Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2005, 16:00   #361
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ik vraag mij eigenlijk of voor wie egidius dan wel stemt.
Dat hangt ervan af wie het vraagt.

Uitgesloten zijn in elk geval: CD&V, UF en SP-A en sinds enkele jaren ook VLD.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 16:02   #362
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Euh..., allé..., maar è...
Kortom: Egidius staat met de mond vol tanden.

Egidius
Wel ja, ik dacht: als Egidius nu het racisme van het VB gaat beginnen verdedigen kan hij definitief naar die excuses fluiten.
Maar u deed na enige aarzeling het tegenovergestelde. Dus dacht ik: het ijzer is heet. Niet meer uitstellen.

Maar ik zal op uw verzoek wel oppassen om conclusies te verbinden aan het feit dat u geen VB'er bent.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 16:04   #363
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat hangt ervan af wie het vraagt.

Uitgesloten zijn in elk geval: CD&V, UF en SP-A en sinds enkele jaren ook VLD.

Egidius
Dus Groen!, N-VA, en de picopartijtjes blijven over.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 16:21   #364
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Wel ja, ik dacht: als Egidius nu het racisme van het VB gaat beginnen verdedigen kan hij definitief naar die excuses fluiten.
U lag al enkele weken op vinkeslag om excuses te maken? Ge moogt u zo niet inhouden, Salmo, dat is niet goed voor hard- en bloedvaten.

Citaat:
Maar u deed na enige aarzeling het tegenovergestelde. Dus dacht ik: het ijzer is heet. Niet meer uitstellen.
"Na enige aarzeling"...: mooi!

Kijk 'es, het geschreeuw over het racisme van het VB is zo luid, zo alomtegenwoordig en het komt vaak uit zulke lelijke, hypocriete monden, dat Egidius alle lust vergaat om het daar eens over te hebben. Meehuilen met de wolven in het bos gaat mij niet af.
Dat verhindert niet dat ik mijn gedacht heb over de methodes en sommige programmapunten van het Belang.
En in alle ernst, als het waar is dat het Belang racisme verspreidt, dan vallen de gevolgen daarvan in België nogal mee, niet? Hoeveel racistische doden zijn hier al gevallen? Hoeveel moskeeën al in brand gestoken? Vergelijk ook even met onze buurlanden die geen extreemrechtse partij van 25 pct hebben.
Onlangs las ik in mijn lijfblad (sorry, alweer DM) een uitspraak van één of andere prof die stelde dat het dank zij het Belang is dat Vlaanderen in vergelijking met de buurlanden zo weinig racistisch geweld kent... Lap, zeg!

Egidius
Oud 2 september 2005, 16:24   #365
Egidius

Standaard

Citaat:
Dus Groen!, N-VA, en de picopartijtjes blijven over.
Van Maerlant, partijen interesseren me niet. Ik heb op al die partijtjes al gestemd en ook op Vivant, Van Rossem en nog enkele andere die ik me niet meer herinner. Het gaat om het politiek project en de bijhorende daden. En dat kan opschuiven in de loop van enkele decennia.
Bij de volgende verkiezingen gaat mijn stem in elk geval niet meer naar partijen die directe democratie afwijzen of onmogelijk maken.

Egidius
Oud 2 september 2005, 16:27   #366
van Maerlant

Standaard

Er wordt toch u niet gevraagd op partijen te stemmen die tegen directe democratie zijn?
Als u een andere partij vindt die beter bij uw overtuigingen past, moet u daar dan maar voor stemmen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 2 september 2005, 16:39   #367
Egidius

Standaard

Citaat:
Er wordt toch u niet gevraagd op partijen te stemmen die tegen directe democratie zijn?
Als u een andere partij vindt die beter bij uw overtuigingen past, moet u daar dan maar voor stemmen.
Maar enfin, welke kop staat daar nu weer onder uwe naam?

Egidius
Oud 2 september 2005, 16:57   #368
van Maerlant

Standaard

Thomas 'Tommy' Angelo.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 02-09-2005 at 17:58
Reason:
--------------------------------

Thomas 'Tommy' Angelo.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Thomas Angelo.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 2 september 2005 om 16:58.
Oud 2 september 2005, 16:59   #369
Egidius

Standaard

Citaat:
Thomas 'Tommy' Angelo.
Allé, proficiat!

Egidius
Oud 2 september 2005, 16:59   #370
van Maerlant

Standaard

?

Oud 2 september 2005, 20:37   #371
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U lag al enkele weken op vinkeslag om excuses te maken? Ge moogt u zo niet inhouden, Salmo, dat is niet goed voor hard- en bloedvaten.
Oud 3 september 2005, 09:35   #372
van Maerlant

Standaard

Oud 3 september 2005, 12:23   #373
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

[quote=Salmon L.A.]sorry![edit]
[size=1]After edit by Jean-Pierre on 03-09-2005 at 13:33
Reason:

[quote=Salmon L.A.]sorry![/size]

Citaat:

Maar ik zal op uw verzoek wel oppassen om conclusies te verbinden aan het feit dat u geen VB'er bent.
Heu?... Kunt gij mij vertellen waar het Vlaams Blok veroordeeld is voor racisme? In Gent heeft men de 3 vzw's aangekl[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 3 september 2005 om 12:33.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 12:26   #374
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar u deed na enige aarzeling het tegenovergestelde. Dus dacht ik: het ijzer is heet. Niet meer uitstellen. Maar ik zal op uw verzoek wel oppassen om conclusies te verbinden aan het feit dat u geen VB'er bent.
Heu?... Is het Vlaams Blok veroordeeld geweest voor racisme? Of zijn het de drie vzw's die aangeklaagd werden voor discriminatie en herhaalde segregatie? Gewoon om de puntjes op de 'i' te zetten...
Oud 3 september 2005, 14:12   #375
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat nu?
Waarom zou een Mechelse collaborateur, al of niet misleid door typen als Staf De Clercq en Cyrile Verschaeve, slechter zijn dan een Waalse (misleid door o.a dat varken van een Degrelle) of een Franse collaborateur (waarvan ik de ideologen niet ken - ik wil ze trouwens ook niet kennen).
Vlaamsgezinden moogt ge uitmaken, uitschelden en stigmatiseren zoveel ge wilt. Da's allemaal geen probleem, want die Vlaamsgezinden collaboreerden met de nazi's en zijn dus uiterst gevaarlijke extremisten. Vlaamsgezinden worden zo dikwijls als gevaarlijk en fout bestempeld. Moslims daarentegen moogt ge NIET uitschelden, beledigen of stigmatiseren. Nochtans kregen de nazi's steun van diene moslimleider.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 14:47   #376
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

Rob heeft da heel goed gezien hehe.8)
koekje van eigen deeg[edit]
[size=1]After edit by Gray on 03-09-2005 at 15:48
Reason:

Rob heeft da heel goed gezien hehe.8)
koekje van eigen deeg[/size]

Rob heeft da heel goed gezien hehe.
koekje van eigen deeg[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gray : 3 september 2005 om 14:48.
Gray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 18:23   #377
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik dacht dat dat stuk in de Belgische wetgeving ertussen uit is gelaten. In het EVRM staat het echter wel vermeld.
Het staat hier:

Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten
New York, 19 december 1966 (Wet van 15.5.81 - BS, 6.VII.1983).

Artikel 2
1. Iedere Staat die partij is bij dit Verdrag verbindt zich de in dit Verdrag erkende rechten te eerbiedigen en deze aan een ieder die binnen zijn grondgebied verblijft en aan zijn rechtsmacht is onderworpen te verzekeren, zonder onderscheid van welke aard ook, zoals ras, huidskleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, welstand, geboorte of enige andere omstandigheid. http://www.antiracisme.be/nl/kader_nl.htm

Opmerkelijke verschillen met de Belgische wetgeving zijn:
Ras: bij ons is dit 'zogenoemd' ras...
Taal: bij ons weggelaten...
Politieke en andere overtuiging: bij ons weggelaten...
Oud 3 september 2005, 18:30   #378
Filip van Vlaanderen
Vreemdeling

Filip van Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Dit vind ik prachtig van deheer Verreycken. De reacties van links tonen aan hoezeer er wel met 2 maten, 2 gewichten wordt gewerkt: ironische en grappige dingen schrijven en zeggen over bijvoorbeeld de Britten (Westerlingen in het algemeen) moet zeker kunnen, maar als je datzelfde doet over buitenlanders is dat schandalig en ben je een racist. Mensen die dat ontkennen of goedkeuren zijn gewoonweg dom en zijn vijanden van de vrije meningsuiting.

Ik vind dat zulke artikels zeker moeten kunnen (al vind ik dit artikel persoonlijk niet grappig maar gewoon grof, ik zal nooit pleiten voor eender welk verbod wat dat betreft), maar dan zowel over blanken als over moslims en andere niet-blanken! Met het christendom bijvoorbeeld wordt vaak gelachen, en daar wordt niet over geklaagd, omdat de christenen voorstanders zijn van de vrije meningsuiting. (Extremistische!) islamieten daarentegen zijn dat helemaal niet, en het normaal zo democratische, vrije Westen geeft daar zomaar aan toe en censureert de media met 2 maten, 2 gewichten.
Filip van Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 19:00   #379
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip van Vlaanderen
Dit vind ik prachtig van deheer Verreycken. De reacties van links tonen aan hoezeer er wel met 2 maten, 2 gewichten wordt gewerkt: ironische en grappige dingen schrijven en zeggen over bijvoorbeeld de Britten (Westerlingen in het algemeen) moet zeker kunnen, maar als je datzelfde doet over buitenlanders is dat schandalig en ben je een racist. Mensen die dat ontkennen of goedkeuren zijn gewoonweg dom en zijn vijanden van de vrije meningsuiting.

Ik vind dat zulke artikels zeker moeten kunnen (al vind ik dit artikel persoonlijk niet grappig maar gewoon grof, ik zal nooit pleiten voor eender welk verbod wat dat betreft), maar dan zowel over blanken als over moslims en andere niet-blanken! Met het christendom bijvoorbeeld wordt vaak gelachen, en daar wordt niet over geklaagd, omdat de christenen voorstanders zijn van de vrije meningsuiting. (Extremistische!) islamieten daarentegen zijn dat helemaal niet, en het normaal zo democratische, vrije Westen geeft daar zomaar aan toe en censureert de media met 2 maten, 2 gewichten.
Het programma van het VB van de laatste 20 jaar is volgens u dan één grote grap?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 06:26   #380
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik dacht dat dat stuk in de Belgische wetgeving ertussen uit is gelaten. In het EVRM staat het echter wel vermeld.

Oorspronkelijk wel (wat eens te meer de verregaande hypocrisie van die wet aantoont), er is echter een arrest geweest dat verplicht dit ook op te nemen. Gelukkig heeft men het centrum leman nog om er voor te zorgen dat enkel de 'gewenste' inbeuken voor het gerecht belanden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be