![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niks van Van den Berghe. Dat is wat de koran zegt volgens de poster: Koran, sura 47.4: Wanneer gij een ontmoeting met ongelovigen hebt, houwt in op hun nekken en richt een bloedbad aan. En dat is maar precies wat ze doen, Van den Berghe! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 20:40. |
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tegen wie of wat vecht u nu eigenlijk? Ik kan u slechts aanraden heel mijn bericht te lezen en ook de volgende te bekijken.
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ben jij psychotisch?
|
|
|
|
|
|
#365 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Progressieve christen" is voor mij ietwat betekenisloos. Ik zei dat ik ethisch progressief ben en dat dit van mij voor bepaalde christenen geen christen maakt. Voor mijzelf staat dat echter los van het christen-zijn.
|
|
|
|
#366 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is geen interpretatie. Dat zijn de handelingen van Mohammed, kort na de "nederdaling" van deze verzen. Naar de koran leert, is Mohammed immers de profeet die voor de mensheid de ware zin van de koran begrijpt en die ook meegeeft. Daarom wordt in de moslimwereld de koran niet op zich gelezen, maar steeds in het licht van de (betrouwbare) hadithverzamelingen waarin Mohammeds woorden en daden zijn opgetekend.
|
|
|
|
|
|
#367 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#368 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vechten? Ik reageer op uw bericht. Natuurlijk gaan ze journalisten die een vrijgeleide hebben niet onthoofden of doden. Maar vele anderen wel. En vooral andersgelovigen. Zoals bijvoorbeeld ook de Yerzidi's. Ze passen letterlijk de koran toe.
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neemt u Jezus Christus als Heiland aan?
|
|
|
|
|
|
#371 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#372 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hebt u nu al mijn opeenvolgende berichten over dit vers gelezen? Wat betwist u nu eigenlijk in wat ik schrijf? Ik heb hier de stellige indruk dat gewoon reageert om te reageren. |
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij is dat juist aan het beamen. Misschien je eens beter lezen en niet zo hysterisch doen.
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het verschil zit ergens anders: daar waar de soennieten menen dat de gewapende strijd voor de uitbreiding van de "oemma" nu gevoerd kan worden, benadrukken de sjiïeten steeds dat de wapens enkel kunnen worden opgenomen als de laatste imam is teruggekeerd. Zoals die niet verschijnt, mogen ze niet overgaan tot die strijd. De laatste imam zal immers de moslims de absolute overwinning geven, waardoor heel de wereld islamitisch zal worden. |
|
|
|
|
|
|
#376 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe verklaar jij Lukas 17 dan?
|
|
|
|
#377 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wanneer hij beweert dat IS dat niet altijd zo letterlijk opneemt omdat IS ook journalisten ontvangt en deze niet onthoofdt (zo had ik het toch begrepen), dan is dit dus larie en apekool. En als ik het juist begrepen had, dan heeft dit maar weinig met hysterie te doen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2015 om 20:56. |
|
|
|
|
|
#378 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welke rechtsschool in de islam is vandaag de dag dan nog moetazilist? Mij komt het eerder voor dat dit een intellectueel speeltje is van enkele westerlingen die iets uit een ver verleden oprakelen.
|
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|