![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 23 maart 2020 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Covid-19 ? Hup, naar huis en trek uw plan. Doet men nu al met bejaarden in den Elzas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het gevaar is reeel: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200323_04899324 Citaat:
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moeten ze eens zeggen waarom men die maatregelen binnen een maand of twee kan versoepelen, maar nu niet. Want de situatie binnen een maand of twee zal identiek zijn aan die nu. ok, er zullen minder gevallen zijn, maar die versoepeling zal de gevallen weer snel laten stijgen en een paar weken later zijn we in de situatie van nu ; oftewel gaan het blijven dalen, en dan kan men die versoepeling nu al toepassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) er is geen enkele reden waarom ziekenzorgers (die nu de grootste verspreiders zijn) ook geen slachtoffers zouden kennen. Maar het zal zich beperken tot een paar procent doden op zijn best. Op 100 artsen gaan er misschien 2 dood gaan. Dat ontwricht de gezondheidszorg niet. Ik weet niet hoeveel artsen er in Frankrijk zijn, maar je kan verwachten dat daar ook wel een paar procent van zal sterven. Er is geen reden dat die meer gespaard blijven he. 3) het zou zelfs beter zijn om in het algemeen geen covid patienten meer op te nemen, en die niet te verzorgen (tenzij medicatie geven aan huis). Dan is er helemaal geen overlast meer voor de ziekenzorg. (en dan is er ook geen reden om tot confinement over te gaan) Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2020 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Voldoende bedden en men is voorbereid 2. De medemensen die ik momenteel tegenkom zijn verrassend plichtbewust. Ze volgen de maatregelen goed op. Geen idee of het in de rest van het land ook zo is. Fingers crossed.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 maart 2020 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet wilt zeggen dat we uw cijfermateriaal niet in twijfel mogen trekken hé Citaat:
Allez moeilijk is dat toch niet in te zien Eerst doen we het zo en we stellen dat we aankunnen en 1% gaat dood vervolgens laat je het volledig gaan en dan gaan we naar 7 % ? Dan nog hebt ge een aanzienlijk deel van de bevolking gered Misschien niet meteen jouw keuze Wat gij circus vindt is omdat gij enkel in termen dat als het economisch naar de bom gaat er nog meer schade zal zijn : da's het zwart-wit denken dus Ge vergeet er wel bij te zeggen dat we niet op een eiland zitten...ge moogt nog binnen een maand of twee 100% draaien dan nog zult ge met het globale wereldplaatje rekening moeten houden en wachten tot het overal weer 100% draait Citaat:
En wie moet het uitzweten en eventueel bekopen ? FIFO nu en daarna _gesteld dat ge het volledig los laat_ is het situatie Italië selectie op wie de meeste kansen maakt Citaat:
Zie om u heen ipv te navelstaren op het beleid in België dat ge stom vindt Heel de wereld doet economisch een stap terug Citaat:
Hoeveel keren nog : elke moment dat ge zo kunt opvangen doet ge tijdwinst, immunenwinst, winst in voorbereiding en capacitit, etc Dus het vieren van de maatregelen gaat steeds naarmate de tijd wegtikt makkelijk gaan En in de worst case scenario : omdat het niet anders kan -> wordt onmiddellijk gepikt Citaat:
In Italië zijn ze al volop fabrieken aan het bouwen omdat ze ons voor gaan zijn ? De beurs scheert al hoge toppen daar Citaat:
Ge knaagt zeker aan B : meer capaciteit, meer buffers, meer ic-ers en zwaar zieken die de revue al gepasseerd zijn Citaat:
Citaat:
En ALS DAN is niet echt van tel ...die chloroquinine moet nog blijken Ach we zien en hopen wel Citaat:
De bedoeling is net dat er niks overbelast gaat worden...en dat kan alleen maar langs A Overbelasting wilt zeggen falen en niet alleen voor corona maar voor de rest van de noden. Langs B kies je net voor die overbelasting al is het tijdelijk...of ga je gewoon de deuren dichttimmeren voor een maand of twee en achteraf kijken wie het overleefd heeft ? Ik dacht dat ge net zo gesteld waart op uwen vrije wandel Vergelijk het met uw kerncentrale hé Uwen uitleg dat die regelstaven niet teruggetrokken kunnen worden klopt maar voor den helft hé Die worden net gebruikt om het zaakje te regelen afhankelijk van de brandstof die er nog in zit en het vermogen dat ge kunt draineren. De brandstof neemt af naar gelang de tijd, de drainage (capaciteit) kan stijgen als ge de tijd hebt om je voor te bereiden. Vandaar dat ik zeg van A kan je naar B gaan stapsgewijs niet omgekeerd Gij kiest gewoon radicaal B omwille van de economie...dat moogt ge De impact echter _ want da's compleet niet te vergelijken met een economie zoals tijdens de Spaanse _ schat je laag in maar echt cijfermateriaal hebt ge ook niet voorhanden Ik zou dat toch ook niet onderschatten Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2020 om 18:25. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak een methode om een afdoend weerwoord of zaken die niet in de kraam passen een stille dood te laten sterven. Dus afhankelijk van de situatie kan ik me voorstellen dat de ander daar een opmerking over maakt btw k zeg niet dat gij dat doet/deed |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geldt dit: Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2020 om 18:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je eerder zou moeten zeggen dat die kans bestaat.
Als ik je wat volg, dan ga je er zo van uit dat het virus voor elk land hetzelfde is. En dat klopt ook. Maar niet elk land is hetzelfde, of toch niet op het eerste gezicht.
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet gewoon '....' puntjes als je een deel weglaat. Zo moeilijk is dat nu toch ook niet en bovendien vermijd je zo heel wat misverstanden. ![]()
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik hierover schreef, een paar dagen geleden, werd ik nogal uitgescholden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, als je aan het verkeer deelneemt op de weg breng je ook de mensen die zich oplsuiten niet in gevaar, enkel de anderen die ook aan het verkeer deelnemen. Citaat:
Mogen we dit trouwens ook doen dan met Covid-19 patienten die bewust de besmettingstoer op gaan? Al bij al brengen ze ook het verzorgend personeel in gevaar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat begrijp je niet aan keuze 1) soepel en/of niks doen -> overbelasting -> 7% doden gedurende 100% 2) strenge maatregelen -> geen overbelasting -> 1% doden gedurende 100% tijd 3) x% tijd optie 1+ y% tijd optie 2 -> (1+ 6/(x+y)) *1% doden 4) zelfde als 3 maar dan met een stap ertussen zegge bv 3% doden gedurende tijd z%...een Italië-lightje dus waar ge selecteert op wie de meeste kansen heeft op ic 5) 4 maar doe de berekening met verfijning van afname van absolute populatie die nog besmet kan geraken om de %-gewichten te bepalen 6) dankzij de x% is het zelfs mogelijk in termen van partiële quarantaine, opkrikken capaciteit, vinden van andere opties, etc te denken 7) etc etc Het spreekt toch vanzelf dat beginnende van optie 2 en afbouwende mét voordeel van de tijd om voorzorgen te treffen ge de meeste keuze krijgt om een evenwicht tussen slachtoffers en economische gerommel af te tasten Dat hebt ge niet bij optie 1 dan moet ge het nemen zoals het komt en hopen dat het beperkt blijft bij ? 7% ...kan ook 15 % worden hé Bovendien hebt ge bij die optie 2 het voordeel de bevolking een soort hygiënische discipline op te leggen die in optie 1 radicaal te laat zou komen...en dat opent weer mogelijkheid tot versoepeling van de handel en wandel Of dacht ge dat zoiets vanzelf en op tijd zou komen ? Ik begrijp gewoon niet dat ge hardleers uw optie 'laat maar waaien' er wilt door sleuren enkel omdat er niks extra zou geraakt worden aan de economie en uiteraard uw fietstochtje door het voor te stellen dat het één of het ander uiterste is Dát klopt gewoon niet Laatst gewijzigd door praha : 23 maart 2020 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als patrickve in naam van zijn vrijheid besmet wilt gaan fietsen en daardoor iedereen gaat aansteken kan ik niet in volle vrijheid gaan fietsen Net zo min dat hij in volle vrijheid 300 km/u wilt gaan racen op den openbare weg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nota: 3 weken geleden fietse ik iedere dag 50 km & roeide ik 4.5-5 km.... |
|
![]() |
![]() |