![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beste Super, Ik ga hier, zoals steeds, niet veel woorden aan vuilmaken. Intelligentie en boekenwijsheid zijn in mijn woordenboek twee verschillende begrippen, ingedeeld onder het hoofdstuk "water en vuur" Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als u het over mij hebt, dan moet ik u zeggen dat ik nooit beweerd heb dat ondergetekende een wijs man is. Dat oordeel laat ik aan anderen over en ik hengel ook niet naar dergelijke complimentjes (al is het natuurlijk wel leuk ![]() |
|
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit hun samenwerking ontstaat b.v. stoom: een prachtproduct waar de een groot deel van Aalsterse bevolking (d.m.v. de 'intervapeur') reeds decennialang goedkopen verwarming door geniet. Boeken bevatten evengoed wijsheden en domheden als andere overleveringsvormen. Hoeveel nonsens werd ons via mondelinge traditie niet op de mouw gespeld? Hoeveel bullshit krijgen we via de allermodernste communicatie niet door onze strot geramd? Je kan er Jan van den Berghe nooit van beschuldigen om copy/paste te plegen van andermans denkwerk. Wat hij uit boeken haalt is (vaak via zijn visie) een deel van zijn persoonlijke denkwereld geworden. Schiet desnoods op de boodschap, maar laat iemands persoonlijke integriteit, intelligentie etc. losttaan van zijn ideeëngoed én beroepskeuze.
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#367 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan niet lezen. Citaat:
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat hij mettertijd vreemd zal worden van een andere visie is ook mijn probleem niet. Citaat:
En wie deelt er de etiketten 'communist' en 'zelfverklaard intellectueel' uit? IK?? Boekenwijs; iemand die weet wat er in het boek staat. Intelligent; iemand die het boek begrijpt. |
|||||||
![]() |
![]() |
#368 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen zelfbeklag! Zullen we samen in september een cursus volgen? Citaat:
Misschien verwacht je het niet van een beroepsketter, maar al die commotie omtrent de Maagdelijke Mariale toestanden berusten volgens mij op een misvatting. Zou het b.v. niet kunnen dat doorheen de vele vertalingen het gebruikte woord voor 'jong meisje' (met de meestal toegedichte maagdelijkheid) verschoof naar de eigenschap zélf (die geacht werd voor te komen bij desbetreffend personage)? Wat betreft over het water lopen heb ik een paar zeer plausibele verklaringen. Misschien kon het hoofdpersonage uit desbetreffend verhaal niet zwemmen? Ofwel wist hij de paaltjes staan? Je ziet, wanneer je wil is het echt niet moeilijk om je eens in te leven in de gedachtengangen van 'believers' Citaat:
Voel jij je beledigd wanneer men onterechte etiketten plakt? Citaat:
Maakt dit me nu een intelligente vent?
![]() |
![]() |
#369 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U wees mij (en 2 anderen) terecht, ik reageerde. Zich beledigd voelen heeft er zelfs niets mee te maken. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeerde enkel het klassieke denkpatroon over schoolfreaks te doorbreken, vooral omdat dit cliché niet opgaat (m.i.) voor de persoon die er het mikpunt van was. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#373 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#375 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veritas odium parit |
||
![]() |
![]() |
#376 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan dergelijk persoon wordt dan algauw maagdelijkheid gekoppeld (in Maria's geval blijkbaar onterecht) Citaat:
Citaat:
Het lijkt me een oneigenlijk, ja bijna tegennatuurlijk en dus voor sommigen pervers gebruik of onbruik van de geslachtsorganen om aldus aan procreatie te doen. ![]()
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN