![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kunnen jullie zelf geen beslissingen nemen? Dan zeggen wij wel hoe het moet. Als je trouwt neem je er dan bij dat je tegen abortus en homo's bent. Als je samenwoont neem je er dan bij dat je voor abortus en homo's bent. Als je werkt heb je minder tijd voor de kinderen. Als je huisvrouw bent heb je meer tijd voor je kinderen. Dat zijn ong. de opties... Hoe zeggen ze dat nu ook alweer: "free will; it's a bitch!"
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al dacht; de argumenten zijn op. Neem een beslissing en blijf erbij. Zo moeilijk is het leven niet.
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hier moet ik vaststellen welke bijna onverholen dictatoriale trekjes er achter uw woorden eigenlijk schuilen. "Vrijheid? Ja, maar alleen voor wie denkt zoals ik", daar komt uw discours steevast op neer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn we hier geen moslimland, mag er niet aan denken met de guillotine voor vrouwenrechten te moeten rond lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We bellen morgen de brandweer wel anders begin je weer te hyperventileren, hysterisch te doen en paniekaanvallen te krijgen. Jij spreekt alleen maar vanuit angst. Zulke mensen kunnen geen oordelen vellen want de wereld is nu eenmaal een "angstige" plek als je overal onbestaande demonen ziet. Morgen verzin je weer de "demon" van het vliegende spaghettimonster ofzo. Zo kunnen we blijven doorgaan. Doe iets aan die angstaanvallen...
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een erkende religie, dat wel. Misschien past deze samenleving wel niet in uw " thuisgevoel" kan ook....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of een religie nu al dan niet erkend is, speelt trouwens geen enkele rol voor de vrijheid die iedereen toekomt om die religie of levensbeschouwing te koesteren die hij of zij belangrijk vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 16 december 2017 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want alleen een minderwaardige cultuur van 93% van de bevolking laat zich wetten dicteren door 7% moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welke terreinen leggen moslims hun wil dan wel op? Als ik een media een beetje lees, heb ik toch sterk de indruk dat het omgekeerde het geval is. Er komt binnenkort een verbod op onverdoofd slachten. Is dat dan die uiting van "moslims die hun wil ons opleggen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien je de media dus volgt kun je inderdaad lezen dat die schijthazen mentaliteit , de angst en vrees die men tentoonstelt tegenover moslims nergens voor nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, als ik een opleiding als 'leren solliciteren' moet volgen in België, dan doe ik iets voor m'n uitkering. C'est normal. Kijk, dit land heeft de islam als religie erkend. Ik begrijp niet waarom er dan zoveel weerstand op de hoofddoek is. Als men mij om die reden discrimineert is het dus niet geheel mijn schuld dat ik geen gepast werk vind. Het is vnl de schuld van opstandige burgers die hun eigen wetten niet willen naleven. Laatst gewijzigd door Guinevere : 16 december 2017 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erkende religie is trouwens van een andere orde, nl. de betoelaging van bepaalde aspecten van het religieuze leven. Dit houdt niet in dat een gelovige zich plotseling van alles kan permitteren. Leer deze nuances eens begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel, het is simpel, als jij als vrouw je kinderen niet opvangt tot ze naar school mogen, zal iemand anders het moeten doen. En die opvang is vaak helemaal niet ideaal voor het kind, en/of zoals jij het wil en er zijn zelfs gevallen van misbruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is niet 'zich vanalles permitteren'. Dit is gerechtigheid eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je godsdienst beleven binnen de wetten van een land vindt zijn fundament in het grondwettelijk recht op godsdienstvrijheid. U als moslima geniet van dat recht, net zoveel als een Getuige van Jehova (geen erkende eredienst) of een boeddhist (ook niet erkend door de Belgische staat). De jehova, de boeddhist, de moslim, de christen... iedereen is vrij om zijn of haar godsdienst te beleven dankzij dat die vrijheid die in onze grondwet staat verankerd. Erkenning betekent dat de overheid zich bereid toont om bepaalde financiële lasten op zich te nemen en dat de overheid ervoor zorgt dat er in het gemeenschapsonderwijs ruimte is voor godsdienstonderricht van de erkende eredienst. Meer is dat niet. U schijnt nog steeds niet te snappen dat een werkgever de volle vrijheid heeft om een kledingcode op te leggen en dus te eisen dat u geen hoofddoek draait. Dat is geen inbreuk op de godsdienstvrijheid. Hij discrimineert niet, want de bepaling geldt voor iedereen. De kledingcode is algemeen en niet specifiek gericht naar één groep. |
|
![]() |
![]() |