![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval is het aangaan van vele kleine leningen niet de schuld van de bank, maar wel van de consument die met gulzige ogen een bepaald consumptiepatroon wil volgen alhoewel hij daar financieel eigenlijk niet met mee kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een consumptiepatroon dat hem door de reclamewereld wordt opgedrongen... Niet iedereen kan daar even nuchter mee omgaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het eigenlijk maar spijtig trouwens dat er zoveel papier door die eikels versmost wordt want ze zullen me nooit als klant hebben die aso's.
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 19 maart 2007 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaat er dus vanuit dat de mensen het slachtoffer zijn en geen eigen verantwoordelijkheid aankunnen. M.a.w. dat er dus een staat moet zijn, zoals indertijd de communistische, die de mensen voorschrijft wat ze mogen en moeten doen. Ik vind dergelijke zienswijze heel goedkoop, daar men de kern van het probleem niet aanpakt, nl. de individuele verantwoordelijkheid die bij bepaalde mensen duidelijk faalt. Daar moet op gewerkt worden; niet op het terugdringen van de vrijheid. In aanbod noch consumptie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat te denken trouwens over de vele kilo's reclame die ons maandelijks in de bus worden geduwd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet alleen getuigenissen van ex-werknemers, beste Jan. En dan is er ook nog de belangrijke vaststelling dat het geld van ongeveer één op de drie werklozen die wettelijke afstand doen van hun stempelgeld om leningen af te betalen naar Shittybank gaat. Reden genoeg dus om hun praktijken te onderzoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
|
![]() Een opgedrongen consumptiepatroon dat Shittybank gretig uitbuit door de zwaksten in de samenleving te verleiden om er in mee te gaan zonder dat ze daar de financiële middelen voor hebben. En goed wetende dat de bank zelf minimale risico's loopt dankzij onze sociale zekerheid. Dat noem ik pas profiteren van die sociale zekerheid.
Laatst gewijzigd door Edina : 19 maart 2007 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien Citibank een bepaalde doelgroep nader bepaalt, dan is dat geenszins een schending van de privacy. Wel wanneer ze daartoe middelen gebruikt die haar niet toekomen (bijvoorbeeld oneigenlijk gebruik van een werklozengegevensbank).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
|
![]() Hoe kan je zonder een werklozengegevensbank te gebruiken die doelgroep specifiek benaderen? En welke werklozengegevensbank mag gebruikt worden voor commerciële doeleinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
|
![]() Ken je het spreekwoord "de kat bij de melk zetten"? Misbruik maken van het feit dat sommigen niet goed de gevolgen van hun keuze kunnen inschatten (en dat weten ze bij Shittybank maar al te goed gezien het feit dat ze van vele klanten de afbetalingen rechtstreeks van de RVA krijgen), valt op geen enkele manier goed te praten. En getuigt dus in feite van schaamteloos misbruik van onze sociale zekerheid.
Laatst gewijzigd door Edina : 19 maart 2007 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Vaststelling"? Een "vaststelling" door een partijgebonden meldingspunt... Geen officieel en bijgevolg is er geen mogelijkheid om de aldaar aangebracht elementen uit te vergroten tot heel het klantenbestand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar mag wat mij betreft een absoluut verbod op komen. Liever vandaag dan morgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bullshit. De reclame-industrie is niet voor niets een miljardenindustrie. Die gasten kennen onze "behoeftes" voor wij zelfs maar weten dat we überhaupt een behoefte hebben. Jij en ik zijn nuchter genoeg om die reclamepraatjes niet als zoete koek te slikken, maar voor een niet onaanzienlijke groep "zwakkeren" in onze samenleving gaat dat nu eenmaal niet op. Sommige mensen kan je nu eenmaal wijsmaken dat ze niet kunnen leven zonder die breedbeeldtelevisie of die supersnelle computer.
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je werkelijk het excuus wil gaan gebruiken dat niet iedereen daar nuchter mee om kan gaan, dan moet je in de eerste instantie reclame gaan verbieden en niet zozeer tegen Citibank van leer trekken. |
|
![]() |
![]() |