![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tip: stap eens een modern ambtenarenkantoor binnen anno 2018. Scène van 'als ik nu eens vijf minuten tijd heb' of sketches van De Collega's spelen zich af in de twintigste eeuw. Tijd dat u in uw teletijdmachine gaat kruipen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() Hier in een buurtgemeente mogen de ambtenaren glijdende uren kiezen: zolang ze maar tussen 9 en 12 en 2 en 4 op kantoor zijn (loketten zijn dan open).
Wat gebeurde: ambtenaren tikten om 12h uit om te gaan lunchen, tikte op 12h30 terug in, gingen op cafe tot 2h (overkant vant straat vant gemeentehuis) en begonnen toen terug te erken. Iedere dag, jarenlang, zo anderhalf uur betaald voor cafehangen. Toen dat is uitgekomen is men niet verder geraakt als wat blamen en schorsingen. Een statutair kan je niks maken. De collegas is alive and kicking hoor, laat u niks anders wijsmaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ene in mijn jury (gewoon hoogleraar) kwam iedere dag van half 4 tot half 7 "werken" (ja, 3 uurjtes). In realiteit kwam die gewoon slapen op zijn kantoor waar een comfortabele zetel stond. Ik heb 4 keer moeten proberen om zijn handtekening te krijgen voor mijn voorgangsverslag na 2 jaar. Ik durfde hem niet te wekken. Hij kreeg daar 9000 bruto voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In verhouding tot het aantal geklopte uren en de verantwoordelijkheden die de proffen tegenwoordig hebben, vind ik dat ze in vergelijking tot de hogere managers in de privé nog relatief bescheiden verdienen. Overigens, het stond u vrij een andere promotor te kiezen als u met dit sujet niet overeenkwam (zou ik perfect begrijpen). Als doctorandus heeft u daar perfect het recht toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik geloof bijna niet wat ik lees. Nu begint het me te dagen waarom zoveel vacatures niet kunnen ingevuld worden en waarom er nog zoveel werkeloosheid is. De jongeren worden het gewoon met de paplepel ingegeven door figuren zoals jezelf. Hetgeen je hier verkondigt vind ik vele malen erger dan op pensioenities gaan. Nooit gehoord van verantwoordelijkheidsgevoel, denk je niet dat 18 jarigen dit zouden mogen hebben? En wat met die voorbeelden dat je geeft. Als uw bankdirecteur Romaanse heeft gedaan, waarom voert ze dan geen job uit in die richting? Vindt ze het niet leuk? Vind ze haar job nu wel leuk? Wat zou ze kunnen bereikt hebben indien ze handelsingenieur of zo had gestudeerd? Voor mijn part is dit een gemist kans ofwel op job vlak ofwel op studie vlak. Pas op, men kan zich altijd vergissen maar een goede begeleiding van de jongere is vitaal en ik denk dat er hier toch het één en ander verkeerd loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het wil ook niet zeggen omdat er een paar automobilisten als een gek rijden, alle chauffeurs wegmisbruikers zijn. Voelt zowat hetzelfde aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Europees Commissaris
|
![]() En was dit uiteindelijk nuttig? Want doctoreren is toch een pak werk en voor mijn part vooral belangrijk in de academische wereld of in fundamenteel onderzoek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar Het waren 4 toffe jaren, veel geleerd, veel gedaan...vooral dingen die je nooit mag of kan doen in de private sector. Geen spijt over. Het geeft ook bijzonder veel voldoening, zo een proefschrift verdedigen. En zelfvertrouwen. Maar vergis u niet: tis hard werken. Je staat er helemaal alleen voor.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelf acht ik de kans betrekkelijk klein dat ik op mijn 60ste of 65 ste nog voor de klas ga staan. Misschien open ik wel een B&B of een frituur. Misschien ga ik wel schooltjes bouwen in Bolivia, of als ze wat minder wereldvreemd worden, keer ik misschien terug naar den unief. Moet allemaal kunnen ! Om burn outs en bore outs te vermijden, moeten we wat strijden tegen de kleinburgerlijkheid die u hier zo krampachtig in stand wil houden. Overigens maak ik de leerlingen gaan blaasjes wijs: als een leerling(e) naar mij komt en zegt dat hij/zij moraalfilosofie wil gaan studeren, ga ik hem/haar zeggen dat dat niet evident is op de arbeidsmarkt, maar als hij/zij dat echt wil doen en dat zijn/haar passie is, moet hij/zij zijn/haar hart volgen. Misschien moeten we allen terug wat meer ons hart volgen en wat minder ons 'saaie' verstand en koele rationaliteit ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar toch heb ik er geen spijt van gehad, ik heb een heel deel van wereld kunnen zien, aan leuke projecten gewerkt, een inhoudelijk boeiende job gehad, vele mooie ervaringen opgedaan en mijn horizonten letterlijk en figuurlijk verruimd. Ook intellectueel-cognitief betekende doctoreren een flinke boost. Maar als je louter het economische aspect in acht neemt, wat vele forummers hier helaas doen, was het een maat voor niets. Buiten den unief ben je weinig tot niets met die doctorsbul, sterker zelf, op de arbeidsmarkt is het een serieus nadeel, je bent overgekwalificeerd en dan neemt men je niet graag in dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je geneeskunde studeert, is een beperkte wiskundekennis zelfs voldoende, je moet wel door dat vervelende ingangsexamen geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Banneling
|
![]() 2000 euro netto per maand plus vakantiegeld en eindejaarspremie
Dus het viel al bij al mee, ik woonde in een studentenstudio van 470 euro per maand......ik heb mijn voorschot voor mijn huis bijeen gespaard tijdens mijn doctorsjaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |