Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Geert Wilders veroordeeld worden ivm ''Willen jullie meer of minder Marokkanen?"
Ja, en dat zeg ik als moslim 0 0%
Ja, en dat zeg ik als niet - moslim 11 14,67%
Nee, en dat zeg ik als moslim 2 2,67%
Nee, en dat zeg ik als niet - moslim 62 82,67%
Aantal stemmers: 75. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2016, 17:59   #361
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja als zou blijken dat nogal wat joden vanalles en nogwat in brand steken, zou je er dan niet minder willen?
Ik zou willen dat de daders streng gestraft worden.

Waarom zou jij de onschuldigen mee straffen?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 18:02   #362
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij zou zeggen: ik wil minder Marokkanen.
Zou er dan ook een proces van 12 zitdagen komen?
Ik denk het niet.
Dat feit alleen al maakt het een politiek proces.
De duur van het proces werd vooral bepaald door de ruimte die de verdediging kreeg. Ik zou geen dure advocaten kunnen betalen. In mijn geval zouden er ook weinig belangen op het spel staan. Nu betreft het een belangrijk politicus en partijpolitiek. Alleen denk ik dat ik er niet zonder straf vanaf geraakt zou zijn. Ik denk aan een boete van 500 euro.

Daar zit een flinke zwakte in de uitspraak. Want in een volgende vergelijkbare zaak kan de rechter moeilijk opeens een hoge boete opleggen. Maar als Wilders bijvoorbeeld een boete van 1000 euro had gekregen dan was dat niets vergeleken met zijn kosten voor de verdediging. Die zijn naar mijn inschatting meer dan een ton.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 18:08   #363
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik zou willen dat de daders streng gestraft worden.

Waarom zou jij de onschuldigen mee straffen?
Als op een gegeven moment zou blijken dat er bijvoorbeeld op de duur bijna geen enkele Marokkaanse familie meer kan gevonden worden waarvan er niemand in den bak zit of gezeten heeft, dan heb ik er, eerlijk gezegd, toch ook liever minder dan meer.
Jij niet dan?
Het is naar mijn mening in deze context dat de uitspraken van Wilders gezien moeten worden en niet alleen ik vind dat ook vele anderen en niet alleen zijn kiezers.
Maar ja, als men per se wil interpreteert men dat natuurlijk allemaal gans anders.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 december 2016 om 18:09.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 18:13   #364
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Was dat op café? Of een voetbalhooligan die dat op straat riep terwijl er een flikje naast stond?
Oud 9 december 2016, 18:15   #365
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als op een gegeven moment zou blijken dat er bijvoorbeeld op de duur bijna geen enkele Marokkaanse familie meer kan gevonden worden waarvan er niemand in den bak zit of gezeten heeft, dan heb ik er, eerlijk gezegd, toch ook liever minder dan meer.
Jij niet dan?
Nee, ook in dat geval zou ik opteren om de schuldigen te straffen en de onschuldigen niet.

In de lagere school zou ik je misschien gelijk gegeven hebben, maar nu begrijp ik hoe onrechtvaardig dat zou zijn.
Oud 9 december 2016, 18:21   #366
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Jij niet dan?
Het is naar mijn mening in deze context dat de uitspraken van Wilders gezien moeten worden en niet alleen ik vind dat ook vele anderen en niet alleen zijn kiezers.
Maar ja, als men per se wil interpreteert men dat natuurlijk allemaal gans anders.
Quote Wilders:

"Marokkanen plegen 22 keer vaker misdaden dan autochtone Nederlanders"

Je context is dus realiteit. Maar allochtonen hebben een geweldige hekel aan de realiteit en gaan steeds in de verdediging met loze beschuldigingen over racisme.
Oud 9 december 2016, 18:28   #367
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ook in dat geval zou ik opteren om de schuldigen te straffen en de onschuldigen niet.

In de lagere school zou ik je misschien gelijk gegeven hebben, maar nu begrijp ik hoe onrechtvaardig dat zou zijn.
Akkoord, maar je mag dan toch nog altijd zeggen: liever geen verdere import gezien de overmatige last of we kunnen ze dan toch nog altijd aanmoedigen om alsnog te vertrekken met een premie of zo?
Je bent dan toch nog altijd niet verplicht om naïef zot te zijn?
Oud 9 december 2016, 18:37   #368
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Quote Wilders:

"Marokkanen plegen 22 keer vaker misdaden dan autochtone Nederlanders"

Je context is dus realiteit. Maar allochtonen hebben een geweldige hekel aan de realiteit en gaan steeds in de verdediging met loze beschuldigingen over racisme.
Hier is het OM toch iets minder zot dan in Nederland.
De klacht tegen De Wever over zijn opmerking over Berbers werd gewoon geseponeerd en dat had men daar in Nederland, eerlijk gezegd ook beter gedaan.
Oud 9 december 2016, 18:38   #369
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bent dan toch nog altijd niet verplicht om naïef zot te zijn?
Waarom is het naïef zot om enkel schuldigen te willen straffen?
Oud 9 december 2016, 18:44   #370
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is het naïef zot om enkel schuldigen te willen straffen?
We zullen nog zien, er is nog een beroep.
Maar tot nader orde is Nederland nu een fascistische staat.
Zoals u wellicht wel weet is fascisme in essentie een systeem waar men , eens aan de macht, de pers, het gerecht enz... dat men controleert misbruikt om politieke tegenstanders in discrediet te brengen of te verbieden.
De meerderheid van de Nederlanders vond dit een politiek proces, met inbegrip van redelijk wat academici.

Laatst gewijzigd door Pericles : 9 december 2016 om 18:45.
Oud 9 december 2016, 18:47   #371
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Pim Fortuyn, Theo Van Gogh: allebei Calimero's. Indien Wilders geen bescherming had, was hij al dood geweest.
Ik stel mij de vraag is er 1 gesubsidieerde groepering die de normen en waarden verdedigd van de Westerse autochtone bevolking ?? er zijn zoveel groeperingen die het racisme en de multiculturele instroom verdedigen waarom hebben WIJ DAT NIET ??? weet iemand waarom wij dat niet hebben??????

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 9 december 2016 om 18:48.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 19:56   #372
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was dat op café? Of een voetbalhooligan die dat op straat riep terwijl er een flikje naast stond?
Kronkel, kronkel
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 20:00   #373
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De klacht tegen De Wever over zijn opmerking over Berbers werd gewoon geseponeerd en dat had men daar in Nederland, eerlijk gezegd ook beter gedaan.
Ik heb de indruk dat rechters vroeger veel meer terughoudend waren en zich in dergelijke zaken onbevoegd verklaarden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 20:35   #374
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rechter had de aanklacht niet ontvankelijk moeten verklaren omdat Wilders de uitspraak deed in het kader van een politiek vraagstuk. Verder heb ik niet de indruk dat Marokkanen er enige schade door hebben geleden. Dit soort wetgeving doet afbreuk aan het zelfreinigend vermogen van een samenleving. Er zitten namelijk twee kanten aan een onterechte belediging. De beledigende partij verliest aan gezag. Met zijn manier van optreden wordt Wilders een gekke Henkie.
Piero is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 21:13   #375
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kronkel, kronkel
Jouw kronkel volgens mij. Waarom zou het proces van die man uit uw voorbeeld een 'politiek' proces zijn, en dat van Wilders niet? Voor mij is dat juist een bewijs dat ze net gelijk behandeld worden.

Je moet mij niet vertellen dat als je een optocht organiseert om te roepen dat ze joden moeten vergassen, dat je wel eens een affaire aan je broek kan krijgen. Op dit forum heb ik al wrede dingen gelezen maar blijkbaar vinden ze het niet nodig om daarvoor iemand van achter zijn schermpje te komen plukken.

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 9 december 2016 om 21:25.
Oud 9 december 2016, 21:19   #376
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Er zitten namelijk twee kanten aan een onterechte belediging. De beledigende partij verliest aan gezag. Met zijn manier van optreden wordt Wilders een gekke Henkie.
Het gaat hier niet om beledigingen. Wilders stond zijn kiezers te beloven dat hij ging zorgen voor minder Marokkanen in Nederland.

Je moet zijn verdedigers eens vragen of ze het vrije meningsuiting zouden vinden als Belkacem voor een zaal vol Marro's verkondigt dat hij gaat zorgen voor minder autochtonen in België als ze hem steunen.
Oud 9 december 2016, 21:31   #377
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet om beledigingen. Wilders stond zijn kiezers te beloven dat hij ging zorgen voor minder Marokkanen in Nederland.

Je moet zijn verdedigers eens vragen of ze het vrije meningsuiting zouden vinden als Belkacem voor een zaal vol Marro's verkondigt dat hij gaat zorgen voor minder autochtonen in België als ze hem steunen.
Is Wilders dan in Marokko gaan verkondigen dat hij zou zorgen voor minder Marokkanen in Marokko?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 21:47   #378
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Toen de zaak werd aangekondigd zei ik al dat Wilders m.i. niet moest worden veroordeeld.

Dat was zijn bedoeling toen hij die uitspraak deed en de rechtbank is het hysterisch provocateurtje ter wille geweest. Jammer.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 21:52   #379
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk is dat vrije meningsuiting. Zolang hij maar niet oproept tot geweld en moord.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 22:16   #380
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Toen de zaak werd aangekondigd zei ik al dat Wilders m.i. niet moest worden veroordeeld.

Dat was zijn bedoeling toen hij die uitspraak deed en de rechtbank is het hysterisch provocateurtje ter wille geweest. Jammer.
Had wel gekund, maar dan voor het EU hof door Europese rechters
Voor een NL gerechtshof maakt het voor "provocateur" niet uit wat de uitspraak ook is. Links of rechtsom spint hij er garen bij.

Opvallend, een politicus die op voorhand aangeeft dat hij het rechtssysteem, oordeel van de rechter, niet zal accepteren en het rechtsysteem aan zijn laars zal blijven lappen
Als hij in dit geval het rechtssysteem aan z'n laars lapt, waar is hij dan nog meer toe in staat?

Overigens als Wilders zich beroept op vrije meningsuiting geeft hij tevens ruim baan aan extreme Islamieten zoals sommige Imans.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be