![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee hoor, eurocraten kunnen nog altijd de grens over gezet worden.
![]() |
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2007 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
want in feite is gans Zwitserland ook betrokken partij. Je geraakt er gewoon nooit uit: dat locaal zelfbeschikkingsrecht is te vol van interne logische contradicties om bruikbaar te zijn. Je kent mijn voorbeeld van Knokke- Lezoute toch? Je vergeet gewoon dat niet enkel de locale gemeenschap betrokken partij is, maar in feite iedereen! Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2007 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2007 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#366 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik tref veel leerzaams aan in de (satirische) draad over Bornem, welk plaatsje ik toevallig ook tamelijk goed ken.
![]() |
#367 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik herhaal ook hier aan iederen een zeer zeer blanco Spaanse strafblad te bezitten ![]() ![]() ![]() Ik ga dus verder met het verhaal van mijn proces in 1993, de bron van alle mijn problemen en miseries in België. Maar vooraler ik gerechtelijk aangeklaagd werd waren er nog veel dingen gebeurd die verdienen hier te worden vermeld. Over het lange trek bvd om mijn Spaanse diploma (licenciaat in de Recht) te kunnen homolgeren. Nu is er geen probleem meer (Europese directive, automatische homolgatie e.z.w.) maar ik moest toen veel wachten integendeel, en intussen nog examens af te leggen... Aan de UG eeerst, 't is waar, waar Joahn Vande Lanotte titularis (toen) van de vak Administratief Recht en al minister van Buitenlandse Zaken, mij in een door hemzelf voorgezetten examenjury (typische Belgische specialiteit!) gewoon executeerde...Dit vooraler ik later aan de VUB vernam dat volgens de antwoord van de Vlaamse ministerie aan mijn aanvraag moest ik die vak precies niet afleggen....(Kafka land de Belgische administratie soms, voor Spanjaarden in elk geval!....) Ik was daar ook (an de UG) door een andere Belgische beroemheid geexecuteerd: Andre Allen, gerechtelijke raadgever toen van Wilfried Martens (de echte brein achter zijn regering zei men, en ook acther het konninklij decreet inzake abortus van de tijd van Konning Baldewijn...) En gaanse jaar stipt altijd (met veel moeite) op de eerste rij en door piepjongens omring zijn lessen bij te wonen...voor niets inderdaad! Maar vroeger om mij bij de GU te doen inschrijven -numerus clausus syteem voor buitelandse studenten, behalve Roemeense (de tijd nog toen van Ceasescu) en Zaireze (de tijd nog toen van Mobutu) nog daar in werking-, moest ik als enige oplossing een eerste kandidatuur in Romeense filologie proberen, en daar nog werd ik (in twede zitting) door professor Roegiest geexecuteerd, titularis toen van de vak Spaans ![]() En dan nog als enige oplossing bij de VUB geland..Het nam me, 't is waar, jaaren voraler ik het echte (tot de Spaanse burgeroorlog terugkomende)belligerante aard begreep van die Universiteit inzake Spanje en Spanjaarden. Intussen behaalde ik toen, met vreselijk veel moeite (in tweede zitting) de laatste vier vaken die nodig waren voor de homologatie...op het nippertje inderdaad want de voorzitter was al weg met mijn proclamatie in zijn zak... ![]() En dan uitendelijk, met mijn naam en twee familienamen altijd naar voren, bij de Nederlandse balie van Brussel geland. En er moet eerst en ten alle koste worden gezegd dat Eric Carre, de Stafhouder van toen, mij bepaalde niet vaderlijk behandelde: "je" stafhouder hier, "je" stafhouder daar, zoals jullie Belgen zeggen (in het Spaans "el decano", gewon), welnu laat ons zeggen, zal hij alleen "mijn" adoptieve stafhouder toen zijn geweest: de enige van al mijn groep (van stagiairs), we waren en honderdtal aan wie hij geen efectieve samenwerking met een advokatenkantoor zou bieden..... Veel ouder dan al die andere, geen contact hebbende met de Spaanse migranten en dus geïsoleerd, en vooral de Spaanse nationaliteit hebbende: alle drie genoeg verdenkingsredenen inderdaad, van discriminatie.... Waren ze al die vermelde beroemheden helemaal niet op de hoogte mijn (zogenoemde) verleden? Johan Vande Lanotte ook niet? Moeilijk te geloven....In elk geval later, toen ik in de schandpaal door de pers en mijn proces was gestoken, konden ze zonder moeite al mijn spanning begrijpen en aanwaarden om de rug te keren aan mijn "verleden" en mij een nieuwe leven te laten aangaan. Toch was er niks, hélaas! ![]() Integendeel, vanwege schriftsvervalsing (tot drie jaar gevangenis) veroordeeld! Gewoon om mijn "verleden" overheen te hebben gewild! En bovendien vlak voor het uibarsten van de Agusta schandaal en al de grote schandalen (corruptie, schriftsvervalsing, bedrog) die de Belgische politieke klasse betrof prercies ....Van twede kant spreek hier nog een forist...Tien maal hier aan mijn hier in België geweigerd! Maar niet alleen ("quierias arroz tres tazas", zeg men in het Spaans), want wat me, die geen openaanstande rekening met niemand nog had (ik houd het vol), hardnekkig weigerde, werd integendeel aan die ETA-verdachten overvloedig geboden en uitgekeerd. Stop met zo'n schandalijk onderdak in België te bieden aan ETA-terroristen!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke ETA terroristen?
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, maar wijn combineren met cola vind ik toch wel een daad van terrorisme!!
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Partijlid
|
![]() Egmont zondebok, "dura lex sed lex" (oorlogsfatum)
Egmont had (gelijk Hoorn) een heldhaftige verleden, 't is waar, aan de kant van de keizer en van de Spanjaarden. Bij Saint Quentin tegen de Fransen, en ook bij de Algiers expeditie tegen de moslims. Hi was -gelijk aan Hoorn maar deze in minder mate- geen gevangene gelijk de anderen en hij zou ook geen slachtoffer zijn zoals de anderen, want ze waren ook niet behandeld zoals de anderen... Ten eerste, ze waren aangehouden met de hoogste eerbied aan hun rang en hun verleden. Door vooranstaande Spaanse capiteinen uit de Garde van de Hertog. Egmont door Sancho Davila hemzelf, en Hoorn door Jeronimo de Salinas, beroemde namen allebei in de Spaanse geschiedenis. De tenlasteleggingen waren immers heel duidelijk en precies: Met Wilhem van Orange -chief van de opstandelingen- te hebben gecomplotteerd. Majeteitsschennis, als verraders en in opstandig gekomen tegen hun Konning. Steun aan de Schikking van de Edelmannen (bij Machelen), tegen Filips de Tweede (Compromiso de los Nobles) Steun aan het guezensverzoekschrift aan Margaretta van Parma (tegen Hoorn was ook ten laatste gelegd deel aan die gueuzebetoging en het woord naar aanleiding daarvan te hebben genomen, en zefs "Vivan los Gueux!" te hebben geroepen) Het bankeet van Gertrudenberg te hebben bijgewoond, waar verschillende oorlogsmatregelen ten behoeve van de opstand waren genomen. Slechte bestuur van hun landgoederen. (.../...) "del mal gobierno y de la gran licencia que habia dado (Egmont) a los los geuxes en el condado de Flandes donde era gobernador" (Carnero, L.I, hoofdst. VIII, bld. 28) Zich tegen de Koning samen met Oranje en Hoogstrate te hebben verbonden. En Carnero conlcudeert dat ze veroordeeld waren niet vanwege hun daden maaar vanwege die van de andere te hebben toegelaten. aburgeroorlog: de massa moord (door de Roden gepleegd, in opdracht persoonlijk van Stalin) bij Paracuellos del Jarama (dicht bij Madrid, meer dan tien duziend slachtoffers) De grootste verantwoordelijk van die grootste collectieve misdaad van de Spaanse burgeroorlog was Santiago Carrillo, decennia lang secretaris van de Spaanse comunnistische partij en een van de sleutelsfiguren van de Spaanse overgang naar de democratie. De ideaal zondebok indien de Spanjaarden zouden iendelijk de rug definitief aan zijn burgeroorlogsverleden te keren...Hélaas nog niet gebeurd... Egmont en Hoorne op hun beurt waren de zondebokken die met hunn plechtige executie de ontstaan van de Belgische Onafhankelijke Staat (met de grenzen die de Spanjaarden twee eeuwen vroeger hadden verdedigd en gewaarborgd) mogelijk zou maken twee eeuwen later "Dura lex sed lex", de zondebokken van een oorlog! |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een halsmisdaad die inderdaad verdient met onthoofding te worden bestraft!
Een kwestie van Castilliaanse beschaving, sans doute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dan vragen sommigen zich af waarom men in Vlaanderen niet zo tuk is op de Castillianen... Laatst gewijzigd door baarle : 30 januari 2007 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() (Borms was professor aan de GU in de Eerste Wereldoorlog geweest, Victor Mathys was afgestudeerd van Leuven, en Jose Streel -ook doodsgeschoten vanwege "denkenmisdrijf" gewoon....- was een vooraanstaande intelectueel en schrijver. Eerbied an hun rang, an hun verleden of gewoon an hun afkomst? "Tu penses!"...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, België is gecreëerd door de Castillianen en heeft er de wrede manieren van overgepakt, zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar maar waar, er zijn kastilianen die ook afwillen van de onderdrukkende Spaanse staat. Ze waren zelfs aanwezig op het SOKOA Batasunacongres van vorig jaar in juni. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Klap! Met fritten verslikt om zo te zeggen ![]() Dat jou gelijk andere je eigen visie over de geschiedenis koestert, dat jou zoals veeel andere hier de Spanjaarden en hun afstammelingen als monsters en de Gueuzen en hun nakomelingen (in het Frans ook nog vandaag een scheldwoord ![]() Grote anti-Spaanse et Pro-hollandse paranoia inderdaad die van (bepaalde) Vlaamse nationalisten! ![]() Schuldig om hier tot dan te zijn gebleven of om het land toen precies te zijn verlaten? De Spanjaarden waren veel verweg in 1830, 't is waar (alhoewel de eerst General-chief van de Belgische Leger een Spanjaard van Vlaamse afkomst was, Juan Van Halen ![]() Zelfde ding (zelfde paranoia bedoel ik, in schizofrenie verdubbeld) in verband met de repressie na en voor 45. De Spanjaarden, schuldig voor zwarten, of voor niet zwarte genoeg daarentegen toen? Om met de Duitsers maar een beetje te zijn gegaan, of integendeel niet genoeg en uitendelijk neutraal te zijn gebleven?..... Vragen jullie dat maar aan jullie ouders.....maar de antwoord is voor mij al evident, die rechters, die procureurs, die fllikken, die rijkwachters van toen (Belgen allemaal) waren voor vele Vlamingen....maar Spanjaarden van zelfs een slechter soort dan die van de (hudidige) Spanjaarden ![]() Goede nacht en nog een beetje fatsoen, echt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een beetje zielig om iemand die andersdenkenden neersteekt en partijkantoren opblaast, voor fatsoen te zien pleiten.
Laatst gewijzigd door baarle : 31 januari 2007 om 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en nog steeds is het wachten op die fameuze anti spaanse racismus. Waar, concreet? Oh Heer, zullen wij ooit een antwoord krijgen op die grote levensvragen?
![]() |
![]() |