Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 02:30   #361
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Je snapt het niet. Subjecten werken binnen netwerken, worden gedefinieerd door de externe wereld. Sollipsistische individuen zijn abstracte irreële ideaaltypes, goed voor een fictioneel juridisch betoog te ondersteunen. Subjecten kunnen zich altijd verenigen tot collectief, maar kunnen zich niet werpen in een natuurstaat.
Ja, net als mieren.
Oud 2 oktober 2006, 02:31   #362
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Je snapt het niet. Subjecten werken binnen netwerken, worden gedefinieerd door de externe wereld. Sollipsistische individuen zijn abstracte irreële ideaaltypes, goed voor een fictioneel juridisch betoog te ondersteunen. Subjecten kunnen zich altijd verenigen tot collectief, maar kunnen zich niet werpen in een natuurstaat.
Ja, net als mieren.
Oud 2 oktober 2006, 02:47   #363
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga het nu niet hebben over of 0110 al dan niet tegen het Vlaams Belang was. Zoveel gaat 0110 toch niet veranderen, als je 't mij vraagt. Maar wat ik wel denk is dat 0110 eigenlijk het gevolg is van wat ik de laatste paar maanden heb opgemerkt: mensen die voorheen op het Vlaams Belang stemden en nu terug geïnteresseerd zijn in de andere partijen. Zoals ik al eens zei: het Vlaams Belang is ofwel zijn piek aan het naderen of er al overheen. Nog voor 2010 verwacht ik een witte zondag - als ik het zo mag noemen: de dag dat het VB er met 3 - 5% op achteruit gaat
hoop doet leven
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 03:22   #364
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
hoop doet leven
ja he, hoelang hoop je nu al op een onafhankelijk vlaanderen?
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 06:43   #365
Tegendradigaard

Standaard

Hoelang hoop je nu al op een nederlaag voor het Vb... ?
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 07:54   #366
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Hoelang hoop je nu al op een nederlaag voor het Vb... ?
Daar zeg je het; EEN NEDERLAAG!
Een vlakke hand tegen een platte kaak van vb net zoals het eens moest gebeuren...

Waarom is vb zo tegen concerten voor VERDRAAGZAAMHEID? Zou het kunnen dat ze een beetje onverdraagzaam zijn?

We kunnen maar hopen dat deze stunt hen toch een beetje de wint ( ) uit de zeilen zal nemen; dat het toch een paar mensen de ogen doet opendoen...

En voor het antwoord op hoelang... Sinds 14 november 2004!

kleine tip: trek je ogen eens wijd open en bedenk eens waarvoor je opkomt!

Laatst gewijzigd door largo_w : 2 oktober 2006 om 07:56.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 08:00   #367
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Waarom is vb zo tegen concerten voor VERDRAAGZAAMHEID? Zou het kunnen dat ze een beetje onverdraagzaam zijn?
Daar heb ik geen idee over Largo-W.

Wat ik wel weet is dat 0110 een serieuze verkiezingsstunt is, betaald uit de zakken van de mensen die in de "privé" werken.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 08:18   #368
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Dat ze dan meer ballen aan hun lijf hebben om te foefelen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 08:20   #369
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar heb ik geen idee over Largo-W.

Wat ik wel weet is dat 0110 een serieuze verkiezingsstunt is, betaald uit de zakken van de mensen die in de "privé" werken.
Ja en dan ALLES is een verkiezingsstunt...

Het gaat hem over het eerste waar je liever over zwijgt (terecht)...

Trouwens nooit gedacht dat een axel red, adamo of arno zich geen zak maar dan echt geen zak aantrekken van politiek?

Nu ja je antwoord geeft mij een goed voorbeeld van wat ik wou aantonen; ogen sluiten omzeilen en verder gaan...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 08:42   #370
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Largo-W

Hoe noem je 0110 anders? Als zelfs de organisator het uitschreeuwd dat het een opzet is tegen een politieke partij.
En dat alle andere Vlaamse partijen niet snel genoeg konden zeggen dat niet politiek is, maar dat ze het iniatief steunen.

Wat de artisten ervan vinden, is koffiedik kijken, maar dat hun bankrekening er niet kleiner van word is wel duidelijk.

En wat betreft verkiezingsstunten. Plotseling zie je de dorpspolitiekers terug vanonder hun steen kruipen, om te slijmen , te liegen en te bedriegen. Om toch maar een postje als schepen of burgemeester te bemachtigen.
Ik hoor het graag zeggen, schepen/burgemeester zijn vreet tijd, en brengt alleen een minimum op.

5 jaar lang zie je alleen sporadisch opknapwerk aan de gemeentewegen, maar zo tegen de verkiezingen aan ligt heel België open. Wat een stunt nietwaar. Allemaal de schuld van het Vlaams Belang. Dat de straten verslijten....
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 08:52   #371
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Trouwens nooit gedacht dat een axel red, adamo of arno zich geen zak maar dan echt geen zak aantrekken van politiek?
Daarin vergist ge u dan (of werden ze onder druk gezet ?).

Laatst gewijzigd door Bob : 2 oktober 2006 om 08:53.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 10:03   #372
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Een individu bestaat niet? Ben ik blij dat er dan een colectief aan barmannen rondloopt anders hadden we nooit een 0110 gezien
Beste ik ben van een andere generatie,en ik heb wereldsterren gezien,De Kings,de Small faces,rod Stewart,de Sweet,Mud,en vele anderen heel wat anders dan deze artiestjes,en ik kan goed aannemen dat men zoiets organiseert voor de wereldvrede,maar wat ik niet kan verstaan is dat men in een klein landje dat reeds verdeeld is in Vlaanderen en Wallonie,Brussel en Duitstalig Belgie mensen tegen mekaar moet gaan opzetten en moet gaan verdelen in racisten en facisten omdat zij tegen geweld zijn en tegen criminele uitwassen.
Hoeveel oudere mannen en vrouwen die geweld ervaren hebben heb je dan gezien op 0110 of is het ook voor deze doelgroep dat jij zo opkomt???
Sta me toe daaraan te twijfelen.
Oud 2 oktober 2006, 10:10   #373
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Niet echt.

dEUS kreeg in 2005 € 10 000 subsidie van Muziekcentrum Vlaanderen in het kader van het "European Tour Support"-programma. (bron)

Anyway The Wind Blows ontving ook € 438 000 subsidie van het Vlaams Audiovisueel Fonds. (bron)
OK, ik zat er naast...

maar ja

10.000 EUR voor tour support. moest je eens weten wat zo een tour kost, dan zou je weten dat dit peanuts is

en subsidie voor het maken van een film? wow...

... dat gebeurt dus wel meer, veel meer

zo ongeveer elke film die in vlaanderen wiordt gemaakt krijgt subsidies

anders zou er gewoon geen vlaamse film bestaan
Oud 2 oktober 2006, 10:11   #374
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Op dit moment zijn er op de concerten van 0110 (Antwerpen, Gent, Brussel en Charleroi) veel minder mensen komen opdagen dan was verwacht. In Antwerpen zou bij het startschot om 13 met een paar duizend mensen zijn gekomen. En in Gent spreken de organizatoren van 8.000 man, wat waarschijnlijk is overschat. Zelfs 8.000 is weinig.

En dat allemaal voor een gratis festival dat met veel bombardie is aangekondigd in ongeveer alle media.

De bevolking kan de muziek van de optredende zangers en groepen zeker wel lusten. Maar aan het gedoe van Tom Barman heeft ze duidelijk geen boodschap.
Zeer matig?

Man, ik heb in A'pen op het podium gestaan, en om 12 uur was er niemand, om 13.30 stond er al een dikke 15.000 man. Tegen 4 uur stond er al een kleine 40.000 man.

Laatst gewijzigd door dejohan : 2 oktober 2006 om 10:15.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 10:12   #375
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat doet gij dan achter uw computer?Waarom ben je niet aan het feesten met Tom Drugman en zijn bende? Mag je niet buiten vanavond van moeke?
lap

ze kunnen het weer niet laten

slagen onder de gordel

typisch vb

tom barman heeft in het verleden drugs gepakt, ja....

als jij daar problemen mee hebt, dan is dat jouw probleem

kleinzielig hoe jullie mensen gaan veroordelen omdat ze ooit drugs hebben gepakt

oh ja, dit is zo typisch vb
Oud 2 oktober 2006, 10:13   #376
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Die doet dat wss soms nog. En dan?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 10:16   #377
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Daar zeg je het; EEN NEDERLAAG!
Een vlakke hand tegen een platte kaak van vb net zoals het eens moest gebeuren...

We kunnen maar hopen dat deze stunt hen toch een beetje de wint ( ) uit de zeilen zal nemen; dat het toch een paar mensen de ogen doet opendoen...

En voor het antwoord op hoelang... Sinds 14 november 2004!

kleine tip: trek je ogen eens wijd open en bedenk eens waarvoor je opkomt!
Mijn dochter haar oog werd gesloten door een paar ferme vuistmotten van de uw zo aan het hart liggende multiculturele vrienden,en waarom? ze vraagt zich het nog af!
Mijn ogen zijn al een paar keer opengegaan,en toch heb ik altijd aan de voor u zo belangrijke linkerzijde gestaan,meer zelfs ik heb vele mensen geholpen om zich te orienteren naar die zijde gezien mijn bezigheden,maar domme opstokers links en rechts maken dat dit land,of beter dit stukje Vlaanderen onderverdeeld wordt in goeden en in slechten.
De Far-West,wie waren ook weer de goeden,waren het nu de indianen of de cow-boys??
Oud 2 oktober 2006, 10:19   #378
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Mijn dochter haar oog werd gesloten door een paar ferme vuistmotten van de uw zo aan het hart liggende multiculturele vrienden,en waarom? ze vraagt zich het nog af!
Mijn ogen zijn al een paar keer opengegaan,en toch heb ik altijd aan de voor u zo belangrijke linkerzijde gestaan,meer zelfs ik heb vele mensen geholpen om zich te orienteren naar die zijde gezien mijn bezigheden,maar domme opstokers links en rechts maken dat dit land,of beter dit stukje Vlaanderen onderverdeeld wordt in goeden en in slechten.
De Far-West,wie waren ook weer de goeden,waren het nu de indianen of de cow-boys??
en ne maat van mij is ooit in elkaar gemot door een paar mooie blanke johnnies met een prachtige blinkende johnnenbak...

so what...

deze concerten waren duidelijk voor iets

voor verdraagzaamheid

voor positivisme

voor een open samenleving

voor een humane samenleving

voor een samenleving zonder simplismen

voor een samenleving zonder vooroordelen

tom barman zei het treffend: "als ge hier tegen zijt dan maakt ge u toch onsterfelijk belachelijk..."

inderdaad, hoe kan je nu tegen een initiatief zijn dat enkel positieve dingen en vibes uitstraalt..."

NO DIFFERENCE... WE'RE ALL HUMAN

Laatst gewijzigd door Khonnor : 2 oktober 2006 om 10:21.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 10:33   #379
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
en ne maat van mij is ooit in elkaar gemot door een paar mooie blanke johnnies met een prachtige blinkende johnnenbak...

so what...

deze concerten waren duidelijk voor iets

voor verdraagzaamheid

voor positivisme

voor een open samenleving

voor een humane samenleving

voor een samenleving zonder simplismen

voor een samenleving zonder vooroordelen

tom barman zei het treffend: "als ge hier tegen zijt dan maakt ge u toch onsterfelijk belachelijk..."

inderdaad, hoe kan je nu tegen een initiatief zijn dat enkel positieve dingen en vibes uitstraalt..."

NO DIFFERENCE... WE'RE ALL HUMAN
Het vervolg laat zich raden beste,aktie en reaktie en voor wat??
Voor de plaatskes van onze o zo slimme politiekers,die niet eens doorhebben dat ze Vlaanderen aan het opdelen zijn in 2 kampen.
Ik heb nooit willen reageren op deze optredens,iedereen moet trouwens voor zich weten of hij het positief vind of niet,wat ik bedoel is dat men gedurende jaren veel slachtoffers van "kleine criminaliteit" in de kou heeft laten staan,en dat men dat nu afreageerd op diezelfde mensen die niet meer zo possitief staan tegenover "possitieve fibes" zoals u het zo treffend noemt.
Oud 2 oktober 2006, 10:34   #380
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Khonnor:

Maw, hoe kan je tegen het vb zijn ?
Of nog leuker, hoe kan je voor het cordon zijn ?

Laatst gewijzigd door Bob : 2 oktober 2006 om 10:36.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be