Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2015, 07:31   #361
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ha, de Belgicisten beginnen weer "goede raad " te geven .

Het ultieme bewijs dat we op de goede weg zijn
Ik moet u alles verschillende keren uitleggen, en ik zal dat met veel plezier doen.
Sommige mensen zijn atheïst. Ik ben daar een voorbeeld van. Ik voel mij geen Vlaming en ook geen Belg. En ook geen Bulgaar.
Dat u mij Belgicist noemt is een bewijs dat u dat niet kan snappen. Net zoals een religieus fundamentalist niet kan snappen dat mensen niet in een opperwezen geloven.

Deze simpele uitleg is natuurlijk weer parels voor de zwijnen. Dat gaat er bij u langs het ene oor in, en andere oor uit.

maar niet getreurd, volgende keer zal ik die uitleg opnieuw doen...

En u zit niet op de goede weg, u zit in een doodlopend straat, en zelfs andere Vlaams nationalisten ergeren zich aan u.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 11 juni 2015 om 07:33.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 07:44   #362
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké, ik zal het gemakkelijk maken voor jou en je niet vragen om al de verheerlijkingen van Napoleon op te sommen die er gaan gezegd worden, maar dat je me gaat zeggen waar ze Napoleon verdoemd hebben omdat hij zoveel onheil over heel Europa had aangericht.
Ten eerste gaat het om de slag van Waterloo, niet over Napoleon.
Voor het overige, jij spreekt over "onheil over Europa". Leg eens uit wat je daarmee bedoelt? Wat moet "verdoemd" worden?

Citaat:
Recht uit gezegd, zo iets heb in nog nooit van franstalige kant gehoord, en ook dat is de werkelijkheid over de gevolgen van de daden van die man....
Misschien omdat jij, zoals zo vaak, een totaal vertekend beeld hebt van de realiteit zoals zij gekend is, en dus uw eigen verhaal verzint.
Niemand ontkent dat Napoleon, net als ongeveer alle grote historische figuren, een zwarte kant had. Hij was een megalomane, narcistische, paranoïde, racistische dictator die niet aarzelde om anderen op te offeren voor zijn eigen doeleinde.
En dat zal je in alle objectieve analyses van Napoleon terugvinden.
Oud 11 juni 2015, 07:44   #363
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mja, als Brusselaar staat u natuurlijk erg onder francofone invloed. Maar kijk, om u een authentiek voorbeeld te geven van de radicaal verschillende manier waarop de Vlamingen en de Francofonen tegen de Franse bezetting (1795-1815) aankijken. Toen vader Tobback nog in de federale regering minister was had hij in een gesprek eens verklaard dat hij de gebeurtenis van 1830 betreurt en dat het teloorgaan van de Verenigde Nederlanden een zware vergissing was. Wanneer dit ter ore kwam van de toenmalige minister-president van de Waalse regering (Robert Collignon) antwoordde die erg nijdig: " Eh bien, pour nous la periode de 1795 �* 1815 était une époque heureuse!"
Duidelijke taal, niet???
En wie zijn degene die de wandaden tegenover de Vlaamse meerderheid in de Belgische geschiedenis vanaf het begin blijven ontkennen of, in het beste geval, als niet ter zake doende van de tafel blijven vegen???

En wie zijn degene die halstarrig enkel en alleen hun Eigen belangen, steeds weer en steeds weer opnieuw op tafel gooien en steeds verder en verder die meerderheid de mond blijven snoeren, nu zogezegd steunend op wijze lessen, zoals de kerk moet in het midden blijven terwijl hij al volledig en volledig op hun grond staat maar ze nog meer willen en de Vlamingen nog verder blijven alles aftroggelen????

Wie doet het voor normaal uitschijnen dat als de Vlamingen die, vanaf het begin van la Belgique ontstane wantoestanden, willen rechttrekken dat ze dan een prijs daarvoor moeten betalen aan diezelfde francofonie, die die wantoestanden ingesteld hebben????

En hoe komt het dat het enige dat vooruitgaat in dit land opnieuw de voorrechten zijn diezelfde francofonie is?????

Oké, het land is zo goed als failliet, maar kom niet af dat het de fout zou zijn van die francofonie, terwijl het wel heel duidelijk is dat die francofonie steeds weer en steeds opnieuw Vlaanderen tegengewerkt heeft waar Vlaanderen de tering naar de nering wou zetten en waar Vlaanderen zijn economische toestand wou vrijwaren.
Laatste grote uitvindingen om hun lafhartig gestookt erdoor te krijgen: de dictatuur van de meerderheid (enfin zolang die meerderheid toch Vlaams is), de franstaligen mogen niet verarmen (terwijl ze al sinds jaar en dag van de verarming van de franstalige bevolking hun bussiness-score hebben gemaakt)...

Heel dit land is totaal verkankerd.
Bekijk de immigratieproblemen, welke overal bestaan maar die in ons land het summum bereiken want de Vlaamse meerderheid van de bevolking is zodanig goed getraind dat de verlangens van de franstalige inwoners altijd en overal primeren op zijn Eigen Vlaamse roots en dat elk protest daartegen als racisme, onverdraagzaamheid, bekrompenheid.... van tafel wordt geveegd...

Hewel de immigrant heeft hier nu ook diezelfde rechten, hij moet zich niet aanpassen, maar het zijn de Vlamingen die zich moeten aanpassen aan hem... en onze linkse vrienden, totaal horig aan de grote franstalige broer, met de regimemedia in handen, ondermijnen opnieuw ieder goed fatsoen, iedere wettelijke legimitatie van de Vlamingen met hun drogredenen en pseudowaarheden, die nergens, maar dan ook totaal nergens steunen of het moest de francophone hoogheidswaanzin zijn...

Dus zoals ik al altijd en opnieuw duidelijk stel; de francofonie is de kanker van dit land die het ofwel gaat doen splitsen ofwel het gaat doen verschrompelen tot een verkommerd derde-wereld-land..., Vlaanderen het eerste zodat het franstalig gedeelte nog een tijdje langer in de lege grootheid van de francofonie kan blijven geloven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 07:48   #364
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja, als Brusselaar staat u natuurlijk erg onder francofone invloed. Maar kijk, om u een authentiek voorbeeld te geven van de radicaal verschillende manier waarop de Vlamingen en de Francofonen tegen de Franse bezetting (1795-1815) aankijken. Toen vader Tobback nog in de federale regering minister was had hij in een gesprek eens verklaard dat hij de gebeurtenis van 1830 betreurt en dat het teloorgaan van de Verenigde Nederlanden een zware vergissing was. Wanneer dit ter ore kwam van de toenmalige minister-president van de Waalse regering (Robert Collignon) antwoordde die erg nijdig: " Eh bien, pour nous la periode de 1795 �* 1815 était une époque heureuse!"
Jij hebt toch een bronnetje voor dat citaat van Collignon?
Wetende dat jij 1830 met 1795-2015 vergelijkt.., en dat Collignon bekent staat voor zijn rattachisme.
Wetende dat noch Tobback, noch Collignon bij mijn weten namens Dé Vlaming of Dé Waal praat. Dat Tobback trouwens tien geen Minister meer was.
Oud 11 juni 2015, 07:54   #365
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ga eens op dezelfde manier dan jij antwoorden, maar dan ingekort: bla bla bla.
Blijf maar braafjes geloven in uw complotwereld, dankzij jou wordt het Vlaams-nationalisme hier op P.be met de post belachelijker.

Wie komt telkens en telkens opnieuw met het woord complot voor de dag? Waar spreek ik over complottheorie???

Men moet ziende blind zijn en horende doof om de franstalige spelletjes niet te doorzien, dus dat is geen complot. Een complot wordt niepig en in het geheim opgezet; hier in la Belgique wordt jouw hele zogenaamde complottheorie vanaf de kerktoren uitgeschreeuwd...

Maar zoals altijd, weer een stopwoordje gevonden om vooral niet verder te moeten nadenken en dieper te moeten kijken en in het Eigen groot gelijk te kunnen blijven geloven en vooral niet met argumenten te moeten afkomen...
Want, hoe je ook zult zoeken en alles wilt draaien en keren om toch maar één redelijk argument te vinden, je zult er geen vinden...

Met mooie woorden maken ze ervan: het belgische surrealisme...
La Belgique zegt 'Ceci n'est pas une pipe', terwijl er niets anders dan een pijp in de venster ligt...

Het zelfde: la Belgique wordt niet geregeerd door de francofonie, terwijl la Belgique crepeert door de francofonie...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 juni 2015 om 07:55.
Oud 11 juni 2015, 08:00   #366
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik moet u alles verschillende keren uitleggen, en ik zal dat met veel plezier doen.
Sommige mensen zijn atheïst. Ik ben daar een voorbeeld van. Ik voel mij geen Vlaming en ook geen Belg. En ook geen Bulgaar.
Dat u mij Belgicist noemt is een bewijs dat u dat niet kan snappen. Net zoals een religieus fundamentalist niet kan snappen dat mensen niet in een opperwezen geloven.

Deze simpele uitleg is natuurlijk weer parels voor de zwijnen. Dat gaat er bij u langs het ene oor in, en andere oor uit.

maar niet getreurd, volgende keer zal ik die uitleg opnieuw doen...

En u zit niet op de goede weg, u zit in een doodlopend straat, en zelfs andere Vlaams nationalisten ergeren zich aan u.
Als u geen Vlaming bent, hoe weet u dan dat andere Vlaams nationalisten zich ergeren aan hem; of die andere, zogenaamde Vlaams nationalisten zijn mensen die denken zoals u maar zichzelf wel nog Vlaams noemen en voor een niet Vlaming is iemand die zichzelf nog Vlaams wil of durft noemen al per definitie een Vlaams nationalist????

Het wordt mooi, meer en meer doen de tegenstanders zich voor als zogenaamde medestanders,..., maar,... en dan komt de aap uit de mouw....

We moeten inderdaad op de goede weg zitten dat ze ons niet meer met open vizier tegemoet durven komen...
Oud 11 juni 2015, 08:00   #367
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie komt telkens en telkens opnieuw met het woord complot voor de dag? Waar spreek ik over complottheorie???

Men moet ziende blind zijn en horende doof om de franstalige spelletjes niet te doorzien, dus dat is geen complot. Een complot wordt niepig en in het geheim opgezet; hier in la Belgique wordt jouw hele zogenaamde complottheorie vanaf de kerktoren uitgeschreeuwd...

Maar zoals altijd, weer een stopwoordje gevonden om vooral niet verder te moeten nadenken en dieper te moeten kijken en in het Eigen groot gelijk te kunnen blijven geloven en vooral niet met argumenten te moeten afkomen...
Want, hoe je ook zult zoeken en alles wilt draaien en keren om toch maar één redelijk argument te vinden, je zult er geen vinden...

La Belgique zegt 'Ceci n'est pas une pipe', terwijl er niets anders dan een pijp in de venster ligt...

Het zelfde: la Belgique wordt niet geregeerd door de francofonie, terwijl la Belgique crepeert door de francofonie...
In het middelbaar leert men aan de kinderen dat het geen pijp is, maar een schilderij met een pijp op geschilderd.

Marie toch...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 08:01   #368
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo weinig zelfinzicht.
Btw, jij gebruikt geen argumenten. Jij poneert dogma's.
Oud 11 juni 2015, 08:01   #369
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Weette wa? Pakt gijle allemaal maar een leeg glas. Ik pak en drink wel van de volle fles.
Kiekens.
Ik denk dat een volle fles meer of minder u geen soelaas meer zal brengen...
Totaal verloren zaak...
Oud 11 juni 2015, 08:05   #370
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u geen Vlaming bent, hoe weet u dan dat andere Vlaams nationalisten zich ergeren aan hem; of die andere, zogenaamde Vlaams nationalisten zijn mensen die denken zoals u maar zichzelf wel nog Vlaams noemen en voor een niet Vlaming is iemand die zichzelf nog Vlaams wil of durft noemen al per definitie een Vlaams nationalist????

Het wordt mooi, meer en meer doen de tegenstanders zich voor als zogenaamde medestanders,..., maar,... en dan komt de aap uit de mouw....

We moeten inderdaad op de goede weg zitten dat ze ons niet meer met open vizier tegemoet durven komen...
Lege glas, volle glas, zwart, wit. Steeds weer hetzelfde verhaal.
Oud 11 juni 2015, 08:09   #371
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste gaat het om de slag van Waterloo, niet over Napoleon.
Voor het overige, jij spreekt over "onheil over Europa". Leg eens uit wat je daarmee bedoelt? Wat moet "verdoemd" worden?

Misschien omdat jij, zoals zo vaak, een totaal vertekend beeld hebt van de realiteit zoals zij gekend is, en dus uw eigen verhaal verzint.
Niemand ontkent dat Napoleon, net als ongeveer alle grote historische figuren, een zwarte kant had. Hij was een megalomane, narcistische, paranoïde, racistische dictator die niet aarzelde om anderen op te offeren voor zijn eigen doeleinde.
En dat zal je in alle objectieve analyses van Napoleon terugvinden.
Wil je nu komen zeggen dat de twee wereldoorlogen van de vorige eeuw maar een detail zijn uit de geschiedenis, niet meer, niet minder en niet heel Europa verdoemd hebben???
Of denk je dat de veldtochten van Napoléon daartegen maar Klein bier was???
Napoléon, die erin geslaagd was om op bijna alle tronen van Europa zijn Eigen familie en maatjes te zetten. Hij is daar in geluk omdat al die landen zaten te smeken om een franstalig opperhoofd om zich voor te kunnen buigen???

In alle objectieve analyses zal men dat inderdaad wel terugvinden; maar die objectieve analyses worden wel zo ver mogelijk van het plebs gehouden, of indien het stoemelings wel gezegd zal worden, wordt het onderwatert met al de weldaden die Napoleon de hele Europse wereld heeft opgebracht, de franstalige kultuur die reikte tot in Rusland, wowwww...

Oké, een jaar of twee terug heb ik op de franstalige TV een franstalige remake gezien van Tolstois werk 'Oorlog en vrede'.
Een hele, uitgebreide scène ging er over Napoleon en hoe hij met veel pracht en praal ontvangen is geworden door Russische hoogwaardigheidsbekleders...
In het kort, hoe een detail uit het uitgebreide boek van Tolstoï wordt opgelblazen tot een heel voornaam feit tot meerdere eer en glorie van de grote Napoleon en de francofonie...
Maar er heerst geen Napoleon kulte, neen, helemaal niet...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 juni 2015 om 08:22.
Oud 11 juni 2015, 08:24   #372
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo weinig zelfinzicht.
Btw, jij gebruikt geen argumenten. Jij poneert dogma's.
Oei, ik ben er bijna, bijna even goed als onze francophone bezetters...
Ik schijn dus duidelijk wel wat te leren aan de andere kant van de taalgrens...
Oud 11 juni 2015, 08:29   #373
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

1 fles Chambertin aub. -> Le vin préféré de l' Empereur.
Oud 11 juni 2015, 08:34   #374
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad de Schotten en Catalanen gaan ons de weg wijzen.

Schotland en Catalonië gaan ons mogelijk nog voorafgaan in het onafhankelijk worden .

Dan gaan ze zich mogen reppen, als het bij ons al van dat zal zijn tussen 2016 en 2020 !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 08:36   #375
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
1 fles Chambertin aub. -> Le vin préféré de l' Empereur.
Santé
Oud 11 juni 2015, 08:43   #376
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil je nu komen zeggen dat de twee wereldoorlogen van de vorige eeuw maar een detail zijn uit de geschiedenis, niet meer, niet minder en niet heel Europa verdoemd hebben???
Of denk je dat de veldtochten van Napoléon daartegen maar Klein bier was???
Uiteraard waren de revolutionaire oorlogen klein bier tegenover de twee Wereldoorlogen. Weet jij wel waarover jij praat?

Citaat:
Napoléon, die erin geslaagd was om op bijna alle tronen van Europa zijn Eigen familie en maatjes te zetten. Hij is daar in geluk omdat al die landen zaten te smeken om een franstalig opperhoofd om zich voor te kunnen buigen???
O, hoe erg, hé? Die stoute Napoleon toch! Zo erg als Hitler

Citaat:
In alle objectieve analyses zal men dat inderdaad wel terugvinden; maar die objectieve analyses worden wel zo ver mogelijk van het plebs gehouden, of indien het stoemelings wel gezegd zal worden, wordt het onderwatert met al de weldaden die Napoleon de hele Europse wereld heeft opgebracht, de franstalige kultuur die reikte tot in Rusland, wowwww...
Gewoon googelen volstaat, hoor...

Citaat:
Oké, een jaar of twee terug heb ik op de franstalige TV een franstalige remake gezien van Tolstois werk 'Oorlog en vrede'.
Een hele, uitgebreide scène ging er over Napoleon en hoe hij met veel pracht en praal ontvangen is geworden door Russische hoogwaardigheidsbekleders...
In het kort, hoe een detail uit het uitgebreide boek van Tolstoï wordt opgelblazen tot een heel voornaam feit tot meerdere eer en glorie van de grote Napoleon en de francofonie...
Maar er heerst geen Napoleon kulte, neen, helemaal niet...
Waaaaw, een bewijs om U tegen te zeggen.
Oud 11 juni 2015, 08:59   #377
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat een gedrocht van een zin! Kan u als 'zogezegde' Vlaams nationalist echt niet de moeite doen om een beetje respect op te brengen voor de Nederlandse taal? Is het echt niet mogelijk om LEESBAAR te schrijven? Wat een gedram!

Het is trouwens niet omdat ik atheïst ben dat ik geen religies kan waarnemen.

Als Wapper zelf zegt Vlaams nationalist te zijn, wie bent u om dat in twijfel te trekken?
dit is zijn citaat:
Ik ben de Vlaamse zaak zeer genegen. U echter, maakt er een ziekelijke klucht van.
Een goede raad: Zet die ploat af!

Het is weer een idiote discussie over wie 'puur' is en wie niet. Typisch voor religies.

Mag ik u er ook op wijzen dat BDW zich meermaals negatief heeft uitgelaten over 'kaakslag Vlaams nationalisten'?

Wapper is dus niet de enige Vlaams nationalist die zich ergert.

Citaat:

Maakt uzelf dat maar allemaal wijs

U vindt zich ongetwijfeld een 'echte' Vlaams nationalist...
Zoals elke moslim denkt van zichzelf dat hij een 'echte' moslim is...

Laatst gewijzigd door geertvdb : 11 juni 2015 om 08:59.
Oud 11 juni 2015, 09:05   #378
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat eigenlijk een ommeslag is: als je het recente werk van Prof. dr. em. Els Witte leest ("Het Verloren Koninkrijk") blijkt immers dat het orangisme in de periode 1830-1850 ironisch genoeg voornamelijk een zaak was van de adel, de elite en de industriëlen, die allen Franstalig waren...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 09:05   #379
geertvdb

Standaard

Citaat:

...
Ik heb dat onlangs aan mijn 5 jarige dochter uitgelegd, en die begreep dat. Hoe komt dat gij dat dan niet weet?? Hoe komt gij trouwens aan dat ventster??

Hoeveel flaters wilt gij nog begaan voor dat gij enige vorm van schaamtegevoel ontwikkeld?
Oud 11 juni 2015, 09:42   #380
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
In Wallonië weten ze dat meer en meer, dat is waar. Maar Franstalige Brusselaars zijn toch nog iets anders.

En dan heb je natuurlijk het fenomeen dat in Henegouwen enorm veel werklozen zijn die niet in het naburige West-Vlaanderen kunnen werken omdat ze geen Nederlands spreken.

Dus of ze zo ervan overtuigd zijn, weet ik niet.

maar dat is hun zaak, dat maakt mijn zaak niet. Ik zal Nederlands spreken tov Franstaligen in Vlaanderen en in Brussel. Kom ik in Wallonië, spreek ik Frans.
Ook in Brussel beseffen ze dat het Nederlands meer en meer belangrijk is. Vandaar de grote aanwezigheid van Franstaligen in Vlaamse scholen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be