![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probeem....kan gebeuren
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juni 2024 om 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar natuurlijk niet. Speedpedelecs worden voornamelijk gekocht via de cafetariaplannen van werkgevers. Fiscaal extreem interessant en als je effectief vaker woon werkverplaatsingen met dat ding doet levert het zelfs geld op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een hardnekkige speedelekker , en een werkgever die op't randje wil betalen zo'n 9400km/jaar en 35 cent per kilometer, mooi meegenomen, die €3290 netto aan fietsvergoeding, en dat voor een kleine €1500 (voor de allerduurste speedelecs) aan netto inlevering. Dikke €1500 los in the pocket.
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voertuig is niet het probleem, het is de bestuurder.
Een speedelec, een step, een hyper car, zonder bestuurder kunnen die op zijn best bergaf rollen.
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen mogen op het voetpad fietsen. Geen politieagent zal bezwaar maken als de ouder dat als een moeder kloek ook doet. Het is helemaal niet nodig om de speedelec ook op het fietspad toe te laten omdat die er 's zondags wel eens met een kind bij naar de bakker zou over willen fietsen. Geen politieagent zal daar iets van zeggen mocht men de speedelec wettelijk naar de rijbaan verbannen in de bebouwde kom. Niet alles kan in wet gegoten worden en het is dan ook een vals argument van de Speed Pedelec Vlaanderen.
Dat soort argument is een schoolvoorbeeld van wat ons land naar de kloten helpt, datzelfde soort argument wordt (werd?) gebruikt om elke schoolverlater een schoolverlaterspremie toe te kennen waardoor een hoop jongeren niet onmiddellijk aan de slag gaan (met gevolgen voor hun pensioen) omdat er ergens wel eens een jongere zou kunnen zijn die in onmin leeft met de ouders en anders op straat belandt. Help die laatste ipv duizenden anderen te betalen om thuis computerspelletjes te spelen tot hun premie vijf jaar later wordt ingetrokken. Zo is het ook met dat speedelecgedoe, verplicht ze in de bebouwde kom op de rijbaan en knijp een oogje toe voor de papa of mama die de kleine op 't gemak naar school helpt ipv al die gekken tegen 45 km/u op het fietspad toe te laten. Fok Speed Pedelec Vlaanderen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een van de redenen waarom ik mij destijds gewoon de 25 / uur versie gepakt heb is net dat gedoe van met nen helm op uwe kop en zo een spiegelke en taksplaatje om de baan te moeten rijden...
ik ga mij wat gaan verongelukken tussen de auto's op de slechte infrastructuur hier zeker tegen 40 per uur. ik zal dan wel op mijn gemakske 20 a 25 bollen op het velo pad, en aan de rij huizen die hun uitgang op het velopad hebben wat trager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het probleem van de fietsersbond niet. Als er geen fietspad is moeten alle fietsers, ook de trage, toch ook op de rijbaan naast de auto's die sneller rijden. 25/km max op alle fietspaden is een goed idee. 30km/u voor alle wegverkeer in de stad ook maar om die 25 af te wijzen omdat je die 30 niet krijgt ? Laag hoor. Fok al die speedelecs, steps en brommertjes die het autoverkeer op het fietspad voorbijsteken en de gewone fietsers en voetgangers uit hun schoenen rijden. Dat ze dat maar op de rijbaan doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast was ook de prijs doorslaggevend. Voor de prijs van zo'n rappe koop je al snel een klein tweedehands autootje of een bijna nieuwe lichte motorfiets. Maar ik vind die dingen vooral gevaarlijk. Voor een fiets gaat dat veel te snel. Andere weggebruikers verwachten die snelheid niet van een 'fiets'. Je ziet er in de verte eentje opduiken en je bent gewoon dat dat nog wel effe duurt voor-ie bij jou is. Maar bij die speedelecs zijn die dingen er voor je het beseft. Het snelheidsverschil tussen de verschillende gebruikers op het fietspad wordt veel te groot. Daarnaast zijn hier in de buurt de fietspaden nu niet direct van een dermate hoge kwaliteit dat ik er met een fiets tegen 45km/u over wil vlammen.
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb alleen nog maar paar keren met een 'gewone' e-bike gereden en die ging vlotjes 30 op de teller. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 december 2024 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De goedkoopste speedeleks zitten rond de €2500 tegenwoordig. Goedkoopste nieuwe wagen in België, Dacia Spring, als EV dan nog wel, €11K Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoorde die brommer aankomen (vaak al van ver) en je was beducht op zijn snelheid. Een speedpedelec hoor je niet aankomen en als je hem al in de verte ziet lijkt het ook gewoon een fiets. Je bent dus niet beducht op zijn snelheid. En het kan misschien wat gekleurd zijn door mijn eigen jeugdige ervaringen maar ik heb de indruk dat brommertjes vroeger al sneller wat gas terugnamen dan de speedpedelecs van tegenwoordig doen als ze iemand voorbij vlammen. Bij een brommertje moest je gewoon wat gas bijgeven eenmaal je een andere weggebruiker was gepasseerd en gas geven, dat was één van de geneugten van een brommer. Bij een speedpedelec moet je gewoon opnieuw harder trappen als je iemand hebt gepasseerd. Extra inspanning, extra tijdsverlies, extra frustratie dat de max snelheid niet aangehouden kon worden... Ik heb de indruk (ik kan mis zijn maar ik kan me niet van de indruk ontdoen) dat speedpedelec-gebruikers gemiddeld veel gehaaster zijn dan brommertjes destijds. (In principe is heel de samenleving een pak gehaaster geworden dan vroeger dus het ligt waarschijnlijk niet eens aan de speedpedelecers op zich...)
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- voetgangers die een rustige wandeling aan het maken zijn aan 3 km/u - speedpedelecers die gehaast van en naar het werk rijden aan 45 per uur. Dat is hetzelfde als fietsers die samen met auto’s op een autostrade rijden.
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent niet mis. De speedelec racers van vandaag zijn dezelfden die gisteren over de wegen scheurden met hun BMW's en iedereen van de weg duwden.
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#377 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vrees dat je hier door de realiteit wordt ingehaald: ook bromfietsen zijn tegenwoordig elektrisch en die hoor je al helemaal niet meer aankomen. En ja, bromfietsen klasse B mogen op het fietspad aan 45 km/u indien er geen verbodsborden staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2024 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan 45 per uur doe je 12 m/s dwz als je niet voortdurend achter je kijkt of de fietser wil zijn bel niet gebruiken dan riskeer je je leven. ![]()
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige zwakke weggebruiker vandaag de dag is de voetganger. Simpel als dat.
In Antwerpen ben je precies een halve gare als je nog wandelt alsook in centrum Brussel in die 'zogenaamde' voetgangerszones. Ik voelde me 10 x veiliger en comfortabeler 30 jaar geleden toen alles wat te voet was zich op het voetpad bevond en alles wat reed op straat. En voor mij is een e-bike geen fiets en een e- step geen autoped....en een speed elec is gewoon een motorfiets......Die vlammen me sowieso overal voorbij ook als ik met de auto ben. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 december 2024 om 14:12. |
![]() |
![]() |