Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 07:45   #361
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar zijn sterke aanwijzingen voor. Inclusief getuigenissen van werknemers.
Toch wel. Op dit forum stellen bepaalde mensen dat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 07:47   #362
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het zijn juist de kleine, dure persoonlijke leningen die mensen met financiële problemen in een bodemloze put storten. Blijkbaar weet jij dat niet. Dat een werkloze geen lening van € 750.000 (BEF werd alweer een tijdje geleden afgeschaft) kan krijgen, weet mijn kleine teen ook.
De Centrale voor Kredieten aan Particulieren houdt alle kleine leningen van een particulier bij. Bijgevolg zal op een bepaald moment een nieuwe kredietaanvraag geweigerd worden.

In ieder geval is het aangaan van vele kleine leningen niet de schuld van de bank, maar wel van de consument die met gulzige ogen een bepaald consumptiepatroon wil volgen alhoewel hij daar financieel eigenlijk niet met mee kan.
Oud 19 maart 2007, 07:53   #363
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Citibank is Saoedisch.
???

Citibank is bij mijn weten naar oorsprong en uitbouw een Amerikaanse bank.
Oud 19 maart 2007, 07:55   #364
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In ieder geval is het aangaan van vele kleine leningen niet de schuld van de bank, maar wel van de consument die met gulzige ogen een bepaald consumptiepatroon wil volgen alhoewel hij daar financieel eigenlijk niet met mee kan.
Een consumptiepatroon dat hem door de reclamewereld wordt opgedrongen... Niet iedereen kan daar even nuchter mee omgaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 10:12   #365
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
Het valt wel op , dat nu ik alleen woon ik al zeker van die kloten zeker vier brieven heb ontvangen om een krediet aan te gaan . En dit op een jaar tijd , terwijl ik daar vroeger geen last van had ! En neen ik heb hun " hulp " niet zelf gevraagd , en zal er nooit op in gaan

voor 1 keer kan spa is gelijk geven , zo'n praktijken zijn echt maffia toestanden
Idd ze zijn zeer aggressief, maar gelukkig staat er "citibank" op de omslag .. zonder te openen bij het oud papier ermee
Ik vind het eigenlijk maar spijtig trouwens dat er zoveel papier door die eikels versmost wordt want ze zullen me nooit als klant hebben die aso's.

Laatst gewijzigd door Bierke : 19 maart 2007 om 10:13.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 11:14   #366
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een consumptiepatroon dat hem door de reclamewereld wordt opgedrongen... Niet iedereen kan daar even nuchter mee omgaan.
U gaat er dus vanuit dat de mensen het slachtoffer zijn en geen eigen verantwoordelijkheid aankunnen. M.a.w. dat er dus een staat moet zijn, zoals indertijd de communistische, die de mensen voorschrijft wat ze mogen en moeten doen. Ik vind dergelijke zienswijze heel goedkoop, daar men de kern van het probleem niet aanpakt, nl. de individuele verantwoordelijkheid die bij bepaalde mensen duidelijk faalt. Daar moet op gewerkt worden; niet op het terugdringen van de vrijheid. In aanbod noch consumptie.
Oud 19 maart 2007, 11:15   #367
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Idd ze zijn zeer aggressief, maar gelukkig staat er "citibank" op de omslag .. zonder te openen bij het oud papier ermee
Ik vind het eigenlijk maar spijtig trouwens dat er zoveel papier door die eikels versmost wordt want ze zullen me nooit als klant hebben die aso's.
Wat is er "aso" aan bank als Citibank? Wat is "so" aan de andere banken? Kunt u dat even duiden of gaat het hier om het zoveelste rondje goedkoop vuil gooien?

Wat te denken trouwens over de vele kilo's reclame die ons maandelijks in de bus worden geduwd?
Oud 19 maart 2007, 11:20   #368
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bepaalde "aanwijzigingen" zijn nog steeds geen bewijzen. Ook "getuigenissen" van voormalige (!) werknemers moeten kritisch bekeken worden.
Niet alleen getuigenissen van ex-werknemers, beste Jan. En dan is er ook nog de belangrijke vaststelling dat het geld van ongeveer één op de drie werklozen die wettelijke afstand doen van hun stempelgeld om leningen af te betalen naar Shittybank gaat. Reden genoeg dus om hun praktijken te onderzoeken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 11:21   #369
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Op dit forum stellen bepaalde mensen dat.
Nee hoor, er wordt enkel gesteld dat werklozen één van de groepen zijn die ze viseren. En dat is niet alleen pervers, maar ook een schending van de privacy.
Oud 19 maart 2007, 11:26   #370
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een opgedrongen consumptiepatroon dat Shittybank gretig uitbuit door de zwaksten in de samenleving te verleiden om er in mee te gaan zonder dat ze daar de financiële middelen voor hebben. En goed wetende dat de bank zelf minimale risico's loopt dankzij onze sociale zekerheid. Dat noem ik pas profiteren van die sociale zekerheid.

Laatst gewijzigd door Edina : 19 maart 2007 om 11:27.
Oud 19 maart 2007, 11:35   #371
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, er wordt enkel gesteld dat werklozen één van de groepen zijn die ze viseren. En dat is niet alleen pervers, maar ook een schending van de privacy.
Indien Citibank een bepaalde doelgroep nader bepaalt, dan is dat geenszins een schending van de privacy. Wel wanneer ze daartoe middelen gebruikt die haar niet toekomen (bijvoorbeeld oneigenlijk gebruik van een werklozengegevensbank).
Oud 19 maart 2007, 11:37   #372
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een opgedrongen consumptiepatroon dat Shittybank gretig uitbuit door de zwaksten in de samenleving te verleiden om er in mee te gaan zonder dat ze daar de financiële middelen voor hebben. En goed wetende dat de bank zelf minimale risico's loopt dankzij onze sociale zekerheid. Dat noem ik pas profiteren van die sociale zekerheid.
Opdringen veronderstelt dat er geen keuzemogelijkheid is. Welnu, die is er. Ieder consumptiepatroon is het resultaat van eigen gemaakte keuzes.
Oud 19 maart 2007, 11:38   #373
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien Citibank een bepaalde doelgroep nader bepaalt, dan is dat geenszins een schending van de privacy. Wel wanneer ze daartoe middelen gebruikt die haar niet toekomen (bijvoorbeeld oneigenlijk gebruik van een werklozengegevensbank).
Hoe kan je zonder een werklozengegevensbank te gebruiken die doelgroep specifiek benaderen? En welke werklozengegevensbank mag gebruikt worden voor commerciële doeleinden?
Oud 19 maart 2007, 11:43   #374
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opdringen veronderstelt dat er geen keuzemogelijkheid is. Welnu, die is er. Ieder consumptiepatroon is het resultaat van eigen gemaakte keuzes.
Ken je het spreekwoord "de kat bij de melk zetten"? Misbruik maken van het feit dat sommigen niet goed de gevolgen van hun keuze kunnen inschatten (en dat weten ze bij Shittybank maar al te goed gezien het feit dat ze van vele klanten de afbetalingen rechtstreeks van de RVA krijgen), valt op geen enkele manier goed te praten. En getuigt dus in feite van schaamteloos misbruik van onze sociale zekerheid.

Laatst gewijzigd door Edina : 19 maart 2007 om 11:43.
Oud 19 maart 2007, 11:46   #375
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen getuigenissen van ex-werknemers, beste Jan. En dan is er ook nog de belangrijke vaststelling dat het geld van ongeveer één op de drie werklozen die wettelijke afstand doen van hun stempelgeld om leningen af te betalen naar Shittybank gaat. Reden genoeg dus om hun praktijken te onderzoeken.
O ja? Van wie dan nog wel? En het gaat hier nog steeds over "wanpraktijken" die men Citibank toeschrijft.

"Vaststelling"? Een "vaststelling" door een partijgebonden meldingspunt... Geen officieel en bijgevolg is er geen mogelijkheid om de aldaar aangebracht elementen uit te vergroten tot heel het klantenbestand.
Oud 19 maart 2007, 12:19   #376
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat er dus vanuit dat de mensen het slachtoffer zijn en geen eigen verantwoordelijkheid aankunnen.
Precies!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 maart 2007, 12:19   #377
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dergelijke zienswijze heel goedkoop, daar men de kern van het probleem niet aanpakt, nl. de individuele verantwoordelijkheid die bij bepaalde mensen duidelijk faalt. Daar moet op gewerkt worden; niet op het terugdringen van de vrijheid. In aanbod noch consumptie.
Hoe?

Citaat:
Oud 19 maart 2007, 12:20   #378
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat te denken trouwens over de vele kilo's reclame die ons maandelijks in de bus worden geduwd?
Daar mag wat mij betreft een absoluut verbod op komen. Liever vandaag dan morgen.

Citaat:
Oud 19 maart 2007, 12:25   #379
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit. De reclame-industrie is niet voor niets een miljardenindustrie. Die gasten kennen onze "behoeftes" voor wij zelfs maar weten dat we überhaupt een behoefte hebben. Jij en ik zijn nuchter genoeg om die reclamepraatjes niet als zoete koek te slikken, maar voor een niet onaanzienlijke groep "zwakkeren" in onze samenleving gaat dat nu eenmaal niet op. Sommige mensen kan je nu eenmaal wijsmaken dat ze niet kunnen leven zonder die breedbeeldtelevisie of die supersnelle computer.

Citaat:
Oud 19 maart 2007, 12:25   #380
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Opgedrongen door de reclamewereld? Wat is dat nu voor zever; die reclamewereld dringt jou net zomin als anderen iets op. Je hebt nog steeds je eigen vrije keuze en vrije wil.
Als je werkelijk het excuus wil gaan gebruiken dat niet iedereen daar nuchter mee om kan gaan, dan moet je in de eerste instantie reclame gaan verbieden en niet zozeer tegen Citibank van leer trekken.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be