![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alhoewel de NVA haar best doet om niet vereenzelvigd te worden met het VB, is ze er toch onrechtstreeks schatplichtig aan. Dat is de reden waarom de NVA ging lopen in de regering Michel, één jaar voor de einddatum . Bang voor het VB. Dat zijn gewoon de feiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blij te weten dat ik als oudere wel degelijk opgevolgd kan worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch voor de meeste mensen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het hun fout dat OVLD met la Belgique achter zich er dan ook alles aan doet opdat de Vlamingen zelfs geen andere keuze meer zouden hebben??? Loontje komt om zijn boontje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PTB/PVDA en VB moeten niet in de meerderheid zitten om hun programma door de regerig te laten uitvoeren. Ze moeten enkel hun hete adem in de andere partijen hun nek blazen. En indirect zijn alle partijen schatplichtig aan PTB/PVDA en VB, het is hun programma's uitwerken of onder de kiesdrempel verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie was ook alweer die politieker die stelde dat de huidige federale regering wél een Vlaamse meerderheid heeft omdat men eigenlijk de zetels van het VB niet moet tellen om te bepalen of er een meerderheid is? Zijn redenering was als volgt: als er 100 zetels zijn waarvan het VB er 25 heeft, moet een meerderheid slechts bestaan uit 38 zetels want 38/75 is een meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon zeggen dat ze nooit mer in de federale regering willen en dat er nooit geen staatshervorming meer mag komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dom, en onfunctioneel. Cafeepraat eigenlijk. Het cordon is de afspraak om geen bestuursakkoorden met de Bruine club af te sluiten. Hun parlementaire mandaten en het bijbehorende stemrecht staan helemaal niet in vraag. En 'hollandse rekenkunde' gaan toepassen is wel het laatste wat we hier nodig hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie was het ook alweer? Ik kan het me echt niet meer herinneren. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 november 2020 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet dus steeds een meerderheid in het parlement hebben, of de regering word nooit aanvaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat het niet klopt (mijn reactie was niet serieus). Ik wou gewoon aantonen hoe belachelijk die uitspraak was. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 november 2020 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
https://sceptr.net/2020/11/gelote-bu...atshervorming/ Gelote burgers krijgen inspraak bij staatshervorming Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want volgens die politicus mochten de zetels van het VB en de PVDA niet in rekening gebacht worden, want die mochten toch niet mee onderhandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En denk dat je heel weinig politici gaat vinden die akkoord zullen gaan met het feit dat de burger en niet zij de regeringsonderhandelingen gaan uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |