Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2016, 18:47   #361
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik geef u gelijk, hé. Heb ik dat al niet eens gezegd? Maar de verklaring die ge zelf opgeeft voor uw opinies, zijn even dictatoriaal als die van JvdB, en de extreem rechtsen op deze thread.
Kan u wat specifieker zijn.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 18:48   #362
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Waar heb ik gezegd dat uw mening geen bestaansrecht heeft?
Lees dan eens goed uw eigen woorden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 18:48   #363
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat het beter is niet uit te gaan van dat soort van vooroordelen, zoals dat atheïsten geen moraliteit zouden kennen... Iets wat u evenmin bewezen heeft.
Ik heb niets van die aard gesteld. U gaat uit van uw eigen premisse.
Oud 29 januari 2016, 18:51   #364
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees dan eens goed uw eigen woorden.
Nergens dus...

JvdB stijl van argumenteren.

Website
Oud 29 januari 2016, 18:54   #365
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niets van die aard gesteld. U gaat uit van uw eigen premisse.
Waarom zegt u dan een vroom moslim te verkiezen boven een atheïst? Ik vraag u wat vroom betekent voor u... Geen antwoord. Ik maak een logische deductive... U ontkent het niet.

Genoeg woordspelletjes. Is dat wat u in de kerk geleerd heeft?

Website
Oud 29 januari 2016, 18:57   #366
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zegt u dan een vroom moslim te verkiezen boven een atheïst? Ik vraag u wat vroom betekent voor u... Geen antwoord.
Jawel, ik heb ingegaan op dat element. Kijk maar na.

En ik verkies een vrome moslim boven een atheïst om redenen die ik eveneens uiteengezet heb. Ook dit kan u nalezen.
Oud 29 januari 2016, 18:59   #367
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan zegt dat hij een vroom moslim verkiest boven een atheïst. In essentie ontkent hij de moraliteit van een atheïst. De pretentie wordt hier geuit dat moraliteit slechts kan bestaan mits het 'geloof in een God'. Mijns inziens zijn dit opvattingen die het samenleven en begrip tussen de mensen in de weg staan.
Als uw woorden niet die betekenis hebben, dan gaat u ervan uit dat meningen "die het samenleven en begrip tussen de mensen in de weg staan" wel een plaats kunnen krijgen in een vrije samenleving.
Oud 29 januari 2016, 19:20   #368
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als uw woorden niet die betekenis hebben, dan gaat u ervan uit dat meningen "die het samenleven en begrip tussen de mensen in de weg staan" wel een plaats kunnen krijgen in een vrije samenleving.
U ging dus van de veronderstelling uit dat zulke meningen verboden dienen te worden. Projectie.

Website
Oud 29 januari 2016, 19:24   #369
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U ging dus van de veronderstelling uit dat zulke meningen verboden dienen te worden. Projectie.
Dan maak ik er even een vraag van:

Citaat:
Gaat u ervan uit dat meningen "die het samenleven en begrip tussen de mensen in de weg staan" wel een plaats kunnen krijgen in een vrije samenleving?
Oud 29 januari 2016, 19:27   #370
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En waar zou nu het dictatoriale wel zitten in relatie tot het geschetste onderwerp?
Hebt u uw kinderen niet gedwongen om naar de kerk te gaan?

Terwijl ze eigenlijk hun tijd nuttig hadden kunnen besteden, zoals strips lezen of video spelletjes spelen.

Maar nee, ze moesten van u naar de kerk, en luisteren naar gefantaseerde verhalen over een opperwezen dat niet bestaat.

Eigenlijk is dat kindermishandeling.

Hebt u ooit verantwoording afgelegd aan uw kinderen waarom ze naar de kerk moesten? Nee, dat vond u ongetwijfeld niet nodig. Dat kan u trouwens niet , omdat u niet kan bewijzen dat uw opperwezen bestaat. En u vindt ook niet dat u dat hoeft te bewijzen.

Vandaar: dictatoriaal.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 19:27   #371
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 januari 2016 om 19:28.
Oud 29 januari 2016, 19:30   #372
geertvdb

Standaard

Citaat:
Kan u wat specifieker zijn.
Omdat u uw subjectieve mening voorstelt als objectief. Dat betekent dat degenen die uw mening niet delen eigenlijk fout zijn. En dus slechte mensen zijn. Of dom.

En zo denken dictators ook. Zij leggen hun mening op aan anderen omdat ze zich niet kunnen inbeelden dat ze verkeerd zijn. Want hun mening is toch 'wetenschappelijk objectief' waar.
Oud 29 januari 2016, 19:31   #373
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 januari 2016 om 19:31.
Oud 29 januari 2016, 20:07   #374
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
LOL. Was dat het Mozambikaanse Aeronautic Space Center ?
Maar mooi was dat wel, zoveel lichtjes in het donker.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 20:09   #375
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Welke feiten. En let op, uw verbeelding geldt niet als 'feiten'.
Uw pc is door een zwarte ontwikkeld ? Uw auto ? Uw vulpen ook ?
Citaat:
Ik al 3. Mijn eerste keer toen ik 12 was.
Proficiat, well done; En wat nu ?
Citaat:
Dus volgens uw gestoorde logica ben ik superieur aan u.
Ik antwoordde slechts op uw vraag:
Citaat:
Aangezien gij tot nu toe niets wezenlijk hebt gepresteerd?
Citaat:
Dus volgens uw gestoorde logica ben ik superieur aan u.
Dat is dan een foute conclusie van uw gestoorde logica.
Citaat:
Dat is natuurlijk het hypocriete eraan. Dat gij u als blanke verschuilt achter de 'prestaties' van andere blanken. Ik doe dat nooit. Wat anderen presteren heb ik geen enkele verdienste aan. Of dat nu een blanke is of een zwarte. Ik vind dat namelijk parasieten gedrag.
Kijk eens rond, som een lijstje op van alle zwarte/Afrikaanse uitvindingen waar gij gebruik van maakt en stuur me dat maar door.
Ik leer graag iets bij, dus laat maar komen.
Citaat:
Dat is geen objectieve criterium, dat vindt u nu ter plekke uit. Mag ik u ook erop wijzen dat alle uitvindingen die mensen op gruwelijke manier uitmoorden, OOK van blanken komen.
Ja, zelfs de ijzeren hakmessen waar Hutus en Tutsis mekaars ledematen afhakten zijn wsl van westerse makelij, dus is dat in uw getwiste gedachtegang ook de schuld van blanken.

Smijt anders alle blanke uitvindingen dan maar in de vuilbak, ook uw pc en auto en ga verder maar te voet naar uw werk, dan zullen er nog amper doden vallen.
Ik mag ook aannemen dat ge uw eten verwarmd op een kampvuurtje in uw tuin en uw voedsel in een met hout afgezette kuil bewaard ?
Citaat:
Waarom niet? Wie heeft U de baas van de wereld gemaakt?
Ge legt me woorden in de mond die ik nooit gesproken/geschreven heb, dus gelieve daar mee op te houden, dit brengt de discussie geen enkele waarde bij.
Citaat:
Ik doe dat nu,; en wie bent u om mij dat te verbieden?
Om op uw puberale vraag te antwoorden; wel, dan zijt gij den baas van de wereld, eh.
Trouwens, w�*t verbiedt ik u juist ? Leg dat ’s uit, aub.
Oud 29 januari 2016, 20:16   #376
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oh, maar wat u doet is cherry picking.
Nee hoor, aangezien gij toch geen verschil ziet in verdiensten tussen de verdiensten van verschillende volkeren en culturen, zult ge dan ook geen verschil willen zien tussen de behandeling van ‘n bushdoctor en ene van hier uit een UZ.
Of zou er nu toch ’n verschil zijn in het eindresultaat ? Wat is ’t nu ?
Citaat:
Bovendien, wat is UW verdienste aan die fantastische Westerse geneeskunde?
Een geneeskunde die niets kan verhelpen aan AIDS, kanker, griep, verkoudheid, etc
Maar wel middeltjes heeft tegen depressies, en daar een hele industrie van heeft gemaakt. En het Westen heeft de meeste zelfmoorden van de hele wereld! Straf hé! Al die superieure blanken die zelfmoord plegen.
Bent U d�*�*�*�*r trots op? Hebt ge ECHT geen beter voorbeeld waarom blanken superieur zijn?
Ah, da's daarom dat al die vluchtelingen uit het M-O en Afrika hier in Europa zo graag gebruik maken van de Europese klinieken, voor de behandeling van ziektes die ze meebrengen die hier al lang verdwenen zijn...

Westerse superioriteit behelst echter heel wat meer dan alleen de farma-industrie en al heeft die laatste reeds tal van goede medicijnen/behandelingen voortgebracht, is het ook niet allemaal roze maneschijn.
Veel medicijnen kunnen gerust vermeden of met een placebo vervangen worden, maar dat zou ntl de winstmarges van betreffende multis aantasten.
Ik ben me tevens bewust van mijn natuurlijke zelfgenezingsvermogen en bepaal dus zelf wel wat en wanneer ik iets zal slikken, niet mijn huisdokter.

Maar weet ge wat, ga anders eens ’n jaartje of wat in een willekeurig Afrikaans land wonen, maar niet de vlieger naar hier nemen he, als ge een blindedarmontsteking of nierstenen krijgt en daar ook niet passeren bij een gebouw waar Artsen Zonder Grenzen gevestigd is.
De plaatselijke wouddokters zullen u daar wsl beter kunnen helpen met gekookte kikkerlever en geroosterde slangentong, in combinatie met voorouderlijke formulebezweringen.
Ge zult dan wel ’n beetje het plaatselijk dialect moeten aanleren, maar voor zo’n ontwikkelde BLANKE wereldburger als gij is dat ongetwijfeld ’n fluitje van ne cent.
Citaat:
Dan vond ik het beter in de Chinese ziekenhuizen, waar ik ook al van gebruik heb gemaakt.
De discussie is vertrokken vanuit de resultaten van het IQ-onderzoek tussen blanken en negers, zie Watson.
Dat ge die resultaten liever negeert spreekt boekdelen, wat zeg ik, heelder bibliotheken.

Chinezen zijn een intelligent volk met een geschiedenis om u tegen te zeggen en die al heel wat knappe uitvindingen hebben voortgebracht.
Ze hebben daar ook een millennia oude geneeskunde, net als de Vedische geneeskunde in Indië zijn verdiensten heeft.

Zo, verder moogt ge uw reply ook met ’n Afrikaanse tamtam of via genuanceerde kreten van ’n plaatselijke postpapegaai doorgeven, met wat geluk begrijp ik dan wat ge wilt zeggen.
Oud 29 januari 2016, 20:18   #377
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u uw kinderen niet gedwongen om naar de kerk te gaan?

Terwijl ze eigenlijk hun tijd nuttig hadden kunnen besteden, zoals strips lezen of video spelletjes spelen.

Maar nee, ze moesten van u naar de kerk, en luisteren naar gefantaseerde verhalen over een opperwezen dat niet bestaat.

Eigenlijk is dat kindermishandeling.

Hebt u ooit verantwoording afgelegd aan uw kinderen waarom ze naar de kerk moesten? Nee, dat vond u ongetwijfeld niet nodig. Dat kan u trouwens niet , omdat u niet kan bewijzen dat uw opperwezen bestaat. En u vindt ook niet dat u dat hoeft te bewijzen.

Vandaar: dictatoriaal.
Wie denkt te kunnen oordelen vanuit loutere vooroordelen, hoeft geen antwoord te verwachten.
Oud 29 januari 2016, 20:30   #378
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Uw pc is door een zwarte ontwikkeld ? Uw auto ? Uw vulpen ook ?
Neen, maar U hebt die ook niet uitgevonden! Opnieuw verschuilt u zich als een parasiet achter de verwezenlijkingen van ANDERE mensen.
En er zijn een heleboel uitvindingen door de Chinezen gedaan. Zijn die nu dan niet superieur aan de blanken?

Nogmaals, wat u doet is cherry picking. U bent zelf blanke, en dan gaat u kijken, waar zijn blanken allemaal goed in? Wat u niet doet is: waar zijn blanken slecht in. Wel , dat is hypocriet.

Dat zou net even debiel zijn als dat ik zou zeggen, ik ben linkshandig, wat hebben linkshandigen allemaal gepresteerd. En dan een rijtje maken, en dan zeggen: linkshandigen zijn superieur aan rechtshandigen!

Dat doe ik niet. Omdat dat debiel is.

Citaat:
Proficiat, well done; En wat nu ?
Wel, heel simpel: U bent degene die stelt dat superioriteit bewezen wordt door prestaties . U bent degene die afgekomen is met het criterium 'het redden van mensenlevens'.

Wel, nu dat blijkt dat ik beter presteer in de voorwaarden DIE U ZELF HEBT OPGESTELD (verzonnen is eigenlijk beter, maar soit), dan bent u dus minderwaardig aan mij.

En aangezien u minderwaardig bent aan mij, eis ik dat u mij vanaf nu aanspreekt met 'oh weledele heer Geert'.

Citaat:

Ik antwoordde slechts op uw vraag:

Dat is dan een foute conclusie van uw gestoorde logica.

Kijk eens rond, som een lijstje op van alle zwarte/Afrikaanse uitvindingen waar gij gebruik van maakt en stuur me dat maar door.
Jazz, blues, rap, soul, etc etc, Waarom moet ik mij herhalen? Leest u niet wat ik schrijf? U hebt het toch zelf al allemaal in huis. En bespaar me uw belachelijk criterium: 'het moet levens redden!'
Citaat:
Ik leer graag iets bij, dus laat maar komen.

Ja, zelfs de ijzeren hakmessen waar Hutus en Tutsis mekaars ledematen afhakten zijn wsl van westerse makelij, dus is dat in uw getwiste gedachtegang ook de schuld van blanken.
Ik heb het over de atoombom, mosterdgas, etc etc, . Blanke uitvindingen. Bent u daar ook trots op als blanke? Was Stalin geen blanke?
Citaat:

Smijt anders alle blanke uitvindingen dan maar in de vuilbak, ook uw pc en auto en ga verder maar te voet naar uw werk, dan zullen er nog amper doden vallen.
Neen, net zoals ik mijn CD's niet wegsmijt. En ik geld gebruik, en ijs blijf eten, ondanks het Chinese uitvindingen zijn.
maar riotguns, en bazooka's, die smijt ik wel weg. Ondanks dat ze van superieure blanke makelij zijn.
Citaat:
Ik mag ook aannemen dat ge uw eten verwarmd op een kampvuurtje in uw tuin en uw voedsel in een met hout afgezette kuil bewaard ?

Ge legt me woorden in de mond die ik nooit gesproken/geschreven heb, dus gelieve daar mee op te houden, dit brengt de discussie geen enkele waarde bij.
Ik leg niets in uw mond. Ik wil gewoon dat u stopt met eigen criteria te verzinnen, en dan te doen alsof ze algemeen geldend zijn.
Citaat:

Om op uw puberale vraag te antwoorden; wel, dan zijt gij den baas van de wereld, eh.
Trouwens, w�*t verbiedt ik u juist ? Leg dat ’s uit, aub.
Inderdaad, u bent minderwaardig, en vanaf nu zal u mij aanspreken met: 'oh weledele heer Geert'.
Oud 29 januari 2016, 20:32   #379
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Omdat u uw subjectieve mening voorstelt als objectief.
En dit moet een objectieve mening voorstellen ??
Oud 29 januari 2016, 20:34   #380
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wie denkt te kunnen oordelen vanuit loutere vooroordelen, hoeft geen antwoord te verwachten.
Dit had ik verwacht. U kan het absoluut niet verdragen om ter verantwoording geroepen te worden.

Vandaar dictatoriaal.

Wel, ik roep u ter verantwoording over het feit dat u uw illusies hebt opgedrongen aan uw kinderen. Het is een schande. En u zou zich moeten schamen.

Ik hoop dat ze allemaal atheist zijn geworden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be