Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2020, 20:20   #361
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Papieren die door Israel gemaakt zijn tellen alleen. Gazanen en Westbankers kunnen alleen weg via Israel of Egypte , en daar zijn paspoorten made in Israel voor nodig.
Waarom zou Egypte of Jordanië geen Palestijns paspoort willen aanvaarden?

Citaat:
Een jonge Palestijn wil ook naar de andere Palestijnse gebieden , Van Gaza naar de Westbank bijvoorbeeld , en dat is slechts heel beperkt mogelijk(tijdelijk)
Van de Westbank naar Gaza mag weer wel onder voorwaarde dat men in Gaza blijft. De reden hiervoor is evident lijkt mij.
Van Gaza naar Israël mag men hoe dan ook niet.
U hebt al meermaals duidelijk gemaakt dat Palestijnen of naar rijkere gebieden willen, of een schadevergoeding van Israël moeten krijgen.
Citaat:
In 2003 maakte het parlement de afschaffing van gezinshereniging officieel met een amendement op de wet ‘Burgerschap en toegang tot Israël’. Door de wet kunnen Palestijnen uit de Westelijke Jordaanoever en Gaza niet naar Israël komen voor gezinshereniging. Huwelijken tussen Palestijnen in Israël (een op de vijf inwoners van Israël, inclusief het bezette Oost-Jeruzalem) en Palestijnen uit de Westelijke Jordaanoever komen vaak voor.
Dat de EU politici daar eens een voorbeeld aan nemen, dank u.
Citaat:
Dit heb ik nog nooit beweerd !!
Moet ge maar eens goed lezen wat u schrijft.
Citaat:
Het hele verhaal omvat nog veel meer zaken , waar ik nu niet op in ga.
Verhaal is het juiste woord wel. En ge gaat uw riedeltje gewoon herhalen.
Citaat:
Misschien gaat er onderhand een lamp branden voor de reden van de blokkade van Gaza !!
Natuurlijk, een politiek afleidingsmaneuver, een gecastreerde vijand is beter dan een machtige vijand.
Citaat:
Het gaat niet alleen om die raketten! Wie dat wel denkt (pandareus) mist gewoon veel kennis .
En mortieren, en zelfontploffers en thaise lampions en molotovvliegers en vuurwerk in de brievenbus.
Oud 12 juni 2020, 21:59   #362
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom zou Egypte of Jordanië geen Palestijns paspoort willen aanvaarden?
Men kan Jordanië niet in zonder door Israel heen te gaan, vanuit de westbank
Voor Egypte zijn er meerdere andere documenten nodig. Gaza wordt niet voor niets een open air prison genoemd, er zijn diverse reisbeperkingen van kracht
Citaat:
U hebt al meermaals duidelijk gemaakt dat Palestijnen of naar rijkere gebieden willen, of een schadevergoeding van Israël moeten krijgen.
Schade vergoeding , ja rijkere gebieden , dat zou moeten kunnen maar hoeft niet. Belangrijkste is dat ze vrijheid krijgen met de daarbij horende rechten. Voordeel daarvan is ook dat het verzet stopt !

Citaat:
Dat de EU politici daar eens een voorbeeld aan nemen, dank u.
U ziet graag dat bepaalde Europeese landen ook beperkingen opgelegd krijgen wat betreft het reizen naar buurlanden ??
Citaat:
Moet ge maar eens goed lezen wat u schrijft.
Ik weet precies wat ik daarover heb gezegd.
Citaat:
Verhaal is het juiste woord wel. En ge gaat uw riedeltje gewoon herhalen.
Wat ik bedoel is hier nog nooit omschreven, ook niet door mij.

Citaat:
En mortieren, en zelfontploffers en thaise lampions en molotovvliegers en vuurwerk in de brievenbus.
Die laatste 3 kunnen we al schrappen als dreiging . maar ook de rest is toch echt niet de hoofdreden.
Wat Israel doet zijn voorbereidingen voor annexatie van de westbank . Het moet onderdeel van de Joodse staat worden dus doen ze alles om zo veel mogelijk palestijnen daar weg te krijgen, anders kan het immers geen joodse staat(zoals de israeli regering het zelf graag noemt) worden.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 22:13   #363
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan Jordanië niet in zonder door Israel heen te gaan, vanuit de westbank
En, dat komt door? Omdat Israël zo machtig is dat Jordanië op de knieën gaat en de rits opent met de lippen?
Citaat:
Voor Egypte zijn er meerdere andere documenten nodig.
Egypte als land bukt voor Israël en geeft aan dat glijmiddel niet nodig is?
Citaat:
en Gaza wordt niet voor niets een open air prison genoemd, er zijn diverse reisbeperkingen van kracht
Gaza is een Goelag. ja, ellendig voor de onschuldigen. Maar de hoofdschuldigen die daar nog zitten, die leven er goed. Raar he.
Citaat:
Schade vergoeding , ja
Waarom zou Israël nog iets geven om Palestijnen die in het buitenland gekweekt zijn?
Citaat:
rijkere gebieden , dat zou moeten kunnen maar hoeft niet.
Daarom dat Palestijnen die in Israël mogen wonen en leven het beter hebben dan hun uitgesloten "broeders".
Citaat:
Belangrijkste is dat ze vrijheid krijgen met de daarbij horende rechten.
Weer die rechten. Je blijft de realiteit ontkennen als een kleuter die zijn zin niet krijgt.
Citaat:
Voordeel daarvan is ook dat het verzet stopt !
Daarom dat de realiteit iets anders weergeeft.
Citaat:
U ziet graag dat bepaalde Europeese landen ook beperkingen opgelegd krijgen wat betreft het reizen naar buurlanden ??
U begrijpt het nog steeds niet. De EU is geen Israël, noch is het vergelijkbaar met de Arabische Liga.
En mijn mening over de EU zou u toch ook al duidelijk moeten zijn. Opdoeken, die hoerenboel.
Citaat:
Ik weet precies wat ik daarover heb gezegd.
Ik denk dat er velen met mij er een ander gedacht over hebben.
Citaat:
Wat ik bedoel is hier nog nooit omschreven, ook niet door mij.
Ge weet zelf niet wat ge omschrijft. Woha, da's een echt overtuigend argument.
Citaat:
Die laatste 3 kunnen we al schrappen als dreiging .
Desalnietemin zijn het wel dreigingen.
Citaat:
Maar ook de rest is toch echt niet de hoofdreden.
Voor het Israëli kiesvee is het wel belangrijk hoor.
Citaat:
Wat Israël doet zijn voorbereidingen voor annexatie van de westbank .Het moet onderdeel van de Joodse staat worden dus doen ze alles om zo veel mogelijk palestijnen daar weg te krijgen, anders kan het immers geen joodse staat(zoals de israeli regering het zelf graag noemt) worden.
Deuh, , beseft u niet dat dat net hetzelfde is als wat Pandareus en ik ook schrijven?
Oud 13 juni 2020, 11:00   #364
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is de situatie nog iets "leuker", als je zulke vergelijking wil trekken.

Groot Frankrijk onder Napoleon verloor "de Laatste Oorlog". Het VK bestuurd een deel van dat Groot Frankrijk.
In een paar jaar tijd worden delen van dat stuk Groot Frankrijk door VK bestuurd onafhankelijk.
Een arm, bevolkingsarm deel niet. Maar een kleine groep ingeweken verschoppelingen start met een dubbele campagne. Terreur tegen de lokale Britten, en een Financiële verleidingscampagne bij de andere grootmachten.

De VK onder druk van die andere grootmachten geeft toe aan de terroristen, en geeft een stukje van dat gebied aan hen, en een ander stuk aan de reeds daar wonenden.

Helaas wil dat onafhankelijk stuk Groot Frankrijk die terroristen niet als buren, maar omdat de situatie nogal chaotisch is, veroveren ze het andere stukje -daar waar de oorspronkelijke bewoners "thuis zijn" maar eerst.

De terroristen zijn een te harde noot om te kraken, dus proberen nobele anti-terroristen het later nog een paar keer.

Maar telkens bleven de oorspronkelijke bewoners in de kou staan.
Ik zie weinig gelijkenissen.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 11:21   #365
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vervang groot Frankrijk door het Ottomaanse rijk.
Oud 13 juni 2020, 17:22   #366
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En, dat komt door? Omdat Israël zo machtig is dat Jordanië op de knieën gaat en de rits opent met de lippen?
Nee, doordat er simpelweg israelisch gebied tussen de Palestijnse gebieden en Jordanië zit, zie kaart
Citaat:
Egypte als land bukt voor Israël en geeft aan dat glijmiddel niet nodig is?
Gaat u ontkennen dat er verblijfsvergunningen en andere papieren nodig zijn voor Palestijnen om Egypte in te kunnen . De meerderheid der gazanen zit vast in de gazastrook, in een kooi die Israel voor hen gecreëerd heeft.
Citaat:
Gaza is een Goelag. ja, ellendig voor de onschuldigen. Maar de hoofdschuldigen die daar nog zitten, die leven er goed. Raar he.
Hooguit 3 mensen aan de top leven er goed , en zelfs die zitten vaak in het buitenland. U noemt het hoofdschuldigen , daar blijkt al uit dat u vind dat men in Israel nergens schuldig aan is.
Niet op basis van consistente principes , maar gewoon omdat het Israel is.
Citaat:
Waarom zou Israël nog iets geven om Palestijnen die in het buitenland gekweekt zijn?
Mensen opsluiten die niets misdaan hebben omdat je er niets om geeft , crimineel heet dat.

Citaat:
Daarom dat Palestijnen die in Israël mogen wonen en leven het beter hebben dan hun uitgesloten "broeders".
??? plotselinge verschuiving van het onderwerp.

Citaat:
Weer die rechten. Je blijft de realiteit ontkennen als een kleuter die zijn zin niet krijgt.
Hierboven spreekt u zelf over schuldige palestijnen , dan gaat het ook over rechten. Ik schreef "Belangrijkste is dat ze vrijheid krijgen met de daarbij horende rechten" In deze zit zit niets dat ik ontken.

Citaat:
Daarom dat de realiteit iets anders weergeeft.
Weer dat praatje over realiteit , dat niets anders is als het goedpraten van crimineel gedrag.
Citaat:
U begrijpt het nog steeds niet. De EU is geen Israël, noch is het vergelijkbaar met de Arabische Liga.
En mijn mening over de EU zou u toch ook al duidelijk moeten zijn. Opdoeken, die hoerenboel.
U kwam met de stelling "Dat de EU politici daar eens een voorbeeld aan nemen, dank u." vervolgens reageer ik daar op , en vervolgens komt u met een vervolg reactie die niet aansluit , en weer over iets anders gaat.
Citaat:
Deuh, , beseft u niet dat dat net hetzelfde is als wat Pandareus en ik ook schrijven?
Dat besef ik zeker , raar is alleen dat jullie niet inzien dat de blokkade van gaza daarvoor nodig is. Gaza zonder blokkade betekent dat Israel de controle verliest over verplaatsing van personen.
Oud 13 juni 2020, 18:20   #367
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, doordat er simpelweg israelisch gebied tussen de Palestijnse gebieden en Jordanië zit, zie kaart
Als u of ik naar Jordanië willen gaan, zullen we ook een visum moeten vragen hoor.

Citaat:
Gaat u ontkennen dat er verblijfsvergunningen en andere papieren nodig zijn voor Palestijnen om Egypte in te kunnen .
Dat ontken ik helemaal niet, maar waarom Egypte dan per se Israëli papieren voor Gazanen wil, dat mag u mij eens uitleggen.
Citaat:
De meerderheid der gazanen zit vast in de gazastrook, in een kooi die Israel voor hen gecreëerd heeft.
Er zit geen stukje Israël tussen Gaza en Egypte.
Citaat:
Hooguit 3 mensen aan de top leven er goed , en zelfs die zitten vaak in het buitenland. U noemt het hoofdschuldigen , daar blijkt al uit dat u vind dat men in Israel nergens schuldig aan is.
Hoe geraken die top-Gazanen dan zo gemakkelijk in en uit Gaza?
Citaat:
Niet op basis van consistente principes , maar gewoon omdat het Israel is.
Of China, of Birma of nog zoveel andere"landen".
Citaat:
Mensen opsluiten die niets misdaan hebben omdat je er niets om geeft , crimineel heet dat.
Wat u crimineel vindt, daar heb ik niets over te zeggen.
Citaat:
??? plotselinge verschuiving van het onderwerp.
Newspeak voor "ik begrijp het niet"?
Maar om het duidelijk te maken met een vraag. Een Israëli burger met Palestijnse achtergrond, heeft die het beter dan een West banker, Gazaan of Kampbewoner?
Citaat:
Hierboven spreekt u zelf over schuldige palestijnen , dan gaat het ook over rechten. Ik schreef "Belangrijkste is dat ze vrijheid krijgen met de daarbij horende rechten" In deze zit zit niets dat ik ontken.
Israël moet die niets geven, zolang Israël er niet toe gedwongen wordt. En wat u die Palestijnen wil geven, ga ervoor. Maar ik vermoed dat het uitgezonderd wat propaganda en preken voor het koor, dat Israël bitter weinig onder de indruk is.
Citaat:
Weer dat praatje over realiteit , dat niets anders is als het goedpraten van crimineel gedrag.
U bestempeld het als crimineel gedrag. Maar zelfs al is Israël volgens u veroordeeld, de straf die u gepast vind, is nog steeds niet afgedwongen.
Citaat:
U kwam met de stelling "Dat de EU politici daar eens een voorbeeld aan nemen, dank u." vervolgens reageer ik daar op , en vervolgens komt u met een vervolg reactie die niet aansluit , en weer over iets anders gaat.
Ik zal het proberen duidelijk te maken in nog simpelere woorden.
De EU leiders geven aalmoezen (geroofd van u en mij) aan een stel debielen, in de hoop daar een geslaagde terroristenstaat mee laten in te zien dat ze verkeerd bezig naar de EU norm?
Citaat:
Dat besef ik zeker , raar is alleen dat jullie niet inzien dat de blokkade van Gaza daarvoor nodig is. Gaza zonder blokkade betekent dat Israël de controle verliest over verplaatsing van personen.
Even hypothetisch. Wat zou er gebeuren als "Een groep van machtigen" een corridor tussen Gaza en de West Oever zou afdwingen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 juni 2020 om 18:22.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2020, 11:36   #368
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u of ik naar Jordanië willen gaan, zullen we ook een visum moeten vragen hoor.
Maar wij hoeven niet via Israel, doen we dat wel dan gelden er andere regels.
Die checkpoints in de westbank zijn bij u toch ook bekend, neem ik aan.

Citaat:
Dat ontken ik helemaal niet, maar waarom Egypte dan per se Israëli papieren voor Gazanen wil, dat mag u mij eens uitleggen.
Egypte heeft ook eigen papieren
Citaat:
Er zit geen stukje Israël tussen Gaza en Egypte.
Omdat Egypte mee doet met de blokkade , maar laat tegenwoordig wel veel palestijnen door.
Citaat:
Hoe geraken die top-Gazanen dan zo gemakkelijk in en uit Gaza?
hoe weet u dat dit makkelijk gaat?

Citaat:
Newspeak voor "ik begrijp het niet"?
Maar om het duidelijk te maken met een vraag. Een Israëli burger met Palestijnse achtergrond, heeft die het beter dan een West banker, Gazaan of Kampbewoner?
ja , maar daar hebben Gazanen en West bankers niets aan, die worden door Israel heel anders behandeld.
Citaat:
Israël moet die niets geven, zolang Israël er niet toe gedwongen wordt. En wat u die Palestijnen wil geven, ga ervoor. Maar ik vermoed dat het uitgezonderd wat propaganda en preken voor het koor, dat Israël bitter weinig onder de indruk is.
Als iedereen zo denkt zal er nooit een dictator of terroristische staat veranderen. Om Israel te doen veranderen moet het geforceerd worden , en dat kan niet door niets te doen.
Citaat:
U bestempeld het als crimineel gedrag. Maar zelfs al is Israël volgens u veroordeeld, de straf die u gepast vind, is nog steeds niet afgedwongen.
En wat wil u daar dan mee zeggen ?? Ik vind dat niet alleen overigens. Het beëindigen van crimineel gedrag , daar gaat het mij om , nog niet eens om straffen.
Citaat:
Ik zal het proberen duidelijk te maken in nog simpelere woorden.
De EU leiders geven aalmoezen (geroofd van u en mij) aan een stel debielen, in de hoop daar een geslaagde terroristenstaat mee laten in te zien dat ze verkeerd bezig naar de EU norm?
De EU geeft humanitaire hulp, dat is iets anders. En in de VN krijgt elke actie m.b.t. Israel een veto. Waarom spreekt u trouwens van debielen ?
Citaat:
Even hypothetisch. Wat zou er gebeuren als "Een groep van machtigen" een corridor tussen Gaza en de West Oever zou afdwingen.
Dan is het 1 aaneengesloten gebied, 1 territoriale eenheid. Sommige Gazanen zullen dan terugkeren naar de westoever bv. Die corridor is steeds onderdeel geweest van het 2 staten plan.
Afdwingen hoeft niet militair te gebeuren , ook al klinkt dat wel zo
Oud 17 juni 2020, 13:57   #369
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wij hoeven niet via Israel, doen we dat wel dan gelden er andere regels.
Da's wel smerig van Jordanië nietwaar. Zo die West Europeanen positief discrimineren.
Citaat:
Die checkpoints in de westbank zijn bij u toch ook bekend, neem ik aan.
En hoe veranderd dat de zaak?
Citaat:
Egypte heeft ook eigen papieren
Dat had ik echt niet door. Maar waarom zou de PA geen "eigen identiteitspapieren" kunnen maken, en die via diplomatiek lobbywerk laten erkennen door de andere staten. Dat Israël dat niet lust, dat zou toch niet mogen uitmaken.
Citaat:
Omdat Egypte mee doet met de blokkade , maar laat tegenwoordig wel veel Palestijnen door.
Dus doet Egypte niet mee met de blokkade.
Citaat:
hoe weet u dat dit makkelijk gaat?
Omdat het blijkbaar niet moeilijk is voor de Palestijnse toplui hun ding te doen en de Qatar miljoenen binnen te rijven.
Citaat:
ja , maar daar hebben Gazanen en West bankers niets aan, die worden door Israel heel anders behandeld.
Ik wordt als 2de generatie migrant in België ook anders behandeld hoor.
Citaat:
Als iedereen zo denkt zal er nooit een dictator of terroristische staat veranderen.
Het vergt maar 1 machtig figuur om de boel op orde te willen stellen. Zie maar naar Koeweit in 1990. Binnen de korste keren was het daar in kannen en kruiken.
Citaat:
Om Israel te doen veranderen moet het geforceerd worden , en dat kan niet door niets te doen.
Exact mijn punt. Voor Israël is het buitenlands kiesvee gemekker over de Palestijnen niet echt van tel.
Citaat:
En wat wil u daar dan mee zeggen ??
Volledig wat ik schreef. U vind het gedrag van Israël crimineel. Ik vind het halfslachtig en eindeloos rekken van onnodige kosten.
Citaat:
Ik vind dat niet alleen overigens. Het beëindigen van crimineel gedrag , daar gaat het mij om , nog niet eens om straffen.
Het belerende vingertje lijkt niet te helpen.
Citaat:
De EU geeft humanitaire hulp, dat is iets anders. En in de VN krijgt elke actie m.b.t. Israel een veto.
De EU geeft broden, maar kijkt de andere kant op als een graanveld wordt afgefakkeld. Zeer hulpvaardig en nuttig he.
Citaat:
Waarom spreekt u trouwens van debielen ?
Om het op een niveau te brengen dat u wel wil begrijpen.
Citaat:
Dan is het 1 aaneengesloten gebied, 1 territoriale eenheid. Sommige Gazanen zullen dan terugkeren naar de westoever bv. Die corridor is steeds onderdeel geweest van het 2 staten plan.
En ze zongen allemaal Kumbaya.
Citaat:
Afdwingen hoeft niet militair te gebeuren , ook al klinkt dat wel zo
Beschrijf eens hoe het anders zou kunnen?

Laatst gewijzigd door maddox : 17 juni 2020 om 14:00.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2020, 15:37   #370
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's wel smerig van Jordanië nietwaar. Zo die West Europeanen positief discrimineren.
Nee , het beleid van jordanië heeft hier niks mee van doen, Israel discrimineert , daar ligt het probleem voor de Palestijnen.

Citaat:
Dat had ik echt niet door. Maar waarom zou de PA geen "eigen identiteitspapieren" kunnen maken, en die via diplomatiek lobbywerk laten erkennen door de andere staten. Dat Israël dat niet lust, dat zou toch niet mogen uitmaken.
natuurlijk wel, want men moet vanuit de westbank altijd via Israel naar andere landen.

Citaat:
Dus doet Egypte niet mee met de blokkade.
jawel , ook dan nog steeds.

Citaat:
Ik wordt als 2de generatie migrant in België ook anders behandeld hoor.
Het vergt maar 1 machtig figuur om de boel op orde te willen stellen. Zie maar naar Koeweit in 1990. Binnen de korste keren was het daar in kannen en kruiken.
U zegt : er is daar niets bijzonders aan de hand , dat hebben we hier ook??
Dat ene machtige figuur heeft altijd een groot draagvlak ergens ter wereld.
Citaat:
Exact mijn punt. Voor Israël is het buitenlands kiesvee gemekker over de Palestijnen niet echt van tel.
vandaar dat ze zo hun best doen die meningen hun kant op te duwen.
Citaat:
Volledig wat ik schreef. U vind het gedrag van Israël crimineel. Ik vind het halfslachtig en eindeloos rekken van onnodige kosten.
En u vind dat het probleem ontstaan is door te weinig geweld in plaats van door te veel.
En dat is een zeer extreem gewelddadige visie zonder enig respect voor de levens van mensen, en een extreem eenzijdige.
Ik hoor u immers nooit over dat de Palestijnen te weinig geweld gebruiken of dat hamas overbodige kosten maakt en halfslachtig is .

Citaat:
De EU geeft broden, maar kijkt de andere kant op als een graanveld wordt afgefakkeld. Zeer hulpvaardig en nuttig he.
Lekker belangrijk als er een graanveld in Israel brand , er ontstaat echt geen hongersnood door .

Citaat:
Beschrijf eens hoe het anders zou kunnen?
Nee , want alles waarbij geen geweld wordt gebruikt is toch geen optie voor u.
Het streven naar betere omstandigheden voor een volk is Kumbaya zingen.
Kritiek op doorgeslagen Israelische ambities is nutteloos , we moeten het gewoon maar voort laten kabbelen omdat dit NU de realiteit is, die voor eeuwig onveranderd blijft. U ergert zich aan humanitaire hulp die Palestijnen krijgen en Palestijnen doen nooit iets dat begrijpelijk of logisch is , het is altijd domheid(debielen) of haat. Palestijnen zijn vrij en kunnen gaan en staan waar ze willen en hun situatie is niet anders als "Tibet"
Het is mij duidelijk dat de moderne beschaving niet in alle delen van onze planeet is doorgedrongen.

De zogenaamde kritiek op het nederzettingen beleid van Israel die meerdere mensen zeggen te hebben op dit forum is nogal ongeloofwaardig omdat men er nooit consequenties aan verbind, terwijl het beleid toch ernstige gevolgen heeft en al zo lang voortduurt.
Oud 20 juni 2020, 00:04   #371
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee , het beleid van Jordanië heeft hier niks mee van doen, Israël discrimineert , daar ligt het probleem voor de Palestijnen.
Dus Jordanië discrimineert geen Palestijnen? Of als het toch Palestijnen zou discrimineren is het uit angst voor Israël en de VS?
Citaat:
natuurlijk wel, want men moet vanuit de Westbank altijd via Israël naar andere landen.
En dat voorkomt dat Jordanië Palestijnen van de Westbank zou accepteren? Want uiteindelijk, als een West Oever Palestijn in Europa kan geraken, zou die voor veel minder kosten en moeite ook in Jordanië, Egypte, Syrië of Libanon geraken. Waarom daar niet aansluiten bij de broeders?
Citaat:
jawel , ook dan nog steeds.
Jamaar, wat is het nu, laat Egypte geen Palestijnen door of wel?
Citaat:
U zegt : er is daar niets bijzonders aan de hand , dat hebben we hier ook??
Dat zeg ik niet. Ik heb al meer keren geschreven- in andere woorden- de doorsnee Palestijn is niet meer dan een pion op het schaakbord van de lokaal machtigen die zo hun ego en portefeuille strelen.
Citaat:
Dat ene machtige figuur heeft altijd een groot draagvlak ergens ter wereld.
Dat "de Palestijnen" dan eens moeite zouden doen om dat ene machtige figuurs kont te likken. In plaats van er een vuurpijl in te willen duwen als een ongesmeerde buttplug.
Maar helaas "De Palestijnen" zijn de kop van jut, en hun leiders teren goed op hun lijden.
Citaat:
vandaar dat ze zo hun best doen die meningen hun kant op te duwen.
Dat Israël meer succes heeft is duidelijk.
Citaat:
En u vind dat het probleem ontstaan is door te weinig geweld in plaats van door te veel.
Guttegutte toch. U hebt het nog steeds niet door. Als men een probleem wil oplossen met geweld, moet er genoeg geweld gebruikt worden.
De nazi's hadden het fictieve probleem met de joden, homo's, zigeuners en nog andere minderheidsgroepen, en ze probeerden dat met geweld op te lossen. Het was duidelijk niet genoeg geweld.
De VS had een probleem met de Japanse expansie. Blijkbaar waren 2 atoombommen genoeg geweld.
Citaat:
En dat is een zeer extreem gewelddadige visie zonder enig respect voor de levens van mensen, en een extreem eenzijdige.
Maar ik heb enorm veel respect voor sommige mensenlevens.
Ik daag u uit 1 iemand van de "mijn groep" in de problemen te brengen... uw leven, zolang u niet in de "mijn groep" zit, is voor mij geen drol waard. Pure verspilling, om €0.67 van een kruitlading en een 17mm stalen bal daar aan te verspillen.
Citaat:
Ik hoor u immers nooit over dat de Palestijnen te weinig geweld gebruiken of dat hamas overbodige kosten maakt en halfslachtig is .
Maar die opmerking heb ik al wel meermaals gemaakt hoor, u wenst dit gewoon niet te begrijpen.
Citaat:
Lekker belangrijk als er een graanveld in Israel brand , er ontstaat echt geen hongersnood door .
Klopt, maar Israël koopt gewoon meer voedsel in het buitenland indien nodig, al was het halal kip uit Saoedi Arabië.
De Palestijnen hebben die mogelijkheid niet. En dat heeft een paar redenen. 1 ervan, ik herhaal, Israël vind elk excuus een goed om de Palestijnen nog een extra kloot af te trekken.
Citaat:
Nee , want alles waarbij geen geweld wordt gebruikt is toch geen optie voor u.
Dat maakt u van mijn betoog. Spijtig voor u. Maar ik heb al meer bereikt in mijn leven door samenwerking en doordacht reageren op problemen, dan met geweld.
Maar de keren dat ik geweld heb gebruikt in mijn leven, was het genoeg om dat specifiek probleem uit mijn leven te bannen.
Citaat:
Het streven naar betere omstandigheden voor een volk is Kumbaya zingen.
Nope, dat is een eigenschap die ik u toedicht.
Citaat:
Kritiek op doorgeslagen Israelische ambities is nutteloos , we moeten het gewoon maar voort laten kabbelen omdat dit NU de realiteit is, die voor eeuwig onveranderd blijft.
Kritiek zonder daadkracht is zeer duidelijk nutteloos.
Citaat:
U ergert zich aan humanitaire hulp die Palestijnen krijgen
Yep, omdat net dat soort van hulp de Palestijnen in eeuwige behoeftigheid plaats.
Citaat:
En Palestijnen doen nooit iets dat begrijpelijk of logisch is
"De Palestijn" doet alles wat logisch is volgens het denkpatroon van "De Palestijn". Dat ik dat gewoon dom, achterlijk of verkeerd vind maakt voor "De Palestijn" geen scrotum uit. Net zoals uw sympathie. uw €€€, da's een ander verhaal. maar ik vermoed dat uw contributie aan de Palestijnse zaak minder is dan de mijne, als was het maar puur door mijn bron van inkomen en het uwe.
Citaat:
het is altijd domheid(debielen) of haat.
De acties die net de reacties van Israël uitlokken die u veroordeeld, ja, daar hebt u een haatvol of gewoon dom punt mee.
Citaat:
Palestijnen zijn vrij en kunnen gaan en staan waar ze willen en hun situatie is niet anders als "Tibet"
Dat begrijp ik niet. Tibetanen moeten plooien voor de Chinese veroveraars, of ze mogen een bezoekje brengen aan een heropvoedingskamp of een enkelrichtingstrip hienamaals.
Palestijnen in Gaza kunnen volgens uw woorden minder moeilijk dan onmogelijk ontsnappen via Egypte. (volgens mij is het gewoon een kwestie van genoeg dollars in het paspoort). Palestijnen van de West Oever, die hebben blijkbaar veel meer problemen op dat vlak.
Citaat:
Het is mij duidelijk dat de moderne beschaving niet in alle delen van onze planeet is doorgedrongen.
Waw, dat had ik echt niet door. Alle glorie voor "Captain Obvious", oftewel Atmosphere, om me dit zo blatant duidelijk te maken.
Citaat:
De zogenaamde kritiek op het nederzettingen beleid van Israël die meerdere mensen zeggen te hebben op dit forum is nogal ongeloofwaardig omdat men er nooit consequenties aan verbind, terwijl het beleid toch ernstige gevolgen heeft en al zo lang voortduurt.
Waarom zou ik concequenties eisen voor het Israëli beleid dat een paar 1000km van mijn bed invloed heeft?
Oud 22 juni 2020, 16:00   #372
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus Jordanië discrimineert geen Palestijnen? Of als het toch Palestijnen zou discrimineren is het uit angst voor Israël en de VS?

En dat voorkomt dat Jordanië Palestijnen van de Westbank zou accepteren? Want uiteindelijk, als een West Oever Palestijn in Europa kan geraken, zou die voor veel minder kosten en moeite ook in Jordanië, Egypte, Syrië of Libanon geraken. Waarom daar niet aansluiten bij de broeders?
Het zijn helemaal geen broeders. Ik had het hier overigens niet over vluchtelingen , maar over de freedom of movement van de Palestijnen. Want waarom zouden westbankers hun 'land' moeten verlaten als ze dat niet willen. Het is logischer dat de settlers vertrekken zelfs.

Citaat:
Jamaar, wat is het nu, laat Egypte geen Palestijnen door of wel?
Het antwoord ligt tussen die 2 in .
Citaat:
Dat zeg ik niet. Ik heb al meer keren geschreven- in andere woorden- de doorsnee Palestijn is niet meer dan een pion op het schaakbord van de lokaal machtigen die zo hun ego en portefeuille strelen.
Waarbij u denkt dat hamas daar een belangrijke rol in speelt , ze zouden er rijk van geworden zijn.
Dit is gebaseerd op het feit dat hamasleiders in een los staand huis wonen of iets dergelijks, of op speculaties over geldstromen uit het buitenland waarvan zo maar aangenomen wordt dat het naar hamas gaat , in hun zakken en aan wapens gespendeerd word. Terwijl het wapentuig van hamas nauwelijks iets waart is.
De Israelische / Amerikaanse propaganda laat geen mogelijkheid onbenut om hamas de schuld te geven. Wie echter even verder onderzoekt zal zien dat hamas af wil van de huidige situatie.

Citaat:
Dat "de Palestijnen" dan eens moeite zouden doen om dat ene machtige figuurs kont te likken.
En hoe zouden ze dat kunnen doen dan?, ze hebben niets te bieden.
Citaat:
Maar helaas "De Palestijnen" zijn de kop van jut, en hun leiders teren goed op hun lijden.
Standaard propaganda van de bovenste plank "de Gazanen zijn slachtoffer van hun leiders" Voor economen(rapport IMF) , hulporganisaties , mensenrechten organisaties en andere staten is het echter duidelijk dat de blokkade het grootste probleem is, een 13 jaar durende lockdown waarin ondernemerschap niets oplevert

Citaat:
Guttegutte toch. U hebt het nog steeds niet door. Als men een probleem wil oplossen met geweld, moet er genoeg geweld gebruikt worden.
De nazi's hadden het fictieve probleem met de joden, homo's, zigeuners en nog andere minderheidsgroepen, en ze probeerden dat met geweld op te lossen. Het was duidelijk niet genoeg geweld.
De VS had een probleem met de Japanse expansie. Blijkbaar waren 2 atoombommen genoeg geweld.
U komt nooit met andere 'oplossingen' als geweld in dit conflict, dat heb ik heel goed door.
"als geweld het probleem oplost moet je voldoende geweld gebruiken om het probleem op te lossen, dat is logisch het is net zoals "als paracetamol het hoofdpijn probleem oplost moet je er genoeg van gebruiken om de hoofdpijn weg te krijgen" Maar het slikken van voldoende paracetamol om een botbreuk te genezen kan niet, dan heb je het verkeerde middel ingezet. Bij geweld weet je echter vooraf meestal niet of je daar het probleem mee oplost. Daarom is uw stelling niet bruikbaar/ onzinnig.
Ik heb wel eens een luidruchtige irritante ladderzatte kerel voor mij gehad die probeerde te slaan. Ik had geen alcohol op en kon hem met 1 forse linkse hoek tegen de grond krijgen, toen was voldoende geweld een oplossing, vaak genoeg gaat dit niet op.

Citaat:
Maar ik heb enorm veel respect voor sommige mensenlevens.
Dan kunt u dat respect toch net zo goed hebben voor andere mensen duizenden kilometers verderop , dat verandert toch niets.

Citaat:
Klopt, maar Israël koopt gewoon meer voedsel in het buitenland indien nodig, al was het halal kip uit Saoedi Arabië.
De Palestijnen hebben die mogelijkheid niet. En dat heeft een paar redenen. 1 ervan, ik herhaal, Israël vind elk excuus een goed om de Palestijnen nog een extra kloot af te trekken.
Een klote regering dus daar.
Citaat:
Dat maakt u van mijn betoog. Spijtig voor u. Maar ik heb al meer bereikt in mijn leven door samenwerking en doordacht reageren op problemen, dan met geweld.
Klinkt als een goede benadering ook voor het hier relevante conflict. Uw standpunt over geweld wordt vertroebelt door hoe u over Palestijnen denkt.

Citaat:
Kritiek zonder daadkracht is zeer duidelijk nutteloos.
Dat zal allemaal wel , en toch heb ik het op Israel.

Citaat:
Yep, omdat net dat soort van hulp de Palestijnen in eeuwige behoeftigheid plaats.
Nee, die eeuwige behoeftigheid komt door de voortdurende blokkade/bezetting Gazanen willen zelf heel graag los van die hulp, op eigen benen staan. Juist door het gebrek aan dagvulling is men zeer gemotiveerd om dat te doen. Voor een groot deel van de bevolking is het echter onmogelijk om op eigen benen te staan hoe graag ze dat ook willen.
Het is niet zo dat men die hulp lekker makkelijk vind . Het lijkt mij niet moeilijk om in te zien dat dit grote frustraties oplevert , zeker als het al zo lang voortduurt. Maar u bent bij voorbaat al nooit van plan begrip te hebben voor wat Palestijnen doen, het is altijd dom , jaar in jaar uit , blame the victim. Ik proef altijd een vooroordeel.
Citaat:
"De Palestijn" doet alles wat logisch is volgens het denkpatroon van "De Palestijn". Dat ik dat gewoon dom, achterlijk of verkeerd vind maakt voor "De Palestijn" geen scrotum uit. Net zoals uw sympathie. uw €€€, da's een ander verhaal. maar ik vermoed dat uw contributie aan de Palestijnse zaak minder is dan de mijne, als was het maar puur door mijn bron van inkomen en het uwe.
en dat terwijl u de Palestijnen niet eens wil steunen!
Citaat:
De acties die net de reacties van Israël uitlokken die u veroordeeld, ja, daar hebt u een haatvol of gewoon dom punt mee.
"reacties van Israel"
Het is niet Israel dat geblokkeerd wordt en bezet! niks kip en ei , het maakt niet uit wie er begon , het maakt uit wie er nu het slachtoffer is. Het is daarbij zelfs nog zo dat de raket acties van hamas meestal een reactie op een specifiek iets van Israel zijn zoals aanslagen op hun leiders of op kinderen.

Citaat:
Palestijnen in Gaza kunnen volgens uw woorden minder moeilijk dan onmogelijk ontsnappen via Egypte. (volgens mij is het gewoon een kwestie van genoeg dollars in het paspoort). Palestijnen van de West Oever, die hebben blijkbaar veel meer problemen op dat vlak.
De Raffah crossing is in de afgelopen 10 jaar vaak genoeg helemaal dicht geweest dus kon er niemand gaza uit. pas in de laatste anderhalf jaar mogen palestijnen 'oversteken' zij het in gelimiteerde hoeveelheden. Ook dat heb ik eerder gezegd. De Palestijnen op de westoever hebben meer vrijheid , dat is een feit , geen mening.
Gaza is uniek in de wereld vanwege de hoeveelheid regels en vanwege de enorme hoeveelheden beperkingen op alle denkbare terreinen.

Citaat:
Waarom zou ik concequenties eisen voor het Israëli beleid dat een paar 1000km van mijn bed invloed heeft?
Je hoeft niets te eisen maar je kunt van mening zijn dat er consequenties zouden moeten zijn. Dit forum staat er vol mee, met meningen .
Oud 22 juni 2020, 23:20   #373
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn helemaal geen broeders.
daar kan ik maar 2 dingen van denken.
1) In Europa zijn het wel broeders ofzo?
2) In Jordanië zijn geen Palestijnen?

Citaat:
Ik had het hier overigens niet over vluchtelingen
Tja, het is maar een benaming die voordelen oplevert.
Citaat:
Maar over de freedom of movement van de Palestijnen. Want waarom zouden westbankers hun 'land' moeten verlaten als ze dat niet willen.
Van mij moeten de "Westbankers" helemaal niets. En freedom of movement. Goed en aardig.
Citaat:
Het is logischer dat de settlers vertrekken zelfs.
De geschiedenis en heden geven u ongelijk. Die settlers blijven blijkbaar goed plakken.
Citaat:
Het antwoord ligt tussen die 2 in .
Oftewel, Palestijnen die wel genoeg macht hebben, kunnen wel vertrekken.
Citaat:
Waarbij u denkt dat hamas daar een belangrijke rol in speelt , ze zouden er rijk van geworden zijn.Dit is gebaseerd op het feit dat hamasleiders in een los staand huis wonen of iets dergelijks, of op speculaties over geldstromen uit het buitenland waarvan zo maar aangenomen wordt dat het naar hamas gaat , in hun zakken en aan wapens gespendeerd word. Dit is gebaseerd op het feit dat hamasleiders in een los staand huis wonen of iets dergelijks, of op speculaties over geldstromen uit het buitenland waarvan zo maar aangenomen wordt dat het naar hamas gaat , in hun zakken en aan wapens gespendeerd word.
Nope, slechts enkelen binnen Hamas zijn er goed mee.
Vraag u dan maar eens af hoeveel in de zakken van die leiders verdwijnt.
Citaat:
De Israelische / Amerikaanse propaganda laat geen mogelijkheid onbenut om hamas de schuld te geven.
En mensen zoals u, alswel hamasianen, moslim leiders en/of heidense dictators en een hele hoop dhimmies geven de VS en Israël de schuld van alles.
Citaat:
Wie echter even verder onderzoekt zal zien dat hamas af wil van de huidige situatie.
Natuurlijk willen de Hamas leden van dit gezeik af, die willen de onvoorwaardelijke overwinning.
Citaat:
En hoe zouden ze dat kunnen doen dan?, ze hebben niets te bieden.
Mankracht, baarmoeders en kanonnenvoer. Ware het niet dat de geschiedenis hen als extreem onbetrouwbaar heeft bestempeld.
Citaat:
Standaard propaganda van de bovenste plank "de Gazanen zijn slachtoffer van hun leiders"
Propaganda werkt dus, tenzij het Palestijnse is, dan staan lijken terug op als ze van een draagberrie donderen.
Citaat:
Voor economen(rapport IMF) , hulporganisaties , mensenrechten organisaties en andere staten is het echter duidelijk dat de blokkade het grootste probleem is, een 13 jaar durende lockdown waarin ondernemerschap niets oplevert
Zoals ik al dikwijls genoeg schreef, die blokkade is alleen mogelijk als de wereld dat toelaat.
Citaat:
U komt nooit met andere 'oplossingen' als geweld in dit conflict, dat heb ik heel goed door.
Bof, ik heb ook al een enorme stolp over het hele gebied voorgesteld.
Citaat:
"als geweld het probleem oplost moet je voldoende geweld gebruiken om het probleem op te lossen,
Nee, ik ga het u nog eens proberen te laten begrijpen. (kans is wel heel klein)
Als geweld gekozen wordt als oplossing voor een probleem, moet er voldoende geweld gebruikt worden, anders wordt het probleem alleen maar groter.
Citaat:
dat is logisch het is net zoals "als paracetamol het hoofdpijn probleem oplost moet je er genoeg van gebruiken om de hoofdpijn weg te krijgen" Maar het slikken van voldoende paracetamol om een botbreuk te genezen kan niet, dan heb je het verkeerde middel ingezet. Bij geweld weet je echter vooraf meestal niet of je daar het probleem mee oplost. Daarom is uw stelling niet bruikbaar/ onzinnig.
U probeert dus met asperine aids te bestrijden met het idee dat genoeg asperine de oplossing is? Geweld is niet stompzinnig de andere partij kop in te slaan met een vuurstenen bijl hoor.
Citaat:
Ik heb wel eens een luidruchtige irritante ladderzatte kerel voor mij gehad die probeerde te slaan. Ik had geen alcohol op en kon hem met 1 forse linkse hoek tegen de grond krijgen, toen was voldoende geweld een oplossing, vaak genoeg gaat dit niet op.
Ironisch genoeg ben ik nog nooit in zo'n situatie terechtgekomen.
Citaat:
Dan kunt u dat respect toch net zo goed hebben voor andere mensen duizenden kilometers verderop , dat verandert toch niets.
Respect, dat kan iemand bij me verdienen, zomaar krijgen, neen.
Citaat:
Een klote regering dus daar.
Nogal ja. Maar voor de doorsnee Israëli burger valt dat klote wel goed mee hoor.
Citaat:
Klinkt als een goede benadering ook voor het hier relevante conflict. Uw standpunt over geweld wordt vertroebelt door hoe u over Palestijnen denkt.
Hoe ik denk over Palestijnen in het algemeen. Dat is toch duidelijk. Pechvogels die de leiders hebben die ze willen.
Citaat:
Dat zal allemaal wel , en toch heb ik het op Israel.
Dat u niet naar Andorra refereerde was wel duidelijk hoor.
Citaat:
Nee, die eeuwige behoeftigheid komt door de voortdurende blokkade/bezetting
Ook in de Libanon/Jordandaanse/ wherever vluchtelingenkampen?
Citaat:
Gazanen willen zelf heel graag los van die hulp, op eigen benen staan. Juist door het gebrek aan dagvulling is men zeer gemotiveerd om dat te doen. Voor een groot deel van de bevolking is het echter onmogelijk om op eigen benen te staan hoe graag ze dat ook willen.
Het is niet zo dat men die hulp lekker makkelijk vind .
En de hulp die "ze krijgen", is niet voldoende. Niet naar uw mening, niet naar hun behoeften, en niet naar bedoelingen van de Palestijnse vrijheidsstrijders.
Citaat:
Het lijkt mij niet moeilijk om in te zien dat dit grote frustraties oplevert , zeker als het al zo lang voortduurt.
Natuurlijk is het frustrerend, eigenlijk niet meer dan een kauwgom onder een sandaal te zijn.
Citaat:
Maar u bent bij voorbaat al nooit van plan begrip te hebben voor wat Palestijnen doen, het is altijd dom , jaar in jaar uit , blame the victim.
Hoe kan ik begrip hebben voor acties die gewoon de situatie bestendigen. Dat ze verdorie eens een atoombom in Tel Aviv laten ontploffen. Dat zou wel indruk maken.
Citaat:
Ik proef altijd een vooroordeel.
en dat terwijl u de Palestijnen niet eens wil steunen!
Wat u proeft is uw eigen mening.
En waarom zou ik Palestijnen willen steunen? Ik geef u een goeie reden, als een Palestijn in de "mij" groep terecht komt, dan krijgt die mijn steun.
"reacties van Israel"
Citaat:
Het is niet Israel dat geblokkeerd wordt en bezet! niks kip en ei , het maakt niet uit wie er begon , het maakt uit wie er nu het slachtoffer is. Het is daarbij zelfs nog zo dat de raket acties van Hamas meestal een reactie op een specifiek iets van Israel zijn zoals aanslagen op hun leiders of op kinderen.
Dus, u zou Israël steunen als de Arabische Liga wel aan de winnende hand zou zijn?
Citaat:
De Raffah crossing is in de afgelopen 10 jaar vaak genoeg helemaal dicht geweest dus kon er niemand Gaza uit. pas in de laatste anderhalf jaar mogen palestijnen 'oversteken' zij het in gelimiteerde hoeveelheden.
Niet verwonderlijk, met de palmares van de Gazaanse vrijheidsstrijders binnen Egypte.
Citaat:
Ook dat heb ik eerder gezegd. De Palestijnen op de westoever hebben meer vrijheid , dat is een feit , geen mening.
Wat is het nu, zijn de Westbankers wel of niet opgesloten binnen Israëls grenzen, en hebben ze het wel of niet enorm moeilijk met het verkrijgen van de juiste papieren om te mogen reizen?
Citaat:
Gaza is uniek in de wereld vanwege de hoeveelheid regels en vanwege de enorme hoeveelheden beperkingen op alle denkbare terreinen.
Zo uniek is Gaza niet. Maar de belangrijkste reden waarom Gaza nog steeds een enorm gevangenkamp is, zijn de lessen geleerd in het recente verleden.
Citaat:
Je hoeft niets te eisen maar je kunt van mening zijn dat er consequenties zouden moeten zijn. Dit forum staat er vol mee, met meningen .
Die consequenties zijn er, hele hopen middelen worden verspild. Stel u voor Israël dat een paar 10 000 soldaten op een gewone arbeidsmarkt zou kunnen inzetten.
Oud 24 juni 2020, 11:37   #374
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Morgen stemming in de kamer. Het ziet ernaar uit dat de meerderheid (alle partijen behalve NVA) de annexatie zullen veroordelen. De propaganda van De Piano en co. blijkbaar toch niet zo effectief. Er is geen enkele legitimatie voor diefstal van grond en het onderdrukken van een heel volk. En dat heeft totaal niets met de Shoah of antisemitisme te zien.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 11:41   #375
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Morgen stemming in de kamer. Het ziet ernaar uit dat de meerderheid (alle partijen behalve NVA) de annexatie zullen veroordelen. De propaganda van De Piano en co. blijkbaar toch niet zo effectief. Er is geen enkele legitimatie voor diefstal van grond en het onderdrukken van een heel volk. En dat heeft totaal niets met de Shoah of antisemitisme te zien.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 11:50   #376
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat gaat er dan gebeuren? Een boze brief naar Tel Aviv? Een brave brief naar de moslim executieve waarin vriendelijk toestemming gegeven wordt voor een progrom?
Oud 24 juni 2020, 12:09   #377
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...ze dronken een glas, pisten een plas, en alles bleef bij het oude.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 12:18   #378
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

who cares wat er in Israel gebeurt.

Binnenkort wordt alles tussen Tel Aviv en Shanghai toch platgebombardeerd met nukes

Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 14:17   #379
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar kan ik maar 2 dingen van denken.
1) In Europa zijn het wel broeders ofzo?
2) In Jordanië zijn geen Palestijnen?
Jordanië zit al helemaal vol met vluchtelingen. Veruit de meeste Palestijnen uit de bezette gebieden die vluchten belanden gewoon in omringende landen.

Citaat:
Oftewel, Palestijnen die wel genoeg macht hebben, kunnen wel vertrekken.
Ook dat gaat helemaal niet altijd op. Als u wil weten hoe het allemaal echt zit moet u zich verdiepen in alle restricties betreffende de specifieke groepen Palestijnen. Het beleid is ook steeds weer veranderd. U denkt hier toch echt te simpel over .
Citaat:
Nope, slechts enkelen binnen Hamas zijn er goed mee.
Vraag u dan maar eens af hoeveel in de zakken van die leiders verdwijnt.
u doet net of u dat weet , maar het is niet meer dan het napraten van de anti Hamas evangelisten.
En mensen zoals u, alswel hamasianen, moslim leiders en/of heidense dictators en een hele hoop dhimmies geven de VS en Israël de schuld van alles.[/quote] Gezien de bezetting hebben ze groot gelijk. En u vergeet een hele waslijst aan landen die de VS en Israel de schuld geven , inclusief westerse landen.
Citaat:
Natuurlijk willen de Hamas leden van dit gezeik af, die willen de onvoorwaardelijke overwinning.
Uit hun beleid en beslissingen die ze nemen blijkt dat gewoon niet, ze weten al lang dat dit niet kan.
Citaat:
Mankracht, baarmoeders en kanonnenvoer. Ware het niet dat de geschiedenis hen als extreem onbetrouwbaar heeft bestempeld.
Dat is uw mening , waar blijkt het uit ? Israel heeft in het verleden verdragen ondertekend en zich er totaal niet aan gehouden , je kunt ze niet op hun woord geloven , ze zijn onbetrouwbaar.

Citaat:
Hoe ik denk over Palestijnen in het algemeen. Dat is toch duidelijk. Pechvogels die de leiders hebben die ze willen.
hoezo "die ze willen " ? vanwege verkiezingen 15 jaar geleden . Weer zo'n ongefundeerde aanname . en die hoor ik steeds.

Citaat:
Wat u proeft is uw eigen mening.
En waarom zou ik Palestijnen willen steunen? Ik geef u een goeie reden, als een Palestijn in de "mij" groep terecht komt, dan krijgt die mijn steun.
Israeli behoren ook niet tot uw groep , en toch steunt u ze

Dus, u zou Israël steunen als de Arabische Liga wel aan de winnende hand zou zijn?[/quote] Huppa daar zijn al die andere landen weer , daar kan ik niet op antwoorden , het is heel iets anders dan het tegengestelde.
Citaat:
Niet verwonderlijk, met de palmares van de Gazaanse vrijheidsstrijders binnen Egypte.
Zij zijn echter wel in staat om de reële dreiging in te schatten , zodat ze nu de boel weer open hebben. Israel neemt na elke scheet draconische buitenproportionele maatregelen , omdat dit hun andere agenda ondersteunt.
Citaat:
Wat is het nu, zijn de Westbankers wel of niet opgesloten binnen Israëls grenzen, en hebben ze het wel of niet enorm moeilijk met het verkrijgen van de juiste papieren om te mogen reizen?
overal staan muren en checkpoints , denk toch eens na man of zoek het op
Citaat:
Zo uniek is Gaza niet. Maar de belangrijkste reden waarom Gaza nog steeds een enorm gevangenkamp is, zijn de lessen geleerd in het recente verleden.
Ze hebben niets geleerd van het verleden want ze zitten er na een halve eeuw nog steeds mee opgescheept. Zo'n welvarend en 'slim' land , maar compleet incompetent in het scheppen van vrede terwijl men in hoge mate controle heeft .
Oud 24 juni 2020, 15:52   #380
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij zijn echter wel in staat om de reële dreiging in te schatten , zodat ze nu de boel weer open hebben. Israel neemt na elke scheet draconische buitenproportionele maatregelen , omdat dit hun andere agenda ondersteunt.
overal staan muren en checkpoints , denk toch eens na man of zoek het op
Je bent hier weer enorm aan downplaying aan het doen...

Egypte blokkeerde jarenlang veeel draconischer het personenvervoer dan Israël dat heeft gedaan. Eigenlijk kwam er jarenlang zo goed als niemand door. Dat de crossing nu terug meer open is, is een gevolg van de negociaties die zij voor eigen gebruik + dat van Israël voeren. (israel praat niet rechtstreeks met Hamas)

Het blijft echter bij het mondjesmaat doorlaten van palestijnen die eerst smeergeld moeten betalen aan het eigen Hamas regime en dan pas naar toelating krijgen voor de crossing te passeren. En daar filtert Egypte zeer grondig zodat er uiteindelijk maar kleine groepen het grondgebied kunnen verlaten.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be