![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
het enige dat ik wel mogelijk zie is dat JMDD geen duidelijke stempel kan drukken en dan zie ik wel hetzelfde scenario als bij Rossem indertijd... Maar JMDD is geen JPVR |
|
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De drie ''grote'' partijen willen de koek onder elkaar blijven verdelen en elke partij die dat ook maar enigzins in gevaar zou kunnen brengen word al op voorhand verkettert. |
|
![]() |
![]() |
#363 |
Schepen
|
![]() Uitsluiten van.... is dat tegenwoordig democratie? ach zo Ik dacht nochtans dat altijd de grootste formaties een regering vormden. Nu wroet en zoekt en vloekt men al serieus omdat men nagenoeg naar 3 partijen in Vlaanderen moet gaan.
|
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tov van welke verkiezingen?
|
![]() |
![]() |
#365 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik dezelfde tendens zie in zowat elk Europees land, dan gaat dat terug op diepere eocnomische processen en niet louter wie er eens premier mag spelen. En als LDD dat nog eens wil promoten, dan is het compleet maf.
|
![]() |
![]() |
#366 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2) Wat bedoel je, 'ander volk'? Een 'nieuwe Belg' is per definitie 'eigen volk' (zoniet mocht hij/zij om te beginnen niet eens gaan stemmen)? Ik herhaal dus mijn vraag: waarom maakt u dat onderscheid? Laatst gewijzigd door drosophila : 10 juni 2007 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals deze verkiezingen. Dat er een zetel minder gehaald wordt ligt aan het systeem van zetelverdeling. Meer stemmen halen en toch een zetel verliezen is nu niet precies het beste argument om mee te bewijzen dat 'eindelijk' definitief het maximum werd gehaald. Dit is al meermaals wishful thinking en zelfs boerenbedrog gebleken.
![]() |
#369 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het VB wordt helemaal niet uitgesloten. Niemand zal hen beletten in het parlement te zetelen, wetsvoorstellen en amendementen in te dienen, in commissies te zetelen, enz..
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou wel eens interesant zijn te weten hoeveel zetels een Waalse partij zou krijgen met het aantal stemmen dat het VB in Vlaanderen haalde.
|
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() VLD 18,7 procent
VB 19.2 procent Toch krijgt volgens de VRT VLD 18 Zetels en Vlaams Belang 17 Zetels ondaks een hogere percentage. Mis ik iets? |
![]() |
![]() |
#372 |
Schepen
|
![]() Drosophila, je weet maar al te goed wat ik bedoel. Als je gaat stellen dat het CS een democratisch middel is, dan hoef ik zelfs niet te discussieren met u, want dan ben je een leugenaar. Natuurlijk beslissen partijen nog altijd zelf met wie ze in coalitie gaan. Maar als plots VLD & SPA & CD&V & PvdA & groen samenwerken om toch maar VB niet aan de 'macht' te laten komen, tja.... Waar zit men dan met het idealisme (en partijwaarden)? Dat lijkt me dan eerder een bewijs van postjes ipv ware politiek & idealisme
|
![]() |
![]() |
#373 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#375 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als het aan mij lag kwam er morgen al een links-nationale partij die niet dogmatisch is. |
|
![]() |
![]() |
#376 |
Europees Commissaris
|
![]()
#377 |
Europees Commissaris
|
![]()
#378 | |
|
![]() Citaat:
Open-VLD en LDD hebben samen meer stemmen dan Open-VLD alleen ooit gehaald zou hebben. Een grote meevaller voor Open-VLD, die bij liberale thema's wel bijval zou kunnen krijgen van LDD (en vice versa). |
|
![]() |
![]() |
#379 |
|
![]() Systeem van zetelverdelingen gebeurt ook met reststemmen.
|
![]() |
![]() |
#380 |
Schepen
|
![]() |
![]() |