Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2025, 21:53   #361
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het asielbeleid is een puinhoop.....
Valt wel mee hoor.

Zoals gezegd, Nederland krijgt helemaal niet zoveel asielzoekers.

Men zit zelfs onder het Europees gemiddelde

https://www.trouw.nl/binnenland/aant...elde~bd805770/
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2025, 22:40   #362
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Mensen die een beetje verstand hebben van politiek hadden al lang kunnen voorzien, dat de droomregering met de PVV een grote mislukking zou worden.
Worstel- kabinet vind ik daarom erg zwak uitgedrukt.
Dit is nooit mijn droomregering geweest, verre van, eerder een nachtmerrie, maar mijn droomregering was numeriek al helemaal niet mogelij. Ook ik vond het een dwaas experiment
Citaat:
Zowel Schoof als de deelnemende partijen zijn incompetent en ze zijn willens en wettend in een fuik gezwommen en hebben Nederland een grote puinhoop opgezadeld.
Dat geldt ook voor de mensen die jij uitzonder van het probleem
Dat geldt ook voor de supporters van het droomkabinet, zoals de telegraaf en de rechtspopulisten-club van John de Mol.

Daarom blijf ik van mening dat deze partijen niet in een nieuwe regering thuis horen.
Waarom zou ik ze uitzonderen? Ik vind het capabele VVD'ers, capabeler dan hun partijleider en allicht geschikt om haar te vervangen. Maar ze zaten er ook allemaal bij. Ik zie de VVD niet de premier leveren, maar ze kunnen best nog wel eens nodig zijn voor de meerderheid en ze hebben inmiddels ook gewoon veel bestuurlijke ervaring.
Citaat:
Jij stel dat het misschien noodzakelijk is omdat mensen kort zijn van memorie.
Misschien krijg je gelijk omdat de telegraaf lezers en SBS kijkers nooit verder kijken en lezen dan hun neus lang is.
Huh? Waar ben ik zo stellig, dat het noodzakelijk is (behalve dan de realiteit na de verkiezingen)? U bent mordicus tegen, ik sluit de VVD niet uit, volgens mij draait u de zaken wat om.
Citaat:
We zitten nu eenmaal in Nederland opgescheept met een sterke polarisatie , net als in Amerika en verscheillende Europese landen.
En als het niet beter wordt met het besturen van ons land , dan is het" boontje komt om zijn loontje"
Hier ben ik het mee eens, we gaan ten onder aan de polarisatie. Alle kanten maken overigens goed bestuur zeer lastig, zoals groene groeperingen, die naar de rechter gaan, wanneer ze de rechtse maatregelen omtrent bijvoorbeeld stikstof te mager vinden. Dan krijgen ze vaak gelijk van de rechter, maar de politieke realiteit is, dat wat dan geëist wordt, politiek onhaalbaar is, en dus gebeurd er helemaal niks. Kortom niemand is dan gelukkig.
Oud 28 augustus 2025, 22:45   #363
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Valt wel mee hoor.

Zoals gezegd, Nederland krijgt helemaal niet zoveel asielzoekers.

Men zit zelfs onder het Europees gemiddelde

https://www.trouw.nl/binnenland/aant...elde~bd805770/
Zegt genoeg. Europees gemiddelde is nog hoger dan Nederland. Omvolking is geen conspiracy maar een feit
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2025, 23:23   #364
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt genoeg. Europees gemiddelde is nog hoger dan Nederland.
De Hollanders zitten alleen met een framing door een aantal partijen die die paar asielzoekers als grooooooooot probleem hebben verklaard.

Citaat:
...Omvolking is geen conspiracy maar een feit

Omvolking is een demografisch fenomeen.

Rijke landen worden er rijker mee.

De landen zonder omvolking ontvolken. Dat is de echte ramp.
Oud 28 augustus 2025, 23:24   #365
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht

Huh? Waar ben ik zo stellig, dat het noodzakelijk is (behalve dan de realiteit na de verkiezingen)? U bent mordicus tegen, ik sluit de VVD niet uit, volgens mij draait u de zaken wat om.

Tot nu toe sluit Yesilgoz zelf uit dat ze gaat regeren met GL/ PvdA.
Ze heeft aangegeven voor een rechtse regering te kiezen.
En zonder de PVV kan dat alleen naast het CDA met JA21-BB-SGP

Of het is zo dat de VVD liever in de oppositie gaat.

Laten we zien wat er gaat gebeuren en er kan nog veel veranderen in die tijd.

Laatst gewijzigd door cato : 28 augustus 2025 om 23:34.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2025, 23:31   #366
cato

Standaard

Citaat:
De Hollanders zitten alleen met een framing door een aantal partijen die die paar asielzoekers als grooooooooot probleem hebben verklaard.

De meeste migranten die naar Nederland komen zijn arbeidsmigranten en geen asielzoekers.

Je kunt o.a de kassen- tuinbouw wel sluiten , als je de instroom van arbeidsmigranten gaat beperken.
Juist deze regio's stemmen op de PVV en deze lage lonen bedrijfstakken worden gesteund door de VVD en BBB.

Laatst gewijzigd door cato : 28 augustus 2025 om 23:33.
Oud 29 augustus 2025, 07:19   #367
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik ken tichtal gevallen van Hollanders die vast zitten in Latijns Amerika. Ze hebben niet het geld om een huis te kopen. Krijgen geen voorrang op een sociale huurwoning. Staan ze 20 jaar ingeschreven dan kunnen ze in een kansarme buurt gaan wonen. Gemeente Utrecht heeft in hun beleid staan dat statushouders niet gehuisvest mogen worden in kansarme wijken en krijgen dus de huzaren stukje. Jongvolwassenen stellen hun kinder wens uit omdat ze nog bij pa en ma op zolder wonen. Ik was laatst in een SGP gemeente, Veenendaal, ik zie een gesluierde blootsvoetse moeder met 8 kinderen verdwaald op de grond zitten in een winkelcentrum. Welke schoft van een NGO heeft deze huis en uitkering bezetter naar Nederland gebracht denk ik dan. Als Nederland een Hongaars beleid dat moeders met ren bepaald aantal kinderen geen inkomstenbelasting hoeven te betalen, dat Hollandse remigranten een soort van statushouders worden, dat jonge stellen kunnen intrekken in woning die door Somalische NGO moeders worden bezet gehouden dan zal je zien dat de Nederlands inheemse bevolking vanzelf weer toeneemt.
Oud 29 augustus 2025, 07:39   #368
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De meeste migranten die naar Nederland komen zijn arbeidsmigranten en geen asielzoekers.

Je kunt o.a de kassen- tuinbouw wel sluiten , als je de instroom van arbeidsmigranten gaat beperken.
Juist deze regio's stemmen op de PVV en deze lage lonen bedrijfstakken worden gesteund door de VVD en BBB.
Wat te denken van die mega magazijnen, Picnic, Bol.com, Hema, Amazon, enzoverder enzoverder, die hun verdienmodel aan online verkopen te danken hebben. Daar hoor je niemand over. In de Covid periode heb ik dat werk gedaan. De productie ligt hoger dan het menselijk kunnen. Wat gebeurt er, nieuwkomers gaan die er gaan werken, werken in totaal 2 jaar, bij verschillende magazijnen, en komen daarna vast in de bijstand terecht. Dergelijke magazijnen werken met zwarte lijsten. Ze kunnen en komen daarna niet meer aan het werk.Ondertussen nemen ze steeds meer woningen in beslag. Idee: Als het werktempo de helft lager zou liggen en de lonen dubbel zo hoog dan zou het per facto beter zijn voor Nederland. De bijschade van deze slavendrijvers is enorm. PVV stemmers komen vaak uit achtergesteld Noord Limburg. Het is daar een blank ghetto, zonder noemenswaardige tuinbouw, waar de helft niet werkt en vaak van kolenmijnwerkersafkomst zijn. Als bijna iedereen daar in dat gebied op de PVV stemt dan gaat het hard met de zetels, zeg maar een hele grote bijvangst, de overige provincies, waar ouderen meer en meer op de PVV stemmen omdat ze de Nederlandse cultuur zien verdwijnen doet de rest. Jongeren geloven er niet meer in en stemmen bijna niet meer.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 augustus 2025 om 07:46.
Oud 29 augustus 2025, 07:47   #369
cato

Standaard

Citaat:
Wat te denken van die mega magazijnen, Picnic, Bol.com, Hema, Amazon, enzoverder enzoverder, die hun verdienmodel aan online verkopen te danken hebben. Daar hoor je niemand over. In de Covid periode heb ik dat werk gedaan. De productie ligt hoger dan het menselijk kunnen. Wat gebeurt er, nieuwkomers gaan er werken, werken in totaal 2 jaar, bij verschillende magazijnen, en komen daarna vast in de bijstand terecht. Dergelijke magazijnen werken met zwarte lijsten. Ze kunnen en komen daarna niet meer aan het werk.Ondertussen nemen ze steeds meer woningen in beslag. Idee: Als het werktempo de helft lager zou liggen en de lonen dubbel zo hoog dan zou het per facto beter zijn voor Nederland. De bijschade van deze slavendrijvers is enorm. PVV komen vaak uit achtergesteld Noord Limburg. Het is daar een blank ghetto waar de helft niet werkt. Als bijna iedereen daar in dat gebied op de PVV stemt dan gaat het hard met de zetels, de overige provincies, waar ouderen meer en meer op de PVV stemmen omdat ze de Nederlandse cultuur zien verdwijnen, zijn zgm bijvangst. Jongeren geloven er niet meer in en stemmen bijna niet meer.
In Limburg zien ze ook niet graag de grenzen dicht en minder EU.
Toch stemmen die mensen de PVV tegen hun belangen in.

Er is veel bedrijvigheid en toerisme te creëren in Limburg en daar heb je ondernemers voor nodig en dat komt niet van de overheid.
50 jaar klagen dat de mijnen zijn gesloten levert geen werk op.
De overheid kan wel startende ondernemers faciliteren met belasting voordelen.
De PVV heeft daar nog weinig voor gedaan.

Laatst gewijzigd door cato : 29 augustus 2025 om 07:47.
Oud 29 augustus 2025, 08:08   #370
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken tichtal gevallen van Hollanders die vast zitten in Latijns Amerika. Ze hebben niet het geld om een huis te kopen. Krijgen geen voorrang op een sociale huurwoning.
Waarom zorg jij niet voor centen om ze naar Nederland te halen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 08:16   #371
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot nu toe sluit Yesilgoz zelf uit dat ze gaat regeren met GL/ PvdA.
Ze heeft aangegeven voor een rechtse regering te kiezen.
En zonder de PVV kan dat alleen naast het CDA met JA21-BB-SGP

Of het is zo dat de VVD liever in de oppositie gaat.

Laten we zien wat er gaat gebeuren en er kan nog veel veranderen in die tijd.
Als VVD met zoveel interne tegenstrijdigheid naar de kiezer trekt gaan ze het lot van D66/Open VLD achterna. Mijn inziens is het een grote vergissing om een Turks-Koerdische VVD te laten leiden. Yesilgoz is een politiek talen die veel kan betekenen voor Koerdistan. In onze lage landen is haar potentieel te groot en door ze aan de top van een regeringsdragende partij te bombarderen wordt zij en haar partij neergehaald door de machten die heersen in onze Lage Landen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 29 augustus 2025, 10:19   #372
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom zorg jij niet voor centen om ze naar Nederland te halen ?
Ik probeer aandacht voor deze groep te krijgen. Probleem, ik heb niet tichmijard op mijn bankrekening om dit te gebruiken medialandschap te veranderen. Voorlopig is het zielig gezeur over Palestijnen, daarvoor Oekraine, daarvoor zielige en kwetsbare oma's en opa's die geen lucht kregen in Covid tijd. Kortom in Nederland zijn geen problemen; uitgezonderd als het een key issue uit buitenland of iets onzichtbaar betreft.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 augustus 2025 om 10:26.
Oud 29 augustus 2025, 11:06   #373
cato

Standaard

Citaat:
De VVD heeft haar handen verbrand aan Gaza en Netanyahu.

Dat komt niet meer goed.
Niet alleen de VVD , het is een kamermeerderheid.
Daarom hoop ik dat deze partijen weinig stemmen krijgen , zodat ze niet in een nieuwe regering komen.

citaat Trouw:
In 1973 redde vooral Amerika Israël, maar Nederland deed een forse duit in het zakje, met eigen geheime wapenleveranties. Dat lekte natuurlijk uit, waarop de Arabische olielanden Nederland troffen met een boycot.

En dan treedt nu ineens een Nederlandse minister af omdat hij Israël niet mag aanpakken. Arabische lof daarom voor Veldkamp. Op Arabische sociale media ligt de nadruk op het verschil tussen de Nederlandse ex-minister en de laksheid van de islamitische wereld ten opzichte van Gaza.

Ook Hamas liet zich niet onbetuigd. Het prees het hoge morele gehalte van Veldkamp en zijn partij NSC.

Het morele gehalte van NSC en Veldkamp steekt inderdaad gunstig af bij Hamas zelf. Het was Hamas dat op 7 oktober 2023 de afgrijselijke escalatie van het Palestijns-Israëlische conflict veroorzaakte met de moord op twaalfhonderd Israëliërs en de gijzeling van 251 anderen. Het opende daarmee tevens de deuren van de hel voor Gaza.

Na het aftreden van Veldkamp reageerde een Kamermeerderheid als een kip zonder kop. Dat is geen ongebruikelijk gedrag in de volksvertegenwoordiging. We hebben er onder andere de toeslagen-affaire aan te danken.

Nu nam ineens de Kamermeerderheid, tot verdriet maar waarschijnlijk niet verrassing van de linkse oppositie, onverkort de Israëlische standpunten over. Dat trok minder Arabische en ook minder Nederlandse aandacht dan de stap van Veldkamp.

De Kamermeerderheid eist de 'totale vernietiging' van Hamas. Dat streeft ook Israël na, zegt het. Het zet daarbij middelen in die allerwegen worden gezien als genocide of minimaal als etnische zuivering.

Maak je er als Kamermeerderheid niet van af met de smoes dat je het doel onderschrijft maar niet per se de gebruikte middelen. Dat is loze praat. Als je echt Hamas 'totaal wilt vernietigen' dan ontkom je niet aan de massale verdrijving dan wel liquidatie van alle inwoners van Gaza en mogelijk ook de Westoever.

Dat een Nederlandse Kamermeerderheid steun betuigt aan zoiets godgeklaagds is een historisch dieptepunt in de Nederlandse parlementaire geschiedenis.

https://krant.trouw.nl/titles/trouw/...s/2343000/34/1

Laatst gewijzigd door cato : 29 augustus 2025 om 11:07.
Oud 29 augustus 2025, 16:05   #374
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer aandacht voor deze groep te krijgen. Probleem, ik heb niet tichmijard op mijn bankrekening om dit te gebruiken medialandschap te veranderen. Voorlopig is het zielig gezeur over Palestijnen, daarvoor Oekraine, daarvoor zielige en kwetsbare oma's en opa's die geen lucht kregen in Covid tijd. Kortom in Nederland zijn geen problemen; uitgezonderd als het een key issue uit buitenland of iets onzichtbaar betreft.
Hoeveel geld heb je al verzameld om die Hollanders uit Latijns Amerika naar Nederland te repatriëren ? Hoeveel kost een trans-Atlantisch ticket ?

Oud 29 augustus 2025, 17:34   #375
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.....Jongvolwassenen stellen hun kinder wens uit omdat ze nog bij pa en ma op zolder wonen.
Dat is inderdaad de tragiek van Nederland.

Autochtonen krijgen geen kinderen omdat ze geen woonruimte hebben.

De boomergeneratie heeft een stikstofslot bedacht en juicht elk jaar bij de 10%+ stijging van de huizenprijzen.

Citaat:
... Ik was laatst in een SGP gemeente, Veenendaal, ik zie een gesluierde blootsvoetse moeder met 8 kinderen verdwaald op de grond zitten in een winkelcentrum. ...
Precies daarom is het fantastisch dat er migranten onze landen binnen komen die het krijgen van kinderen nog als basis zien voor een menselijk bestaan.
Oud 29 augustus 2025, 17:39   #376
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad

Citaat:
Je kunt o.a de kassen- tuinbouw wel sluiten , als je de instroom van arbeidsmigranten gaat beperken....
Als Wilders zijn zin krijgt gaat ASML ook weg.
Uiteindelijk is de enige manier om de immigratie omlaag te brengen te zorgen dat het land zelf verarmt en verloedert.

Zie Bulgarije en andere Oost Europese landen waar migranten liever niet naar toe willen.

Ben benieuwd of de Hollanders dat offer willen brengen. Hun eigen welvaart kapot maken. (En zelf weer de wc's gaan schoonmaken)
Oud 29 augustus 2025, 18:57   #377
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoeveel geld heb je al verzameld om die Hollanders uit Latijns Amerika naar Nederland te repatriëren ? Hoeveel kost een trans-Atlantisch ticket ?

Nederlanders kunnen zonder probleem een ticket betalen. Het echte probleem zit niet in het binnenkomen, maar in de huisvesting. Als gezin kun je het hard spelen door naar Schiphol te gaan. Je licht vooraf via internet het Leger des Heils in, en de Nederlandse overheid is wettelijk verplicht om kinderen van onderdak te voorzien. Dakloze kinderen zijn bij wet verboden.
Dat betekent dat je als ouders een sociale huurwoning toegewezen krijgt – al weet je niet waar. Het kan ook gebeuren dat je kinderen in pleeggezinnen terechtkomen, in een tussenperiode die soms wel vier maanden duurt. Logeer je bij vrienden of familie, dan krijg je geen woning toegewezen, want je hebt volgens de regels al onderdak.
In pleeggezinnen ligt bovendien verkrachtingsgevaar voor je dochters op de loer – een veelvoorkomend probleem waar de mainstream media over zwijgen. Nederland kan na de toeslagenaffaire geen nieuw schandaal gebruiken over wat er werkelijk gaande is in pleegzorg.
Een andere optie is om vooraf dertigduizend euro neer te tellen voor een woning, vaak huur voor een jaar. Veel Zuid-Afrikanen van Nederlandse afkomst doen dit; meerdere gezinnen kunnen samen in zo’n woning trekken.
Ondertussen wordt de analfabete, blootsvoetse Somalische moeder in de watten gelegd. Het is een schandaal. Ik neem het die Somaliër niet kwalijk, maar wel het organische bestuur van de overheid dat overal zijn vingers in heeft, maar de eigen bevolking keihard laat vallen. Dat zegt genoeg over hoe de toekomst eruitziet: een overheid die niet eens voor haar eigen onderdanen kan zorgen, zal vreemden uiteindelijk nog slechter behandelen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 augustus 2025 om 19:07.
Oud 29 augustus 2025, 19:24   #378
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de tragiek van Nederland.

Autochtonen krijgen geen kinderen omdat ze geen woonruimte hebben.

De boomergeneratie heeft een stikstofslot bedacht en juicht elk jaar bij de 10%+ stijging van de huizenprijzen.
MSM media heeft het stikstofslot bedacht niet de boomergeneratie. Boomers zijn ware MSM zeloten en vinden daarom het stikstofslot een prima idee, alsof het van henzelf afkomstig is..

MSM wordt gestuurd door immens rijke psychopaten die niet alleen media bespelen maar ook overheden, diezelfde karavaan aan ambtenarij en spindokters gaan weer werken voor hun opdrachtgevers, zonder dat er zichtbare opdrachten vanuitgaan omdat ze zo eenmaal bespeeld worden; door media en geld & subsidies, vice versa. En zo is het kauwgom van bestuur rond, en de democratie dood. De boomergeneratie heeft het goed, geloven nog in het idee dat wij in een democratie leven; heeft geen idee wat er nou echt afspeelt en denken echte experts te zijn omdat bij hen er elke morgen een Volkskrant, Trouw, of NRC op de mat ligt, welke uiteraard plichtsgetrouw uitgelezen wordt.

Kortom samengevat: Pandareus

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 augustus 2025 om 19:54.
Oud Gisteren, 07:39   #379
cato

Standaard

Citaat:
De VVD heeft haar handen verbrand aan Gaza en Netanyahu.

Dat komt niet meer goed.
En de VVD doet niet anders dan NSC de schuld te geven. Wat een huichelaars

citaat Trouw:
NSC’ers zijn sinds die gebeurtenis uitgesprokener, en praten in hardere bewoordingen over de soms giftige dynamiek tussen de coalitiepartners. Uitermark: “We hebben met dit kabinet niet kunnen brengen waar wij voor kwamen. Dat spijt me oprecht. We wilden ook die andere politieke cultuur. Geen machtsstructuren, geen politieke spelletjes, maar inhoud voorop. De mens centraal, met vier uitroeptekens. Maar we kwamen in zo’n enorm krachtenveld terecht.”

‘Dat vind ik nou ook vuil spel’
Hoe dat krachtenveld er precies uitzag, werd woensdag tijdens het debat over ‘de ontstane politieke situatie’ pas goed duidelijk. In felle bewoordingen haalde NSC-Kamerlid Nicolien van Vroonhoven uit naar VVD-leider Dilan Yesilgöz.

Quote van ex-minister Judith Uitermark .
‘Wat dit land nodig heeft is samenwerking. Geen partijpolitieke spelletjes.’
ex-minister Judith Uitermark
De NSC-fractie zou hebben gepraat als brugman om de VVD mee te krijgen. Splijtzwam was een D66-motie die een nationale handelsboycot van de door Israël bezette gebieden op de Westoever voorstelde. Een maatregel die Veldkamp wilde nemen, maar die op onvoldoende steun kon rekenen in het kabinet, zo bleek na zeven uur onderhandelen. Van Vroonhoven richting Yesilgöz: “Afgelopen vrijdag was de VVD niet te vermurwen. Er werd een eigen VVD-motie ingediend, zodat niks op een meerderheid kon rekenen. Dat vind ik nou ook vuil spel. Dat had niet gemoeten.”

Het leidde uiteindelijk tot Veldkamps opstappen, de andere NSC-bewindslieden volgden vrijwel direct. Dit was voor NSC echt een rode lijn, benadrukt Uitermark. “Hier was een morele ondergrens bereikt. We konden niet geloofwaardig aanblijven. We staan voor de bewaking van fundamentele grond- en mensenrechten. Binnen en buiten de landsgrenzen.”

https://www.trouw.nl/politiek/waarom...reeg~bd8a788b/

Laatst gewijzigd door cato : Gisteren om 07:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be