Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2005, 08:51   #361
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Vandaag in nieuwsblad stond Dat de Directie bij haar standpunt blijft

Maandag vervolg van de soap
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 09:48   #362
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Zoveel te verbergen? Of angst dat je de mensen niet nog feller zou kunnen uitbuiten en bedriegen?

D�*t is nu eens echt de taal van de werkgever van meer dan 30 of zelfs 100 jaar geleden. (Zie film Daens, Woeste wou ook van de vakbond niet weten omdat hij de uitbuiting van de werkmensen maar normaal vond.)

Proficiat, je vertoeft in goed gezelschap! PieterP zal het graag horen.
Wat een typische oerconservatieve reflex. De burger is mondig, maar in een bedrijf zonder vakbond is het blijkbaar per definitie zo dat arbeiders uitgebuit worden en dat de "patroon" een Woestefiguur is (compleet met bakkebaarden toch hoop ik) die met de zweep zijn werkvolk de dodelijke machinerie injaagt...

Ge moet niet vragen wie er hier met denkbeelden van 100 jaar geleden zit rond te lopen...
Oud 16 juli 2005, 15:16   #363
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Met alle respect maar u bent diegene die profiteert van de arbeid van uw personeel, niet andersom. Het is het personeel die uw boterham verdient. Wat niet wil zeggen dat jij niet zou werken uiteraard.
Aaah..zo zit het dus...Geen nood, morgen doek ik mijn bedrijfje op en zet mijn medewerkers aan de deur, ze zullen zooo blij zijn dat er niet meer van hen geprofiteerd wordt !

Ik zal u eens iets vertellen: ik zou mijn boterham véél beter verdienen als ik geen personeel nodig had! Nu moet ge niet totaal verrast van uw stoel tuimelen, maar de meeste bedrijfsleiders voelen zich verantwoordelijk voor hun personeel. Moest dat niet het geval zijn zouden we hier al lang geen enkele KMO meer hebben!
Spijtig dat luiaards als die mevr. Vinkevogel niet dezelfde attitude hebben en eerder bereid zijn om hun werkgevers in de wielen te rijden.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 15:18   #364
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
maar in een bedrijf zonder vakbond is het blijkbaar per definitie zo dat arbeiders uitgebuit worden en dat de "patroon" een Woestefiguur is .
Het zijn juist de vakbonden die hun "achterban" zo onmondig mogelijk willen houden om zelf hun vingers in de vetpotten te kunnen houden.
Oud 16 juli 2005, 15:21   #365
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect maar u bent diegene die profiteert van de arbeid van uw personeel, niet andersom. Het is het personeel die uw boterham verdient. Wat niet wil zeggen dat jij niet zou werken uiteraard.
Waarom begint ge geen zaak ?
Ik zal graag bij u komen rusten aan een hoog loon.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 15:29   #366
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Waarom begint ge geen zaak ?
Ik zal graag bij u komen rusten aan een hoog loon.
t is idd te gek voor woorden.
Volgens de solidarnosc-visie is ieder die iets betaalt voor een dienst of een goed een gewetenloze uitbuiter.
Dan zit er maar 1 ding op: het geld afschaffen !
Oud 16 juli 2005, 15:33   #367
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Denk je echt dat een directeur onder de indruk komt, als zo'n syndikalistje hem opbelt om eisen te stellen ??? Geloof me zulke mensen "plooien" enkel, als het niet anders meer kan. Daarom ook dat vakbonden soms verplicht zijn ff over de "schreef" te gaan. Werkgevers zijn meestal zeer traag van begrip , en nog trager om te "overtuigen". Ze duwen de vakbonden soms ook zo ver, in gedachte hebbend, dat de "publieke opinie" zich toch zal keren tegen die "luie stakers". Maar geloof me , staken is altijd het laatste wapen. In mijn twintig jaar als délégué heb ik juist geteld 18 dagen gestaakt. Niet echt revolutionair veel eh.
In mijn 40 jarige loopbaan heb ik meer gestaakt zonder dat ik afgevaardigde was.
Geloof mij of niet, de directeur was wél onder de indruk van mijn eenmansactie, zelfs 50 jaar geleden. Natuurlijk niet omdat ik staakte telkens het goed weer was.
Stel u voor dat werknemers in een vleesbedrijf gaan staken omdat het maar tien graden is waar ze moeten werken of een staalarbeider omdat het vloeibaar staal te warm is.
Oud 16 juli 2005, 15:46   #368
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
t is idd te gek voor woorden.
Volgens de solidarnosc-visie is ieder die iets betaalt voor een dienst of een goed een gewetenloze uitbuiter.
Dan zit er maar 1 ding op: het geld afschaffen !
Wat zou hij er van vinden dat ik hem niet zonder betaling wil helpen als hij in de problemen komt. Een hartaanval bijvoorbeeld en ik hem niet wil vervoeren op mijn kosten voor ik geld gezien heb.
Dat is nochtans de mentaliteit tegenwoordig geloof ik.
Ik wil graag het geld van moeder en vader maar de gemeenschap moet opdraaien voor het onderhoud van papa en mama als zij hulpbehoevend worden.
Ja hoor, solidair dat ze zijn.
Oud 16 juli 2005, 17:41   #369
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of die actievoerders en sympathisanten wel beseffen waarmee ze bezig zijn. Een internationale luchthaven platleggen omdat een kuisvrouw een stommiteit begaat is alleen maar hier mogelijk.
Welk imago geven julie aan het oh zo fiere en noeste Vlaanderen?.
Lijden julie soms aan zinsverbijstering ?.
Oud 17 juli 2005, 09:35   #370
PieterP
Gouverneur

Standaard

Vindevoghel verdiende 900 euro netto per maand voor een deeltijdse job als kuisvrouw.
We kunnen toch bezwaarlijk spreken van uitbuiting...
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 10:37   #371
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Vindevoghel verdiende 900 euro netto per maand voor een deeltijdse job als kuisvrouw.
We kunnen toch bezwaarlijk spreken van uitbuiting...
1. Waar haal je dat van die 900 euro? Is dat bruto of netto? Loonbarema's liggen vast in de paritaire commités.
2. Uitbuiting gaat niet alleen over weinig verdienen voor zwaar werk, maar gaat ook over het naleven van arbeidswet, arbeidsreglement, over de werkomstandigheden - te warm, te koud, te vochtig, te veel stof, werken met slecht en/of verouderd materiaal enz.enz.enz. - werkers verplichten om overuren te kloppen enz.enz.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 10:55   #372
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, ik vermoed dat ze lid is van de PVDA of althans symphatisante is van die organisatie. In ieder geval heb ik meer vertrouwen in haar versie van het verhaal dan dat van de werkgever. Uiteraard zijn er afgevaardigen die er hun voeten aan vagen maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit niet het geval is in deze zaak.
Ze is lid van de PVDA, en komt met haar eigen lijst op.

------------------------------

From the desk of Filip van Laenen on Sat, 2005-07-16 15:02

Maria VindevoghelMaria Vindevoghel krijgt in Zaventem uitgebreid de gelegenheid om de luchthaven op stelten te zetten (en de vakantie van duizenden mensen alvast een slechte start te geven), en wordt daarbij geprofileerd als ACV-militante. Over haar banden met de PvdA wordt zedig gezwegen…

Allereerst over de zaak-Vindevoghel zelf. Ik zou wel eens willen weten of het haar taak wel was om de werkomstandigheden te komen controleren tijdens de hittegolf in juni. Zulke dingen zijn bij wet geregeld, en waarom precies zij en niemand anders van de vakbond daar vandaag mee geconfronteerd wordt is waarschijnlijk een mysterie dat wel nooit opgehelderd zal worden. Het schijnt trouwens niet de eerste keer geweest te zijn dat ze op (of over?) het randje van haar mandaat als vakbondsvertegenwoordigster balanceerde. Het is echter duidelijk dat FlightCare deze strijd in de media nooit zal kunnen winnen, al was het maar omdat nogal wat journalisten duidelijk al van bij het begin kant gekozen hebben. (Overigens, voor alle duidelijkheid: ik ben zelf ook vakbondsvertegenwoordiger, en moet zondagavond nog het vliegtuig nemen.)

Zo valt het voor wie een goed geheugen heeft op dat de «kwaliteitspers» een profiel van Maria Vindevoghel schetst dat op ten minste één punt niet volledig is, namelijk haar band met de PvdA. O ja, haar partijtje M.A.R.I.A. dat bij de verkiezingen van 2003 in Brussel-Halle-Vilvoorde opkwam duikt wel op in haar profiel, maar dat de PvdA zich daarom in dat arrondissement terugtrok en haar lijst volledig ondersteunde, daar lees je geen woord over. Het doodzwijgen van die band met PvdA ging zelfs zover dat ook de PvdA er zélf erover kloeg. Om maar te zeggen dat als ik al spoken zou zien, ik toch niet de enige ben.

Neen, dan onderstreept men liever dat Maria Vindevoghel militante is van het ACV, u weet wel, waar Inge Vervotte haar carrière ooit begon. Ik vraag me trouwens af wat men bij het ACV zelf vindt van die band tussen Maria Vindevoghel en de PvdA. Vooral dan in het licht van de vermoedens die ik zo heb over wat er zou gebeurd zijn indien er nog een derde militante zou geweest zijn die ook in de politiek was gestapt, maar dan aan het andere uiterste van het politieke spectrum. Zou zij vandaag ook nog steeds op handen gedragen worden door het ACV, of reeds lang aan de deur gevlogen zijn? Trackback URL for this post:
http://www.brusselsjournal.com/trackback/77

---------------------

Citaat:
Resist is - ik zeg nu gewoon wat er in ons platform staat - tegen racisme, uitsluiting en discriminatie van etnische minderheden en alle andere groepen in de maatschappij. Dus daar heb je een basis. Ten tweede: het platform van Resist is door vele debatten en discussies over en weer tot stand gekomen. Als Dyab Abou Jahjah verkozen wordt - en dat zou hetzelfde zijn als Maria Vindevogel zou verkozen zijn of Colette Moulaert - en gesteld dat 'rechten voor holebi's' als punt aan de orde van de dag komt, dan is d�*t de basis: geen enkele discriminatie dus.
http://www.gayvote.be/resist5.php
Citaat:

In Brussel-Halle-Vilvoorde (en Leuven) komt de linkse lijst MARIA op. Deze lijst is opgebouwd rond Maria Vindevhogel (ex-Sabena delegee) en andere strijdsyndicalisten. Op deze lijst ook heel wat strijdbare migranten.

Een zetel voor de lijst MARIA zit erin. Daarvoor zijn 32000 stemmen nodig.

De PvdA nam de juiste beslissing door in deze kieskringen zelf geen eigen lijsten in te dienen maar voluit de lijst MARIA te steunen.
http://www.indymedia.be/news/2003/05...mment.php?l=en
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by circe on 18-07-2005 at 11:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Nope, ik vermoed dat ze lid is van de PVDA of althans symphatisante is van die organisatie. In ieder geval heb ik meer vertrouwen in haar versie van het verhaal dan dat van de werkgever. Uiteraard zijn er afgevaardigen die er hun voeten aan vagen maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit niet het geval is in deze zaak.

Maria VindevoghelMaria Vindevoghel krijgt in Zaventem uitgebreid de gelegenheid om de luchthaven op stelten te zetten (en de vakantie van duizenden mensen alvast een slechte start te geven), en wordt daarbij geprofileerd als ACV-militante. Over haar banden met de PvdA wordt zedig gezwegen…

Allereerst over de zaak-Vindevoghel zelf. Ik zou wel eens willen weten of het haar taak wel was om de werkomstandigheden te komen controleren tijdens de hittegolf in juni. Zulke dingen zijn bij wet geregeld, en waarom precies zij en niemand anders van de vakbond daar vandaag mee geconfronteerd wordt is waarschijnlijk een mysterie dat wel nooit opgehelderd zal worden. Het schijnt trouwens niet de eerste keer geweest te zijn dat ze op (of over?) het randje van haar mandaat als vakbondsvertegenwoordigster balanceerde. Het is echter duidelijk dat FlightCare deze strijd in de media nooit zal kunnen winnen, al was het maar omdat nogal wat journalisten duidelijk al van bij het begin kant gekozen hebben. (Overigens, voor alle duidelijkheid: ik ben zelf ook vakbondsvertegenwoordiger, en moet zondagavond nog het vliegtuig nemen.)

Zo valt het voor wie een goed geheugen heeft op dat de «kwaliteitspers» een profiel van Maria Vindevoghel schetst dat op ten minste één punt niet volledig is, namelijk haar band met de PvdA. O ja, haar partijtje M.A.R.I.A. dat bij de verkiezingen van 2003 in Brussel-Halle-Vilvoorde opkwam duikt wel op in haar profiel, maar dat de PvdA zich daarom in dat arrondissement terugtrok en haar lijst volledig ondersteunde, daar lees je geen woord over. Het doodzwijgen van die band met PvdA ging zelfs zover dat ook de PvdA er zélf erover kloeg. Om maar te zeggen dat als ik al spoken zou zien, ik toch niet de enige ben.

Neen, dan onderstreept men liever dat Maria Vindevoghel militante is van het ACV, u weet wel, waar Inge Vervotte haar carrière ooit begon. Ik vraag me trouwens af wat men bij het ACV zelf vindt van die band tussen Maria Vindevoghel en de PvdA. Vooral dan in het licht van de vermoedens die ik zo heb over wat er zou gebeurd zijn indien er nog een derde militante zou geweest zijn die ook in de politiek was gestapt, maar dan aan het andere uiterste van het politieke spectrum. Zou zij vandaag ook nog steeds op handen gedragen worden door het ACV, of reeds lang aan de deur gevlogen zijn? Trackback URL for this post:

---------------------

Citaat:
Resist is - ik zeg nu gewoon wat er in ons platform staat - tegen racisme, uitsluiting en discriminatie van etnische minderheden en alle andere groepen in de maatschappij. Dus daar heb je een basis. Ten tweede: het platform van Resist is door vele debatten en discussies over en weer tot stand gekomen. Als Dyab Abou Jahjah verkozen wordt - en dat zou hetzelfde zijn als Maria Vindevogel zou verkozen zijn of Colette Moulaert - en gesteld dat 'rechten voor holebi's' als punt aan de orde van de dag komt, dan is d�*t de basis: geen enkele discriminatie dus.
http://www.gayvote.be/resist5.php
Citaat:

In Brussel-Halle-Vilvoorde (en Leuven) komt de linkse lijst MARIA op. Deze lijst is opgebouwd rond Maria Vindevhogel (ex-Sabena delegee) en andere strijdsyndicalisten. Op deze lijst ook heel wat strijdbare migranten.

Een zetel voor de lijst MARIA zit erin. Daarvoor zijn 32000 stemmen nodig.

De PvdA nam de juiste beslissing door in deze kieskringen zelf geen eigen lijsten in te dienen maar voluit de lijst MARIA te steunen.
http://www.indymedia.be/news/2003/05...mment.php?l=en
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

http://www.brusselsjournal.com/trackback/77[/size]
[/edit]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juli 2005 om 10:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 11:12   #373
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

---------------------

Wat is nu uw probleem? Bij het ACV zijn ze uiteraard op de hoogte van het verleden van Vindevogel maar zoals ik al zei beseffen ze evengoed dat als ze haar laten vallen de sydicale delegatie binnen de onderneming dood en begraven is en dat ze volledig vanaf nul moeten herbeginnen. Ten andere een steeds kleiner deel van de vakbondsmilitanten en vooral deze met enig politiek bewustzijn is lid van partijen als SP-a of CD&V omdat die meer aan de andere kant van de onderhandelingstafel zitten dan samen met hen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 12:18   #374
walliesdotinfo
Vreemdeling

Standaard

Weet, ik ben radicaal en onvoorwaardelijk tegen vakbonden omdat zij een normale werking van de politiek en de economie fundamenteel belemmeren.
Weet ook dat ik een Biac badge heb waarmee ik elke millimeter van de luchthaven kan bewandelen. Volgens het reglement van Biac mag je je Biac badge enkel gebruiken voor en tijdens de uitoefening van je job, wat ook normaal is.
Weet ook dat een internationale luchthaven beveiligen eigenlijke een onmogelijke taak is omdat er duizenden mensen werken in een gigantisch groot gebouw op een immens uitgestrekt terrein. Stel dat iedereen zijn Biac badge misbruikt.. wat dan... Je moet de terroristen nu ook niet uitnodigen hé!

En waarom werd Vindevoghel weeral ontslagen? Juist ja, omdat ze haar Biac badge meerdere malen gebruikt heeft om een beveiligde zone te betreden buiten haar werkuren. Zij moest daar gewoonweg niet zijn en had op dat moment daar ook niets te zoeken, vakbond of niet. Veiligheid en regelment is heilig. Als ik een beveiligde zone betreedt, vraag ik toelating en als ik even niet verder mag, dan respecteer ik dat en zoek een andere oplossing, desondanks ze mij dit in principe niet kunnen verbieden.

Ik vind de reactie van de vakbonden (door te staken) uitermate kleinzielig en typeert gewoon hun manier van denken en handelen. Totaal voorbijgestreefd.

En wat mij nog het meest van al stoort is dat iedereen zijn zegje wil doen als het om Zaventem gaat, maar uiteindelijk echt niet weet waarover het gaat. Hoe meer media aandacht op en rond en over ONZE NATIONALE LUCHTHAVEN, hoe slechter de vooruitzichten zijn!
walliesdotinfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 12:26   #375
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat is nu uw probleem? Bij het ACV zijn ze uiteraard op de hoogte van het verleden van Vindevogel maar zoals ik al zei beseffen ze evengoed dat als ze haar laten vallen de sydicale delegatie binnen de onderneming dood en begraven is en dat ze volledig vanaf nul moeten herbeginnen. Ten andere een steeds kleiner deel van de vakbondsmilitanten en vooral deze met enig politiek bewustzijn is lid van partijen als SP-a of CD&V omdat die meer aan de andere kant van de onderhandelingstafel zitten dan samen met hen.
Velen van die syndicalisten die ook nog aan partijpolitiek doen zijn enkel in de vakbond geïnteresseerd als zijnde een opstapje naar de politiek. Er zijn er die de vakbond gewoon verkopen aan de politiek.
Ik ken daar voorbeelden van, maar het zou te ver leiden deze uit de doeken te doen.
Mijn idee is dat als vakbondsmilitanten, secretarissen e.d.m. aan politiek willen doen, dan dienen zij enkele dingen in acht te nemen:
1. hun politieke activiteiten mogen die van syndicalist niet ondermijnen;
2. indien zij aan verkiezingen meedoen moeten zij zoveel mogelijk verkiesbare plaatsen eisen en niet dienen om de vakbondsleden "binnen te halen" of als opsmuk;
3. indien zij verkozen zijn dienen zij alsnog de standpunten van de vakbond te verdedigen boven de partijstandpunten.
Zonder die drie punten blijft men beter puur syndicalist.
Oud 18 juli 2005, 12:33   #376
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou voor die partijen (en voor de democratie) een godsgeschenk zijn als die oerconservatie vakbondsleden voor andere partijen zouden stemmen... Dan zouden die partijen (en voor het CD&V geldt dit zeker) weten dat ze met die (plastic) zakken geen rekening meer moeten houden en dat men eindelijk kan gaan besturen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 13:08   #377
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Het zou voor die partijen (en voor de democratie) een godsgeschenk zijn als die oerconservatie vakbondsleden voor andere partijen zouden stemmen... Dan zouden die partijen (en voor het CD&V geldt dit zeker) weten dat ze met die (plastic) zakken geen rekening meer moeten houden en dat men eindelijk kan gaan besturen...
U vergeet echter dat de macht dat top van het CD&V en SP-a hebben over de vakbonden in grote mate de macht van die partijen bepalen. Bij de leden en nu ook bij het middenkader wordt de link tussen vakbond en partij steeds zwakker en dat vormt een potentiële bedreiging voor die partij. In Duitsland werd er een nieuwe linkse partij opgericht door o.a het middenkader van de vakbonden en die halen momenteel al 11% in de peilingen. Wat is het grootste verschil tussen de VLD en SP-a/CD&V. Toch wel de controle over een groot deel van het Vlaams middenveld zeker?

Ten andere vind ik het altijd ironisch dat onze rechts (liberale ) vrienden om t'er conservatiefs uit de hoek proberen te komen behalve als over de sociale verworvenheden van de arbeiders en hun gezinnnen aankomt. Dan kunnen ze niet progressief genoeg zijn.
Oud 18 juli 2005, 13:12   #378
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Velen van die syndicalisten die ook nog aan partijpolitiek doen zijn enkel in de vakbond geïnteresseerd als zijnde een opstapje naar de politiek. Er zijn er die de vakbond gewoon verkopen aan de politiek.
Ik ken daar voorbeelden van, maar het zou te ver leiden deze uit de doeken te doen.
Mijn idee is dat als vakbondsmilitanten, secretarissen e.d.m. aan politiek willen doen, dan dienen zij enkele dingen in acht te nemen:
1. hun politieke activiteiten mogen die van syndicalist niet ondermijnen;
2. indien zij aan verkiezingen meedoen moeten zij zoveel mogelijk verkiesbare plaatsen eisen en niet dienen om de vakbondsleden "binnen te halen" of als opsmuk;
3. indien zij verkozen zijn dienen zij alsnog de standpunten van de vakbond te verdedigen boven de partijstandpunten.
Zonder die drie punten blijft men beter puur syndicalist.
Ik heb op zich geen probleem met het feit dat vakbondsleden partijpolitiek actief zijn. Helaas is het vaak zo dat er op dit moment een zeer grote kloof is tussen de belangen van de vakbondsleden en de belangen van de partij. Dan komt het er op aan om consequent te zijn maar helaas is dat vaak niet het geval en gebruiken vakbondsleden hun positie om partijpolitieke belangen te dienen die tegengesteld zijn aan de belangen van de vakbondsleden die ze geacht worden te verdedigen.
Oud 18 juli 2005, 14:58   #379
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb op zich geen probleem met het feit dat vakbondsleden partijpolitiek actief zijn. Helaas is het vaak zo dat er op dit moment een zeer grote kloof is tussen de belangen van de vakbondsleden en de belangen van de partij. Dan komt het er op aan om consequent te zijn maar helaas is dat vaak niet het geval en gebruiken vakbondsleden hun positie om partijpolitieke belangen te dienen die tegengesteld zijn aan de belangen van de vakbondsleden die ze geacht worden te verdedigen.
Ik zou het niet beter gezegd kunnen hebben.
Je staat me hoe langer hoe meer aan soli.
Oud 18 juli 2005, 15:54   #380
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Ik zou het niet beter gezegd kunnen hebben.
Je staat me hoe langer hoe meer aan soli.
Er is iets mooi's aan het bloeien!
puud is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be