![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
niet alle duitsers zijn dom omdat hitler aan de macht is gekomen of cubanen dom omdat Castro de plak zwaait of spanjaarden en franco roemenen en Ceaucescu italianen en " DUCE " ........ niet alle amerikanen kan je verantwoordelijk stellen voor een flatterende Bush |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() u gedachten zijn vertroebeld door uw frustratie's. natuurlijk zijn er minder zwarte hoogleraren in de USA.hun gelijkheid met de blanke medeburger is niet zo oud, zij hebben een achterstan in te halen.
en u beweert dat het zwarte volk dommer is dan de blanke. ik verdedig helemaal zuma niet, integendeel bon , wentel je maar goed in uw zelfbeklag en verbitter maar terwijl de wereld in spoedtempo veranderd. stilstaan is achteruit gaan. doe iets constructief i.p.v. te vitten gelukkig behoor jij tot een uitstervende " soort "..... een verzuurde , burger |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() beter dan europa, dus volgens uw stelling zijn wij dommer dan de aziaten........[/quote]
Wat is 'mijn stelling'? Aan Amerikaanse universiteiten behoren Chinese studenten meer dan anderen tot de top. Dus zou het best kunnen dat ze (gemiddeld) verstandiger zijn dan wij. Of zeg jij liever wij dommer? voor mij geen probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
|
![]() Azië is groot. Niet alle landen deden het in Azië economisch goed tot recentelijk. Een hele resem landen zoals Vietnam, Cambodja, India, China, enz waren tot voor kort zeer arme landen. Dit had niet zozeer te maken met 'geel zijn' of het 'bruin zijn' (want u suggereert dat de zwarten niets presteren omdat ze 'zwart' zijn). Dit had te maken met het politiek regime en het ontbreken van de vrije handel en of door de aanwezigheid van de communistische ideologie die de handel versmachtte. China is nu een motor van Azië omdat het van economische koers veranderde. Andere landen volgden in zijn zog. Dat is de oorzaak van de hergeboorte van een groot stuk van Azië (op economisch vlak). Eigenlijk hoort u wel degelijk thuis op de IJzerwake met uw simplistische redeneringen.[/quote]
------------------------------------------------------------------------ Wat een holle woordenkramerij met wilde beschuldigingen omdat ik mij vragen stel bij opvallende verschillen die ik vastgesteld heb. Waar heb ik ooit gezegd dat zwarten niets presteren omdat ze zwart zijn? Denk je nu echt dat ik zo dom ben niet te weten dat politieke regime, handel, kolonisatie enz een grote invloed uitoefenen op de ontwikkeling en het niveau van een samenleving? Jij hebt gezegd dat Azië het natuurlijk beter doet. Ik vraag gewoon Waarom natuurlijk? En dan krijg ik als antwoord dat ik met mijn simplistische redenering thuis hoor op IJzerwake (waar frontsoldaten van 14-18 herdacht worden)!!?? Voorwaar een zeer inzichtgevende discussie! Laatst gewijzigd door luc broes : 29 augustus 2007 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Vreemdeling
|
![]() Beter dan, sterker dan, groter dan,... . Wat een onzin allemaal. Het enige wat ik begrijp is dat er dus een voorstel was om Afrikanen vaccins tegen bepaalde ziekten te onthouden, en dit om demografische redenen. Mijn humanisme zegt me dat dit voorstel indruist tegen alle mogelijke menselijke omgangsvormen. En ja, ik weet dat er in Afrika leiders zijn die zich ook van deze menselijke omgangvormen niet veel gelaten worden, maar dat betekent niet dat ik moet toelaten dat mensen in mijn omgeving dat ook doen. Daar moet ik eenvoudigweg tegeningaan. Net zoals ik inga tegen multinationals die zich ook niet veel van de menselijke waardigheid aantrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
|
![]() Als ik ooit eens van ericf een deftige verstandige vraag krijg die me niet bij voorbaat demoniseert zal ik een antwoord bedenken als ik in een goede bui ben.
Laatst gewijzigd door luc broes : 29 augustus 2007 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
Met uitzondering van die veralgemenende opmerking over mutinationals. Ik heb er jaren voor gewerkt, het was een feest. Een mutinational die investeert in een ontwikkelingsland kan een zegen zijn. Onze eigen welstand is ondenkbaar zonder multinationals. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Holle woorden zijn beweringen die ervan uitgaan dat zwarten niets kunnen presteren omdat ze zwart zijn. En als u het niet precies zo zegt dan suggereert u het. In onze streken was het nog een goede eeuw geleden ook armoede troef. En in Ierland gingen ze lopen en emigreren naar Amerika wegens de hongersnood. En dat waren toch blanken niet? En het is pas sinds de massale economische (geldelijke) steun van de EU dat Ierland van de grond is gekomen en nu een economische 'boom' meemaakt. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
|
![]() no problem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() Multinationals kunnen een zege en een pest zijn. En vaak (en op termijn) meer een pest dan een zege.
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2007 om 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |