zich aan mensen rechten, of wil jij zeggen dat er massaal hoofden worden afgehakt?

2: Waarom zou men de evolutietheorie niet mogen aanvallen? vrijheid van meningsuiting noem je dat.

3: Gematigde moslims?

Dat bestaat niet. De islam is een anarchistische religie waar je veel interpretaties op los kan laten. Dat kallikles een dubbele discours voert heeft niets te maken met het feit dat hij moslim is. Dat is gewoon zijn karakter.
Nietzsche is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:02   #368
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tis dr weer 1 die tussen dat pegida groepje in gaat staan he.

Gosh. Ik denk dat 3 miljard moslims vanavond niet meer kunnen slapen.

Zouden de leukers van die pagina's al door hebben dat hun profielen inmiddels ook bij de staat bekend zijn. Erg slim zien ze er niet uit namelijk.
Er zijn bij de "staat" meer profielen van leukerds zoals jij bekend hoor !!!
Boduo is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:06   #369
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yordin Bekijk bericht
Nogmaals meer dan poging van jouw kant om het volledige initiatief als nazistisch te framen is dit niet.
Tegenhangers van Pegida doet identiek hetzelfde men poogt deze beweging als kwaadaardig en neonazistisch te framen.
De media speelt dit spel gretig mee, objectiviteit en neutraliteit moet men van die kant niet verwacht worden.

Ik heb geen glazen bol, het zou kunnen dat over enkele weken dit allemaal uitdooft of dat overheden uiteindelijk al dan niet gewelddadig gaan ingrijpen.
In tweede scenario is de nieuwe DDR een feit, een van de bezorgheden van Pegida is dat men straks opnieuw twee meningen moet hebben, eentje voor het openbaar en eentje voor de privé.
Een scenario waar ze uitgerekend in Dresden alles van weten.
D�*�*r zit het gevaar: Pegida in een kwaad daglicht stellen !
Boduo is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:09   #370
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het in Holland zit , en eerlijk gezegd het interesseert me maar matig, maar ik ben al wat langer op de planeet dan jij en in de jaren '80 waren er hier in Leuven misschien 1 maximum 2 procent moslims , nu maken ze ongeveer 20 procent van de bevolking uit en in de scholen is ongeveer één op de drie kinderen moslim, in de beroepsscholen zelfs 2 op de 3, in de ASO scholen van niveau nog altijd zo goed als niets, maar dat is waarschijnlijk te danken aan de massieve inteelt en het gebrek aan interesse van de ouders.
Maar , aan dat tempo zijn ze hier binnen 25 jaar in de meerderheid.
Gelukkig zijn de OCMW's in België allen zo goed als failliet.
Dat zou kunnen een "probleem" worden voor onze bruine broeders.
Boduo is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:14   #371
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Operatie beschadiging is al lang bezig en draait op volle toeren.

Indien dit pegida geen stille dood sterft, zal 't met brute kracht neergeslagen worden, in èlk Europees land.
SDX is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:15   #372
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nu maak je jezelf echt compleet belachelijk.
Wat weet jij ervan , jij kent Leuven niet. De blokken van Sint Maartensdal en omgeving , waarover Zeus het heeft , in totaal zeker 1000 appartementen , worden voor bijna 100 procent bewoond door moslims. Zeus kan dat bevestigen. Leuven en deelgemeenten heeft minder dan 100.000 inwoners en dan zouden er maar 6 procent moslim zijn ? Laat me niet lachen.

Alleen al in Sint Maartensdal , en de vaartkom woont dat aantal en dan hebben we het nog niet gehad over dat paar duizend Koerden die in Kessel-Lo wonen.
Pericles is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:16   #373
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit is zeker een probleem. Iedereen moet zijn mening in vrijheid kunnen verkondigen.

Men moet niet een bepaalde groep in een kwaad daglicht zetten zonder dat daar een goede aantoonbare reden voor is.

Als deze gasten met duidelijke hakenkruizen zouden rondlopen, dan was het anders natuurlijk. Dan roepen ze het immers over zichzelf af.
Nietzsche is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:21   #374
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat weet jij ervan , jij kent Leuven niet. De blokken van Sint Maartensdal en omgeving , waarover Zeus het heeft , in totaal zeker 1000 appartementen , worden voor bijna 100 procent bewoond door moslims. Zeus kan dat bevestigen. Leuven en deelgemeenten heeft minder dan 100.000 inwoners en dan zouden er maar 6 procent moslim zijn ? Laat me niet lachen.

Alleen al in Sint Maartensdal , en de vaartkom woont dat aantal en dan hebben we het nog niet gehad over dat paar duizend Koerden die in Kessel-Lo wonen.
Cijfers laten X zien, jij zegt dat X onzin is omdat jij anders ziet.

Iedereen met redelijke cognitieve vaardigheden ziet in dat dat een redenering is van niets.
Nietzsche is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:42   #375
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bekijkenswaardige video van een Duitse Jood die zijn Duitse landgenoten (en vooral Malika Merkel) toespreekt:

https://www.youtube.com/watch?v=WkrK...ature=youtu.be
Ik heb de video bekeken.
Ontroerend !
Boduo is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:46   #376
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cijfers laten X zien, jij zegt dat X onzin is omdat jij anders ziet.

Iedereen met redelijke cognitieve vaardigheden ziet in dat dat een redenering is van niets.
Moet ik misschien wat foto's nemen van Sint Maartensdal en omgeving misschien ?
Ik denk dat dat de relaliteit duidelijker zal weergeven dan een statistiek die zelfs op eerste gezicht totaal van mijn hol is.
Pericles is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:48   #377
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat dat de relaliteit duidelijker zal weergeven dan een statistiek die zelfs op eerste gezicht totaal van mijn hol is.
Peri, sommige mensen dragen een paardenbril...
Boduo is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:49   #378
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Foto,s laten slechts een deel van de werkelijk zien. Maar post wat je wil posten, het zal werkelijk mijn reet roesten.
Nietzsche is offline  
Oud 6 januari 2015, 16:53   #379
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Toch intrigeert het. Er is kennelijk iets in jouw brein dat je niet mag openbaren uit angst voor je blanke bazen.
Je komt me op dit forum over als een vurig aanhanger van anti-racisme. Hoe komt het dan dat je constant zit te focussen op huidskleur? Eens te meer blijken de 'anti's' de grootste pro's te zijn in denken en handelen.
Marnik is offline  
Oud 6 januari 2015, 17:08   #380
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Foto,s laten slechts een deel van de werkelijk zien. Maar post wat je wil posten, het zal werkelijk mijn reet roesten.
Iedereen die Leuven wat kent weet dat een cijfer van 6 procent moslims om je broek af te steken van het lachen is , dat cijfer wordt alleen al gehaald door de bewoning in Sint Maartensdal en omgeving en dan hebben we het nog niet gehad over de honderden Koerden die op de Diestsesteenweg wonen en over de Marokkanen die in Kessel-Lo in een wijk wonen die in de volksmond niet voor niets "Cassablanca" wordt genoemd.

Laatst gewijzigd door Pericles : 6 januari 2015 om 17:09.
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be