![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zouden scholen beter af zijn ZONDER religie? | |||
Ja, GEEN religie in ons onderwijs. |
![]() ![]() ![]() |
38 | 64,41% |
Nee, alle officieel erkende religies in ons onderwijs, zoals nu het geval is. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 32,20% |
Geen idee, ik heb hier nog nooit deftig over nagedacht. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,39% |
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Met uw uitspraak verlaag je Jezus tot een veroveraar en beledig je de Kristenen. (jammer dat de meesten te lauw zijn om hierop te reageren) Sommigen durven zelfs het historische bestaan van Jezus in twijfel trekken, zullen die dan ook beweren dat de Joden niet bestaan?! Noch Rome van toen? (zie ook bericht hierboven)
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soera 9 / 5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol. (!!) Laatst gewijzigd door system : 16 juni 2007 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k zou toch dringend eens wat mooiere sprookjes lezen. Die massa-psychose oproepende haatverhalen hebben echt niet veel waarde en horen niet thuis op een school.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 16 juni 2007 om 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gelovige christen richt ik mij naar het evangelie, naar Jezus' boodschap. Hij was geweldloos. Dat leren we uit de evangeliën. Mohammed was een wrede en gewetenloos man. Dat valt te leren uit koran en hadiths. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha. Dus volgens u heeft Mohammed niet geroofd, niet gebrandsticht, niet gemoord, geen mensen met het zwaard op de keel tot zijn godsdienst gedwongen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() De positie van Jezus (in o.a. de maatschappij) en Mohammed kan niet worden vergeleken. Voor de rest denk ik dat u verschillende dingen door elkaar haalt.
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 16 juni 2007 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, trouwens, Jezus is een hoogstaand moreel voorbeeld. Mohammed niet. Dus kan die laatste zeker geen voorbeeld genoemd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er kan geen dwang zijn in de godsdienst, dat staat ook in de koran. Mohammed moest van God geweld gebruiken om de heilige plaats in Mekka terug monotheïstisch te maken. En God weet het beter dan u of ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mohammed was onredelijk, wreed en machtsgeil. Op geen enkele wijze valt er ook maar iets goed te praten van zijn gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Banneling
|
![]() Bent u ook koolvis? Dubbelnick?
![]() Ha, nog voor Mohammed enige openbaringen van God had gekregen stond hij al bekend als Al-Sadiq (the truthful) en Al-Amin (the trustworthy). Dat zegt m.i. wel veel over zijn karakter. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 16 juni 2007 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel wil u dat gewoon geloven, ofwel bent u van kwade wil. Dat is mijn mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is mijn conclusie na het lezen van Mohammeds leven en allerlei artikelen over Mohammed. Er is geen twijfel mogelijk: Mohammed is het meest verwerpelijk wezen op aarde als het over religiestichters gaat. Boeddha, alhoewel ik niet overloop van bewondering voor het boeddhisme, staat torenhoog boven een ordinaire boef als Mohammed. Confusius, met zijn verheven leer over maatschappelijke rechten en plichten, is te verkiezen boven het dwangmatige van Mohammed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
lol, een drugsdealende oplichter als hoogstaand moreel voorbeeld. Schoon.
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() Pff, geloof maar wat u wil. Maar ik ga toch lekker verder blijven geloven dat Jezus en Mohammed als twee handen op één buik zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, dat mag u gerust blijven geloven. De wreedheid van Mohammed zoals ons aangetoond wordt door de geschiedenis, wordt er heus niet minder op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de wreedheid gaan we dus duidelijk een stap terug, een terugkeer naar de "hardheid van het hart". Weg van het laatste en volle verbond dat God met de mensheid sloot. Daarom is Mohammed een dwaalleer. Inhoudelijk als chronologisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 16 juni 2007 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |