Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 4 februari 2015, 19:42   #361
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

FOX censureert niet en wordt ervan beschuldigd een mediakanaal van ISIS & AQ te zijn:

The Guardian - Fox News website embeds unedited Isis video showing brutal murder of Jordanian pilot
4 februari 2015 - Fox News is only US media company to display extremely graphic 22-minute video showing Muadh al-Kasasbeh being set on fire and burning to death in a cage

...

In a statement, the network said: “After careful consideration, we decided that giving readers of FoxNews.com the option to see for themselves the barbarity of ISIS outweighed legitimate concerns about the graphic nature of the video. Online users can choose to view or not view this disturbing content.”

YouTube removed a link to the video a few hours after it was posted, and a spokesperson for Facebook told the Guardian that if anyone posted the video to the social networking site it would be taken down.

Several news organizations used still images from the video in their news stories both in print and online – including the Daily Mail, the New York Daily News and the New York Post, which also used an image of Kasasbeh on fire for the front page of their evening edition.

The television network’s decision to host the footage drew criticism from terrorism analysts.

Malcolm Nance, the executive director of the Terror Asymmetrics Project on Strategy, Tactics and Radical Ideology thinktank and an expert on counter-terrorism and radical extremism told the Guardian that by posting the video Fox News was propagating “exactly what Isis wants to propagate”.

“The whole value of terror is using the media to spread terror,” he said.
Isis video shows Jordanian hostage being burned to death
Read more

Rick Nelson, a senior associate in homeland security and terrorism at the Center for Strategic and International Studies, said that posting the video actually empowers Isis.

“They’re a terror organisation,” he said. “They seek to strike terror in the hearts and minds of people globally, and by perpetuating these videos and putting them out there into the internet, it certainly expands the audience and potential effects.”

“These groups need a platform, and this gives them a platform,” he added.

Nance told the Guardian that showing the video would also further endanger other hostages, including the 26-year-old American aid worker currently held by the militant group.

“[Fox News] are literally – literally – working for al-Qaida and Isis’s media arm,” he added.

“They might as well start sending them royalty checks.”

Link naar FOX Video:

http://video.foxnews.com/v/403058397...hostage-alive/
HIER
zonbron is offline  
Oud 4 februari 2015, 19:46   #362
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wel ja... ze geven het niet op.
Yup, ze gaan samen met de VS ervoor zorgen dat papa,s hun kindjes onder het puin moeten halen.

Goed nieuws....
Nietzsche is nu online  
Oud 4 februari 2015, 19:46   #363
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, dat is geen tactiek. Het is just voor de fun, maar het gaat ISIS niet stoppen ofzo..

Tenzij je dit soort filmpjes echt op grote schermen laat afspelen.
Humor is de beste medicijn. Beter dan onszelf laten intimideren
Adrian M is offline  
Oud 4 februari 2015, 19:47   #364
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien is het nog iemand anders opgevallen, in de propagandafilm maakt men gebruik van heel wat subliminale beelden.
HIER
zonbron is offline  
Oud 4 februari 2015, 19:48   #365
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yup, ze gaan samen met de VS ervoor zorgen dat papa,s hun kindjes onder het puin moeten halen.

Goed nieuws....
Inderdaad. Dat klopt.
HIER
zonbron is offline  
Oud 4 februari 2015, 19:49   #366
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Humor is de beste medicijn. Beter dan onszelf laten intimideren
Sowieso je erdoor laten intimideren....

Mensen in het westen die bang zijn voor terreur, ik begrijp dat echt niet. De kans dat je slachtoffer wordt is zo ontiegelijk klein.
Nietzsche is nu online  
Oud 4 februari 2015, 19:49   #367
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dat klopt.
Goed nieuws, ja?
Nietzsche is nu online  
Oud 4 februari 2015, 19:52   #368
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijne Nederlandse humor. Top!
Ik vermoed dat de partner of ouders van een zoon die zo om het leven wordt gebracht weinig deze "humor" kunnen smaken. Maar we hebben het geluk in een vrije wereld te leven waar dit moet kunnen maar verfijnd is anders.
Gipsy is offline  
Oud 4 februari 2015, 19:53   #369
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vermoed dat de partner of ouders van een zoon die zo om het leven wordt gebracht weinig deze "humor" kunnen smaken. Maar we hebben het geluk in een vrije wereld te leven waar dit moet kunnen maar verfijnd is anders.
........................
Nietzsche is nu online  
Oud 4 februari 2015, 19:57   #370
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:

Mensen in het westen die bang zijn voor terreur, ik begrijp dat echt niet. De kans dat je slachtoffer wordt is zo ontiegelijk klein.
Als je terreur gaat definiëren onder de noemer van bomaanslagen, onthoofdingen, enz. is dat onmiskenbaar juist. Maar voor de gewone burger maakt het in wezen niet veel uit of hij gedood of gewond wordt door een bomaanslag, of door de messentrekkerij en het baseballgeknuppel van moslimjongeren. Dat is ook terreur én met een gelijkaardig motief. Natuurlijk, als je bepaalde buurten gaat mijden, dan is de kans weer wat kleiner. Geen Aalst Carnaval meer voor mij, dit jaar, het risico is te groot geworden. Niet omdat IS daar een bom zal laten ontploffen, wat wel plausibel is maar waar de kans vrij klein toe is, maar omdat, wanneer ik mij naar huis begeef (meestal in niet zo een nuchere toestand) her en der de allochtone groepjes jongeren langs de straatkant moet trotseren. Ik riskeer het mij niet. Dat is OOK terreur (of ben je het weeral niet eens daarmee?).
HOUZEE ! is offline  
Oud 4 februari 2015, 19:58   #371
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goed nieuws, ja?
Absoluut, zo moet je dat aanpakken. Specifiek dreigen om vrouwen en kinderen om te brengen, wanneer mannen zich niet schikken.
HOUZEE ! is offline  
Oud 4 februari 2015, 20:02   #372
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Als je terreur gaat definiëren onder de noemer van bomaanslagen, onthoofdingen, enz. is dat onmiskenbaar juist. Maar voor de gewone burger maakt het in wezen niet veel uit of hij gedood of gewond wordt door een bomaanslag, of door de messentrekkerij en het baseballgeknuppel van moslimjongeren. Dat is ook terreur én met een gelijkaardig motief. Natuurlijk, als je bepaalde buurten gaat mijden, dan is de kans weer wat kleiner. Geen Aalst Carnaval meer voor mij, dit jaar, het risico is te groot geworden. Niet omdat IS daar een bom zal laten ontploffen, wat wel plausibel is maar waar de kans vrij klein toe is, maar omdat, wanneer ik mij naar huis begeef (meestal in niet zo een nuchere toestand) her en der de allochtone groepjes jongeren langs de straatkant moet trotseren. Ik riskeer het mij niet. Dat is OOK terreur (of ben je het weeral niet eens daarmee?).
Dat is een andere discussie.

Jij bent volgens mij intelligent genoeg om in te zien dat Marokkaans straattuig direct linken aan takfiri terroristen nogal ongefundeerd is.
Nietzsche is nu online  
Oud 4 februari 2015, 20:04   #373
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Absoluut, zo moet je dat aanpakken. Specifiek dreigen om vrouwen en kinderen om te brengen, wanneer mannen zich niet schikken.
Kom op, probeer je emotie eens te relativeren en denk nog eens na.
Nietzsche is nu online  
Oud 4 februari 2015, 20:09   #374
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is een andere discussie.

Jij bent volgens mij intelligent genoeg om in te zien dat Marokkaans straattuig direct linken aan takfiri terroristen nogal ongefundeerd is.
Dat Marokkaans straattuig dweept wel volop met IS. Zo onschuldig is dat mijns inziens niet. Je gaat toch niet argumenteren dat het maar kinderen zijn hé ??.. Die krapuleuziteit van dat straattuig verdwijnt heus niet met ouder te worden. Als dat soort jongeren ouder wordt, gaan ze zich pas verdiepen in de islam... Straatterreur is ook terreur, en is zelfs specifiek gericht op niet-moslims.
HOUZEE ! is offline  
Oud 4 februari 2015, 20:15   #375
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb een vriend en bekenden verloren in de Twin Towers en een collega concurrente in de aanslagen van Bombay. Het is absurd onmiddellijk in termen van "bang" te stigmatiseren. Ik ben trouwens het type dat gevaar gaat opzoeken en er een orgasme van krijgt.

Maar als een Allah zot een bom doet ontploffen in de rue Neuve van Brussel of de Meir in Antwerpen en uw moeder of dochter, zoon is bij de slachtoffers dan weet je wel hoe laat het is.
Gipsy is offline  
Oud 4 februari 2015, 20:17   #376
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

How selfish can one be?
Het gaat om het principe . Wij offeren het bloed omdat er mensen nooit genoeg hebben.
Peche is offline  
Oud 4 februari 2015, 20:20   #377
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb een vriend en bekenden verloren in de Twin Towers en een collega concurrente in de aanslagen van Bombay. Het is absurd onmiddellijk in termen van "bang" te stigmatiseren. Ik ben trouwens het type dat gevaar gaat opzoeken en er een orgasme van krijgt.

Maar als een Allah zot een bom doet ontploffen in de rue Neuve van Brussel of de Meir in Antwerpen en uw moeder of dochter, zoon is bij de slachtoffers dan weet je wel hoe laat het is.
Zeker, maar dat is met alles zo.
Nietzsche is nu online  
Oud 4 februari 2015, 20:24   #378
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze waren even 'in de lucht'.

Mysterious ‘Islamic State TV channel’ appears online
HIER
zonbron is offline  
Oud 4 februari 2015, 20:25   #379
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed nieuws, ja?
Nee.
HIER
zonbron is offline  
Oud 4 februari 2015, 20:45   #380
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.volkskrant.nl/dossier-isl...eren~a3844641/

Iraakse jongens onder de 18 jaar worden steeds vaker door de terreurgroep gebruikt als zelfmoordterroristen, bommenmakers, informanten of menselijk schild, aldus het VN-Comité. 'We maken ons grote zorgen over de kindermartelingen en de moorden', zegt Renate Winter, lid van het VN-Kinderrechtencomité. 'De omvang van het probleem is enorm.'

'We hebben berichten over kinderen, vooral kinderen met een verstandelijke beperking, die worden gebruikt als zelfmoordterroristen, terwijl ze hoogstwaarschijnlijk zelf niet begrijpen wat er gebeurt', vertelt Winter aan persbureau Reuters. 'Uit videobeelden blijkt dat kinderen op zeer jonge leeftijd, ongeveer acht jaar en jonger, al worden opgeleid om kindsoldaat te worden.
Nietzsche is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be