Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2020, 00:52   #361
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat kan ik nu eens goed begrijpen, buiten het VB en de NVA is die man zo goed als overal gehaat.
Denk je ?? In de "mondaine lichtstad" Charleroi van Magnette, (ook wel het Monaco van Wallonië genoemd) misschien wel, ja.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eren~a1aff4d6/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 19 maart 2020 om 00:58.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 00:59   #362
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De doodgraver van zijn eigen partij.
Voila. Zo is dat.

Als je politiek voert zoals een VB zou voeren, moet je niet verwonderd zijn dat je het VB groot maakt, en niet je eigen partij.

Laatst gewijzigd door Tavek : 19 maart 2020 om 00:59.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 01:00   #363
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Denk je ?? In de "mondaine lichtstad" Charleroi van Magnette, (ook wel het Monaco van Wallonië genoemd) misschien wel, ja.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eren~a1aff4d6/
Bij iedereen die populisme herkent voor wat het is, is de man gehaat. Ik kan er niet veel aan doen dat een significant deel van de bevolking zijn hersenen uit zet sochtends als hij opstaat.
Oud 19 maart 2020, 01:03   #364
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij iedereen die populisme herkent voor wat het is, is de man gehaat. Ik kan er niet veel aan doen dat een significant deel van de bevolking zijn hersenen uit zet sochtends als hij opstaat.
uw zelfverklaard superieur moreel kompas haalt het weeral van een normale redenering.

Citaat:
Oud 19 maart 2020, 01:07   #365
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
uw zelfverklaard superieur moreel kompas haalt het weeral van een normale redenering.
Tov Francken ben ik, maar u ook, moreel superieur.

Wat die man afliegt en ophitst op twitter is ongezien.
Oud 19 maart 2020, 01:16   #366
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, en Magnette is Moeder Theresa

Citaat:
Oud 19 maart 2020, 01:18   #367
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, dat ben je absoluut niet, laat dat duidelijk zijn. Het feit dat je geen graten ziet in hoe deze "regering" tot stand is gekomen, enkel en alleen omdat de coalitie u aanstaat, toont aan dat je geen moreel kompas hebt
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 01:32   #368
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee, dat ben je absoluut niet, laat dat duidelijk zijn. Het feit dat je geen graten ziet in hoe deze "regering" tot stand is gekomen, enkel en alleen omdat de coalitie u aanstaat, toont aan dat je geen moreel kompas hebt
Mijn moreel compas is duidelijk: we hebben een regering nodig, eentje die deze crisis kan aanpakken. Zo snel mogelijk. Wie er in zit kan mij niks schelen.

Niks. Begrijpt u dat ?

Wilmes 2 krijgt het vertrouwen van 98 zetels in de kamer. En is dus een volwaardige regering die op een brede democratische basis kan steunen.

En als je nu begint te janken "NVA is belogen en bedrogen", neem eens de grondwet er bij. Nergens staat daar dat de grootste partijen een rol moeten spelen, nergens staat daar in dat ministers uit bepaalde partijen moeten komen....eigenlijk moeten ze zelf het vertrouwen niet vragen aan het parlement. De Koning benoemt en ontslaat zijn ministers en daarmee basta. De rol van het parlement is wetgevend werk & controle.

De Koning kon een reeks technocraten benoemen en dat zou perfect grondwettelijk zijn geweest.
Oud 19 maart 2020, 01:37   #369
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn moreel compas is duidelijk: we hebben een regering nodig, eentje die deze crisis kan aanpakken. Zo snel mogelijk. Wie er in zit kan mij niks schelen.

Niks. Begrijpt u dat ?

Wilmes 2 krijgt het vertrouwen van 98 zetels in de kamer. En is dus een volwaardige regering die op een brede democratische basis kan steunen.

En als je nu begint te janken "NVA is belogen en bedrogen", neem eens de grondwet er bij. Nergens staat daar dat de grootste partijen een rol moeten spelen, nergens staat daar in dat ministers uit bepaalde partijen moeten komen....eigenlijk moeten ze zelf het vertrouwen niet vragen aan het parlement. De Koning benoemt en ontslaat zijn ministers en daarmee basta. De rol van het parlement is wetgevend werk & controle.

De Koning kon een reeks technocraten benoemen en dat zou perfect grondwettelijk zijn geweest.

QED.

Afspraken niet nakomen, liegen, bedriegen, een fundamentaliste in het hoogste juridische orgaan steken, met als enige doel de postjes van de liberalen vast te houden.

Maar dat vindt u geen probleem want uw favoriete coalitie is eruit gekomen. Perfect wettelijk betekent niet moreel correct, maar dat beseft u blijkbaar niet. Ergo nul,nul moreel kompas.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 01:41   #370
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
QED.

Afspraken niet nakomen, liegen, bedriegen, een fundamentaliste in het hoogste juridische orgaan steken, met als enige doel de postjes van de liberalen vast te houden.

Maar dat vindt u geen probleem want uw favoriete coalitie is eruit gekomen. Perfect wettelijk betekent niet moreel correct, maar dat beseft u blijkbaar niet. Ergo nul,nul moreel kompas.
Verder talmen zou moreel verwerpelijk zijn geweest.

We hebben nu een volwaardige regering met volmachten die kan handelen. Dewael heeft opgeleverd.

Paars-Geel was maanden eerder mogelijk geweest mocht Dewever a) niet maanden met het VB hebben geflitrt en b) niet confederalisme op tafel hebben gelegd als voorwaarde tot regeringsdeelname, terwijl de campagne daar niet over is gegaan.

En feit blijft: Dewever is zelf uit deze regering het afgebold. Nu niet komen janken als ze u niet meer terugwillen. Men oogst wat men zaait.
Oud 19 maart 2020, 01:48   #371
Tavek
Banneling

Standaard

En er zit inderdaad ook een groter spel achter.

De PS en de MR hebben hoogst waarschijnlijk de NVA op haar plaats willen zetten, door ze zo brutaal te vernederen. Voor de PS was dat een zaak van wraak voor de jarenlange demonisering, voor de MR was dat wraak voor het laten vallen van de regering Michel.

Dewever is nu verzwakt. De grote leider is beschadigd. In combinatie met het corona debacle en de afwezigheid van leiderschap van zijn kant uit.

De NVA trollen op twiter draaien overuren, maar je merkt al: tis wanhopig. Ze gaan samen met VB oppositie moeten voeren. Centrumkiezers gaan ze hierdoor verliezen en reeds een fors deel heeft de keuze gemaakt om terug naar huis (VB) te gaan.

Dewever had beter vrienden gemaakt afgelopen 10 jaar, aan de overkant van de taalgrens, maar ook bij andere partijen. Hij heeft er voor gekozen om alles en iedereen te bevechten en te vernederen.

Too can play that game, hebben ze nu gedacht.
Oud 19 maart 2020, 01:51   #372
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Verder talmen zou moreel verwerpelijk zijn geweest.

We hebben nu een volwaardige regering met volmachten die kan handelen. Dewael heeft opgeleverd.

Paars-Geel was maanden eerder mogelijk geweest mocht Dewever a) niet maanden met het VB hebben geflitrt en b) niet confederalisme op tafel hebben gelegd als voorwaarde tot regeringsdeelname, terwijl de campagne daar niet over is gegaan.

En feit blijft: Dewever is zelf uit deze regering het afgebold. Nu niet komen janken als ze u niet meer terugwillen. Men oogst wat men zaait.
Ik zou geen probleem hebben gehad als het een Vivaldi-regering zou zijn geweest. Nu zijn de zaken zo geforceerd dat men met een niet verkozen minderheidsregering zit waar meneerke Magnette zelf niet in stapt en zo uit de wind kan blijven indien men zich te pletter vaart op Corona.

Zulk een regering dat het moet hebben van gedoogsteun is niet ideaal in zulk een crisis. Voor mij eerder een bewijs dat het Magnette en zijn partij eerder te doen was om de huidige status quo te behouden en niet zozeer de corona crisis het hoofd te bieden. En eigenlijk verdenk ik hem er ook van dat hij een kaarske heeft gebrand dat door deze epidemie verkiezingen nagenoeg ondenkbaar zijn geworden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 01:53   #373
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewever had beter vrienden gemaakt afgelopen 10 jaar, aan de overkant van de taalgrens, maar ook bij andere partijen. Hij heeft er voor gekozen om alles en iedereen te bevechten en te vernederen.

Dat is ongeveer even ridicuul als stellen dat wanneer je wil sleutelen aan he tweede amendement je beter vrienden maakt bij de National Rifle Association.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 05:26   #374
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan ik nu eens goed begrijpen, buiten het VB en de NVA is die man zo goed als overal gehaat.
Enkel bij de open grenzen fetishisten.
Oud 19 maart 2020, 06:44   #375
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En er zit inderdaad ook een groter spel achter.

De PS en de MR hebben hoogst waarschijnlijk de NVA op haar plaats willen zetten, door ze zo brutaal te vernederen. Voor de PS was dat een zaak van wraak voor de jarenlange demonisering, voor de MR was dat wraak voor het laten vallen van de regering Michel.

Dewever is nu verzwakt. De grote leider is beschadigd. In combinatie met het corona debacle en de afwezigheid van leiderschap van zijn kant uit.

De NVA trollen op twiter draaien overuren, maar je merkt al: tis wanhopig. Ze gaan samen met VB oppositie moeten voeren. Centrumkiezers gaan ze hierdoor verliezen en reeds een fors deel heeft de keuze gemaakt om terug naar huis (VB) te gaan.

Voor de Grote Leider is dit het absolute horror-scenario.
Vanaf dag één na de verkiezingen had hij een duidelijke doelstelling, namelijk zijn partij federaal terug in de cockpit krijgen. Zijn partij is net zoals CD&V een beleidspartij, in de oppositie is er voor hen niets te verdienen in Vlaanderen doordat het Blok nu zo massaal zetelt dankzij de welwillende promotie twittertour van Theo Francken. Elke keer als Francken decibels zal willen verkopen vanop de oppositiebanken, kan Van Grieken dat initiatief kapen.

Hoe gaat hij erin lukken zijn partij nog te differentiëren van dat uitschot ?

En als dat niet lukt, wat gaat dan een verdere afkalving tegenhouden ?

Als zoals te verwachten is, binnen 6 maand de bestaande formatie zal uitgebreid worden met PS en Groen en zo verder regeert tot 2024 zit hij nog jarenlang naast een concurrent die hem langs rechts voorbijsteekt en hem kan uitlachen door hem te vragen wie er nu de echte paljas is.

De Wever heeft ooit gezegd dat hij geen tweede keer wil meemaken dat hij verkiezingen wint, en de coalitievorming verliest. Dat is nu exact wat hem overkomt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 07:12   #376
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Le Vif bericht dat het breekpunt niet A195 was, maar de eis van BDW om Theo Francken als vice-premier op te voeren.
Hij was onacceptabel voor de PS en de MR, en voornamelijk de respectievelijke achterban.
Moeilijk te geloven.
Bart mag dan deze confrontatie hebben verloren maar wat jij nu doet hierboven is hem dom verklaren. En DAT is hij niet.
Magnette heeft hem liggen en dat, dat moet echt pijn doen.
Le Vif vertegenwoordigt hier de Waalse aversie van 't PS Kiesvee voor BDW en de Vlomse onafhankelijkheids wish-club aanhangers.
Beetje zoals mijn aversie van sossen in 't algemeen.
Oud 19 maart 2020, 07:15   #377
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vanaf dag één na de verkiezingen had hij een duidelijke doelstelling, namelijk zijn partij federaal terug in de cockpit krijgen. Zijn partij is net zoals CD&V een beleidspartij, in de oppositie is er voor hen niets te verdienen in Vlaanderen doordat het Blok nu zo massaal zetelt dankzij de welwillende promotie twittertour van Theo Francken. Elke keer als Francken decibels zal willen verkopen vanop de oppositiebanken, kan Van Grieken dat initiatief kapen.

Als zoals te verwachten is, binnen 6 maand de bestaande formatie zal uitgebreid worden met PS en Groen en zo verder regeert tot 2024 zit hij nog jarenlang naast een concurrent die hem langs rechts voorbijsteekt en hem kan uitlachen door hem te vragen wie er nu de echte paljas is.

De Wever heeft ooit gezegd dat hij geen tweede keer wil meemaken dat hij verkiezingen wint, en de coalitievorming verliest. Dat is nu exact wat hem overkomt.
Ik kan niet ontkennen dat ik een beetje Schadenfraude heb. Ik neem het de N-VA kwalijk dat ze vorig jaar de regering laten vallen hebben voor (gehoopte) electorale winst. Het was kortzichtig en getuigde totaal niet van staatsmanschap.

Nu komt De Wever argumenteren dat het land sterke leiders nodig heeft, wat ook zo is, alleen zie ik in hem niet echt een sterke leider. Moelijke woorden kunnen gebruiken (dat zelfs journalisten van de VRT niet begrijpen) en de intrigant uit Asterix spelen is niet voldoende om een sterk leider te zijn.

Zijn probleem is een beetje dat zijn intriges nu niet veel meer zullen uitmaken en na de zomer zullen de kaarten herschud zijn. Nieuwe verkiezingen zijn dan mss wel opportuun en dan is het maar te bezien hoe de N-VA daar uit komt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 07:33   #378
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik kan niet ontkennen dat ik een beetje Schadenfraude heb. Ik neem het de N-VA kwalijk dat ze vorig jaar de regering laten vallen hebben voor (gehoopte) electorale winst. Het was kortzichtig en getuigde totaal niet van staatsmanschap.

Nu komt De Wever argumenteren dat het land sterke leiders nodig heeft, wat ook zo is, alleen zie ik in hem niet echt een sterke leider. Moelijke woorden kunnen gebruiken (dat zelfs journalisten van de VRT niet begrijpen) en de intrigant uit Asterix spelen is niet voldoende om een sterk leider te zijn.

Zijn probleem is een beetje dat zijn intriges nu niet veel meer zullen uitmaken en na de zomer zullen de kaarten herschud zijn. Nieuwe verkiezingen zijn dan mss wel opportuun en dan is het maar te bezien hoe de N-VA daar uit komt.
Ik sluit me hierbij aan voor honderd procent.
Dewever terug met beide voeten op de grond gezet. Het zal hem wel persoonlijk sterker maken mentaal, na herstel van de kater.
Hopelijk toch voor hem en zijn groep.
(Alhoewel leren van de geschiedenis niet echt de sterke kant is van een politicus in 't algemeen. Ook blijkbaar niet van een historicus met kleine voorliefde voor een dode* taal.)

* Honni soit qui mal y pense.
Oud 19 maart 2020, 07:47   #379
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Als de crisis voorbij is, moeten ze onze economie terug op gang krijgen.

Denk je dat de socialisten of groenen dat gaan doen?

Virtue signaling kan enkel als de mensen genoeg te eten hebben.
Oud 19 maart 2020, 08:39   #380
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ik denk niet dat de andere Vlaamse partijen over 6 maand de putch van Magnette gaan vergeten zijn. Het is zeker niet gegeven dat deze ploeg verder gaat kunnen boeren. Zelfs de SPA is hier geschoffeerd uit gekomen.

Maar het klopt wel dat NVA hier sowieso slecht uit komt, nieuwe verkiezingen over 6 maand of niet.

Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet stemmen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be