Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2006, 22:57   #361
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Kifkif and Co hanteren subjectieve criteria:zij zoeken allochtonen voor hun stage, géén allochtonen.
Ehm...

Kif Kif en de Cel Diversiteit hanteren een objectief criterium.

En wat bedoelt u met "ze zoeken allochtonen, geen allochtonen"? Ik begrijp die zin niet...

Laatst gewijzigd door Manuel* : 15 januari 2006 om 22:57.
Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 23:00   #362
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ik wel.
ik heb het ook over het projekt.De kifkif-ers houden er hier een racistische manier van doen op na.En in deze bootsen ze enkel de belgische regering na, die daarvan een gewoonte begint te maken: vreemd volk éérst(op voorwaarde dat ze voor ons stemmen).
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 23:09   #363
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ehm...

Kif Kif en de Cel Diversiteit hanteren een objectief criterium.

En wat bedoelt u met "ze zoeken allochtonen, geen allochtonen"? Ik begrijp die zin niet...
even geslipt.Ik wou dus zeggen= ze zoeken vreemden, géén Belgen.Als een Belg daar opduikt, en zegt:"hallo, ik voldoe aan alle voorwaarden, deze stage interresseert mij enorm, maar ...eh...ik ben spijtig genoeg géén buitenlander, zelfs niet van vreemde afkomst!ik ben enkel een rasechte, oorspronkelijke belg wiens familie hier reeds honderden jaren , mischien duizend jaar woont..."Wel, dan kan die opstappen.Hij krijgt de plaats niet.Omdat hij Belg is.Ik noem dat "Negatieve discriminatie", of gewoon RACISME
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 23:13   #364
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Per definitie niet discrimineren en tegelijkertijd een doelbewust onderscheid maken is een contradictio in terminis.
aaaaaaaaaarghhhhh ....
dan ben jij ook een contradictio in terminis , Distel

(btw nu doe je 't weer want uitgaande van deze alleenstaande uitspraak kan 'doelbewust' net slaan op het doelbewust selecteren op ras,sekse... etc waar het bij mij dus niet omging )

het is net discrimineren dat onderscheid maken inhoudt op basis van een criterium dat totaal irrelevant is voor die keuze

Citaat:
Bij dit project wordt er onderscheid gemaakt op basis van afkomst. M.a.w. er wordt gediscrimineerd op basis van afkomst.
ik was hier algemeen bezig over dat begrip 'positieve discriminatie' , Distel
niet langer over de openingspost
waar jij nu terug naar verwijst doe je slechts omdat daar expliciet instaat dat men op zoek is naar allochtonen wat lekker in je plaatje past omdat het er letterlijk zo staat
maar zelfs dit is onzin
je mag gerust schrijven 'op zoek naar dit of dat' wat erg discrimineerd aanslaat maar waar de gezochte kandidaat net dit of dat moet zijn om te voldoen aan de criteria buiten het criterium dat ze net dit of dat moeten zijn
is dit echt zo moeilijk te snappen ?

stom vb-tje : "gevraagd vrouw die borstvoeding kan geven"
discrimineer ik daar alle mannen ? : dus dat zou alvast op basis van sekse zijn
of discrimineer ik daar alle mannen en alle vrouwen die geen borstvoeding kunnen geven ?

Citaat:
Hou jij je gerust bezig met het verdraaien van die eenvoudige waarheid om het in je multicultureel kraam te doen passen. Maar het maakt wel van jou de betweter, niet van mij.
verdraaien van verdraaien van verdraaien...
het verdraaien van die 'eenvoudige waarheid', die eenvoudige waarheid dat jij héél graag die wet teniet gedaan zag worden of op z'n minst wat herschreven opdat ze nog meer uitholbaar wordt ?
het verdraaien van die 'eenvoudige waarheid' om niet langer twee woorden die perfect synoniem zijn te blijven onderhouden ?
het verdraaien van die 'eenvoudige waarheid' dat gevolg en oorzaak één zijn ?

verder kom je echt weer niet en dat alles weer met dat eeuwige dogma van je wat je nog steeds moet aantonen

tot zover m'n ijdele hoop dat je dus wel serieus verder wou discussieren

Laatst gewijzigd door praha : 15 januari 2006 om 23:36.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 23:27   #365
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
even geslipt.Ik wou dus zeggen= ze zoeken vreemden, géén Belgen.Als een Belg daar opduikt, en zegt:"hallo, ik voldoe aan alle voorwaarden, deze stage interresseert mij enorm, maar ...eh...ik ben spijtig genoeg géén buitenlander, zelfs niet van vreemde afkomst!ik ben enkel een rasechte, oorspronkelijke belg wiens familie hier reeds honderden jaren , mischien duizend jaar woont..."Wel, dan kan die opstappen.Hij krijgt de plaats niet.Omdat hij Belg is.Ik noem dat "Negatieve discriminatie", of gewoon RACISME
wie zegt dat ze geen Belgen aanvaarden ?
hun opzet is jongeren van allochtoons origine
Oud 15 januari 2006, 23:52   #366
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Flauwe kul natuurlijk. Als er een vacature uitgeschreven wordt waarin in de aanwervingsvoorwaarden staat dat men een diploma van handelsingenieur moet hebben, dan gaat u met uw humanioradiplomaatje daar toch ook niet voor solliciteren?

Oud 15 januari 2006, 23:56   #367
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauwe kul natuurlijk. Als er een vacature uitgeschreven wordt waarin in de aanwervingsvoorwaarden staat dat men een diploma van handelsingenieur moet hebben, dan gaat u met uw humanioradiplomaatje daar toch ook niet voor solliciteren?
Volgens uw logica mag ik dan aanwervingsvoorwaarden stellen zoals moet blank, katholiek en 1m80 zijn. Er is een groot verschil tussen pedagogische vereisten voor een job en huidskleur of afkomst.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 23:56   #368
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Volgens uw logica mag ik dan aanwervingsvoorwaarden stellen zoals moet blank, katholiek en 1m80 zijn.
Als u dat degelijk kan verantwoorden wel ja. Kan u dat?

Oud 16 januari 2006, 00:01   #369
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u dat degelijk kan verantwoorden wel ja. Kan u dat?
okay. 't is duidelijk moeilijk. Job A: handelsingenieur gezocht met 5 jaar ervaring. Job B: allochtoon gezocht met 5 jaar ervaring. Job A staat open voor een zwarte, witte, gele of rode applicant maar moet handelsingenieur zijn. Job B staat enkel open voor een allochtoon, een criterium gebaseerd op afkomst en niet op ervaring noch behaald studieniveau. Waarom mag de VRT dan bv. specifiek voor allochtonen vragen terwijl ik niet specifiek voor blanken mag adverteren?
Oud 16 januari 2006, 00:08   #370
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
okay. 't is duidelijk moeilijk. Job A: handelsingenieur gezocht met 5 jaar ervaring. Job B: allochtoon gezocht met 5 jaar ervaring. Job A staat open voor een zwarte, witte, gele of rode applicant maar moet handelsingenieur zijn. Job B staat enkel open voor een allochtoon, een criterium gebaseerd op afkomst en niet op ervaring noch behaald studieniveau. Waarom mag de VRT dan bv. specifiek voor allochtonen vragen terwijl ik niet specifiek voor blanken mag adverteren?
Omdat dat kadert in een project ter bevordering van de tewerkstelling van allochtonen en omdat het derhalve idioot zou zijn om in dat opzicht een Belg aan te werven. Afkomst is hier dus een objectief criterium.

Wat is uw objectief criterium om een blanke katholiek van 1m80 aan te werven?

Oud 16 januari 2006, 00:13   #371
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat bij het specifiek adverteren om bv aan de lopende band sperzieboonblikjes van label te voorzien, blank geen afdoend selectiecriterium is
en omdat bv het specifiek adverteren naar een neger die wat gezetter is met extra dikke typische lippen voor het vertolken van een reclamerolletje voor uncle bens wel een afdoend selectiecriterium kan zijn
( al kan een slimme blanke die daarop afkomt en kan aantonen dat ie mits wat grimage feilloos die rol beter vertolkt niet kan geweigerd worden op het criterium dat ie blank is )

toch niet zo moeilijk ?

Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 00:16.
Oud 16 januari 2006, 00:20   #372
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat dat kadert in een project ter bevordering van de tewerkstelling van allochtonen en omdat het derhalve idioot zou zijn om in dat opzicht een Belg aan te werven. Afkomst is hier dus een objectief criterium.

Wat is uw objectief criterium om een blanke katholiek van 1m80 aan te werven?
De VRT mag een subjectief criterium hanteren zolang ik dat ook mag. Simpel. En voor zover ik weet, is het werkloosheidsprobleem onder de autochtonen ook nog altijd gigantisch dus waarom helpt de VRT geen 5 autochtonen aan een baan?
Oud 16 januari 2006, 00:23   #373
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
omdat bij het specifiek adverteren om bv aan de lopende band sperzieboonblikjes van label te voorzien, blank geen afdoend selectiecriterium is
en omdat bv het specifiek adverteren naar een neger die wat gezetter is met extra dikke typische lippen voor het vertolken van een reclamerolletje voor uncle bens wel een afdoend selectiecriterium kan zijn
( al kan een slimme blanke die daarop afkomt en kan aantonen dat ie mits wat grimage feilloos die rol beter vertolkt niet kan geweigerd worden op het criterium dat ie blank is )

toch niet zo moeilijk ?
Dank u Praha, ik wist niet dat de VRT specifiek allochtonen zocht voor een bepaalde filmrol. Veranderd alles natuurlijk. Uiteraard heb je voor een serie zoals Roots zwarten nodig...Waarover ging de discussie hier weer?
Oud 16 januari 2006, 00:28   #374
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u Praha, ik wist niet dat de VRT specifiek allochtonen zocht voor een bepaalde filmrol. Veranderd alles natuurlijk. Uiteraard heb je voor een serie zoals Roots zwarten nodig...Waarover ging de discussie hier weer?
druk de link ( in de openingspost ) misschien eens longhorn
zover ik kan uitmaken ( natuurlijk mag je van mij geloven in het grote pc multiculopzadelingsplandogma en stalinistische vrt-bazen ed ) is het althans de bedoeling van de vrt om de diversiteit van onze samenleving ook te weerspiegelen om de beeldbuis
dus 't gaat wel degelijk over de functionaliteit hier
en dat doe je dus aan de hand van allochtonen lijkt me zo die per definitie meestal wat divers zijn aan autochtonen, of niet ?
een blanke een rol als allochtoon 'spelen' voor 6 maanden zie ik niet meteen als optie en ik denk niet dat blanken zich geroepen zullen voelen, redenen zijn legio

de rol van kif-kaf ligt dan waarschijnlijk weer meer op 't vlak van een gelijke kansen programma en verwijst naar die vrt-advertentie om alzo wat allochtoonse jongeren aan te spreken

Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 00:30.
Oud 16 januari 2006, 00:32   #375
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

toch niet zo moeilijk ?
Alleen dacht ik wel dat voor de vacatures van de vrt de huidskleur moeilijk als criterium kan genomen worden, zonder racist te zijn.
Dus, waarom hier rond de pot draaien.
Men wil gewoon een mix, en om deze mix te bereiken wil men de klassieke selectiecriteriums verlaten, en voorrang geven aan degenen die in het verleden slecht gescoord hebben. Zie het gewoon als een quota.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 00:33   #376
longhorn
Minister-President

Standaard

Daarom is het misschien niet slecht om deze topic te koppelen aan het 'privatiseren' van de VRT. Een private zender hangt af van advertising dollars dus als een bepaalde bevolkingsgroep groter wordt zie je sowieso een groter aandeel van die groep op TV als gezicht en als werknemer achter de schermen. Zo zie je meer en meer Amerikanen van Latino-afkomst op televisie omdat men beseft dat hun koopkracht elk jaar stijgt.
Oud 16 januari 2006, 00:34   #377
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VRT mag een subjectief criterium hanteren zolang ik dat ook mag. Simpel. En voor zover ik weet, is het werkloosheidsprobleem onder de autochtonen ook nog altijd gigantisch dus waarom helpt de VRT geen 5 autochtonen aan een baan?
het is :
1) niet subjectief : stom woord alles is subjectief tov een persoon dus ook tov de werkgever, dus ik spreek liever over arbitrair of irrelevant
2) ik wacht nog steeds op je voorstel om uitsluitend blanken in jouw (?)bedrijf te werk te stellen dat je kan verantwoorden
Oud 16 januari 2006, 00:38   #378
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen dacht ik wel dat voor de vacatures van de vrt de huidskleur moeilijk als criterium kan genomen worden, zonder racist te zijn.
Dus, waarom hier rond de pot draaien.
Men wil gewoon een mix, en om deze mix te bereiken wil men de klassieke selectiecriteriums verlaten, en voorrang geven aan degenen die in het verleden slecht gescoord hebben. Zie het gewoon als een quota.
bah neeje
op niveau van de vrt is het geen quota ... ze komen er gewoon wat te kort om dat beeld neer te zetten
als men de job bv kan doen met 5 allochtonen aan te nemen en nog steeds intern verhoudingsgewijs niet voldoen aan de verhoudingen in de samenleving zal dat , wat hun betreft alleszins, okay zijn

cfr zie uncle bens : daar heb je één dikke neger voor nodig
als je nu morgen nog wat soaps bv wilt maken kan je moeilijk diezelfde neger al die rolletjes laten neerzetten... je zal er dus wat meer moeten aannemen

Laatst gewijzigd door praha : 16 januari 2006 om 00:45.
Oud 16 januari 2006, 00:41   #379
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom is het misschien niet slecht om deze topic te koppelen aan het 'privatiseren' van de VRT. Een private zender hangt af van advertising dollars dus als een bepaalde bevolkingsgroep groter wordt zie je sowieso een groter aandeel van die groep op TV als gezicht en als werknemer achter de schermen. Zo zie je meer en meer Amerikanen van Latino-afkomst op televisie omdat men beseft dat hun koopkracht elk jaar stijgt.
ik zie nu niet meteen in wat dat überhaupt met privatiseren te maken heeft ?
of insinueer je nu dat moest de vrt reeds geprivatiseerd zijn er reeds een perfect evenwicht of meer zou zijn daar er geen advertising dollars noodzaak is aan meer allochtonen op het scherm ?
Oud 16 januari 2006, 00:44   #380
longhorn
Minister-President

Standaard

Punt 2. Ik werk heel graag met Mexicanen en verkies die in het algemeen boven blanken gewoon omdat ze hardere werkers zijn. De enige verantwoording is hier dus eenvoudig over wie het beste is voor de job zonder onderscheid van religie of kleur. Maar gezien de VRT eigendom is van de staat en winst of verlies niet uitmaakt, veronderstel ik dat die zender een soort sociale functie kan uitoefenen en niet noodzakelijk de beste voor de job moet aannemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be