Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2025, 13:36   #361
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Na 8 jaar gezeik over Obama en 4 jaar gezeik over Biden zal dat er toch nog wel bij kunnen, zeker?

Als uw teder hartje het echter niet verdraagt, hebt u minstens 3 opties:

- u probeert mij een ban aan te smeren

- u zet mij op uw negeer-lijst

- u verlaat dit forum

Ja, extreemrechts heeft 4 jaar liggen janken over Biden.
Maar dat zijn ze al vergeten blijkbaar.
Oud 22 januari 2025, 13:38   #362
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Veel Franstaligen spreken het uit als Bruksel hoor. Ik heb het vaak zo gehoord. Brusseil hoor je ook, inderdaad. Het is een kwestie van voorkeur en de persoon die je hebt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De Belgische franstaligen spreken 'Brusseil'. Alle andere franstaligen ter wereld zeggen "Bruksel".

https://vitrinelinguistique.oqlf.gou...C3%A8%2Dloiz).

Citaat:

Bruxelles

Le x de Bruxelles, nom de la capitale de la Belgique, se prononce [s] (s), comme dans soixante, et non [ks] (ks), comme dans boxe. On prononce donc [b?ys?l] (bru?sèl), et non [b?yks?l] (bruk-sèl). De même, on prononce bruxellois [b?ys?lwa] (bru-sè-loi) et bruxelloise [b?ys?lwaz] (bru-sè-loiz). Le x se prononce de la même façon dans le nom de la ville française Auxerre, qu’on prononce [?s??] (o-sèr).
Bru-sèl is dus hoe het moet worden uitgesproken. Niet bruk-sèl.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 januari 2025 om 13:38.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 13:38   #363
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor een "dementerende" is hij wel serieus bij de pinken.
Zeker. Hij suggereerde zelfs om Javel in onze aderen te spuiten als je grieperig bent. Van een genie gesproken. En Belgium vindt hij een beautifull city.
En iemand die van zichzelf vindt dat hij gezonden is door God om zijn land te redden is volgens mij eerder rijp voor de psychiatrie dan bij de pinken en alzeker niet het soort mens ik me als wereldleider voorstel.

Poetin lijkt me dan eerder een genie. Ik denk dat die hem nog wel meer zal doen sudderen dan we denken want die is in tegenstelling Wel bij de pinken. Als die het doorheeft wat een clown het is vrees ik wel het ergste.

Maar bon misschien vindt jij hem net geniaal genoeg om de onzin en leugens die hij uitkraamt te rechtvaardigen

Ah ja en de 24 uren die hij nodig ging hebben om de oorlog in UKR te beeindigen zijn ondertussen verstreken ......eerste leugen is al ontkrachtigd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 januari 2025 om 13:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 14:02   #364
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, Saint-Donald-Of-Maralago, de "Nigeriaanse Prins Met Een Erfenis Voor U" (maar dan made in the U$A) heeft zo goed als iederéén bij het pietje/de poes.
Als ge dat echt meent, onderschat ge uw medemens toch echt wel...

Het is ontstellend hoeveel mensen niet kunnen/willen zien dat vele burgers al heel lang een ander beleid willen, en dat ze daarom (al dan niet wanhopig) stemmen op degene die dat beleid belooft en/of belichaamt.
Oud 22 januari 2025, 14:10   #365
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerste onzinnig grapje was dit ;

UNITED NATIONS (AP) — Donald Trump has repeatedly said he could settle the war between Russia and Ukraine in one day if he’s elected president again.

Ondertussen is die dag al voorbij.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 januari 2025 om 14:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 14:17   #366
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eerste onzinnig grapje was dit ;

UNITED NATIONS (AP) — Donald Trump has repeatedly said he could settle the war between Russia and Ukraine in one day if he’s elected president again.

Ondertussen is die dag al voorbij.
Even wachten. Het is nog te vroeg om hem van niet deliveren te beschuldigen.
Oud 22 januari 2025, 14:20   #367
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge dat echt meent, onderschat ge uw medemens toch echt wel...

Het is ontstellend hoeveel mensen niet kunnen/willen zien dat vele burgers al heel lang een ander beleid willen, en dat ze daarom (al dan niet wanhopig) stemmen op degene die dat beleid belooft en/of belichaamt.

Als DJ Trump & C° er in slagen de doorsnee-Amerikaan (m/v/x) voor zijn/haar braafheid/volgzaamheid te belonen met op z'n minst:

- duidelijk betere gezondheidszorg die ook betaalbaarder is

- gevoelig betere voorzieningen op het vlak van onderwijs

dan zal ik graag/met plezier mijn welgemeende excuses aanbieden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 15:01   #368
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als DJ Trump & C° er in slagen de doorsnee-Amerikaan (m/v/x) voor zijn/haar braafheid/volgzaamheid te belonen met op z'n minst
Waarom verdenk je de doorsnee-Amerikaan ervan braaf en volgzaam te zijn, en dat uitgerekend op een moment dat een meerderheid stemt op een door de hele weldenkende elite uitgespuwde figuur?
Oud 22 januari 2025, 15:07   #369
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel van die sterren zijn er al verhuisd naar een ander land, of hebben ze de ballen er niet voor, ik heb het dan vooral over een zekere Bruce spring in het veld en consoorten!!!!!!
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 17:07   #370
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Waarom verdenk je de doorsnee-Amerikaan ervan braaf en volgzaam te zijn,

2) en dat uitgerekend op een moment dat een meerderheid stemt op een door de hele weldenkende elite uitgespuwde figuur?

1) Ondermeer omdat hij/zij/het tot nu toe nog altijd zo ongeveer élke school shooting - op wat 'kumbaya' na - gedwee en lijdzaam onderging/ondergaat.

Maar ook omdat hij/zij/het er blijkbaar geen groot probleem van maakt dat (elementen binnen/van) Deep State, Establishment & Swamp er voor gezorgd hebben dat de Chief Executive Insurrectionist van "Jan 6th, 2021" een welverdiende straf ontliep.

2) Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/2024_U...ntial_election :

< Trump won the national popular vote with a plurality of 49.8% >

Na al die jaren doffe ellende onder de woke-dictatuur en ondanks de steun van Fox News & C° is dat toch maar een mager resultaat.

Oud 22 januari 2025, 17:23   #371
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even wachten. Het is nog te vroeg om hem van niet deliveren te beschuldigen.

Twee reacties van mensen/organisaties die Trump niet bepaald gunstig gezind zijn:

< Russian state TV discusses Trump's inauguration >

bron: Russian Media Monitor

https://www.youtube.com/watch?v=YcEAJgqBCgM

en

< Putin PUBLICLY MOCKS Trump and OUTMANEUVERS HIM >

bron: MeidasTouch

https://www.youtube.com/watch?v=cNLDsle94_4

Bij deze laatste komt weliswaar een reclame-boodschap het 'kijk- en luisterplezier' vergallen, maar gelukkig is dat pas naar het einde van het filmpje toe.

Ik onthoud in de eerste plaats dat het niet bepaald verstandig is luidkeels grote beloftes te maken als het nog lang niet zeker is dat ze ook vervuld zullen kunnen worden.

Oud 22 januari 2025, 18:18   #372
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
klinkt goed

1 groot circus gevuld met apen

waarom toch al dat doemgedoe?
Trump dacht vorige keer dat hij Napoleon was ...( ook Trump werd tijdelijk verbannen, oeps).
... en nu wil Trump een “ Trump - dynastie” oprichten met allemaal angstige ja knikkende lakeien, zoals de Kims rijk in Noord Korea en dat zullen wij betalen met +25% op olie, gas, militair materiaal enz.
...Gegijzeld worden.. dat kon ook verkregen worden met Poetins olie en gas te kopen!!!

Maar waarom zouden EU dan door zo een gijzeling nog verder steeds veel wisselgeld betalen om alles te betalen met $.

We hoeven echt niet aan te sluiten bij de Bricks landen.

Maar wij moeten handelen en betalen met onze munt de en niet met $, dan sluiten we de miljarden wisselgeld uit en word de opgelegde taks zo gecompenseerd.

Een amerikaan die Europese goederen wil, bv een BMW zal die meerprijs van 25% wel betalen.Dat Trump zen eigen VS bevolking meer wil doen betalen voor goederen die ze willen, is zijn zaak.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 januari 2025 om 18:24.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 18:58   #373
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Trump dacht vorige keer dat hij Napoleon was ...( ook Trump werd tijdelijk verbannen, oeps).
... en nu wil Trump een “ Trump - dynastie” oprichten met allemaal angstige ja knikkende lakeien, zoals de Kims rijk in Noord Korea en dat zullen wij betalen met +25% op olie, gas, militair materiaal enz.
...Gegijzeld worden.. dat kon ook verkregen worden met Poetins olie en gas te kopen!!!

Maar waarom zouden EU dan door zo een gijzeling nog verder steeds veel wisselgeld betalen om alles te betalen met $.

We hoeven echt niet aan te sluiten bij de Bricks landen.

Maar wij moeten handelen en betalen met onze munt de en niet met $, dan sluiten we de miljarden wisselgeld uit en word de opgelegde taks zo gecompenseerd.

Een amerikaan die Europese goederen wil, bv een BMW zal die meerprijs van 25% wel betalen.Dat Trump zen eigen VS bevolking meer wil doen betalen voor goederen die ze willen, is zijn zaak.
Er zijn genoeg schone en goede Amerikaanse auto's dat ze geen Europese moeten kopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 20:53   #374
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg schone en goede Amerikaanse auto's dat ze geen Europese moeten kopen.
Klopt, net daarom dat wie kiest om toch EU product te kopen die lak zal hebben aan die 25% tax

Echter als EU tax rekent op VS GAS, Olie dan betaald de EU burger, bedrijven dagdagelijks bijna noodzakelijk de taksen. Is de EU burger / Bedrijven de pineut.

Vaan daar dat ik stel dat de EU niet moet reageren met tegen taksen als tegenmaatregel maar moet beslissen niet meer wereldwijd in $ te betalen.

Zo recupereren we via geen wisselkoersen de taxen verliezen. Kan de € sterker worden als verhandelbare munt. Waardoor Olie en Gas aankopen in de VS makkelijker word.

Vrees echter dat oud Goldman Sachs "medewerkers" in het EU parlement dit niet zullen willen dat de EU voorgetrokken word op de $. Mario Draghi bv ......

Anders moeten we weer op de knieën en bij Poetin of een andere dictator gaan schooien.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 januari 2025 om 20:55.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 21:12   #375
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt, net daarom dat wie kiest om toch EU product te kopen die lak zal hebben aan die 25% tax

Echter als EU tax rekent op VS GAS, Olie dan betaald de EU burger, bedrijven dagdagelijks bijna noodzakelijk de taksen. Is de EU burger / Bedrijven de pineut.

Vaan daar dat ik stel dat de EU niet moet reageren met tegen taksen als tegenmaatregel maar moet beslissen niet meer wereldwijd in $ te betalen.

Zo recupereren we via geen wisselkoersen de taxen verliezen. Kan de € sterker worden als verhandelbare munt. Waardoor Olie en Gas aankopen in de VS makkelijker word.

Vrees echter dat oud Goldman Sachs "medewerkers" in het EU parlement dit niet zullen willen dat de EU voorgetrokken word op de $. Mario Draghi bv ......

Anders moeten we weer op de knieën en bij Poetin of een andere dictator gaan schooien.
Buiten de exportkosten en de extra 25% komt ge met een Mercedes of BMW in de range van topmodellen Cadillac of Lincoln en dat is toch klassen hogere luxe.

Met de Euro gaat ge in driekwart van de wereld ook niet kunnen betalen dat is wishfull thinking. Daar kan het EU parlement geen bal aan veranderen. Bovendien krijgen de grotere bedrijven een te verwaarlozen wisselkoers van 0,015 % fee of zelfs lager. Dat zijn niet de commisies die Jan met de pet betaald.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 22 januari 2025 om 21:21.
Oud 22 januari 2025, 21:25   #376
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Poetin zegt zoals iedereen op voorhand wist ‘kust mijn kl…’ tegen Trump en die is blijkbaar zeer verbaasd en op zijn teen getrapt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250122_96349268

Citaat:
Na drie dagen in the Oval Office begint Amerikaans president Trump zijn geduld al te verliezen met zijn Russische collega Vladimir Poetin. Twee dagen na elkaar haalde hij uit naar het Kremlin, omdat het zijn marsorder richting vrede niet volgt. Intussen lijkt Poetin de oorlog nog te willen gaan opschalen
Ging Trump dat niet op dag 1 van zijn presidentschap oplossen?
Oud 22 januari 2025, 22:04   #377
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom verdenk je de doorsnee-Amerikaan ervan braaf en volgzaam te zijn, en dat uitgerekend op een moment dat een meerderheid stemt op een door de hele weldenkende elite uitgespuwde figuur?
Sinds Sartre heeft men besloten dat de Amerikanen dom zijn. Dat is een constante die blijft voortgaan. De Amerikanen zijn maar goed en slim als ze de linkse toer op gaan.
Oud 22 januari 2025, 22:09   #378
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar de Amerikaanse elite rijd liever met een dure Europese wagen. Dat staat chique
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 22:18   #379
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bru-sèl is dus hoe het moet worden uitgesproken. Niet bruk-sèl.
Tja, velen breken die regels. Het staat geschreven, maar daar houdt het gewoon op. Die pennenlikkers mogen schrijven wat ze willen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 22 januari 2025 om 22:19.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2025, 22:26   #380
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Maar de Amerikaanse elite rijd liever met een dure Europese wagen. Dat staat chique
Er staat een limiet op prijzen. In Frankrijk is het al grote paniek bij de Cognac, wijn, kaas, luxe etc producenten. Op dat vlak volg ik Trump absoluut niet, ik ben voor een open en vrije handel tenzij men natuurlijk pakweg Rusland wil afstraffen om zij expansionistiche oorlogen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be