![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Banneling
|
![]() Duc is zo sterk aan het overcompenseren dat het heel waarschijnlijk is dat hij een ongeschoolde (Vlaamse uiteraard) werkloze metaalarbeider is.
Laatst gewijzigd door Anna List : 12 februari 2019 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() Kuka, een van de grootste leverancier van robotten is in Chinese handen, ongelooflijk domme zet van de Europse bedrijven om dat te hebben laten gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Minister
|
![]() Nobody cares. Deftige mensen hebben een auto en zijn niet afhankelijk van trein of bus.
Voor Brussels Airlines zijn er echter andere problemen. Door die frequent voorkomende stakingen verliezen mensen (mezelf inclusief) hun vertrouwen in Brussels Airlines en kiezen ze liever voor Schiphol. Bij mijn laatste 3 reizen was er 2 keer stakingsgevaar. 2 keer een week voor of na ik vertrok dat er vluchten gecanceled werden of bagage niet vervoerd werd. De derde keer viel internet weg in de luchthaven, en werden de helft van de vluchten geschrapt. Moest mijn vlucht 1 uur eerder gepland staan dan was ik ze kwijt. Je kan gewoon niet gerust zijn als je boekt via Zaventem. Staken tegen de hoge werkdruk.. Wie de druk te hoog vindt moet maar iets anders zoeken, of had iets moeten studeren. Hogere lonen willen we allemaal. De realiteit is dat we ongeveer de rijkste middenklasse ter wereld hebben. Voor mij is het probleem dat vastgoed en vaste levenskosten spectaculair duurder worden. Maar daar kan de werkgever niet voor opdraaien
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het ging over werkdruk.
![]() |
![]() |
#369 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Minister
|
![]() Net het omgekeerde. Ik heb jaren de wereld verkend.
Ga eens tegen een Chinees vertellen dat wij hard moeten werken. Of tegen een zelfstandige. Je zal nogal een antwoord krijgen.. Ik werk 13-14 uur per dag. De enige reden waarom ik het terug zou schroeven is om een balans te bewaren voor mijn vriendin, en in de toekomst voor de kinderen. Dat sommige jobs lichamelijk zwaar zijn dat weet ik. Een mens is niet gemaakt om ganse dagen de rug om zeep te helpen door met zware koffers te sleuren. Ik heb ook dergelijke dingen gedaan als jobstudent. Maar als je op zo'n plek niet levenslang wil werken moet je een stiel leren
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad de realiteit vandaag. Tot 14 uur werken indien nodig en dan nog onder uw botten krijgen dat uw papieren niet in orde zijn. Fuck them all. Werkgevers zouden er beter aan doen de kant van de werknemer te kiezen ipv de kant van de regering en samen tegen deze opeenvolgende belasting-regeringen te strijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie niet meer wil of kan werken wordt toch ook beschermd door ons sociale zekerheidsstelsel. Wie niet meer mee kan door de werkdruk gaat maar naar de werklozensteun. Diegene die de werkdruk aankunnen betalen dan maar voor ze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan toch maar zo hard of zo snel werken als je lichaam toelaat? Als je er klachten van ondervindt ben je vrij om iets anders te zoeken. Ik wens niemand toe om tegen zijn/haar zin te gaan werken.
![]() |
![]() |
#374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu dwingen we via de vakbonden en via staken de werkgevers om werk werkbaar te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iedereen een stiel leert wie gaat dan nog met uw koffer sleuren ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2019 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Minister
|
![]() Binnen 5-10 jaar gebeurt alles met machines. Dan moet niemand nog klagen over werkdruk en is er enkel nog werk voor mensen die iets kunnen dat een robot niet kan
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg U wie nog met uw koffer gaat sleuren als morgen al die mensen uw raad opvolgen en een stiel gaan leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En Chinezen halen nog geen derde van de productiviteit van een Belgische werknemer. https://data.worldbank.org/indicator....KD?view=chart
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar bon, wie er dus met mijn koffers zal sleuren De KLM care E-robot. Zelfrijdend en hij wacht zelfs op me als ik moet pissen in de luchthaven ![]() Meet the KLM care e-robot
![]() |