Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Zouden scholen beter af zijn ZONDER religie?
Ja, GEEN religie in ons onderwijs. 38 64,41%
Nee, alle officieel erkende religies in ons onderwijs, zoals nu het geval is. 19 32,20%
Geen idee, ik heb hier nog nooit deftig over nagedacht. 2 3,39%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2007, 08:05   #361
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik formuleer dan ook wat ik denk en niet wat u denkt.

Voor mij zijn beide profeten (en eigenlijk alle profeten) gelijkwaardig aan elkaar.
Dat IS niet zo. Jezus is vele keren in het OT voorspeld en werd er naar Hem uitgezien door het joodse volk.
Met uw uitspraak verlaag je Jezus tot een veroveraar en beledig je de Kristenen. (jammer dat de meesten te lauw zijn om hierop te reageren)
Sommigen durven zelfs het historische bestaan van Jezus in twijfel trekken, zullen die dan ook beweren dat de Joden niet bestaan?! Noch Rome van toen?

(zie ook bericht hierboven)
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 10:14   #362
system
Banneling

Standaard

Citaat:
God is m.i. inderdaad niet enkel Al-Rahman & Al-Rahiem.
Zeer juist, hoe contradictorisch dit ook mogen zijn in deze soera.

Soera 9 / 5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol. (!!)

Laatst gewijzigd door system : 16 juni 2007 om 10:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 12:41   #363
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Inderdaad, maar Jezus voerde geen oorlogen noch veroveringstochten zoals Mohammed dat deed
en de islam haar hele geschiedenis gedaan heeft. Nu nog. Denk maar aan Soudan en de recent (jongste 2 eeuwen) islammitisch geworden landen.
'k zou toch dringend eens wat mooiere sprookjes lezen. Die massa-psychose oproepende haatverhalen hebben echt niet veel waarde en horen niet thuis op een school.

Laatst gewijzigd door the_dude : 16 juni 2007 om 12:42.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 16:03   #364
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat, wetende dat u een gelovige Christen bent, niet heel consequent van u.

Dit is uw persoonlijke perceptie. Maar daarom zijn het geen feiten zoals u het probeert af te schilderen.
Nochtans zijn de feiten de feiten. Of ontkent u dat Mohammed moordde, brandstichtte, druk en dwang uitoefende om het Arabische schiereiland te bekeren tot zijn religie? Probeer maar eens... Ik kan u zo de historische feiten voorschoten waarin het gewelddadig karakter van Mohammed tevoorschijn komt.

Als gelovige christen richt ik mij naar het evangelie, naar Jezus' boodschap. Hij was geweldloos. Dat leren we uit de evangeliën.

Mohammed was een wrede en gewetenloos man. Dat valt te leren uit koran en hadiths.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 16:04   #365
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
'k zou toch dringend eens wat mooiere sprookjes lezen. Die massa-psychose oproepende haatverhalen hebben echt niet veel waarde en horen niet thuis op een school.
Aha. Dus volgens u heeft Mohammed niet geroofd, niet gebrandsticht, niet gemoord, geen mensen met het zwaard op de keel tot zijn godsdienst gedwongen?
Oud 16 juni 2007, 16:15   #366
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Inderdaad, maar Jezus voerde geen oorlogen noch veroveringstochten zoals Mohammed dat deed
en de islam haar hele geschiedenis gedaan heeft. Nu nog. Denk maar aan Soudan en de recent (jongste 2 eeuwen) islammitisch geworden landen.
De positie van Jezus (in o.a. de maatschappij) en Mohammed kan niet worden vergeleken. Voor de rest denk ik dat u verschillende dingen door elkaar haalt.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 16 juni 2007 om 16:15.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 16:17   #367
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De positie van Jezus (in o.a. de maatschappij) en Mohammed kan niet worden vergeleken. Voor de rest denk ik dat u verschillende dingen door elkaar haalt.
Wat zou ik dan wel door elkaar halen?

En, trouwens, Jezus is een hoogstaand moreel voorbeeld. Mohammed niet. Dus kan die laatste zeker geen voorbeeld genoemd worden.
Oud 16 juni 2007, 16:21   #368
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. Dus volgens u heeft Mohammed niet geroofd, niet gebrandsticht, niet gemoord, geen mensen met het zwaard op de keel tot zijn godsdienst gedwongen?
Mohammed was een uitverkorene, een man van God en dus ook 100% gehoorzaam aan God. Profeten zijn geen onrechtvaardige of kwaadaardige mensen. (Maar kunnen natuurlijk ook wel fouten maken.)

Er kan geen dwang zijn in de godsdienst, dat staat ook in de koran. Mohammed moest van God geweld gebruiken om de heilige plaats in Mekka terug monotheïstisch te maken. En God weet het beter dan u of ik.
Oud 16 juni 2007, 16:26   #369
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mohammed was een uitverkorene, een man van God en dus ook 100% gehoorzaam aan God. Profeten zijn geen onrechtvaardige of kwaadaardige mensen. (Maar kunnen natuurlijk ook wel fouten maken.)

Er kan geen dwang zijn in de godsdienst, dat staat ook in de koran. Mohammed moest van God geweld gebruiken om de heilige plaats in Mekka terug monotheïstisch te maken. En God weet het beter dan u of ik.
Jaja... Allah wordt er vlug even bijgesleurd om het geweld goed te keuren. Mooi zo. Net zoals Allah er ook werd bijgesleurd om de seksuele honger van Mohammed goed te praten: bij hoogwaardig visioen kreeg hij immers te horen dat hij vele vrouwen mocht hebben.

Mohammed was onredelijk, wreed en machtsgeil. Op geen enkele wijze valt er ook maar iets goed te praten van zijn gedrag.
Oud 16 juni 2007, 16:28   #370
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u ook koolvis? Dubbelnick?
Citaat:
En, trouwens, Jezus is een hoogstaand moreel voorbeeld. Mohammed niet. Dus kan die laatste zeker geen voorbeeld genoemd worden.
Ha, nog voor Mohammed enige openbaringen van God had gekregen stond hij al bekend als Al-Sadiq (the truthful) en Al-Amin (the trustworthy). Dat zegt m.i. wel veel over zijn karakter.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 16 juni 2007 om 16:28.
Oud 16 juni 2007, 16:31   #371
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja... Allah wordt er vlug even bijgesleurd om het geweld goed te keuren. Mooi zo. Net zoals Allah er ook werd bijgesleurd om de seksuele honger van Mohammed goed te praten: bij hoogwaardig visioen kreeg hij immers te horen dat hij vele vrouwen mocht hebben.
Allah wordt er bijgehaald om geweld goed te keuren? U doet precies alsof u nog noit het Oude Testament hebt gelezen. Of gelooft u enkel in Jezus? Verwerpt u wat er niet in uw kraam past?
Citaat:
Mohammed was onredelijk, wreed en machtsgeil. Op geen enkele wijze valt er ook maar iets goed te praten van zijn gedrag.
Ofwel wil u dat gewoon geloven, ofwel bent u van kwade wil. Dat is mijn mening.
Oud 16 juni 2007, 16:32   #372
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha, nog voor Mohammed enige openbaringen van God had gekregen stond hij al bekend als Al-Sadiq (the truthful) en Al-Amin (the trustworthy). Dat zegt m.i. wel veel over zijn karakter.
Ja, dat hebben we gezien... Zo "truthful" en "trustworthy" dat hij het gebroken woord breekt en hij zonder enige scrupule inhakt op mensen waarmee hij aanvankelijk een overeenkomst had gesloten...
Oud 16 juni 2007, 16:35   #373
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel wil u dat gewoon geloven, ofwel bent u van kwade wil. Dat is mijn mening.
Neen, dat is mijn conclusie na het lezen van Mohammeds leven en allerlei artikelen over Mohammed. Er is geen twijfel mogelijk: Mohammed is het meest verwerpelijk wezen op aarde als het over religiestichters gaat. Boeddha, alhoewel ik niet overloop van bewondering voor het boeddhisme, staat torenhoog boven een ordinaire boef als Mohammed. Confusius, met zijn verheven leer over maatschappelijke rechten en plichten, is te verkiezen boven het dwangmatige van Mohammed.
Oud 16 juni 2007, 16:37   #374
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

lol, een drugsdealende oplichter als hoogstaand moreel voorbeeld. Schoon.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 16:38   #375
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Pff, geloof maar wat u wil. Maar ik ga toch lekker verder blijven geloven dat Jezus en Mohammed als twee handen op één buik zijn.
Oud 16 juni 2007, 16:39   #376
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
lol, een drugsdealende oplichter als hoogstaand moreel voorbeeld. Schoon.
Ah ja, Jezus was m.i. dan ook geen langharige hippie die niet verder kwam dan wat gezeik over love and peace.
Oud 16 juni 2007, 16:40   #377
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pff, geloof maar wat u wil. Maar ik ga toch lekker verder blijven geloven dat Jezus en Mohammed als twee handen op één buik zijn.
Och, dat mag u gerust blijven geloven. De wreedheid van Mohammed zoals ons aangetoond wordt door de geschiedenis, wordt er heus niet minder op.
Oud 16 juni 2007, 16:41   #378
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, dat mag u gerust blijven geloven. De wreedheid van Mohammed zoals ons aangetoond wordt door de geschiedenis, wordt er heus niet minder op.
Wat denkt u over het Oude Testament en de wreedheid van God daarin? Hm?
Oud 16 juni 2007, 16:46   #379
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat denkt u over het Oude Testament en de wreedheid van God daarin? Hm?
Daarom kwam er ook een Nieuw Testament dat erop gericht was "de hardheid van het hart", zoals Jezus zelf zei, om te vormen tot daadwerkelijke volle liefde. Daarom sloot God een Nieuw Verbond, om ons Zijn volheid te tonen.

Met de wreedheid gaan we dus duidelijk een stap terug, een terugkeer naar de "hardheid van het hart". Weg van het laatste en volle verbond dat God met de mensheid sloot. Daarom is Mohammed een dwaalleer. Inhoudelijk als chronologisch.
Oud 16 juni 2007, 16:59   #380
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom kwam er ook een Nieuw Testament dat erop gericht was "de hardheid van het hart", zoals Jezus zelf zei, om te vormen tot daadwerkelijke volle liefde. Daarom sloot God een Nieuw Verbond, om ons Zijn volheid te tonen.

Met de wreedheid gaan we dus duidelijk een stap terug, een terugkeer naar de "hardheid van het hart". Weg van het laatste en volle verbond dat God met de mensheid sloot. Daarom is Mohammed een dwaalleer. Inhoudelijk als chronologisch.
Maar God blijft God en is God gebleven, begrijpt u? En ook Jezus verwierp het Oude Testament niet. Ik begrijp dat u liever zou hebben dat God een vredevolle, canabis snuivende hippie is maar de werkelijkheid is helaas anders. Mijn inziens. Het OT inziens. De koran inziens.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 16 juni 2007 om 16:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be