![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Gouverneur
|
Misschien geen echt echt complot, maar de manier waarop het Vlaamse nationaliteitsgevoel wordt opgelegd is schrijnend
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...ra27042002_026
Laatst gewijzigd door BCD : 15 juni 2006 om 14:33. |
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Etats Belgiques Unis is de Franse benaming trouwens...
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels! Laatst gewijzigd door Nello : 15 juni 2006 om 14:47. |
|
|
|
|
|
|
#363 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat is géén complot.
|
|
|
|
#364 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Hoe zou het komen dat je dan een Belgische Nationaliteit hebt?
|
|
|
|
#365 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
samenspannen? Complot? Kleine groepjes? Misschien eens wikipedia raadplegen? Hier is de link, speciaal voor u: http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatshervorming |
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Gouverneur
|
Ja ik heb wel een voorbeeld gebruikt misschien kan jij er dus ook eentje aanbrengen hé.
|
|
|
|
|
#367 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
mocht Vlaanderen onafhankelijk worden, zou Vlaanderen mij een Vlaams nationaliteitsgevoel opleggen, so? wat wil je nu zeggen?
|
|
|
|
|
|
#368 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 15 juni 2006 om 15:14. |
||
|
|
|
|
|
#369 |
|
|
Wanneer Vlaanderen bevrijdt is, zijn er geen flaminganten meer nodig. Waarom zouden wij u dan een flamingant gevoel opleggen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#370 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja, maar ik ga opeens op mijne pas "Vlaming" zien staan, ik ga opeens moeten suporteren voor "Vlaanderen" in het voetbal. ik ga me in het buitenland Vlaming moeten noemen. op zich heb ik daar geen probleem mee, dus ik zie niet in waarom flaminganten het moeilijk hebben met de term België.
|
|
|
|
|
|
#371 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Da komt er van als je de leugen genoeg herhaalt
|
|
|
|
|
#372 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Nu, de lingua franca was toen Frans. De franse benaming was: Etats Belgiques Unis. De originele taal van het traktaat was eveneens Frans, en is vertaald door Van Eupen. Artikel 1 van het traktaat: Toutes ces provinces s’unissent et se confédèrent sous la dénomination d’Etats-Belgiques-Unis. Los van uw gezever over historische manipulatie komt het er wel op neer dat de Brabantse Omwenteling uiteindelijk het hele huidige België onder één noemer bracht, de VBS. Al noemde dit land "Jannemanneland", het is hetzelfde geopolitieke kader als vandaag bestaat, en ook hetzelfde geopolitieke kader dat reeds zeer lang bestond. Ondertekenaars BRABANT. C. François, Évêque d’Anvers. Godefridus, Abbas Tongerloensis. Lannoy. E. Coloma. J.-F. Baelmans. A.-M. Van Halen. A.-H.-J. Van Wamel. GELDERLAND J.-B. Syben VLAENDEREN Joannes Pameleirre, Abbas Ninoviensis. E. Prisie, Abbé d’Eeckhoutte. J. Castel sam Pietro, Député du Clergé de Gand. P.J. De Pauw, Chan., Député du Clergé de Bruges. Le Marquis de Rodes. Le Comte d’Hane de Steenhuyse. J.P. Roelandts, Pen.. De Schietere Caprycke. M. Pyl du Fayt. J. De Lannoy. Eugene van Hoobrouck, Député de la Châtelenie d’Audenarde. J. De Smet, Député du Pays d’Alost. C.J.J. De Grave. WEST-VLAENDEREN C. Heddebault, Abbé de S. Jean au Mont. Vander Stichele de Maubus. F. Van der Meersch. HENEGAUW Benoit Alavoine, Abbé de Saint-Denis. Charles Comte de Thiennes de Lombize. Le Chevalier de Bousies. Gendebien. NAEMEN Grégoire, Abbé de Waulsort. Le Baron de Neverlée de Baulet. De Cauwer. Fallon. DOORNICK De la Hamaide, Prévôt de Tournay. Tassin. Mourcou. J.B. Vinchent. Van der Gracht. Longueville. H.B.J. Defruez. J. Hersecap, premier Pensionnaire de Tournay. (6) TOURNESIS A. Van der Dilft, doyen député du Tournesis; De Sourdeau; G. Macau MALINES R.J. De Brouwer; J.-Josephus Van Kiel; J.-C. De Nelis; J.-Andréas Lambrechts
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels! Laatst gewijzigd door Nello : 15 juni 2006 om 16:32. |
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
Staatssecretaris
|
Dat Sint-Jan ter Biezen niet vermeld staat bij de ondertekenaars!
|
|
|
#375 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel "Nederlandsche". In de belgicistische geschiedschrijving heeft men dit in het Nederlands manipulatief omgezet door "Belgisch" te gebruiken, daar waar het niet zo bedoeld was. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Allereerst is er dus sprake van "Belgique" voor 1830, terwijl u dat eerder tegensprak. Daarnaast was er sprake van staatsvorming die dezelfde geografische ruimte omvatte als het huidige België. U kletst uit uw nek en u weet het. Ik hoop dat uw arme leerlingen niet zulke dwaasheden van u moeten aanhoren...
|
|
|
|
#377 | |
|
|
Citaat:
De brabantse omwenteling én de Verenigde Nederlandsche Staten richtten zich op aansluiting bij de Republiek der Verenigde Nederlanden. Dat het daarbij om staten ging die het huidige België omvatten is niet meer dan logisch omdat dát nu juist degenen waren die zich hadden losgeweekt uit vreemde overheersing. De noordelijke nederlanden hádden dat al gedaan. Verder was er geen sprake van Belgique in het kader wat u eronder verstaat. Belgique betekent hetzelfde als Nederlandsch: nederlanden, lage landen. |
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Verder, mijn beste, was er geen sprake van eenmaking met de Republiek in het Noorden... maar goed, u zult toch zeggen dat u de wijsheid in pacht hebt, dus wie ben ik, arme drommel, om u tegen te spreken...
|
|
|
|
#379 | |
|
|
Citaat:
Ik heb er even aan gedacht om je bericht in mijn handtekening te zetten om voortdurend te etaleren hoe dom je bent maar dat vind ik de ruimte niet waard. Ik volsta maar met het volgende: Zoek in je encyclopedietje het woord belg eens op. Maar vooral: Van der Noot, Verenigde Nederlandsche Staeten, Brabantse omwenteling enneuh....oja...hoe Willem 1 op de gedachte kwam van een Verenigd Koninkrijk der Nederlanden....Succes. Morgen de overhoring. |
|
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Verenigde Nederlandse Staten hadden niet "dezelfde geografische ruimte" (een gewilde wollige en eigenlijke grappige omschrijving): heel het Land van Loon, het Luikse, Bouillon, Stavelot en een hele reeks enclaves maakten geen deel uit van die Staten. De Brabantse Omwenteling is geen proto-België, daar het zich niet afzette tegen het Noorden. Wel tegen de als onaanvaarde inmenging van Jozef II. 1830 was tegen het Noorden. De Verenigde Nederlandse Staten niet, daar men juist toenadering tot de Republiek zocht. Aldus kan men deze Staten zeker niet beschouwen als een voorafbeelding van België. |
|
|
|
|