Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto
Jazeker 51 34,00%
Neen 61 40,67%
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van 38 25,33%
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2008, 11:46   #361
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Misschien dat ze zelf vertrekken.
Waar naartoe dan? Ik zie mensen als Ben Crabbé hun baardmoppen al in het buitenland aan de man brengen. Daar gaat volk naar komen kijken...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 11:47   #362
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel van die gasten deden mee aan de 0110-concerten maar VB en aanverwante nationalisten waren daar niet zo voor te vinden.
ik ben dan ook geen VB'er, verre van.
Oud 19 november 2008, 11:49   #363
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik vind een VL sticker inderdaad provocerend. Net zoals jij mijn extra Belgische driekleur op de auto provocerend zal vinden. Je collega's vonden het alleszins provocerend want ze vonden er niets beter op dan de wagen van mijn collega onder handen te nemen en de sticker te verwijderen, de wagen vol te plakken met VL stickers én hem te besmeuren met rotte eieren.
Als overtuigd Vlaamsgezinde vind ik uw Belgische kleuren helemaal niet provoceren. Mij bekruipt eerder de lachlust. Verf gerust heel uw auto in de Belgische driekleur. Wat maal ik erom?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:06   #364
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik vind een VL sticker inderdaad provocerend. Net zoals jij mijn extra Belgische driekleur op de auto provocerend zal vinden. Je collega's vonden het alleszins provocerend want ze vonden er niets beter op dan de wagen van mijn collega onder handen te nemen en de sticker te verwijderen, de wagen vol te plakken met VL stickers én hem te besmeuren met rotte eieren.
Dat is zooooo dom...

Wanneer gaan ze het nu eens snappen? Een vlag, een kleur, dat is een keuze. En die moet gerespecteerd worden. Ik zou het helemaal niet leuk vinden als iemand pro-België mijn wagen zo zou aanpakken. Dus, ga ik toch niet de wagen van iemand anders aanpakken? Doe je gewoon niet.

Alleszins, een Belgische vlag vind ik niet provocerend, hoe kan zoiets nu provocerend zijn? (een mens kan enkel zichzelf láten provoceren). Het is mijn vlag niet en ik zal die niet gebruiken voor wat dan ook. En daarmee gedaan.

In een volwassen Vlaamse staat moet een pro-Belgische oppositie kunnen. Dat is democratie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:07   #365
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als overtuigd Vlaamsgezinde vind ik uw Belgische kleuren helemaal niet provoceren. Mij bekruipt eerder de lachlust. Verf gerust heel uw auto in de Belgische driekleur. Wat maal ik erom?
Blijkbaar wel, want de lachlust bekruipt je... Twee maten en gewichten?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:14   #366
system
Banneling

Standaard

Citaat:
[QUOTE Zwartengeel]
Wanneer ik iets surrealistisch wil zien, zet ik wel een DVD van 'Fawlty Towers' op. In het echte leven vind ik de Belgische surrealiteit eerder een last dan een verrijking. Maar ik ben dan ook iemand die graag weet waar hij aan toe is.
Vlaanderen is een samenraapsel van de Vlaamssprekende, Antwerpssprekende, Brabantssprekende en Limburgssprekende mensen in België. En dit amalgaam heeft men dan de naam 'Vlaanderen' of 'Vlamingen' gegeven. En sinds kort is dit een 'deelstaat'. En vermits al deze mensen geen eenvormige taal hadden, heeft men geopteerd voor een soort algemeen beschaafd Nederlands, dat nu stilletjes aan overgenomen wordt door de Hollands taal met het gebruik van de je- en de jij-vorm. Want zelfs hun eigen streektaal geven de zogenaamde 'Vlamingen' prijs. Dus Vlaanderen is compleet kunstmatig in mekaar gebokst. Net zoals België. Alleen, België bestaat wel iets langer dan het huidige Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2008 om 12:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:26   #367
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus Vlaanderen is compleet kunstmatig in mekaar gebokst zoals België. Alleen, België bestaat wel iets langer dan Vlaanderen.
Ja, en? Is iets wat ouder is daarom per definitie ook relevanter?
Oud 19 november 2008, 12:30   #368
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ja, en? Is iets wat ouder is daarom per definitie ook relevanter?
Neen, maar iets wat jonger is evenmin. Het zijn alletwee kunstmatige entiteiten. En dat hoort u niet graag natuurlijk. Het Vlaamse volk? Wat is dat eigenlijk? Ik voel me eerder Limburger dan Vlaming of Belg. Maar goed, ik kan als Limburger in Vlaanderen en in België leven. Op voorwaarde dat noch de ene noch de andere een enggeestig nationalistisch gedoe is. En de Vlaams-nationalisten, vertrouw ik voor geen haar. Dat is duidelijk. De verscheidenheid van culturen maakt alles minder kleinzielig en bekrompen. Dat is mijn mening. Nationalisten zijn vaak maar zeer enggeestige mensen. Dat ze dan maar naar de IJzerwake gaan of de IJzerbedevaart. Niets voor mij in ieder geval, die flauwe anachronistische bedoeningen. Volksverlakkerij.

Laatst gewijzigd door system : 19 november 2008 om 12:33.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:32   #369
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, maar iets wat jonger is evenmin. Het zijn alletwee kunstmatige entiteiten. En dat hoort u niet graag natuurlijk. Het Vlaamse volk? Wat is dat eigenlijk? Ik voel me eerder Limburger dan Vlaming of Belg. Maar goed, ik kan als Limburg in Vlaanderen en in België leven. Op voorwaarde dat noch de ene noch de andere een enggeestig nationalistisch gedoe is. En de Vlaams-nationalisten, vertrouw ik voor geen haar. Dat is duidelijk.
ik vertrouw nog minder Belgisch-nationalisten die ijveren voor de uitbreiding van Gewesten wegens taalracistische motieven.
Oud 19 november 2008, 12:36   #370
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vertrouw nog minder Belgisch-nationalisten die ijveren voor de uitbreiding van Gewesten wegens taalracistische motieven.
Indien men niet over de splitsing van BHV was beginnen emmeren was er geen sprake geweest van de uitbreding van Bruxelles enz...

Enfin in plaats van de splitsing van BHV hebben de Vlaams-nationalisten weer 3 symboolfiguren gecreëerd en zich vastgerden.
De Happart-les was niet voldoende.

Laatst gewijzigd door azert : 19 november 2008 om 12:37.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:39   #371
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het ging dan ook niet over u én het was nog minder tegen u.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 12:43   #372
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien men niet over de splitsing van BHV was beginnen emmeren was er geen sprake geweest van de uitbreding van Bruxelles enz...
Alsof de eis van de Franstalige bourgeoisie voor de uitbreiding van Brussel een eis van de laatste jaren is. BHV is gewoon een stok die ze gevonden hebben om de hond te slaan.

Citaat:
Enfin in plaats van de splitsing van BHV hebben de Vlaams-nationalisten weer 3 symboolfiguren gecreëerd en zich vastgerden.
Wat heeft de niet-benoeming van de 3 burgemeesters te maken met de splitsing van BHV? Ze hebben gewoon de wet overtreden, punt uit.

Citaat:
De Happart-les was niet voldoende.
Wat heeft die man dan precies verwezenlijkt daar in Voeren misschien, buiten het feit dat Voeren nog steeds deel uitmaakt van Vlaanderen en hij een zodanig miserabel beleid voerde dat zelfs Franstaligen op Voerbelangen gingen stemmen?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 19 november 2008 om 12:47.
Oud 19 november 2008, 12:54   #373
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof de eis van de Franstalige bourgeoisie voor de uitbreiding van Brussel een eis van de laatste jaren is. BHV is gewoon een stok die ze gevonden hebben om de hond te slaan.

Wat heeft de niet-benoeming van de 3 burgemeesters te maken met de splitsing van BHV? Ze hebben gewoon de wet overtreden, punt uit.

Wat heeft die man dan precies verwezenlijkt daar in Voeren misschien, buiten het feit dat Voeren nog steeds deel uitmaakt van Vlaanderen en hij een zodanig miserabel beleid voerde dat zelfs Franstaligen op Voerbelangen gingen stemmen?

De eis voor uitbreiding is al oud, maar men zweeg erover in ruil voor niet-splitsing van BHV.

Vele andere burgemeesters in Vlaams-Brabant hebben ook de wet overtreden door democratische verkiezingen niet te willen organiseren.

Door de Voerense carrousel te laten draaien heeft men in volle ecomische crisis heel veel tijd en geld verloren waardoor alle Belgen vele jaren hebben mogen afbetalen. Gelukkig dat de PS Happart weggepromoveerd heeft.
Oud 19 november 2008, 12:58   #374
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vele andere burgemeesters in Vlaams-Brabant hebben ook de wet overtreden door democratische verkiezingen niet te willen organiseren.
Totaal non-argument. Hebben ze de verkiezingen uiteindelijk georganiseerd of niet?
Oud 19 november 2008, 13:00   #375
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal non-argument. Hebben ze de verkiezingen uiteindelijk georganiseerd of niet?
Gouverneur Lodewijk De Witte is eraan te pas moeten komen.

http://www.knack.be/kanaal/verkiezin...ticle4037.html

Laatst gewijzigd door azert : 19 november 2008 om 13:04.
Oud 19 november 2008, 13:15   #376
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eis voor uitbreiding is al oud, maar men zweeg erover in ruil voor niet-splitsing van BHV.

Door de Voerense carrousel te laten draaien heeft men in volle ecomische crisis heel veel tijd en geld verloren waardoor alle Belgen vele jaren hebben mogen afbetalen. Gelukkig dat de PS Happart weggepromoveerd heeft.
de uitbreiding van Brussel past in het plaatje van Franstalig België dat wilt dat Vlaanderen Franstalig wordt.
ik heb daar nooit in geloofd maar met het pamflet van Reynders en de steeds wildere eisen voor uitbreiding (opeens moet gans Brabant tweetalig worden) ben ik van gedacht veranderd.
Oud 19 november 2008, 13:22   #377
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer ik iets surrealistisch wil zien, zet ik wel een DVD van 'Fawlty Towers' op. In het echte leven vind ik de Belgische surrealiteit eerder een last dan een verrijking. Maar ik ben dan ook iemand die graag weet waar hij aan toe is.
Een last? Tja, ieder zijn mening. Ik stel me geen vragen meer over België en ik voel me veel meer verbonden met Frankrijk dan met België. België laat me koud om eerlijk te zijn : ik ben noch voor noch tegen België, het interesse voor dit land wordt, wat mij betreft, gewoon meer en meer bijna onbestaand

Laatst gewijzigd door Everytime : 19 november 2008 om 13:22.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 13:24   #378
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in België? kweet niet, geen flauw idee voor wat dat juist staat....
Het land waar u officieel leeft, dat u het wil of niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2008, 13:26   #379
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het land waar u officieel leeft, dat u het wil of niet.
dat is iets anders, ik zal ook nooit iets anders beweren. maar voor wat het juist staat? de laatste tijd ben ik daar serieus over aan het twijfelen.

ik dacht vroeger dat België stond voor openheid, respect voor elkaar. na de eisen tot uitbreiding en de onwil van burgemeesters om het gezag van hun rechtstreekse overheid te respecteren, weet ik het toch niet echt zo.
Oud 19 november 2008, 13:28   #380
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de uitbreiding van Brussel past in het plaatje van Franstalig België dat wilt dat Vlaanderen Franstalig wordt.
ik heb daar nooit in geloofd maar met het pamflet van Reynders en de steeds wildere eisen voor uitbreiding (opeens moet gans Brabant tweetalig worden) ben ik van gedacht veranderd.
Nu zijn de geesten rijp voor tweetalig Brabant.
Vroeger betekende tweetalig automatisch: de Vlaming past zich aan, die tijd is voorbij.
Die 3 weerbarstige burgemeesters spreken ook (+/-) NL hé; vroeger zouden ze 1-talig FR geweest zijn.

Wie had ooit gedacht dat men in de Brusselse ziekenhuizen NL zou leren:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...uccesvol.dhtml

Ook: http://www.brusselnieuws.be/artikels...gen-in-brussel
Bij het centrum voor volwassenenonderwijs Lethas in Brussel zijn het drukke dagen: dit centrum telt nu al 10.000 studenten, allemaal anderstaligen die Nederlands willen leren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be