Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2019, 10:27   #361
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Russian Security Council Secretary Nikolai Patrushev stated in negotiations with US National Security Adviser John Bolton and Israeli Prime Minister Netanyahu that the Russian military has information that the US drone, destroyed in an incident on 20 June, was shot down in Iranian airspace thus confirming the information earlier provided by Tehran. The US, for its part, insists that the UAV was flying above neutral waters when it was destroyed.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 11:42   #362
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In de Américas heb je ook jungle hoor. Enfin. Ik wil deze 'can of worms' hier nu niet openen. Ik hou het erbij dat er nogal lichtzinnig Pontius Pilatus gedrag getoond wordt door de veroveraars van de Américas. Als je oorlog en destructie brengt krijg je thyfus en cholera. En ja je hebt meer indirecte dan directe doden in zo'n oorlogen en verplichte volksverhuizingen.

De houding van de Europeaan is iets als "Kijk, we hebben hun gronden afgepakt en de uitgehongerd en verjaagd naar gebieden waar geen kat wil wonen en nu zitten ze daar te sterven aan ziektes".... "Ze zijn blijkbaar erg gevoelig aan ziektes"...duh. Ik vind die logica "ziek". Een mooi voorbeeld van de geschiedsvervalsing door de overwinnaar.
Dit gebeurt aan 2 kanten waardoor een normale discussie of onderzoek niet meer mogelijk is, als het uitroeien van de Noord Amerikaanse nativs niet 100% de schuld noemt van racistische blanken beginnen ze over de Nazis zoals jij ook deed. Dat maakt het er allemaal niet beter op.

Je hebt wel een punt betreft zuid amerika, dat zijn ook deftige oerwouden. Hun aantallen waren echter veel lager dan in Afrika en even zwak voor ziektes. Volgens mij komt dat omdat Afrika al veel langer contact had met Europa en Arabië zodat ze al veel vroeger een resistentie hebben kunnen kweken, net zoals hier. Idem voor Azië die letterlijk verbonden is met Europa.

Australische natives hadden hetzelfde probleem, ze waren met te weinig en ziektes alleen al decimeerden de bevolking tot een groep van 200.000 (komende van 700.000), van direct geweld waren er 20.000 doden. Natuurlijk, verkrachting en uitbuiting speelden dit wel in de hand maar het aantal doden zou extreem hoog blijven zonder dat. Ook nu nog speelt het probleem als ze weer eens een oude stam ontmoeten.

https://australianstogether.org.au/d.../colonisation/

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 juni 2019 om 11:50.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 11:59   #363
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Russian Security Council Secretary Nikolai Patrushev stated in negotiations with US National Security Adviser John Bolton and Israeli Prime Minister Netanyahu that the Russian military has information that the US drone, destroyed in an incident on 20 June, was shot down in Iranian airspace thus confirming the information earlier provided by Tehran. The US, for its part, insists that the UAV was flying above neutral waters when it was destroyed."
Er zijn geen internationale wateren in de Strait of Hormuz, de maritieme landsgrenzen liggen over de helft van die zee. Er gaan wel treaties zijn en dergelijke waardoor er wel neutrale wateren gaan zijn, dus beiden hebben ergens gelijk.

Het lijkt me dat de Iraniers het neerhalen van die lijnvlucht in de jaren 80 nog niet vergeten zijn.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 juni 2019 om 12:04.
Oud 26 juni 2019, 12:48   #364
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In oprechtere tijden zou dit Holocaust ontkenning genoemd worden.

De oorspronkelijke bevolking van de America's was veel groter dan u hier aangeeft en werd letterlijk gedecimeerd. Schattingen gaan tot 200 miljoen oorspronkelijke bevolking waarvan 90 procent verdwenen was een eeuw na de komst van de Europeanen. Als ik u van de velden naar de bergen verjaag zonder water....ja dan sterft ge gemakkelijk van ziektes he.

Dat 'ziekte' argument is eigenlijk zum kotsen en eigenlijk heeft u zelf aan dat er iets niet klopt door te zeggen dat het in de Amerikas de autochtone bevolking was stierf door ziektes maar in centraal Afrika de Europeanen zelf. En dat zou allemaal te wijten moeten zijn aan wat tropische beplanting? Dat geloof je toch zelf niet.

Verwonderd het dan nog dat men mensen alles doen geloven als men er maar vroeg genoeg mee begint en geen tegenstem aan het woord laat. Of het nu om sprekende slangen gaat of om het verdoezelen en ontkennen van de eigen verantwoordelijkheden bij historische misdaden.

Ik schat dat Patrick zou zeggen "maar daar dienen geschiedeniskessen toch voor". Hij beseft de leugen en de misdaad maar praat ze goed. Een fier zelfbenoemd psychopaat.
Als ik niet was ingeënt was ik waarschijnlijk al een paar keer dood geweest door gele koorts of HONDSDOLHEID. Geregeld knabbelen vampiers aan mijn oren of kleine teen om bloed te zuigen als ik voor een opdracht in de bush zit. Muskietengaas is niks voor mij. Gewoon een slok rum op en gaan slapen; Ps daarom ook wel eens dronken op dit forum geweest... als ik in de buurt van een internet mast vertoef. .. De witte man zou vroeger niet anders gedaan hebben, soms wel eens wakker worden in je hangmat in een plas bloed, kan gebeuren. Alleen had hij niet de medicamenten die wij nu hebben..

Malaria is wel door te komen heb ik van Brazilianen gehoord, echter niet als je gedwongen wordt om met een karabijn en sabel door de swamp te trekken, lijkt mij. Nu is wel zo dat malaria op de koelere plaatsen waar water is vooral voorkomt. En daar houden witte mensen van.. Veel blanken, zoniet de meeste blanken boven de 40 die te lang in bloedhete en vochtige hutten met dakplaat van 1.5 meter hoog hebben vertoefd—-verworden de muskieten beten tot etterbuilen, enkel antibitica zorgt ervoor dat je niet an de drup in een brei van etterbuilen terechtkomt. Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Svp hou erover op het idee van tropische beplanting nonsens is. Er zijn velen voor u die dachten dat het allemaal wel mee zou vallen.

Het heeft een reden dat er Afrikanen naar de plekken rond de evenaar zijn gebracht om op de suikerplantages te werken. De Indianen stierven als ratten in deze contreien door gele koorts ook mazelen. Zeker als ze onder het ziek zijn moesten doorwerken. Evenals blanke horigen in Europa die dan misschien geen slaaf worden maar wel uitgehongerd konden worden door hun landlord in Europa. Het had geen zin om deze horigen bestemd voor suikerplantagrs te verschepen. Dode slaven kosten alleen maar geld. Dode horigen niet, maar de verschepingskosten wogen destijds niet op..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 juni 2019 om 13:10.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 13:11   #365
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De houding van de Europeaan is iets als "Kijk, we hebben hun gronden afgepakt en de uitgehongerd en verjaagd naar gebieden waar geen kat wil wonen en nu zitten ze daar te sterven aan ziektes".... "Ze zijn blijkbaar erg gevoelig aan ziektes"...duh. Ik vind die logica "ziek". Een mooi voorbeeld van de geschiedsvervalsing door de overwinnaar.
Het is bovendien dom. Men zou er fier moeten over zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 13:17   #366
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er zijn geen internationale wateren in de Strait of Hormuz, de maritieme landsgrenzen liggen over de helft van die zee. Er gaan wel treaties zijn en dergelijke waardoor er wel neutrale wateren gaan zijn, dus beiden hebben ergens gelijk.

Het lijkt me dat de Iraniers het neerhalen van die lijnvlucht in de jaren 80 nog niet vergeten zijn.
Ik weet niet wie ge onder de Iraniërs bedoelt. Maar om een lang verhaal kort te maken hoop ik dat de Ayatollahs worden gelyncht en afgeknald door de generatie die na 80 geboren zijn. Deze Ayatollahs zijn indirect door Amerika aan de macht gekomen door de Sjah als puppet neer te zetten; zoals Trump weer aan de macht is gekomen omdat corporate puppets als Bush en Obama niet het volk dienden

Ik weet niet welke tactiek het beste is. Trump moet een daad stellen anders pleegt Deep state, linksom of rechtsom, voornamelijk media, een coup tegen hem en kunnen wij voorzeker een bomnentapijt verwachten onder Pence. Vooralsnog is een belegering, waar daar komt het op neer, de beste oplossing.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 juni 2019 om 13:32.
Oud 26 juni 2019, 14:18   #367
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees misschien het artikel eens vooraleer te oordelen. Ik denk niet dat de schrijver citaten van Iraanse officials aan het vervalsen is. Het gaat om de info. Info die elders verzwegen wordt.
Ware objectiviteit is pas gerealiseerd wanneer beide kanten van het verhaal gepresenteerd worden. Dit is hier niet het geval. Sterker nog, u bent zelf niet objectief bezig.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 15:02   #368
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ware objectiviteit is pas gerealiseerd wanneer beide kanten van het verhaal gepresenteerd worden. Dit is hier niet het geval. Sterker nog, u bent zelf niet objectief bezig.
Uiteraard (bedoeld op dat vet gedrukte). Daarom dat een forum als dit, hoe miniem de impact ook is in de publieke opinie, tenminste een mogelijkheid biedt om ook die andere kant van het verhaal te presenteren. In dit geval een gedetailleerd verhaal volgens de Iraanse autoriteiten. Het wordt niet verzwegen in het artikel dat het om hun versie gaat. We krijgen lange citaten met naam en functie. Zo hoort dat.

Er is een verschil tussen neutraal en eerlijk...

Wat niet kan is uw eigen versie voorstellen als de enige juiste en belangrijke info achter houden om bewust te misleiden. Dat is een euvel waar de main stream media in Europa tot op het bot ziek aan is. Je moet natuurlijk wel weten wat de andere kant en andere observatoren echt zeggen voorleer je dat door hebt.

De behandeling bv. in de MSM van het onlangs opgedoken rapport waaruit blijkt dat het rapport op basis waarvan de VS en Frankrijk Syrië bombardeerden vervalst was toont dat de MSM een politieke agenda hebben en ons laten geloven in de leugen wanneer dat goed uitkomt. Je moet natuurlijk wel te weten komen dat er zon rapport opgedoken is vooraleer je kan oordelen. En dat gaan ze u niet aan uw neus hangen op CNN of de VRT. Dat opgedoken echt rapport zou tenminste een nieuwsitem dienen te zijn en in feite zelfs een groot schandaal. Niets daarvan op de VRT bv. Daar druipelt de desinformatie zelfs in de entertainment kwissen door die naderhand georganiseerd worden. Daar merk je dat zelfs journalisten en de zogenaamde 'experten' die men uitnodigt niet verder geraken dan wat de MSM hen voorschotelen. Je ziet zo wie ze napraten. Zielig om zien soms als je beseft als 'leek' beter geïnformeerd te zijn dan zogezegde experten op de VRT. En het gaat hier niet op opinies hé. Harde feiten. Dat echter rapport is wel degelijk opgedoken. Niemand ontkent dat het authentiek is. Men doet gewoon of het niet bestaat en laat de bevolking BEWUST de leugen verder geloven.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 juni 2019 om 15:09.
Oud 26 juni 2019, 15:47   #369
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als jij niet inziet dat je jezelf hier enorm tegenspreekt, dan kan ik niks meer voor je doen, hoor........
Ik vraag u helemaal niet om iets voor mij te doen, wel integendeel, tracht svp vooral niet iets voor mij te doen, mijnheer. Ik verkies boven alles dat mensen die het onderscheid niet snappen tussen enerzijds als individu een eigen opinie hebben en anderzijds de functie van president van een land uitoefenen, niets voor mij hoeven te doen. Behoudens voldoende afstand houden, tenminste.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 15:53   #370
Aenigma
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik had het over Noord Amerika maar heb inderdaad wat overdreven, schattingen lopen van 2 tot 16 miljoen zonder echte wetenschappelijke basis. Feit is dat het grootste deel stierf aan ziektes en dat die nog steeds genetisch zwak staan, ze zijn bv nog steeds erg vlug verslaafd aan alcohol. Hun behandeling zal natuurlijk niet veel geholpen hebben, feit is dat tegen 1900 er nog 240.000 over waren en een gigantisch land open lag voor landbouw.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nati...ve_populations

In Afrika vielen minder doden door ziektes, was de populatie toen al een stuk hoger en hadden colonisten een lage levensverwachting, daarom ook werden er weinig vrouwen naar Afrika gestuurd. Het is gewoon een compleet andere situatie.
mexico is technisch gezien noord amerika

geschat op minstens 37 miljoen mensen waarvan het grootste deel, eerst uitgemoord werd dan verovert en erna als slaven mochten werken voor de spanjaarden tot ze erbij neervielen

niet bepaald beter dan kongo

+ dat heeft 3 eeuwen geduurd daar mag je zeker van zijn dat de generaties erna ook van leden
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 16:30   #371
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik vraag u helemaal niet om iets voor mij te doen, wel integendeel, tracht svp vooral niet iets voor mij te doen, mijnheer.
De ironie zal U wel niet ontgaan zijn neem ik aan

Citaat:
Ik verkies boven alles dat mensen die het onderscheid niet snappen tussen enerzijds als individu een eigen opinie hebben en anderzijds de functie van president van een land uitoefenen, niets voor mij hoeven te doen. Behoudens voldoende afstand houden, tenminste.
U vraagt dus dat mensen die democratie toejuichen (waaronder Uzelf) voldoende afstand met Uzelf houden. Het was die contradictie die ik - tevergeefs natuurlijk, vandaar de ironie - probeerde aan uw verstand te brengen.

Immers, in een democratie is het idee dat de opinie van voldoende gelijkgezinde individuen de opinie van de verkozene wordt. Ik herhaal nog maar eens dat het heel eigenaardig is om dat idee (democratie genaamd) toe te juichen, en het logische gevolg ervan "op afstand willen te houden", "gevaarlijk te vinden" en "mensen die het toejuichen als halve garen te bestempelen".

Kortom: als U vindt dat een individu bijvoorbeeld de mening mag toegedaan zijn dat bomen dienen omgekapt te worden, dan is het automatisch zo dat, indien er voldoende zulke individuen zijn, en indien democratie van toepassing is, een bestuurder verkozen zal worden die ook de mening is toegedaan dat bomen dienen omgekapt te worden.

Beweren dat men het toejuicht dat individuen mogen denken dat bomen omgekapt dienen te worden, het democratische idee toejuichen, en verafschuwen dat een verkozen bestuurder datzelfde zou denken en in muziek zetten, is totaal incoherent.

Ideaal gezien is het in een representatieve democratie zo dat de verkozen leider(s) een vergelijkbaar exemplaar is / vergelijkbare exemplaren zijn van een of andere meerderheid, die dus op vergelijkbare manier redeneren of niet, gelijkaardige gedachtengangen (of wat daar moet voor doorgaan) hebben en gelijkaardige goestingen en impulsen.

Als dusdanig het onderscheid maken tussen de manier van denken en zijn van een bestuurder, en van een willekeurig individu (dat een "meerderheid" kan uitmaken) is absurd als men het democratische idee toejuicht. Want hoe beter de democratie werkt, hoe beter die twee op elkaar lijken natuurlijk.

Ik weet natuurlijk wel wat jij bedoelt: jij denkt dat er een vorm van bestuurlijke elitaire aristocratie is, waaruit het gepeupel enkele nobele exemplaren mag pikken, maar die voor de rest veel hogere kwaliteiten hebben dan het gepeupel zelf. Maar dat is geen democratie he. Een democratie brengt ideaal "exemplaren van het gepeupel" aan de macht "zoals zij zelf, tenminste zoals een meerderheidsgroep binnen zijzelf".
Als dusdanig KAN men het onderscheid niet maken tussen wat een "individu kan denken en doen", en wat "een verkozen bestuurder denkt en doet" in een democratie, want de ene is een exemplaar gepikt uit de pool van de anderen.

Maw, als idioten mogen stemmen en er genoeg van zijn, komt er uiteraard ideaal gezien, een idioot als bestuurder.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juni 2019 om 16:43.
Oud 26 juni 2019, 16:40   #372
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

De VS zijn Iran aan het bespioneren, waarmee de souvereiniteit van al geschonden word , ongeacht van wie het water is , maar het is Iran die de zogenaamde aggressor is.

Logica gebaseerd op arrogantie is dit.

De VS vinden dat zij 'freedom of action' hebben in die regio en ieder die zich daartegen verzet is "stepping out of line"
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 16:43   #373
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De VS zijn Iran aan het bespioneren, waarmee de souvereiniteit van al geschonden word , ongeacht van wie het water is , maar het is Iran die de zogenaamde aggressor is.

Logica gebaseerd op arrogantie is dit.

De VS vinden dat zij 'freedom of action' hebben in die regio en ieder die zich daartegen verzet is "stepping out of line"
Het is zo dat je je vee in toom houdt he.
Oud 26 juni 2019, 19:06   #374
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aenigma Bekijk bericht
mexico is technisch gezien noord amerika

geschat op minstens 37 miljoen mensen waarvan het grootste deel, eerst uitgemoord werd dan verovert en erna als slaven mochten werken voor de spanjaarden tot ze erbij neervielen

niet bepaald beter dan kongo

+ dat heeft 3 eeuwen geduurd daar mag je zeker van zijn dat de generaties erna ook van leden
Ik praat enkel over de VS waar de wrede blanke man alle schuld moet krijgen.

Mexico is meer midden Amerika, de Spanjaarden hebben de Asteken veroverd met behulp van rivaliserende stammen maar ook hier stierf 75+% van de bevolking door ziektes, dat moet gigantisch geweest zijn wand die gebieden waren veel drukker bevolkt dan in de VS. Een groot deel van die natives mixten met de zwarte slaven waarmee ze aan het werk werden gezet wat zorgde voor een betere genetische weerstand.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mexico_(land)

Ook hier is de hoofdzaak dus ziektes zoals in elk gebied of eiland die geen connectie had met Europa of Azië.
Oud 26 juni 2019, 19:16   #375
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik weet niet wie ge onder de Iraniërs bedoelt. Maar om een lang verhaal kort te maken hoop ik dat de Ayatollahs worden gelyncht en afgeknald door de generatie die na 80 geboren zijn. Deze Ayatollahs zijn indirect door Amerika aan de macht gekomen door de Sjah als puppet neer te zetten; zoals Trump weer aan de macht is gekomen omdat corporate puppets als Bush en Obama niet het volk dienden

Ik weet niet welke tactiek het beste is. Trump moet een daad stellen anders pleegt Deep state, linksom of rechtsom, voornamelijk media, een coup tegen hem en kunnen wij voorzeker een bomnentapijt verwachten onder Pence. Vooralsnog is een belegering, waar daar komt het op neer, de beste oplossing.
Inderdaad, er is een heel grote onderstroom die de Ayatollahs weg willen (vooral in de steden) maar er is ook een grote groep die ze onvoorwaardelijk steunt en allemaal zijn ze anti amerikaans, dat is hetgeen ze samen houdt.

De Iraanse revolutie was een communistische maar Islamieten hebben die in bloed gesmoord, de oorlog tegen Irak heeft de religie alleen maar sterker gemaakt. Een economische oorlog lijkt me inderdaad de beste oplossing voorlopig tot de oude islam zakken dood zijn.
Oud 26 juni 2019, 20:21   #376
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Korte en bondig de waarheid rond de oorlogstokers:

Citaat:
"It is no secret that the Trump administration and the Netanyahu government are marching in lockstep, both regarding Palestine and a confrontation with Iran, but what is startling is how much of the White House’s Middle East policy, including the Kushner plan itself, has effectively been outsourced to Netanyahu and his allies in Israel and the US. The Trump administration’s Middle East “initiatives” so far have virtually all come pre-packaged from the Israeli extreme right’s storehouse of ideas, including moving the Jerusalem embassy, recognizing the annexation of the Golan, airily dispensing with the Palestinian refugee issue, trying to liquidate UNRWA, and withdrawing from the nuclear deal with Iran. There remain a few items on the Netanyahu wish list, including annexation of much of the West Bank, formal American rejection of Palestinian statehood, the creation of a completely tame Palestinian Quisling leadership, and other deplorable ways of coercing the Palestinians to accept that they are a defeated people."
The Neocolonial Arrogance of the Kushner Plan
Oud 26 juni 2019, 21:01   #377
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Korte en bondig de waarheid rond de oorlogstokers:

The Neocolonial Arrogance of the Kushner Plan
De Israelies zijn geen doetjes maar ze moeten zich ook handhaven tussen al die Islam barbaren, hun tactiek is om die moslims economisch klein te houden en de onderlinge eeuwigdurende Islam oorlogen draaiende te houden. Het is vuil maar ik weet ook niet wat ze anders kunnen doen, dat is het probleem.
Oud 26 juni 2019, 22:24   #378
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In oprechtere tijden zou dit Holocaust ontkenning genoemd worden.

De oorspronkelijke bevolking van de America's was veel groter dan u hier aangeeft en werd letterlijk gedecimeerd. Schattingen gaan tot 200 miljoen oorspronkelijke bevolking waarvan 90 procent verdwenen was een eeuw na de komst van de Europeanen. Als ik u van de velden naar de bergen verjaag zonder water....ja dan sterft ge gemakkelijk van ziektes he.

Dat 'ziekte' argument is eigenlijk zum kotsen en eigenlijk heeft u zelf aan dat er iets niet klopt door te zeggen dat het in de Amerikas de autochtone bevolking was stierf door ziektes maar in centraal Afrika de Europeanen zelf. En dat zou allemaal te wijten moeten zijn aan wat tropische beplanting? Dat geloof je toch zelf niet.

Verwonderd het dan nog dat men mensen alles doen geloven als men er maar vroeg genoeg mee begint en geen tegenstem aan het woord laat. Of het nu om sprekende slangen gaat of om het verdoezelen en ontkennen van de eigen verantwoordelijkheden bij historische misdaden.

Ik schat dat Patrick zou zeggen "maar daar dienen geschiedeniskessen toch voor". Hij beseft de leugen en de misdaad maar praat ze goed. Een fier zelfbenoemd psychopaat.
Gevonden, en dan ga ik er ook wel over stoppen als het te off-topic is, missionarissen overleefden gemiddeld 2 tot 8 jaar naargelang het gebied in Afrika. Dat zal dus voor kolonisten net hetzelfde geweest zijn, dus ja, Afrika is een heel ander beest dan Noord Amerika.

https://www.mcser.org/journal/index....load/2380/2355
Oud 27 juni 2019, 01:54   #379
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Off topic. Goede link. Ik vertrouw erop dat Bach van een ander kaliber is dan Elon Musk. Laatste schijnt niet aan zijn verstand te brengen dat leven op Mars voor de mens een dodenticket wordt. Echter toch met verschil: Musk kan het zeggen omdat er (nog) geen colonies van mensen op de rode planeet zijn— dus geen data over.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 juni 2019 om 02:00.
Oud 27 juni 2019, 02:55   #380
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Israelies zijn geen doetjes maar ze moeten zich ook handhaven tussen al die Islam barbaren, hun tactiek is om die moslims economisch klein te houden en de onderlinge eeuwigdurende Islam oorlogen draaiende te houden. Het is vuil maar ik weet ook niet wat ze anders kunnen doen, dat is het probleem.
Ik denk dat de Israëliërs totaal verkeerd bezig zijn denkend de zaken met oorlog te kunnen oplossen. Er zijn veel betere strategieën.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be