![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toon eens aan dat het niet zo is. Iedere instantie met macht houd zijn geheime verborgen. |
|
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U beweert dat. Aan u dan ook dit aan te tonen met concrete feiten en aanwijzingen. Niet met dooddoeners als "iedere instantie...". |
|
|
|
|
|
|
#363 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 februari 2007 om 18:49. |
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Welk verbod heeft Paus Leo XIII dan pas in 1897 opgeheven volgens jou? |
|
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als u me komt debiteren dat de genealogie die Lucas ons voorhoudt toch correct is, alhoewel dit materieel en rationeel onmogelijk is, dat vertelt u me hier toch het een en het ander. Laatst gewijzigd door system : 9 februari 2007 om 19:05. |
|
|
|
|
|
|
#367 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is wel juist, maar toch moet men er zich voor hoeden de contrareformatorische strengheid toe te passen op de middeleeuwse liturgische praktijken. In de middeleeuwen bestond er een zekere soepelheid. Vergeten we niet dat iedere plaatselijke Kerk nog steeds een tamelijk grote vrijheid had in de liturgie.
|
|
|
|
|
|
#368 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dus dit is onjuist?:
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#369 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#371 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar heb ik geen weet van. Misschien betreft het hier de lezing van niet-katholieke vertalingen. Op een bepaald moment was men in de Kerk tamelijk voorzichtig, omdat er allerlei onjuiste vertalingen de ronde deden en vele mensen hierdoor valse opvattingen meekregen.
De reden is dat in datzelfde jaar de zogenaamde Antwerpse vertaling (de Van Winghe-vertaling) door Platin-Moretus verscheen die na die datum nog vele honderden edities kende. Indien er echt een dergelijke clausule bestond, denk ik niet dat Platin zovele van die bijbelvertaling zou gedrukt hebben. |
|
|
|
|
|
#372 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, als dat het enige argument is, nl. het is volgens mij niet mogelijk (ook Sanders "argumentatie" komt hierop neer), dan hoeven we niet ver te springen.
|
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het probleem in deze vormt inderdaad de genealogie van Jezus volgens Lucas. Hij weet te melden dat Jozef afstamde van David en daarom naar Bethlehem trok voor de volkstelling. Nu merkt Sanders terecht op: "Volgens zijn (Lucas) eigen genealogie leefde David 42 generaties vroeger dan Jozef… In de praktijk is er niemand die 42 generaties kan teruggaan, en zelfs als iemand het zou kunnen, zou blijken dat hij ontelbare voorouders had (met de twintigste generatie heb je er al een onnoemelijk aantal). David moet zeker tienduizende nakomelingen hebben gehad die nog leefden in die tijd. Hebben die zich allen kunnen identificeren? Zo ja, hoe zouden die zich hebben laten inschrijven in dat kleine dorp?" Gebruik eens uw verstand! En als toemaat ga ik uw Nieuw Testament aanhalen. Jezus was helemaal niet de afstammeling van David. Jezus was onbevlekt ontvangen. Laatst gewijzigd door system : 9 februari 2007 om 19:30. |
|
|
|
|
|
|
#374 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neen. De onbevlekte ontvangenis valt niet te rijmen met onze kennis van de menselijke biologie. Laatst gewijzigd door system : 9 februari 2007 om 20:10. |
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
U verwijst hoogstwaarschijnlijk naar de maagdelijke geboorte van Christus, maar ik zie niet in waarom die maagdelijke geboorte niet te rijmen valt met onze kennis van de menselijke biologie. Waarom zou God geen maagd kunnen zwanger maken?
|
|
|
|
|
#377 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Blijft nochtans (zelfs bijbelkundig) dat Jezus geen afstammeling is van David, en dat Jozef (ik volg nu Het NT) geen rede had om naar Beit Lehem te gaan. Noteer: ik haal uw eigen Nieuw Testament aan. Laatst gewijzigd door system : 9 februari 2007 om 20:36. |
|
|
|
|
|
|
#378 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
Banneling
|
Zie Sanders. Het onnoemelijk aantal afstammelingen.
Laatst gewijzigd door system : 9 februari 2007 om 20:19. |
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Noteer: ik haal uw eigen Nieuw Testament aan. Laatst gewijzigd door system : 9 februari 2007 om 20:34. |
|
|
|
|