Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2020, 12:08   #361
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Over de vaccinatiestrategie :

https://www.hln.be/dossier-coronavir...ntie~ace5934b/

Citaat:
Vervolgens komen de 65-plussers aan de beurt, daarna de mensen tussen 45 en 65 met onderliggende aandoeningen. En dan mensen met een essentiële maatschappelijke of economische functie.
Droom ik, of staat dat daar echt?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 12:12   #362
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
waarom ze dan ook per se een vaccinatiegraad van 70% willen bereiken ontgaat me dan ook.

Blinde paniek vermoed ik.

Beperken tot 65+ers lijkt me ruimschoots te volstaan...
Als het vaccin de effectiviteit heeft van een griepvaccin, namelijk zo'n 40%, dan moet je al 70% van de bevolking vaccineren om 35% bescherming te krijgen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 12:16   #363
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom ze dan ook per se een vaccinatiegraad van 70% willen bereiken ontgaat me dan ook.

Blinde paniek vermoed ik.

Beperken tot 65+ers lijkt me ruimschoots te volstaan...
Simpel.
Geld.
Onderschat de macht en het lobbywerk van de farmaceutische industrie niet.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 13:08   #364
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Simpel.
Geld.
Onderschat de macht en het lobbywerk van de farmaceutische industrie niet.

Een uitweg voor de politici, dat is alles wat het vaccin is.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 13:16   #365
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Een uitweg voor de politici, dat is alles wat het vaccin is.
een excuus om draconische maatregelen aan te houden
Oud 3 december 2020, 13:19   #366
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Waarom moeten ze eigenlijk via een omweg (dmv een ander virus) vaccineren? Is dat omdat covid19 niet te isoleren is zoals het griepvirus? Doordenker.
Oud 3 december 2020, 13:58   #367
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
een excuus om draconische maatregelen aan te houden
Zou men nu écht van plan zijn om de jeugd nog een zomer lang op te hokken, terwijl al die oudjes en risicopatiënten tegen dan hun vaccin al gehad hebben?

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 3 december 2020 om 13:58.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 14:12   #368
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Zou men nu écht van plan zijn om de jeugd nog een zomer lang op te hokken, terwijl al die oudjes en risicopatiënten tegen dan hun vaccin al gehad hebben?
Dat is wel het minimum. De jeugd dient in het covid-19 gareel. Torenhoge boetes, lijfstraffen en/of gevangenisstraffen is het enige, wat ze begrijpen. En meer eerbied voor de ouderen, die op hun 14de gingen werken en na 51 jaar hard zwoegen pas op pensioen gingen.
Oud 3 december 2020, 14:13   #369
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als medisch personeel en artsen er niet happig op zijn lijkt het me verstandiger om de spuit nog even uit de boom te kijken. Dat ze voorlopig hun vaccin maar intramusculair of subcutaan in hun kont steken.
Ik ben bereid om ze zelf in mijn bil te duwen. Als er echt geen verpleegster in de buurt is die me wil helpen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 14:17   #370
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat dat vaccin de reisbeperkingen zal opheffen ?

Het is niet gezegd dat je gevaccineerd niet even besmettelijk zal kunnen zijn immers.
Ik ben geen infectioloog of een ander scheldwoord,
maar dacht wel dat het zo ging:
als iemand gevaccineerd is, enige tijd geleden, en dan 'besproeid' wordt met het virus, dan is hij besmettelijk tijdens de beperkte periode dat zijn eigen afweer het binnengedrongen en zich vermenigvuldigend virus nog niet bedwongen heeft.
Wellicht zal hij om te beginnen al minstens geen superverspreider kunnen worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 14:21   #371
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
als iemand gevaccineerd is, enige tijd geleden, en dan 'besproeid' wordt met het virus, dan is hij besmettelijk tijdens de beperkte periode dat zijn eigen afweer het binnengedrongen en zich vermenigvuldigend virus nog niet bedwongen heeft.
Wellicht zal hij om te beginnen al minstens geen superverspreider kunnen worden.
het zal waarschijnlijk nog tot 2022 duren eer we zeker weten of die vaccin echt effectief is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 15:05   #372
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof nooit dat alle antivaccinisten op dit forum zich onwrikbaar aan hun visie zullen houden. Het zou mij benieuwen om te vernemen, ergens in de herfst van 2021, welk percentage onder hen zich toch maar heeft laten inenten. Uiteraard zullen er ook hier een aantal diehards te vinden zijn die, “standvastig en zuiver in de leer” dit niet zullen doen, met de heimelijke en perfide overweging dat, als zij zich niet laten vaccineren en iedereen rondom hem/haar dat wél doet, het besmettingsrisico voor hen dan wegvalt. "Hèhè mooi meegenomen zeg! Laat de anderen er maar voor zorgen dat ik minder risico loop, ik doe lekker niets..."

Laatst gewijzigd door quercus : 3 december 2020 om 15:10.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 15:08   #373
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik geloof nooit dat alle antivaccinisten op dit forum zich onwrikbaar aan hun visie zullen houden. Het zou mij benieuwen om te vernemen, ergens in de herfst van 2021, welk percentage onder hen zich toch maar heeft laten inenten. Uiteraard zullen er ook hier een aantal diehards te vinden zijn die, “standvastig en zuiver in de leer” dit niet zullen doen, met de heimelijke en perfide overweging dat, als zij zich niet laten vaccineren en iedereen rondom hem/haar dat wél doet, het besmettingsrisico voor hen dan wegvalt. Hèhè mooi meegenomen zeg! Laat de anderen er maar voor zorgen dat ik minder risico loop, ik doe lekker niets..
Wij vaccineren niet. Al gaan al mijn geliefden en ik dood. We’ll meet in the afterlife.
Oud 3 december 2020, 15:11   #374
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof nooit dat alle antivaccinisten op dit forum zich onwrikbaar aan hun visie zullen houden. Het zou mij benieuwen om te vernemen, ergens in de herfst van 2021, welk percentage onder hen zich toch maar heeft laten inenten. Uiteraard zullen er ook hier een aantal diehards te vinden zijn die, “standvastig en zuiver in de leer” dit niet zullen doen, met de heimelijke en perfide overweging dat, als zij zich niet laten vaccineren en iedereen rondom hem/haar dat wél doet, het besmettingsrisico voor hen dan wegvalt. Hèhè mooi meegenomen zeg! Laat de anderen er maar voor zorgen dat ik minder risico loop, ik doe lekker niets..
U kan mijn gedachten lezen.
Dat is inderdaad wat ik van plan ben. Laat de anderen het risico op eventuele neveneffecten maar lopen.
Alleen insinueert u dat het allemaal anti- vaxxers zijn, wat natuurlijk niet zo is en u weet dat ook wel. Dat is dan weer stemmingmakerij van u.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 15:13   #375
morte-vivante

Standaard

amai zeg, zo flink, met accenten en woordjes in het vet en al
Oud 3 december 2020, 15:18   #376
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof nooit dat alle antivaccinisten op dit forum zich onwrikbaar aan hun visie zullen houden. Het zou mij benieuwen om te vernemen, ergens in de herfst van 2021, welk percentage onder hen zich toch maar heeft laten inenten. Uiteraard zullen er ook hier een aantal diehards te vinden zijn die, “standvastig en zuiver in de leer” dit niet zullen doen, met de heimelijke en perfide overweging dat, als zij zich niet laten vaccineren en iedereen rondom hem/haar dat wél doet, het besmettingsrisico voor hen dan wegvalt. "Hèhè mooi meegenomen zeg! Laat de anderen er maar voor zorgen dat ik minder risico loop, ik doe lekker niets..."
Slechts 25% van de bevolking laat zich inenten met het griepvaccin. Nu blijkbaar is dat ook het maximale wat België kan aankopen.
Waarom zou dat voor het coronavaccin anders zijn.
Oud 3 december 2020, 15:19   #377
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
amai zeg, zo flink, met accenten en woordjes in het vet en al
Taal moet gerespecteerd worden, goede vriend. Ik behoor nog tot een generatie bij wie daaraan belang werd gehecht.
Oud 3 december 2020, 15:24   #378
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Taal moet gerespecteerd worden, goede vriend. Ik behoor nog tot een generatie bij wie daaraan belang werd gehecht.
Jammer dat je de lessen logisch denken gemist hebt.
Kan gebeuren.
Oud 3 december 2020, 15:38   #379
morte-vivante

Standaard

Citaat:
ok Boomer
Oud 3 december 2020, 15:41   #380
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan had Van Gucht dat heus wel zo uitgelegd.

Sta me dus toe nog steeds meer waarde aan zijn uitleg te geven dan aan de jouwe.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be