![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ene zal de gegevens van uw thermostatische kranen willen gebruiken, de andere niet. En zo voort. Het is helemaal niet waar dat ik, zonder de temperatuur op mijn zolder te meten, de gemiddelde temperatuur van mijn huis niet zou kunnen schatten, he. Ik zou namelijk wel kunnen weten van 20 gelijkaardige huizen, welke de relatie is tussen de zoldertemperatuur, die in het salon, en die in de kelder. Als dat min of meer een betrouwbare relatie is, dan kan ik van het 21ste huis de temperatuur op de zolder schatten, als ik die van het salon en van de kelder ken, als daar de zolder thermometer ontbreekt. Maar ga ik dat zo doen, of ga ik zeggen "geen data" ? Dat hangt af van het protocol dat ik toepas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi uitgelegd, maar ik vrees te moeilijk voor Mambo...
![]()
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin misschien een bvba samen.
Charlatan & klus Wij weten zonder meten. Er zal wel volk komen.
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft er alles mee te maken.
Money en heel erg veel. Vermits jullie toch alles slikken zonder kauwen zullen ze er wel een schepje bovenop doen.
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Benieuwd wat je daar op te zeggen hebt. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#366 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze extreme weerfenomenen maken het thema klimaatverandering wel vrij actueel tegenwoordig dacht ik daar ze in stijgende lijn zijn gegaan de laatste 'jaren'. Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 25 januari 2019 om 18:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Duitsland waren -door de droogte- enkele grote rivieren zoals Rijn en andere niet meer bevaarbaar, tankstations konden niet meer op tijd bevoorraad worden.
Bron: https://www.technik-einkauf.de/news/...igwasser-leer/ Het scheepstransport moest via het spoor vervoerd worden. Zelfs overzetboten vaarden niet meer: https://www.youtube.com/watch?v=cIo6t5ZC7zU ook: https://www.n-tv.de/panorama/Trocken...e20680288.html Laatst gewijzigd door Micele : 25 januari 2019 om 19:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem eens wat namen en bedragen om je bewering te staven als je dat wil. Wat Exxon betreft: https://www.greenpeace.org/usa/globa...ry-a-timeline/ Neem je rekenmachientje al maar om de som te maken... En deze: 'A new investigation shows the oil company understood the science before it became a public issue and spent millions to promote misinformation' Ter info, uw bronnen oa. https://www.scientificamerican.com/a...-40-years-ago/ Nu nog graag uw referenties. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 25 januari 2019 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We blijven nog wat bij onze wereldbol met zijn witte vakjes.
HadCRUT4 is the only dataset to leave regions with missing data blank, rather than try to fill them in. This effectively assumes temperatures there are in line with the global average. Dat is dus het meest eerlijke. Ze zeggen; we weten het niet dus vullen we niks in. Maar anderen vullen het wel in waardoor het 2 x meer opgewarmd is . Dat is die onderste wereldbol met alle witte vakjes ingekleurd. Je hebt dus 4 verschillende meetsets Four major datasets Scientists use four major datasets to study global temperature. The UK Met Office Hadley Centre and the University of East Anglia’s Climatic Research Unit jointly produce HadCRUT4 . In the US, the GISTEMP series comes via the NASA Goddard Institute for Space Sciences (GISS), while the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) creates the MLOST record. The Japan Meteorological Agency ( JMA) produces a fourth dataset. En ze bekomen elk een verschillende meting. Dat leggen ze dan over elkaar en corrigeren naar de hoogste.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 januari 2019 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mambo, ondertussen ben je wel fijntjes langs die netelige vraag langsgegaan ...
En ben je als eens gaan lezen op de site van het ipcc ? Wat zeggen ze daar allemaal ?
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal je wel kunnen meten denk ik. Maar het gemiddelde berekenen van 2 verschillende temperaturen waar je maar 1 van bezit is weggelegd voor nog grotere ego' s. Tavek zal dat wel kunnen. Wat is het gemiddelde tussen 23° in uw salon en ?° Kojak mag het ook oplossen. Die zijn ego staat ook op barsten. Laat jullie gaan
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 januari 2019 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gisteren zag ik in de straten grote groepen kinderen betogen met slogans en geluiden en kreten die onmogelijk uit kinderen van 6 of 7 jaar kan komen. Daarond leraars of zo die alles instrueert. Een fotografe die blij als een krolse kat er tussen liep en kiekje na kiekje maakte. Pure propaganda en kinderen formatteren. Het leek wel hersenspoelen zoals ze in Korea ook doen. Nee ik pas voor dergelijke autoritair misbruik en al helemaal kinderen in de strijd gooien.
![]() |
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mambo, je hebt niet op de vragen geantwoord.
Ik heb zo de indruk dat je zelf nog niet eens weet wat het IPCC juist is ... ![]() Leg het ons eens uit in een paar zinnetjes als je dat wil. En dan nog die vraag ivm 'Money en heel erg veel.'. Mijn huiswerk staat er, nu het uwe nog graag. Als je iets beweert, wordt er ook geacht dat je dat kan staven hé. ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 25 januari 2019 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraagje Mambo...
Hoe kan je de temperatuur meten ? Ook in het verre verleden.
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aarde bestaat al miljarden jaren. Het klimaat verandert al sinds 't ontstaan van de planeet. Hoe lang/kort loopt de mens hier rond? Ik heb, als mens, niet de pretentie om aan te nemen dat ik de aarde kan tegenhouden met iets doen wat ze al miljarden jaren doet. Natuurlijk wil ik de rekening niet betalen van de uitspattingen & folliekes van de globalistische elite, in naam van hun nieuwe religie "climate change". Voorspellingen van zo'n 30 jaar geleden, 'the inconvenient truth' van Al Gore indachtig, die nog steeds niet bewaarheid werden, maar waar de brave man zich wel enorm mee verrijkt heeft & ondertussen op z'n landgoed meer energie verbruikt dan 'n gemiddeld dorp, denk ik er 't mijne van.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Meestal mensen die niets geven om diegene die na hun deze aarde gaan mogen bewonen. Maar ook dat is hun volste recht natuurlijk. ![]()
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bv boomringen of ijslagen en dergelijke. Maar ik heb dat ook bekeken..vluchtig dat wel en blijkt dat het toch zeer beperkte plaatsen zijn en voornamelijk regionaal of lokaal. Dus hmmm ...mij gaat het daar niet over. Trouwens; Maar alleen waar de bomen aan de rand van hun temperatuur- of regengebied groeien, kan een verband worden gelegd. Beetje afstand van houden lijkt me beter.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 januari 2019 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja wij he.
En wie gaat voor 10000€ per nacht in Gstaad skieen? Zij.
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er 4 in de wereld. Maar niet ippc. Wat zijn ze dan wel? Lobby? Influencers? Politieke zuilen? Ze behoren alvast niet tot 1 van de 4 die geacht worden precieze informatie te geven. Waar er 3 van cheaten. Waar ze wel toe behoren; ANDERS : Gebruik zoveel mogelijk hernieuwbare energiebronnen (elektriciteit geproduceerd door de zon, de wind of biomassa,…), die nauwelijks broeikasgassen uitstoten. Commercieel dus.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 januari 2019 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |