![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er dan een probleem om opleiding in het Engels ook mogelijk te maken? Kijk, in Nederland is in bepaalde gevallen gegaan voor een louter Engelstalige opleiding zonder enige parallelcursus in het Nederlands. In Vlaanderen kan die Nederlandse situatie niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Weeral een zijspoor. Ik denk niet dat er veel Vlamingen zijn die hun opleiding uitsluitend in het Engels willen. We moeten onze eigen taal niet verlochenen toch? Maar door er een stupiede gedachtengang van te maken en de eisen zo hoog te leggen dat iedereen bijna tegenstander wordt kun je hier elke draad om zeep helpen. Goed geprobeerd Jan. Tweede poging om van deze draad een belachelijke zaak te maken. Of om van een debat weeral een oorlog te maken die op niets zal uitdraaien. Van een appelwijf gesproken! ![]() En waar blijf je met de onderwijzende leerkrachten? Moeten die allemaal nu Engels gaan kennen van in het Middelbaar? Blijf tenminste eens met uw voeten op de begane grond vent. Of ben je van het principe dat de leerlingen tot op hun 18 jaar domme kloten moeten blijven en dan plotseling maar bekwaam moeten zijn om hoger onderwijs uitsluitend in het Engels te volgen? Voor mij ben jij een dagdromer of iemand die bewust zo maar alles en nog wat op de tafel smijt om hilariteit te verwekken. En sommigen trappen daar nog in ook verdomd en nemen je nog voor ernstig. Filibusteren vent. Filibusteren. Daar ben je een as in. Voor mij was je reeds lang van dit forum gevlogen want jij bent onverbeterlijk. En dan kom je tot de toestand dat er bijna niet meer deftig gedebatteerd wordt op dit forum want jij denkt dat dit forum er is voor U. Het is hier geen opvoering van "de stomme van Portici" hoor! Ook een van de redenen waarom ik het hier minder probeer te doen. De ganse vaudeville hangt me soms vreselijk de keel uit. Je moet hier verdomd in uw drijfzand gaan zoeken om nog iets bruikbaars te vinden. Uw onnozele uitwerpselen lokken teveel onnozele antwoorden uit. Laatst gewijzigd door werkman : 15 januari 2017 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hoeven niet alle cursussen in het Engels te doceren. Maar, vermits het overgroot gedeelte van de wetenschappelijke literatuur in het Engels wordt geschreven moeten de studenten er maar zelf voor zorgen dat ze door zelfstudie die taal fatsoenlijk beheersen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zullen de Walen wel zelf voor zorgen, denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blub. Blub. Blub. Slaap wel. We komen weer in het eindstadium. Iedereen verzopen in de modder. Er zal voor dit land maar een oplossing blijven. Een deel van dit forum in de regering en er kan verder gevochten worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al bij al vind ik de primauteit van het Engels wel problematisch, omdat het de Angelsaksische wereld ongekende vooroordelen geeft waar de rest van de wereld met moeite achterna kan hollen. Daarom ook altijd mijn voorkeur voor een neutrale tussentaal, als bijvoorbeeld het Esperanto. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik heus wel het verschil tussen rauwe werkelijkheid en hooggestemde idealen kan zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Volledig akkoord. De Vlaamse opstanding zal er dus niet komen via het onderwijs maar door zelfstudie. Ik zie dus niks veranderd tegenover vroeger. Het is altijd zo geweest en blijft ook zo duren. Hopelijk lezen de hooligans op dit forum het en trekken ze de conclusie. Want hier en op die manier zal Vlaanderen nooit ontvoogd worden. Voor onze vrijheid zullen we; ieder voor zichzelf; zelf moeten zorgen. Reken dus niet teveel op de blinde massa die alleen nog bereid is tot actie na de nodige ophitsing. Trouwens zal die actie dan alleen gestimuleerd door nijd en jaloersheid en om een verregaande vorm van luiheid te verantwoorden voor zichzelf. Het is vooral op deze laatste gave dat de elite verder bouwt aan zijn kastelen. Die domme massa zal altijd de vertragende factor blijven om echte gelijkheid en vooruitgang af te dwingen. Rekenen op die massa het ik reeds lang verleerd. ![]() En.....er is dus niks veranderd tegenover vroeger. Nochtans hebben sommigen toch beloofd dat het ging veranderen? Laatst gewijzigd door werkman : 15 januari 2017 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zolang Vlaanderen hun rekeningen blijft betalen, niet, nee.
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch zijn zo goed als alle communautaire hervormingen er gekomen door die... traditionele partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, jawel. En van niks anders.
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams-Nationalisten zijn de eersten om op de Vlaamse traditionele partijen te spuwen omdat ze zogezegd niet "Vlaams" zijn. Dit is niet voor niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En terecht, omdat al die staatshervormingen ook één kenmerk in zich dragen: onvolledig en onvoldragen. Nu al wordt duidelijk dat de laatste staatshervorming een nieuwe zal noodzaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |