![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om jezelf echte schade toe brengen. Moest iemand dat doen, kan je die persoon bv. laten opnemen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je had het niet over echte schade (definieer trouwens echte schade eens?), maar over 'als de kans bestaat'. Maar goed, dat zwak je nu af, begrijp ik.
![]() |
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon simpele logica.
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Overigens, dan nog (als het enkel over 'echte schade' gaat) ben ik het uiteraard fundamenteel met je oneens.
![]() |
#365 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#366 |
|
![]() Ehm, als de kans bestaat dat je jezelf schade toebrengt. Je moet dat niet relatief maar echt absoluut zien, het gaat dus niet om altijd te laat gaan slapen volgens jouw visie, maar het moet objectief zijn. Als de kans bestaat dat iemand zichzelf met een mes bewerkt bijvoorbeeld heb jij het recht die persoon in een instelling te laten plaatsen om hem te beschermen tegen zichzelf.
![]() |
![]() |
#367 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik blijf er bij dat enkel relatieve snelheid van belang is en dat het instellen van absolute snelheidsgrenzen en het beboeten maar weinig met verkeersveiligheid te maken heeft.
![]() |
#368 | |
|
![]() Citaat:
Men vroeg mij om in het kader van collectieve ethiek uit te leggen waar iemands vrijheid stopt. Dat is zo bij wettelijke bepalingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#370 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Sorry.
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, het limiteren van de topsnelheid van een wagen (en zelfs bromfietsen) is vrij idioot. Want, welke snelheid ga je aanhalen als "maximum" . 120km/u? Tof als je in Duitsland rijd. 90km/u? Nog toffer over heel Europa. Koop dan een brommobiel met 2 takt motor. En wat gaat het helpen? ZEER weinig, want de meeste ongevallen als gevolg van te hoge snelheid gebeuren op wegen waar de topsnelheid geen 120 km/u is. En de ongevallen op de autosnelweg, waar de top wel gehaald mag worden, hebben meestal andere oorzaken, zelfs al reed de bestuurder 240 km/u. Zoals een kemel die tegen 60 km/u een 120km/u laagvlieger in zijn gat krijgt. Daar sta je dan met de maximum snelheid. Idioten die tegen 90km/u voorbij een school vliegen (op een provincieweg die tot voor de schoolpoortregeling 90km/u was). Jonge Johnnys die met hun strijkijzer tegen 60 km/u door een woonwijk brullen. Etc etc. Verbieden, taxeren, toch tof. En al zeker als het alleen geld voor de anderen nietwaar; politici hebben weinig last van hun zelf uitgevonden regels in het algemeen. Nog iemand een Verhofstadje tegen 180 over de pechstrook?
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#374 |
|
![]() Ik ben het er mee eens. Maar dat doet niet ter zake.
Men vroeg mij wat het belang van de maatschappij dan wel was. Daar antwoordde ik op. En ik herhaal, dat is zo vastgelegd bij wettelijke bepalingen.
![]() |
![]() |
#375 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Welke wettelijke bepalingen?
![]() |
![]() |
#376 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() "De kans dat je jezelf schade toebrengt" moet je absoluut interpreteren. En niet relatief. Relatief = vanuit je eigen visie (dat is niet de algemene definitie van relatief maar zo gebruik ik het in deze context ![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
duurt meestal geen 2 seconden in één of ander ethish getint debat of je verwijst naar dat vermeende collectieve |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes: tegenover objectief staat subjectief, en tegenover absoluut relatief ![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 9 juni 2007 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
wat bewijst dat ? dat het inderdaad kan maar dat je er dan , bij wijze van spreke, 1 op de 100 eruit haalt tenzij je dat gigantisch zou opdrijven wat haast onmogelijk is wat wel is ... dat het ook kan bijdragen, welliswaar op langere termijn, tot een algemene mentaliteitswijziging Citaat:
zowel in risico als in gevolgen Citaat:
ik zie niet in wat dat te bewijzen zou hebben tenzij een soort 'bevestiging' als je er al a priori vanuit zou gaan dat het zo is voor mijn part doe jij dat dan ook Citaat:
dus vandaar lager die snelheden op secundaire wegen ![]() daar is m'n nu al ettelijke tijd mee bezig ook... ook wat betreft controles erop de secundaire wegen waar er geen expliciete beperking op staat ( meestal 70) zijn haast een zeldzaamheid geworden dat ten spijt van de infrastructuur natuurlijk... de zaak wordt er nog een stuk onoverzichtelijker door Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2007 om 15:34. |
|||||
![]() |
![]() |