![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wervelende geschiedenis van het graafschap leest zich als een buitengewoon boeiende ridderroman die alle fiktie tart. Wanneer wordt dat ooit eens een TV-reeks van gemaakt. Wat maakte dat graafschap zo speciaal in de Nederlanden: http://forum.politics.be/showthread....at#post6548026
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2016 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vroeg onrechtstreeks hoe dat mogelijk was. Misschien werden er en masse vreemde Franssprekende leerkrachten ingevoerd. Ik weet het niet....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2016 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen Lodewijk XIV de streek had veroverd, werden al vrij snel allerlei Franse ambtenaren en rechters naar dat stuk van het oude graafschap gestuurd. De Franse republiek zal waarschijnlijk niet anders gehandeld hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn opmerking was daarom dan ook " tussen haakjes".
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zou dus een stimulans zijn om zich hier te komen vestigen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2016 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus daaraan zijn we dus niets verloren. Het is zelfs niet naar Frankrijk gegaan. Logisch dan ook dat er vanuit de Vlaamse Beweging daarvoor geen belangstelling bestaat in tegenstelling tot gebieden die verloren zijn gegaan voor de Nederlandstaligheid.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2016 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, is het de bedoeling de al grote vlucht uit Frans-Vlaanderen nog te versneller? Moet Frans-Vlaanderen een streek worden waarbij er in de dorpen nog slechts oude mensen wonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een bepaald moment was er trouwens wel belangstelling vanuit de Vlaamse Beweging voor die gebieden, ook al omdat er zich in de 19e eeuw veel Vlaamssprekende Belgen in de industriegebieden rond het Rijselse vestigden. Op een bepaald moment waren er in Robeke (Roubaix) hele wijken waar Vlaams de omgangstaal was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En tevens uit de Westhoek van Belgisch Vlaanderen. Hoe immens tragisch toch.....Allemaal de schuld van Lowie 14 ! ![]() Ideaal zou zijn dat ge ganse bevolking van Frans-Vlaandern in de juiste richting verhuist, naar het noorden ipv het zuiden. Het land zijn we verloren maar dan moeten we proberen van het demografisch en genetisch potentieel te rekupereren, net zoals Duitsland dat deed. Verhinderen dat die mensen de Francofonie versterken en bewerkstelligen dat ze mee werken aan de Nederlandstaligheid. We kunnen ze niet op een trein zetten maar we kunnen maatregelen nemen om ze te lokken. Hun de Belgische nationaliteit aanbieden is één stap in die richting.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2016 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vroeg mij gewoon af of er in de hoogdagen van het graafschap te Doornik Nederlands werd gesproken. Niet dat ik wist.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2016 om 01:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat u een bepaald tijdstip in de geschiedenis als referentie neemt. Waarom bijvoorbeeld niet de Frankische tijd als referentiepunt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zouden Duitsers moeten meewerken aan de opbouw van een Poolse of Russische maatschappij ? (Waarmee ik natuurlijk niet de ethnische zuivering annex genocide wil goedspreken die daarmee helaas gepaard ging; een veelal onbekend hoofdstuk in de geschiedenis van WO II.) http://www.spiegel.de/wissenschaft/m...-a-433073.html
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2016 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms niet. Een deel van de Ruslandduitsers is trouwens weer naar Rusland vertrokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik het heb over Verloren Heimat bedoel ik Silezië, Oostpruisen, Pommeren... De Ruslandduitsers komen niet uit Ex-Duitsland maar uit Rusland. Maar terzake: Voor of tegen de door mij voorgestelde maatregel ivm die nationaliteitstoekenning ? Dat zou bovendien maar één ding zijn in een pakket maatregelen om de Frans-Vlamingen te lokken.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2016 om 01:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld, maar toch blijkt er een grotere belangstelling in de Vlaamse Beweging voor Frans-Vlaanderen dan voor pakweg historisch Vlaanderen in Henegouwen of bijvoorbeeld Kleef waar het Nederlands ooit een rol speelde. Mijn punt is dat het ons toch niet mag verwonderen dat de Vlaamse Beweging zich niet interesseert voor historisch Vlaanderen in Henegouwen dat heel misschien in de Frankische tijd (!) Germaanssprekend was. Pff als we ver genoeg teruggaan was ook Parijs Germaanssprekend. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 18 augustus 2016 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |