Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2016, 23:50   #361
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Goedkoop gezever vanaf de toog van le café du commerce. U hebt geen enkele officiêle aanwijzing om uw bericht te staven. Maar dan ook geen enkel.
2
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2016, 23:54   #362
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
I see.
Dan neem ik aan dat het voor u onder de forumvrienden Demperke is. Of Dempke, misschien ?
Demperchen.
Oud 23 april 2016, 23:58   #363
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
2
Uw (Brusselse ?) klok loopt een beetje achter, mijnheer. Het argument dat u kennelijk beaamt werd inmiddels ruim afdoende weerlegd.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 00:02   #364
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Demperchen.
Ik durf aannemen dat ook u tot de forumvrienden behoort, mijnheer. En wat is het voor wat u betreft ? Xenophonke ? Fontje ? Alphonske ?
Oud 24 april 2016, 00:05   #365
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik durf aannemen dat ook u tot de forumvrienden behoort, mijnheer. En wat is het voor wat u betreft ? Xenophonke ? Fontje ? Alphonske ?
Edelhart.
Oud 24 april 2016, 00:17   #366
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Edelhart.
Naam: 79154064_o.jpg
Bekeken: 125
Grootte: 48,7 KB
Oud 24 april 2016, 00:24   #367
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Xenoke moet het zijn Meeuwtje,daarvan gaan zijn tenen krullen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 00:33   #368
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Xenoke moet het zijn Meeuwtje,daarvan gaan zijn tenen krullen...
Nou, ik vond het **MCke van vroeger ook wel goed klinken.
Oud 24 april 2016, 01:08   #369
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is de enige stijl en woordenschat die ik in uw taal een beetje aankan, mijnheer : ik bezit jammer genoeg niet de vlotte levendigheid die uw aller taalgebruik kenmerkt.
Niettemin neem ik uw vergelijking met siermeubelen als een compliment, waarvoor mijn oprechte dank.
Lol. Wat hij meent is stijve hark.
Anderzijds is uw taalbeheersing uitstekend, zeker in vergelijking met de lokale leden van de Witte First Nation. De stijl inderdaad ietwat pedant wat -misschien onbedoeld- een bepaalde charme inhoudt.
Of is het een allerindividueelste expressie van een subtiele middenvinger?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 april 2016 om 01:08. Reden: sp
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 02:57   #370
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Lol. Wat hij meent is stijve hark.
Anderzijds is uw taalbeheersing uitstekend, zeker in vergelijking met de lokale leden van de Witte First Nation. De stijl inderdaad ietwat pedant wat -misschien onbedoeld- een bepaalde charme inhoudt.
Of is het een allerindividueelste expressie van een subtiele middenvinger?
Wat mijnheer Wapper en/of u ook mogen menen doet niets af aan de realiteit voor wat betreft mijn beperkingen in het gebruik van uw taal. Mijn al bij al schaarse deelname aan dit Nederlandstalig forum en de weinige meestal nachtelijke tijd die ik eraan kan besteden kaderen louter in mijn koppige pogingen tot het vasthouden aan mijn kleine portie kennis van uw taal, ook al heeft deze voor mij geen enkel praktisch nut.

Ik beoog daarbij geen specifieke stijl, en ik ben er mij wel degelijk van bewust dat mijn Nederlands taalgebruik stijver, ouderwetser, en ongetwijfeld veel minder “Vlaams” is dan dat van u allen, maar als ik een vlotter en moderner taalgebruik poog te hanteren maak ik erg veel meer fouten. Overigens zal het u al wel opgevallen zijn dat mijn posts ook nu al in de regel meerdere keren ge-edit worden wegens meerdere spellingsfouten en foute zinswendingen, dus ik tracht te vermijden dat het helemaal ondoenbaar wordt....

Dat mijn Nederlands taalgebruik door sommigen onder u kennelijk als hautain of pedant etc... wordt ervaren vind ik oprecht jammer, maar ik ben minstens voorlopig nog iets te koppig om daarin een reden te zien om dan maar helemaal af te haken.

Ik dank daarom vriendelijk u en anderen die mijn taalgebruik in mijn schaarse postjes alhier om de ene of andere reden storend vinden, om mij op uw negeerlijst te plaatsen zodat u de ongewilde last wordt bespaard van het nog enige tijd doorgaan met mijn pogingen om de kennis van uw taal te onderhouden.
Oud 24 april 2016, 04:50   #371
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U droomt van een Vlaanderen zonder anderstaligen en zonder toeristen? Arme Vlaanderen in dit geval...............
Momenteel is het wel zo, met dank aan het geklungel van de Francofonen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 07:23   #372
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mijnheer Wapper en/of u ook mogen menen doet niets af aan de realiteit voor wat betreft mijn beperkingen in het gebruik van uw taal. Mijn al bij al schaarse deelname aan dit Nederlandstalig forum en de weinige meestal nachtelijke tijd die ik eraan kan besteden kaderen louter in mijn koppige pogingen tot het vasthouden aan mijn kleine portie kennis van uw taal, ook al heeft deze voor mij geen enkel praktisch nut.

Ik beoog daarbij geen specifieke stijl, en ik ben er mij wel degelijk van bewust dat mijn Nederlands taalgebruik stijver, ouderwetser, en ongetwijfeld veel minder “Vlaams” is dan dat van u allen, maar als ik een vlotter en moderner taalgebruik poog te hanteren maak ik erg veel meer fouten. Overigens zal het u al wel opgevallen zijn dat mijn posts ook nu al in de regel meerdere keren ge-edit worden wegens meerdere spellingsfouten en foute zinswendingen, dus ik tracht te vermijden dat het helemaal ondoenbaar wordt....

Dat mijn Nederlands taalgebruik door sommigen onder u kennelijk als hautain of pedant etc... wordt ervaren vind ik oprecht jammer, maar ik ben minstens voorlopig nog iets te koppig om daarin een reden te zien om dan maar helemaal af te haken.

Ik dank daarom vriendelijk u en anderen die mijn taalgebruik in mijn schaarse postjes alhier om de ene of andere reden storend vinden, om mij op uw negeerlijst te plaatsen zodat u de ongewilde last wordt bespaard van het nog enige tijd doorgaan met mijn pogingen om de kennis van uw taal te onderhouden.
Ja maar zo gaat dat niet hé.
Om op dit forum wat respons te krijgen moet je taalgebruik wat plastischer worden.
Daarom les 1
Gebruik minstens om de twee posts uitdrukkingen in de zin van " ik ga met de voorhamer op uwe voorgevel slaan" of "uw tieten zouden nogal waggalen als ik tegen uw gat stamp"
Heb je dat begrepen?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 07:43   #373
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik heb je lief Bekijk bericht
Stront is in bepaalde schutskringen ook zeer geliefd.
Ja maar dan wel in samenstellingen zoals :"Liesbeth Homans stond gisteren strontzat op het podium".
Oud 24 april 2016, 07:54   #374
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zou uit respect voor mensen ladderzat schrijven
Om echt te scoren moet je natuurlijk stront en zijn samenstellingen combineren met plastisch taalgebruik.
Zoals:
Liesbeth Homans stond gisteren strontzat op het podium, het was net alsof iemand tegen haar gat had gestampt want haar tieten waren nogal aan het waggelen en haar gezicht zag eruit alsof het met de voorhamer werd bewerkt.

Laatst gewijzigd door Pericles : 24 april 2016 om 07:55.
Oud 24 april 2016, 08:09   #375
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad plastisch. Soms heeft ze echt wel een hoofd van plastiek maar dat kan ze misschien niet veel aan doen

Hoe zou in jouw kringen het hoofd van Maggie De Blo(c)k plastisch omschreven worden?
een professor beweert dat het hoofd van Maggie rendabel valt te ontginnen, je kan er volgens hem minstens 30 kg smeerpaté van maken op voorwaarde natuurlijk dat je de etterende puisten mee afkookt.
Oud 24 april 2016, 08:59   #376
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Aan jouw nederlands taalgebruik is helemaal niets hautain of pedant. Je let duidelijk op de beste formulering en denkt na vooraleer je iets schrijft. Niet iedereen kan dat hier zeggen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 09:02   #377
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja maar dan wel in samenstellingen zoals :"Liesbeth Homans stond gisteren strontzat op het podium".

Heeft dat zat foorwijf het weer gedaan...

https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=pmQYKgVjRbM
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 10:31   #378
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als het criterium is, dan lijkt me Rome veel interessanter: ooit hoofdstad van het Romeins keizerrijk.

Hopelijk ziet u nu in hoe onzinnig dergelijke redenering eigenlijk wel is.
Rome ligt perifeer in de EU.

Wenen ligt centraal.

En ik blijkbaar niet de enige die zo denkt.

http://politiek.tpo.nl/2016/03/31/eu-moet-weg-brussel/

"België is al decennialang een land in ontbinding. Vlaanderen wil graag volledig onafhankelijk van België worden en heeft geen boodschap meer aan het armlastige Wallonië. Het uiteenvallen van België is een kwestie van tijd. Twistappel is Brussel dat dan een zelfstandige stadsstaat zou moeten worden zoals Washington DC. Daarmee houdt echter elke vergelijking met de Amerikaanse regeringsstad op. Brussel is in vergelijking met het efficiënt functionerende Washington DC een failed city. Brussel is de exponent van alle bestuurlijke problemen in het federale België. In die zin staat Brussel symbool voor de tot op het bot verdeelde EU."

"Maar er is nog een andere reden om Brussel als hoofdstad van de EU in te ruilen voor een andere stad. Met 28 landen vormt Brussel al lang niet meer het geografische hart van Europa. Het zwaartepunt is komen te liggen in Midden-Europa. Brussel ligt aan de periferie. Beter zou het zijn de hoofdzetel van de EU te verhuizen naar Wenen, het geografische hart van Europa. Feitelijk en psychologisch gezien zou Wenen als hoofdstad van Europa een meer bindende factor binnen de EU kunnen zijn dan het excentrisch gelegen verdeelde Brussel."

Aysso Reudink werkte voor Time Magazine
en was uitgever van het internationale tijdschrift European Affairs, uitgegeven door Reed Elsevier en de Europese Commissie.
Hij schrijft columns en is uitgever van het Register Nederlandse Nieuwscitaten CitaReg

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 24 april 2016 om 10:57.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 10:33   #379
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat valt nogal mee. Anderzijds toen het hier nog holbewoners waren had China en niveau bereikt dat eeuwen vooruit was op de Europese cultuur.
Ja hun "Chinese Muur "heeft eeuwen voorsprong op onze "Balkan Muur".
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2016, 10:41   #380
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Geheel ongevraagd maar niettemin diepgemeend deel ik u mede dat ik geniet van uw hoofse schrijfstijl op dit forum. Moesten siermeubels willen schrijven, ze zouden u tot voorbeeld nemen.
Volledig akkoord! En de metafoor in uw laatste zin is een juweeltje.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be