![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PVV-stemmers moeten zich voorbereiden op een grote teleurstelling" | Gesprek met Wierd Duk
https://www.youtube.com/watch?v=v1hGUTN7qfA |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hun wereld en wij de onze, niemand is vragende partij. Laatst gewijzigd door Gipsy : 3 december 2023 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad een andere wereld. Volkomen incompatibel met de Vlaamse volksaard. Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 december 2023 om 20:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dat Vlaminge beter bij Walen passen dan bij Nederlanders is een zoveelste Belgicistische mythe. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 december 2023 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig voor de Belgicisten ,maar het is de realiteit. Er zijn meer Vlaams-Nederlandse koppels dan Vlaams-Waalse koppels. "DEBORSU: Omdat maar 0,5 procent van de huwelijken in België tussen een Waal en een Vlaming wordt gesloten. Alarmerend weinig. En het worden er ook almaar minder: in 1970 waren er nog vier keer meer Vlaams-Waalse koppels. Belgen trouwen tegenwoordig veel vaker met Fransen of Nederlanders dan met landgenoten van over de taalgrens. " https://www.knack.be/magazine/er-is-...e-in-dit-land/ Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 december 2023 om 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk Panda, waarover jij hier eeuwig zit te leuteren, met name dat zogezegd “extreem” rechts, is in mijn ogen gewoon wat meer radicaal. Ik ben niet met het Vlaams Belang akkoord wanneer ik bv. vaststel dat sommigen onder hen eerder lief en begripvol optreden tegenover Poetin en consoorten. Maar uw eeuwig gedram over “Nazi’s” en “uitschot” is gewoon grof en niet gejustifieerd. En verder blijf ik erbij: uw kritiek is politiek onvoorstelbaar éénzijdig.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 december 2023 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige anderen zijn trouwens nog stééds 'Vlaming', maar dan 'Zeeuws-' zoals de mosselen. Dat zijn de gelukzakken. De 'thuisblijvers' mogen 'Belg' spelen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil Wallonië zeker niet ruilen voor Nederland. Love Holland, maar dan maar voor 1 zaak alleen.
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beneden de Biblebelt is accurater dus. Zelf geloof ik wel in een hereniging, maar dat moet dan geleidelijk gebeuren. Ik zie alles als een momentopname. Het is niet dat we aan het eind van de geschiedenis staan en dat de gebeurtenissen uit het verleden onomkeerbaar hoeven te zijn. Ik zeg ook: kleine landen, kleine zielen. Je hoeft niet gelijk te zijn in mentaliteit om samen te kunnen gaan. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 december 2023 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Vlamingen hebben ook vervelende kantjes en dat merk ik goed genoeg als ik zuidelijk van de Noordenkempen of Antwerpen ga. Een soort na-echo van toen om politieke redenen Vlaanderen agrarisch moest blijven, om de mensen braaf en katholiek te houden. Daar hangt een bekrompen geurtje aan en is ook de hoofdreden van al die Hollandse vooroordelen over ons. Ik heb erg snel mot met zulke Vlamingen, omdat ik te direct voor hen ben. In Essen ben ik niet te direct. In Antwerpen evenmin. Elders in Vlaanderen, meteen ruzie. Essen is nochtans een echt tjsevendorp. In de Biblebelt hangt het ook sterk af van de persoon, maar daar merk ik wel een angst voor de teloorgang van hun kerk wat de integriteit zwaar aantast. Dat was bij ons niet anders toen de RKK nog oppermachtig was en merk je nog in la Flandre profonde waar best wat zuurstofgebrek heerst. Dat is de menselijke aard, denk ik. Toch heb ik er ook goeie mensen gekend die wel een open geest bezitten. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 december 2023 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een regelrecht pleidooi van pure Belgenlandse inborst?
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij een bewezen Vlaming noemen is pas een oneerlijke verkrachting van de term realist, naast een regelrechte belediging. Fate is feitelijk, geen sprookjes zoals faith, he. Een (toegegeven) toevallige Brabantse oorsprong sinds ontelbare generaties maken mij een Nederlandstalige Belgenlander qua nationaliteit. Een feit dat ik door de legale papierwinkel zoals ID, paspoort en zelfs geboortebewijs kan staven. Toon de wereld jouw legale Vlondereirse papierwinkel maar eens om aan boord te gaan van een vliegerke naar -zeg maar- Ben Gurion zaliger zijn vliegveld. Voila: end of story.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 4 december 2023 om 02:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://youtu.be/pQMFsrSag5Q?si=gsyrzROPdXg9TWbR Ik heb meer op met Nederland. Laatst gewijzigd door Weyland : 4 december 2023 om 03:28. |
|
![]() |
![]() |