Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2007, 17:00   #361
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat IS zo.
En dat is ook wat ik beweerde.
Ja, maar u vermeldde alleen Leopold II. Zoals gewoonlijk een beetje selectief. U moet volledig zijn in uw veroordeling.

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 17:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 17:10   #362
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen idd moeilijk anders, maar toch ZULLEN anders. Wedden?
Ok, als er geen veroordeling volgt nodig ik u uit voor een aantal pinten ofzo, dan moet je wel meerderjarig zijn.

Volgt er wel een veroordeling nodigt u mij uit voor wat pinten ofzo.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 17:20   #363
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ok, als er geen veroordeling volgt nodig ik u uit voor een aantal pinten ofzo, dan moet je wel meerderjarig zijn.

Volgt er wel een veroordeling nodigt u mij uit voor wat pinten ofzo.
Ik ben al een tijdje meerderjarig maar drink, gelukkig voor jou, geen punten.
Oud 9 augustus 2007, 17:22   #364
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja, maar u vermeldde alleen Leopold II. Zoals gewoonlijk een beetje selectief. U moet volledig zijn in uw veroordeling.
Moeten staat op stal, maar jij veroordeelt wie je zelf wil.
Oud 9 augustus 2007, 17:34   #365
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeten staat op stal, maar jij veroordeelt wie je zelf wil.
Goed maar u weet wat ik bedoel. Als u Leopold II veroordeelt, dan is het toch niet erg objectief dat u anderen niet veroordeelt die dezelfde Congolese schuit zaten. Daar hebt u blijkbaar moeite mee, zo lijkt het me.
Oud 9 augustus 2007, 17:34   #366
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De volgende op wie de wet van vandaag dus zal toegepast worden is LeopoldII, zeker?
Dit was trouwens een vraag en geen veroordeling van mijnentwege. Een kind ziet dat dit satire was en iedereen weet dat Leopold II niet hetzelfde lot zal ondergaan als Hergé. Iets wat zelfs jij toegaf.

Er werden in (Belgique) een tijd geleden een paar (zwarte) nonnen in staat van beschuldiging gesteld omdat ze hun medewerking zouden hebben verleend aan een recentere volkerenmoord in Congo. Wie zijn eigen volk helpt uitmoorden is echter geen racist, hé?

Leopold II was dat dus wél maar hem zal geen dood haar gekrenkt worden zolang Belgique en zijn waanzinnige racismewetten bestaan.

Iets waar Hergé volgens sommigen niet aan zal ontsnappen daar ze er zelfs weddenschappen voor aangaan.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 augustus 2007 om 17:42.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 17:41   #367
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed maar u weet wat ik bedoel. Als u Leopold II veroordeelt, dan is het toch niet erg objectief dat u anderen niet veroordeelt die dezelfde Congolese schuit zaten. Daar hebt u blijkbaar moeite mee, zo lijkt het me.
NIEMAND die meewerkte aan (of de vruchten plukte van) wat LeopoldII in zijn kroonkolonie uitstak zal ooit veroordeeld worden. Noch voor moord, noch voor racisme, noch voor medeplichtigheid. Of ik daar moeite mee zou hebben of niet maakt geen fluit verschil.
Lees voortaan dus wat er staat inplaats van wat je dénkt dat er staat.
Oud 9 augustus 2007, 17:45   #368
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit was trouwens een vraag en geen veroordeling van mijnentwege. Een kind ziet dat dit satire was en iedereen weet dat Leopold II niet hetzelfde lot zal ondergaan als Hergé. Iets wat zelfs jij toegaf.

Er werden in (Belgique) een tijd geleden een paar (zwarte) nonnen in staat van beschuldiging gesteld omdat ze hun medewerking zouden hebben verleend aan een recentere volkerenmoord in Congo. Wie zijn eigen volk helpt uitmoorden is echter geen racist, hé?

Leopold II was dat dus wél maar hem zal geen haar dood haar gekrenkt worden zolang Belgique en zijn waanzinnige racismewetten bestaan.

Iets waar Hergé volgens sommigen niet aan zal ontsnappen daar ze er zelfs weddenschappen voor aangaan.
Dat neemt niet weg dat er nog andere mensen schuldig waren aan racisme dan Leopold II. Als we het hebben over Leopold II dan weet u ook dat er gerefereerd wordt naar de wantoestanden in Belgisch Congo. Maar het was natuurlijk niet alleen Leopold II zoals u suggereert. Maar goed. Het boek van Hergé is duidelijk een racistische strip, zonder misschien het oogmerk te hebben racistisch te zijn. Hergé schreef volgens de geest van zijn tijd.
Ik kan me wel indenken dat niet elke zwarte die deze strip leest, heel vrolijk en fluitend zal opstaan uit zijn zetel nadat hij Kuifje in Congo heeft gelezen. Maar ja, zwarten zijn nogal optimistisch gestemd. Het valt misschien mee.

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 18:11.
Oud 9 augustus 2007, 17:51   #369
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Niemand betwijfelt dat het racisme is, de tijden waren gewoon zo toen. maar nu is het nu eenmaal verboden.
Ik denk het niet. Kuifje in Kongo is volgens het Britse Ministerie van Liefde racistisch, maar ander racisme wordt juist gepromoot.

http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...70&expand=true
Oud 9 augustus 2007, 18:20   #370
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat neemt niet weg dat er nog andere mensen schuldig waren aan racisme dan Leopold II. Als we het hebben over Leopold II dan weet u ook dat er gerefereerd wordt naar de wantoestanden in Belgisch Congo. Maar het was natuurlijk niet alleen Leopold II na.
Ik ontken dat nergens. Integendeel. Ik klaag aan dat niemand van hen ervoor veroordeeld zal worden. Het CGKR werd nu eenmaal met een andere doel opgericht dan om een Belgische koning en zijn medeplichtigen te kunnen aanklagen voor racisme en discriminatie.
Citaat:

Maar goed. Het boek van Hergé is een duidelijk een racistische strip, zonder misschien het oogmerk te hebben racistisch te zijn. Hergé schreef volgens de geest van zijn tijd.
Ik kan me wel indenken dat niet elke zwarte die deze strip leest, heel vrolijk en fluitend zal opstaan uit zijn zetel nadat hij Kuifje in Congo heeft gelezen. Maar ja, zwarten zijn nogal optimistisch gestemd. Het valt misschien mee.
Er zal echter geen enkele van die zwarten die deze strip leest een haar door gekrenkt worden. Wedden echter dat degenen die zich herinneren hoe hun familieleden aan hun einde kwamen, of die wéten dat bwana Boudewijn hun allereerste premier mee aan zijn einde hielp, evenmin fluitend opstaan?

Ze zijn intussen allemaal allang dood en begraven, maar enkel het (ongewilde) racisme van Hergé wordt vandaag opgegraven. Nochtans maakten zich heel wat anderen aan veel meer schuldig dan Hergé.
Jammer genoeg lijken de strips van Hergé meer 'succes' te kennen dan onze schoolboeken 'Belgische Geschiedenis'.....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 augustus 2007 om 18:27.
Oud 9 augustus 2007, 18:23   #371
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het was natuurlijk niet alleen Leopold II zoals u suggereert.
Waar suggereer ik dit, System?
Oud 9 augustus 2007, 18:34   #372
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ontken dat nergens. Integendeel. Ik klaag aan dat niemand van hen ervoor veroordeeld zal worden. Het CGKR werd nu eenmaal met een andere doel opgericht dan om een Belgische koning en zijn medeplichtigen te kunnen aanklagen voor racisme en discriminatie.

Er zal echter geen enkele van die zwarten die deze strip leest een haar door gekrenkt worden. Wedden echter dat degenen die zich herinneren hoe hun familieleden aan hun einde kwamen, of die wéten dat bwana Boudewijn hun allereerste premier mee aan zijn einde hielp, evenmin fluitend opstaan?

Ze zijn intussen allemaal allang dood en begraven, maar enkel het (ongewilde) racisme van Hergé wordt vandaag opgegraven. Nochtans maakten zich heel wat anderen aan veel meer schuldig dan Hergé.
Jammer genoeg lijken de strips van Hergé meer 'succes' te kennen dan onze schoolboeken 'Belgische Geschiedenis'.....
Alvast ééntje is er wel door gekwetst: Mbutu Monondo Bienvenu, een Congolees. Hij heeft de klacht ingediend. Maar er zullen wel meer zwarten zijn die zich, op zijn minst, ongemakkelijk voelen bij het lezen van Kuifje in Congo. Hoe zou u zelf zijn als zwarte.

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 18:35.
Oud 9 augustus 2007, 18:35   #373
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alvast ééntje is er wel door gekwetst: Mbutu Monondo Bienvenu, een Congolees. Hij heeft de klacht ingediend. Maar er zullen wel meer zwarten zijn die zich, op zijn minst, ongemakkelijk voelen bij het lezen van Kuifje in Congo. Hoe zou u zelf zijn als zwarte.

Auteursrechten vragen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:39   #374
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar suggereer ik dit, System?

U zei:

Citaat:
De volgende op wie de wet van vandaag dus zal toegepast worden is LeopoldII, zeker?
Als u nu gezegd zou hebben:

De volgende op wie de wet van vandaag dus zal toegepast worden zijn LeopoldII, de missionarissen en oud-kolonialen zeker?

Dat zou al heel wat correcter geweest zijn.

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 18:40.
Oud 9 augustus 2007, 18:53   #375
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zei:

Als u nu gezegd zou hebben:

De volgende op wie de wet van vandaag dus zal toegepast worden zijn LeopoldII, de missionarissen en oud-kolonialen zeker?

Dat zou al heel wat correcter geweest zijn.
Je beseft toch zélf wel hoe belachelijk dit 'argument' is om je grote gelijk te bewijzen?

Nogmaals, deze wetten ZULLEN NOOIT toegepast worden op LeopoldII of zijn medeplichtigen! Jij weet dat evengoed als ik! Dan mogen er nog duizend zwartjes hier een aanklacht komen indienen omdat ze niet meer fluitend kunnen opstaan nadat ze een schoolboek Belgische geschiedenis onder ogen kregen!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 augustus 2007 om 18:56.
Oud 9 augustus 2007, 18:56   #376
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alvast ééntje is er wel door gekwetst: Mbutu Monondo Bienvenu, een Congolees. Hij heeft de klacht ingediend.
En?
Heeft het Belgische parket die klacht 'in overweging' genomen?
Oud 9 augustus 2007, 18:57   #377
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?

Ze zijn nog bezig om uit te zoeken waar hij in de strip staat.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 18:59   #378
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En?
Dat doet hier nu weinig terzake. Het feit dat een zwarte een klacht indient tegen (de inhoud van) de strip, bewijst dat hij zich onrecht aangedaan voelt als zwarte. En eigenlijk heeft ie wel een beetje gelijk. De 'negertjes' uit Congo komen er niet zo fraai uit in het beeldverhaal. Zo is het toch, niet?

Laatst gewijzigd door system : 9 augustus 2007 om 19:01.
Oud 9 augustus 2007, 19:03   #379
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar er zullen wel meer zwarten zijn die zich, op zijn minst, ongemakkelijk voelen bij het lezen van Kuifje in Congo. Hoe zou u zelf zijn als zwarte.
Als ik een zwarte was, en ik wist dat alle Belgen gelijk waren voor de Belgische wet, dan zou ik mijn energie niet steken in het aanklagen van een striptekenaar maar klacht neerleggen tegen de hoofdverantwoordelijke van de genocide op miljoenen zwarte volksgenoten.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 augustus 2007 om 19:04.
Oud 9 augustus 2007, 19:08   #380
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doet hier nu weinig terzake. Het feit dat een zwarte een klacht indient tegen (de inhoud van) de strip, bewijst dat hij zich onrecht aangedaan voelt als zwarte. En eigenlijk heeft ie wel een beetje gelijk. De 'negertjes' uit Congo komen er niet zo fraai uit in het beeldverhaal. Zo is het toch, niet?
Juist... Een klacht wegens moord op miljoenen zwarten waar niet op gereageerd wordt door de belgische justitie doet hier niets ter zake, maar een klacht wegens een beeldverhaal waar wél op gereageerd wordt is natuurlijk wat anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be