![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto | |||
Jazeker |
![]() ![]() ![]() |
51 | 34,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 40,67% |
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van |
![]() ![]() ![]() |
38 | 25,33% |
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben dan ook geen VB'er, verre van.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer gaan ze het nu eens snappen? Een vlag, een kleur, dat is een keuze. En die moet gerespecteerd worden. Ik zou het helemaal niet leuk vinden als iemand pro-België mijn wagen zo zou aanpakken. Dus, ga ik toch niet de wagen van iemand anders aanpakken? Doe je gewoon niet. Alleszins, een Belgische vlag vind ik niet provocerend, hoe kan zoiets nu provocerend zijn? (een mens kan enkel zichzelf láten provoceren). Het is mijn vlag niet en ik zal die niet gebruiken voor wat dan ook. En daarmee gedaan. In een volwassen Vlaamse staat moet een pro-Belgische oppositie kunnen. Dat is democratie.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar wel, want de lachlust bekruipt je... Twee maten en gewichten?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 november 2008 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Banneling
|
![]() Neen, maar iets wat jonger is evenmin. Het zijn alletwee kunstmatige entiteiten. En dat hoort u niet graag natuurlijk. Het Vlaamse volk? Wat is dat eigenlijk? Ik voel me eerder Limburger dan Vlaming of Belg. Maar goed, ik kan als Limburger in Vlaanderen en in België leven. Op voorwaarde dat noch de ene noch de andere een enggeestig nationalistisch gedoe is. En de Vlaams-nationalisten, vertrouw ik voor geen haar. Dat is duidelijk. De verscheidenheid van culturen maakt alles minder kleinzielig en bekrompen. Dat is mijn mening. Nationalisten zijn vaak maar zeer enggeestige mensen. Dat ze dan maar naar de IJzerwake gaan of de IJzerbedevaart. Niets voor mij in ieder geval, die flauwe anachronistische bedoeningen. Volksverlakkerij.
Laatst gewijzigd door system : 19 november 2008 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enfin in plaats van de splitsing van BHV hebben de Vlaams-nationalisten weer 3 symboolfiguren gecreëerd en zich vastgerden. De Happart-les was niet voldoende. Laatst gewijzigd door azert : 19 november 2008 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging dan ook niet over u én het was nog minder tegen u.
![]() |
#372 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 19 november 2008 om 12:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
De eis voor uitbreiding is al oud, maar men zweeg erover in ruil voor niet-splitsing van BHV. Vele andere burgemeesters in Vlaams-Brabant hebben ook de wet overtreden door democratische verkiezingen niet te willen organiseren. Door de Voerense carrousel te laten draaien heeft men in volle ecomische crisis heel veel tijd en geld verloren waardoor alle Belgen vele jaren hebben mogen afbetalen. Gelukkig dat de PS Happart weggepromoveerd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/kanaal/verkiezin...ticle4037.html Laatst gewijzigd door azert : 19 november 2008 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb daar nooit in geloofd maar met het pamflet van Reynders en de steeds wildere eisen voor uitbreiding (opeens moet gans Brabant tweetalig worden) ben ik van gedacht veranderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een last? Tja, ieder zijn mening. Ik stel me geen vragen meer over België en ik voel me veel meer verbonden met Frankrijk dan met België. België laat me koud om eerlijk te zijn : ik ben noch voor noch tegen België, het interesse voor dit land wordt, wat mij betreft, gewoon meer en meer bijna onbestaand
Laatst gewijzigd door Everytime : 19 november 2008 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik dacht vroeger dat België stond voor openheid, respect voor elkaar. na de eisen tot uitbreiding en de onwil van burgemeesters om het gezag van hun rechtstreekse overheid te respecteren, weet ik het toch niet echt zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() Citaat:
Vroeger betekende tweetalig automatisch: de Vlaming past zich aan, die tijd is voorbij. Die 3 weerbarstige burgemeesters spreken ook (+/-) NL hé; vroeger zouden ze 1-talig FR geweest zijn. Wie had ooit gedacht dat men in de Brusselse ziekenhuizen NL zou leren: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...uccesvol.dhtml Ook: http://www.brusselnieuws.be/artikels...gen-in-brussel Bij het centrum voor volwassenenonderwijs Lethas in Brussel zijn het drukke dagen: dit centrum telt nu al 10.000 studenten, allemaal anderstaligen die Nederlands willen leren. |
|
![]() |
![]() |