Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie denkt u dat het meest reële gevaar is voor ons Europeanen!
De Amerikanen! 34 38,20%
Het Midden-Oosten! 20 22,47%
China! 16 17,98%
Noord-Korea! 0 0%
Iran! 3 3,37%
Buitenaardse wezens! 7 7,87%
We zullen allemaal in vrede leven! 9 10,11%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2007, 16:38   #361
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Zeg gewoon moslims, "extremisme" hoeft daar niet bij te zijn,. Dat klinkt minder hypocriet!
Niet alle moslims zijn extremisten.
en niet alle moslims zijn gevaarlijk.

De gevaarlijkste zijn de amerikanen en de communisten.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 16:51   #362
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dat is toch de realiteit bij sommige die doen alsof... maar in werkelijkheid zijn ze tegen alles wat in hun kraampje niet past.
???
Ik weet even niet wat geantwoord
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 16:59   #363
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Niet alle moslims zijn extremisten.
en niet alle moslims zijn gevaarlijk.

De gevaarlijkste zijn de amerikanen en de communisten.
Het gevaarlijkste is, is het geld die de regimes uitgeven een de mogelijkheden voor sommige groeperingen om een tegen pool te vormen tegen hun conccurenten, zodra die doelstelling eindigt blijven die groepering ,maar dan in een vorm van een tegen reactie tegen deze regimes,.
Hamas, alqaida en zelfs de jamaat al islamia zoal in egypte, marokko, pakistan zijn allemaal gefinancieerde groepering die een tegenpool vormden tegen "communistische conccurenten",. Nu ja, men moet niet komen janken omdat deze groeperingen een tegen reactie vormen tegen de regimes in hun landen NU,.

Elke aanmoediging, samenwerking, indirect of niet, met kwade bedoelingen zullen vroeg of laat tot verdoeming en mislukking leiden voor diegene die deze project gestart en op poten heeft gezet (cia trawanten...),.

En zeker nu de US inziet dat haar "harry-potter" gedoe mislukt is zullen er vast koppen rollen, beter samen verliezen dan alleen ! en uiteindelijk zullen we jammer genoeg de derde wereld oorlog meemaken en geloof me het is geen fictie ,we staan nu al voor de poorten van de hel !

Ps: sommige "holly-wood" films zullen dan ook in hun werkelijkheid treden op niveau van realiteit, maar niet in het voordeel van de US zoals zij dat laten uitdromen in hun propaganda !!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 13 januari 2007 om 17:20.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 18:39   #364
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik leer hier zaken bij...
Ik dacht even dat het maar de broer van Osama Bin Laden was die cliënt was bij vader Bush... En dan nog deze ontkent betrokkenheid met zijn broer en wat is een cliënt...
Nuja...
(die nwo draad doet sommigen weinig goed denk ik...)

haha europa boycotten met de dollar koers te veranderen daar moet wel iets aan hangen he dat gebeurt niet zomaar... Plus dan negeer je rats dat de arabische emiraten hun valutareserves aan het switchen zijn (gaan dit jaar naar 10% euros i.p.v. dollars; dat betekent wel iets!) en dat ook venezuela en iran dit doen...
(nogmaals schijnt die nwo draad weinig goeds te doen aan sommigen ze beginnen al te denken dat Amerika ECHT de hele olie stock in handen heeft )

Amerika zal Europa weinig (kunnen) doen. Hun economie stijgt niet jaarlijks met tien procent (die van China wel) en is helemaal geen onafhankelijk orgaan ze hebben dus de rest van de wereld weldeglijk nodig.

Wat zal Rusland doen? Haar maffia op ons af sturen?

China is de enige die Europa kapot krijgt!
largo_w,
S.A. valutareserves zijn één ding, maar:

De olieprijzen en dus -handel draait nog steeds grotendeels
om de $ en dus de $koers
en om
-het aantal opgepompte barrils (OPEC)
-de verwachtingen van de traders:
oorlog of niet,
meer opgepompt of minder,
variatie van de $koers

Gezien hun banden met de Saoedis controleert de US met de hand op de oliekraan in Irak zowel de schaarste als de overvloed op de oliemarkt: Chavez zal het verscil niet uitmaken
Via hun (dreigen met) militair optreden beïnvloeden ze ook de verwachtingen van de traders

De FED voert al jaren een actief monetair beleid om de US inflatie te exporteren, of dacht je soms dat de $schommelingen t.o.v. de andere munten van de laatste 20 jaar door bovennatuurlijke machten of door een samenzwering tot stand kwamen?

Waarom dacht je dat
het UK dat meer oliereserves heeft dan de rest van de E.U.
en
Noorwegen
maar half of niet bij de E.U. willen??

Waarom zouden ze zich bij de gedoodverfde verliezers in dat spel aansluiten?

Géén samenzwering, gewoon eigenbelang...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 18:55   #365
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
largo_w,
S.A. valutareserves zijn één ding, maar:

De olieprijzen en dus -handel draait nog steeds grotendeels
om de $ en dus de $koers
en om
-het aantal opgepompte barrils (OPEC)
-de verwachtingen van de traders:
oorlog of niet,
meer opgepompt of minder,
variatie van de $koers

Gezien hun banden met de Saoedis controleert de US met de hand op de oliekraan in Irak zowel de schaarste als de overvloed op de oliemarkt: Chavez zal het verscil niet uitmaken
Via hun (dreigen met) militair optreden beïnvloeden ze ook de verwachtingen van de traders

De FED voert al jaren een actief monetair beleid om de US inflatie te exporteren, of dacht je soms dat de $schommelingen t.o.v. de andere munten van de laatste 20 jaar door bovennatuurlijke machten of door een samenzwering tot stand kwamen?

Waarom dacht je dat
het UK dat meer oliereserves heeft dan de rest van de E.U.
en
Noorwegen
maar half of niet bij de E.U. willen??

Waarom zouden ze zich bij de gedoodverfde verliezers in dat spel aansluiten?

Géén samenzwering, gewoon eigenbelang...
Omdat u zo goed schijnt te weten hoe het monetaire beleid in elkaar steekt moogt ge dat es uitleggen (heb daar eens de uitleg over gehad ik kan u verzekeren dat ge een deftige tekst moogt schrijven hoor; ikzelf ben het eerlijk gezegt voor een groot stuk kwijt). Het zit VEEL complexer in elkaar dan wat jij hier afschildert! Het is niet zo dat er één smorgens opstaat en zegt "vandaag gaan we de dollar es doen stijgen" geloof me vrij (behalve als u het beter weet...)

De denen Die zitten zelf met dikke kassa kassa in groenland!
Engeland heeft haar participaties (vooral de kk familie dacht ik zelf...) overal in oliebedrijven (en ik dacht gas in de noordzee)

Eigenbelang? OK dan wil ik u graag het budget van amerika in Irak zien poneren... En zeg mij dan nog eens hoeveel olie barrels je moet verkopen om dat budget te garanderen...

En dus hebben de amerikanen zo goeie banden met de arabieren dat indien ze even zeggen "draait de kraan es dicht vandaag" dat deze dat gaan doen... (die nwo draad doet je echt geen goed )

Europa zal niet verliezen Europa zal zegevieren op Amerika zelf! Eenmaal de nieuwe leden optimaal werken... Amerika zal weinig kunnen doen...

Arabieren kopen 7% meer euros en verkopen voor hetzelfde bedrag dollars dat zal op korte termijn al een schok geven. En op lange termijn is dat maar een aanloop... Die geldstinkende sheiks weten best wat ze doen ze hebben geen cowboy als bush nodig om hen dat te zeggen. Net zoals chinezen echt niemand meer nodig hebben om hen te komen vertellen wat ze juist moeten doen. Dat het westen dit nog gelooft zegt veel...
Oud 14 januari 2007, 00:47   #366
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK dan wil ik u graag het budget van amerika in Irak zien poneren... En zeg mij dan nog eens hoeveel olie barrels je moet verkopen om dat budget te garanderen...
Het punt is dat zij die de kassa zien rinkelen niet betalen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 07:17   #367
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Het punt is dat zij die de kassa zien rinkelen niet betalen.
Of met andere woorden dat zij die betalen de kassa niet zien rinkelen... Dat is natuurlijk helemaal ONeerlijk dat heb ik ook gesteld he...
Oud 14 januari 2007, 08:11   #368
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
china is de economische bedreiging van de toekomst vooral voor ons maar ook voor de vs daarom moeten europa en de vs een sterker economisch blok vormen tegen china
De amerikaanse ondernemers, multinationals en zelf de meeste republikeinse politici lachen u uit, er is meer globalisme en liberalisme nodig, geen economische blokken en barrières.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 12:53   #369
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Zei iemand "monetair beleid"?

Ik heb een zesde zintuig voor zulke dingen.
Oud 14 januari 2007, 13:03   #370
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De amerikaanse ondernemers, multinationals en zelf de meeste republikeinse politici lachen u uit, er is meer globalisme en liberalisme nodig, geen economische blokken en barrières.
Groot Brittanie en de USA zijn Angelsaksisch, voor hun economie is het altijd goed geweest om liberalisme te promoten. Het doel van GB met de EU is ook een vrije handelzone te creeeren de rest kan hen niets schelen.

Afrika bewijst dat globalisme niet per se goed is. Ze worden gewoon platgeconcureerd door Europeese subsidies. Liberalisme werkt als de landen die er aan meedoen al een economie hebben en de kans hebben mee te concurreren.

Nogal USA meeloperij eigenlijk.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 13:06   #371
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Groot Brittanie en de USA zijn Angelsaksisch, voor hun economie is het altijd goed geweest om liberalisme te promoten. Het doel van GB met de EU is ook een vrije handelzone te creeeren de rest kan hen niets schelen.

Afrika bewijst dat globalisme niet per se goed is. Ze worden gewoon platgeconcureerd door Europeese subsidies. Liberalisme werkt als de landen die er aan meedoen al een economie hebben en de kans hebben mee te concurreren.

Subsidies zijn geen kernslag van globalisering.
Oud 14 januari 2007, 15:50   #372
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Zei iemand "monetair beleid"?

Ik heb een zesde zintuig voor zulke dingen.
Jep ik
Neen neen gewoon het feit dat hier altijd wordt gezegt dat dat zo simpel is (alias amerika kan er zomaar mee spelen) ik heb daar eens een uitleg over gehad en dacht niet dat die aanpassingen zo simpel waren... Maar ben dat grotendeels wel kwijt...
Oud 14 januari 2007, 15:55   #373
largo_w

Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat dit helemaal klopt ik denk dat Afrika het enige continent is dat niet mee kan door de mentaliteit die velen daar hebben (en blijven hebben)... Als ze al vooruit gaan is het maar klein...
Net zoals wallonië!
Oud 14 januari 2007, 23:45   #374
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat dit helemaal klopt ik denk dat Afrika het enige continent is dat niet mee kan door de mentaliteit die velen daar hebben (en blijven hebben)... Als ze al vooruit gaan is het maar klein...
Net zoals wallonië!
Daar geloof ik niet in! De redenen liggen helemaal anders! Het zijn enkele grote die alles binnen doen terwijl de normale mens hard zwoegt om toch na twintig jaar van de hongerdood te sterven!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 03:52   #375
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de ontwikkelingen die China doormaakt en nog verder zal doormaken de meest nefaste invloed op de Europese cultuur zullen hebben, of het een echt 'gevaar' inhoudt weet ik niet, maar ik acht het waarschijnlijk dat er ingeboet zal moeten worden inzake levensstandaard.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 17:47   #376
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huntington
"the West won the world not by the superiority of its ideas or values or religion but rather by its superiority in applying organized violence. Westerners often forget this fact, non-Westerners never do." Samuel P. Huntington
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 18:19   #377
Dycore
Banneling

Standaard

China is ongetwijfeld de belangrijkste bedreiging voor Europa. Zonder de VS zijn we een vogel voor de kat. Het Midden-Oosten zal in het 'Authoritair Rood'-West conflict slechts een derderangsrol spelen, waardig aan het Middeleeuwse tijdperk.

Laatst gewijzigd door Dycore : 22 januari 2007 om 18:21.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 22:40   #378
Piet Hein
Minister

Standaard

Volgens mij is ET de grootste bedreiging
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2007, 22:43   #379
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

De grootste bedreiging voor Europa zijn de Europeanen zelf. Onze zelfgenoegzaamheid, het immobilisme, de verstarring, het oprukkende conservatisme
Oud 22 januari 2007, 22:50   #380
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
China is ongetwijfeld de belangrijkste bedreiging voor Europa. Zonder de VS zijn we een vogel voor de kat. Het Midden-Oosten zal in het 'Authoritair Rood'-West conflict slechts een derderangsrol spelen, waardig aan het Middeleeuwse tijdperk.

Mee eens, terwijl de vs als 'grootmacht' overal veldslagen leveren en kwetsbaar blijken, hebben de Chinezen hun achterstand op vlak van technologie ruimschoots ingehaald en zelfs ?voorbijgestoken? Binnen X aantal tijd zien we mischien hun kracht, heb artikel gelezen dat ze 900 raketten van allerlei caliber gericht hebben op Taiwan, genoeg om volledige luchtmacht in 1 klap te vernietigen.
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be