![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tweede deel: ook openbare opschriften vallen onder de bevoegdheid van de gemeente. Zeker als die deel uitmaken van een geheel waar de gemeente reeds de bevoegdheid over heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#365 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mij gaat het niet om die marktkramer die frans praat, hij mag van mij gerust swahili praten, als hij zo zijn klanten beter kan bedienen, mij gaat het om de franstalige inwoners die het vertikken Nederlands te praten om het om een of ander droit divinne gaat frans te praten. Als ik in la wallonie ben, praat ik Frans, ik heb er gewerkt en er woont familie, als ik dus inkopen deed (vroeger) praatte ik frans, ook als de bediende mij in het Nederlands antwoordde, bleef ik bij het frans, en dát, mijn beste, is het verschil ... un saludo
Laatst gewijzigd door Miguelito : 28 oktober 2005 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Minister
|
![]() Citaat:
un saludo
Laatst gewijzigd door Miguelito : 28 oktober 2005 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je raaskalt als je daar een goed woordje voor over hebt. Leve Happart... hij maakte de Walen uit voor nazi's omdat ze ook genoeg kregen van die massale corruptie. Pleit nog wat voor de waalse politici staafke. Simpele ziel... Aalst is nog niet verfranst... maar dat komt nog.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 oktober 2005 om 02:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft niets te maken met het onderwerp dat ons bezig houdt. Citaat:
Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 28 oktober 2005 om 06:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#370 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#371 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie gaat niet over een Waalse invasie in Merchtem. De marktkramer eist helemaal niks van zijn klanten. Hij afficheert in 't Frans, maar laat zijn klanten vrij. Ze hoeven bij hem niet te kopen, en als ze dat toch doen, verplicht hij ze niet om op hun beurt Frans te tateren. Probeer gewoon in te zien, dat er geen enkele reden is om gerechtelijk op te treden bij de keuze van taal waarin iemand zijn waren probeert te slijten. Niemands rechten worden geschonden, niemands vrijheid komt in het gedrang.
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een moeilijk vraagje:
Een marktkramer afficheert volgende producten:
Verhoogt je bloeddruk omwille van de franse annonce? Moet de Merchtemse politie ingrijpen? Even geef ik je het voordeel van de twijfel: je bent de redelijkheid zelve. Je stapt naar de marktkramer toe en vertelt hem dat dit in Merchtem niet kan. "Keen problème", zegt de brave borst en overhandigt je een spons en een krijtje. "Ú mach et veranderén, mineir" Hoe ziet je nieuwe sandwichbord eruit? ![]()
![]() |
![]() |
#373 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#375 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tweedens, er verblijven meer vlamingen in Wallonië dan walen in Vlaanderen, die dus dan ook julie bloed helpen uitzuigen. Trouwens, die overweldigende walen in Vlaanderen betalen toch ook lustig mee aan vlaamse taksen. Hermaak je rekening dan maar: 12 miljard min de waalse bijdragen in Vlaanderen en min de vlaamse hulp aan haar zonen in Wallonië ![]()
![]() |
![]() |
#376 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#377 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bovendien selectief. Ik wil echter mijn kijk op de zaak gerust verbreden. Voor wanneer plant de Merchtemse gemeenteraad een actie tegen franse termen op de menu-kaarten van de 10 plaatselijke restaurants (excuseer: spijshuizen)? Citaat:
Die marktkramer wekt bij mij enkel de indruk dat hij franstalig is. Als we gerechtigheid moeten laten geschieden op basis van indrukken, dan zijn we den Bolleweg op. Ik formuleer bovenstaand vraagje eens anders: Mandarines Clementines Champignons Durandeaux Jaques Le Belles Mirabelles Champignons Welke indruk wekt dit bord? Een franstalige (invasieve-aggressieve) marktkramer? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() Citaat:
Als de Belgische franstaligen daar zouden mee stoppen, zijn de meeste problemen opgelost. Egidius |
|
![]() |
![]() |